Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 62262 keer)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2019, 21:26:27 »
Hmm.. Ik heb dat fragment ook voor de zoveelste keer bekeken. Nog nooit opgevallen totdat ik het hier las. Rick Paul beweegt inderdaad zijn hand vlak nadat Jamie vraagt wie er voor het geld wilt gaan. Dan steken Sinan en ook Merel hun handen op..

Hoeft inderdaad niks te betekenen, maar het is wel subtiel opvallend.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2019, 22:35:27 »
Laten we de definitieve stemming eens bekijken vanuit het standpunt van Rick Paul als Mol. Hij weet dat Merel en Sinan in de voorlopige stemming voor het geld hebben gestemd. Sarah heeft half voor het geld gestemd. Met zijn stem voor het geld was de uitslag 3 1/2 tegen 6 1/2.

Bij de definitieve stemming voor het geld steekt Niels meteen zijn hand op. Die is dus overgelopen. Met zijn stem erbij zouden dat 5 stemmen voor het geld kunnen worden als Sarah uiteindelijk voor het geld zou kiezen. Dan is het gevaarlijk als hij ook voor het geld gaat.

Maar Sarah steekt haar hand niet op. Rick Paul zou nu dus (net als in de voorlopige stemming) voor het geld kunnen stemmen zonder probleem. Want dan zijn er nog maar 4 voor het geld en 6 voor de vrijstelling. In plaats van aan het begin van de stemming heel even de hand omhoog te bewegen en toch voor de vrijstelling te gaan, had hij volgens mij dan even gewacht en als blijkt dat er toch maar 3 handen voor het geld zijn, zijn hand alsnog opgestoken. Dat deed hij niet. Hieruit zie ik dus geen aanwijzing dat Rick Paul de Mol is. Correct me if  I am wrong.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2019, 22:41:41 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2019, 23:25:38 »
Laten we de definitieve stemming eens bekijken vanuit het standpunt van Rick Paul als Mol. Hij weet dat Merel en Sinan in de voorlopige stemming voor het geld hebben gestemd. Sarah heeft half voor het geld gestemd. Met zijn stem voor het geld was de uitslag 3 1/2 tegen 6 1/2.

Bij de definitieve stemming voor het geld steekt Niels meteen zijn hand op. Die is dus overgelopen. Met zijn stem erbij zouden dat 5 stemmen voor het geld kunnen worden als Sarah uiteindelijk voor het geld zou kiezen. Dan is het gevaarlijk als hij ook voor het geld gaat.

Maar Sarah steekt haar hand niet op. Rick Paul zou nu dus (net als in de voorlopige stemming) voor het geld kunnen stemmen zonder probleem. Want dan zijn er nog maar 4 voor het geld en 6 voor de vrijstelling. In plaats van aan het begin van de stemming heel even de hand omhoog te bewegen en toch voor de vrijstelling te gaan, had hij volgens mij dan even gewacht en als blijkt dat er toch maar 3 handen voor het geld zijn, zijn hand alsnog opgestoken. Dat deed hij niet. Hieruit zie ik dus geen aanwijzing dat Rick Paul de Mol is. Correct me if  I am wrong.

Goede analyse. Ik denk dat de mol niet voor het geld stemt. Een late en twijfelende hand is verdacht en te vroeg je hand opsteken houdt risico in.

Iedereen die uiteindelijk onbesproken uit de stemming is gekomen stemde tegen het geld.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2019, 18:07:51 »
Laten we de definitieve stemming eens bekijken vanuit het standpunt van Rick Paul als Mol. Hij weet dat Merel en Sinan in de voorlopige stemming voor het geld hebben gestemd. Sarah heeft half voor het geld gestemd. Met zijn stem voor het geld was de uitslag 3 1/2 tegen 6 1/2.

Bij de definitieve stemming voor het geld steekt Niels meteen zijn hand op. Die is dus overgelopen. Met zijn stem erbij zouden dat 5 stemmen voor het geld kunnen worden als Sarah uiteindelijk voor het geld zou kiezen. Dan is het gevaarlijk als hij ook voor het geld gaat.

Maar Sarah steekt haar hand niet op. Rick Paul zou nu dus (net als in de voorlopige stemming) voor het geld kunnen stemmen zonder probleem. Want dan zijn er nog maar 4 voor het geld en 6 voor de vrijstelling. In plaats van aan het begin van de stemming heel even de hand omhoog te bewegen en toch voor de vrijstelling te gaan, had hij volgens mij dan even gewacht en als blijkt dat er toch maar 3 handen voor het geld zijn, zijn hand alsnog opgestoken. Dat deed hij niet. Hieruit zie ik dus geen aanwijzing dat Rick Paul de Mol is. Correct me if  I am wrong.

Het was juist Merel die was overgelopen. Niels is twee keer voor het geld gegaan. Maar dat doet verder niet zoveel af aan je beredenering hier :)

Desondanks ben ik het niet helemaal eens met je uiteindelijke conclusie. Mensen hebben nou eenmaal de neiging om te 'schapen': als Rick Paul wel zijn hand op had gestoken, had er best een kans geweest dat iemand anders dat toch ook maar had gedaan. En dan staat het ineens 5-5. Ik weet dus ook niet of ik die gok als Mol had genomen. Deze actie is voor mij wel een reden om hem meer in de gaten te houden (in combinatie met verwarrend gedrag eerder in de opdrachten).

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2019, 21:23:35 »
 ::vergroot::
Ik dacht Mul op joker in leader. Wat betekent Mulligen...Nu blijkt dit in het district Brugg te liggen in Zwitserland. De eerste opdr was op een brug. In een opdr titel zit (over)brug(gen). Hmmmm. Ik wil niet in een tunnel en heb Rick Paul nog niet zo als Mol...maar...wat denken jullie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2019, 22:21:44 »
Een hint moet simpel uitlegbaar zijn, dit gaat over teveel schijven. Ik zou er niks achter zoeken.

Qua molschap, ik weet t niet, kan Rick Paul lastig inschatten. Ben benieuwd naar zaterdag.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2019, 13:19:48 »
Na de aflevering nogmaals te hebben bekeken en enkel en alleen het gedrag te bekijken van de kandidaten, ben ik op dit moment op Rick Paul uitgekomen als Mol. Mijn volle 200 punten op hem!  ;D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2019, 22:29:26 »
Ja door alle tips hier voor mij steeds verdachter.
Haalt 3 kisten naar boven en suggereert even voor geld te willen stemmen.
Zegt bij het dansen op andere dingen te letten dan de dansers
Stuurt Sarah achter Evi aan
Als dat allemaal klopt is het mooi verdacht
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2019, 08:05:41 »
Zeker, maar het klopt ook weer iets té mooi. En dat Jamie (en Nikkie in het extra materiaal) Rick Paul al in aflevering 1 zo overduidelijk verdacht noemt ("hij deugt niet") maakt ook dat ik 'm juist weer wat minder ga verdenken.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2019, 10:43:06 »
Zeker, maar het klopt ook weer iets té mooi. En dat Jamie (en Nikkie in het extra materiaal) Rick Paul al in aflevering 1 zo overduidelijk verdacht noemt ("hij deugt niet") maakt ook dat ik 'm juist weer wat minder ga verdenken.

Ja precies! Hij wordt wel erg verdacht neergezet in de montage. Door de promo gaat iedereen ook weer denken: "Hmmm wat zit Rick-Paul te doen bij die opdracht waarom Nikkie zo reageert". Maar ik verdenk hem wel nog :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2019, 11:21:14 »
Op de site van WIDM.nl/deelnemers zie je bij de foto's van de deelnemers dat het MOL-logo los van de mensen links of rechts beneden in de hoek staat. Alleen niet bij Rick Paul, daar raakt het logo zijn hand.
In de aflevering Klaas Mol raakt Art met zijn, denk mij te herinneren zijn duim, de kaart of enveloppe (wat was het ook al weer?) aan van Klaas. Dat bleek toen de eerste hint te zijn.
Is dat nu ook het geval bij Rick Paul?















Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2019, 11:39:16 »
Na de aflevering nogmaals te hebben bekeken en enkel en alleen het gedrag te bekijken van de kandidaten, ben ik op dit moment op Rick Paul uitgekomen als Mol. Mijn volle 200 punten op hem!  ;D

Hetzelfde hier, alleen vind ik Merels gedrag nog iets vreemder. R-P op 2.
Frankje Lapi

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2019, 18:54:48 »
Zeker, maar het klopt ook weer iets té mooi. En dat Jamie (en Nikkie in het extra materiaal) Rick Paul al in aflevering 1 zo overduidelijk verdacht noemt ("hij deugt niet") maakt ook dat ik 'm juist weer wat minder ga verdenken.

Daar heb je wel een punt Heinz.

Ik ga toch nu (voorlopig) over op Rick-Paul. Een gevoel dat hij heel makkelijk de boel kan belazeren, de mul (joker) bij de timmerman aan het begin, het feit dat hij zegt goed opletten bij het dansen en je moet daarachter kijken. En met het fietsen verwarring scheppen. Altijd achteraan staan en bij de stemming helemaal aan de zijkant gaan zitten. Op sleeptouw zou dan kunnen slaan op die ene kist die ze met zijn vieren ofzo eruit trekken en dat hij vooraan staat. Dat ie meteen dat bondje wil met Niels lijkt meer een kandidatenactie, maar wie weet is het een nieuwe mollenstrategie.   Er is in afl. 2  vast nog iets te ontdekken want het is veel te vroeg voor een tunnelvisie. ::)
Ik vind hem verdacht.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 18:57:17 door Lonneke*L »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2019, 21:28:49 »
Tijdens het maken van de test riep hij Sinan en Evelien en na het rode scherm van Evi zei hij Evi was mijn hoofdverdachte... Erg verdacht...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2019, 21:29:55 »
Tijdens het maken van de test riep hij Sinan en Evelien en na het rode scherm van Evi zei hij Evi was mijn hoofdverdachte... Erg verdacht...

Dat komt omdat er met die biechten gemonteerd wordt. Eigenlijk onbetrouwbaar om op af te gaan.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2019, 23:19:15 »
Rick Paul kan je toch wel afstrepen na de eerste aflevering van vandaag ?
Hij en Nikkie zorgde voor fantastische foto's.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2019, 23:22:52 »
Ik denk dat je Rick-Paul vooral kan afstrepen omdat hij überhaupt daarboven stond. De mol blijft denk ik op de grond lekker chaos veroorzaken.

Ik bedoel, ook als mol kun je denk ik weinig uitrichten daarboven. Als je de verkeerde cijfers aanwijst of er heel lang over doet gaat dat enorm opvallen.

En Nikkie, die hadden we denk ik al soort van doorgestreept op basis van, ja op basis van wat niet eigenlijk? :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2019, 00:22:41 »
Ik bedoel, ook als mol kun je denk ik weinig uitrichten daarboven. Als je de verkeerde cijfers aanwijst of er heel lang over doet gaat dat enorm opvallen.
Hij hoeft alleen maar een verkeerd antwoord te geven en de uitkomst is sowieso al fout. Dan zou ik als mol ook erg enthousiast het gevonden cijfer aanwijzen aan de kandidaten.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2019, 10:58:42 »
Ik ga hem nog niet afstrepen op basis van de eerste opdracht (hoewel ik die neiging op dat moment wel had). Maar bij de laseropdracht haalt hij een raar laag bedrag binnen en in de derde opdracht zorgt hij voor -250 euro.

Staat wel wat lager op mijn verdachtenlijstje.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 11:02:32 »
Ik probeer nog uit de tunnel te blijven :o
Maar de opdracht was chaos verzekerd volgens mij
Dan kan je met een gerust hart naar boven om de verdenking niet op je te richten

Bij de laseropdracht haalde hij niet alleen maar 50 euro binnen, hij heeft wel een paar maal tegen de kandidaten gezegd dat ze ook na 1x terugkomen. Robert deed dat ook.

Blijven zitten met -250 is een mooi resultaat voor een mol
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"