Wat ik allemaal zo zwaar mis in de discussies hier is de MOLPOSITIE.
Ja, ook ik was overtuigd van Merel als mol puur door alle kromheid en omliggende factoren. Maar nu ik alles op een rijtje ben gaan zetten kun je er echt niet meer om heen. In werkelijk elke opdracht RULET zij ver over iedereen heen qua molpositie.
Kijk nu eens wat er gebeurt als Rik die tuktuks heeft uitgelegd. Zowel Sarah, RP als Jamie staan er wel net als Merel als de kippen bij MAAR PAKKEN DE ONBELANGRIJKE KAART!!! Slaat werkelijk nergens op. Iedereen krijgt eenzelfde kaart. Dus totaal geen belang daar bovenop te duiken. Dom kandidatengedrag. Terwijl Merel zich heel centraal opstelt, en zo heel rustig de correcte envelop uit het linkerrijtje en het rechterrijtje trekt.
Alleen dit fenomeen al, minuut 25.35, bewijst dat zij de voorkennis-mol is. Ze heeft niet eens oog voor de kaart, die is onbelangrijk. Blijkbaar iets wat je pas weet als je de mol bent want instinctief ga je niet voor een enorme rij enveloppen maar voor het kleine stapeltje kaarten. Zo blijkt gewoon. Puur een menselijk trekje. En de mol is geen mens maar een mol, dat weten we allemaal. Merel is het dus gewoon, dat blijkt echt elke opdracht weer. En nee, het ging niet goed, want ze had natuurlijk die 250 niet op tijd mogen brengen, maar wat meer boekdelen spreekt is die molpositie die ze iedere keer weer pakt.
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik had bij de opdracht in de steenfabriek ook echt het idee dat ze al van de opdrachten afwist. Op een gegeven moment hadden Merel en RP de 'zoek de verschillen opdracht' klaar en wilde Sinan controleren. Merel wilde ZSM wegwezen om nog aan de andere opdracht te beginnen (alsof dat oooooit was gelukt). In mijn ogen zodat de opdracht niet nauwkeurig nagekeken kon worden. En de opdracht was ook inderdaad mislukt.
Ben ik trouwens de enige die niet snapt hoe Niels en Jaimy die vierkanten niet konden vinden? Dat was toch alles behalve moeilijk? Ik denk dat de mol wel weet dat kandidaten hierin gaan mollen en zich daarom met een andere opdracht bezig houdt.
Ook wordt ze zo weinig verdacht gemaakt op tv. In tegenstelling tot Sarah, Niels RP en Jaimy.
Kortom, Merel begon in mijn ogen als 'mollende kandidaat', met wazige acties zoals 2 vingers opsteken, terwijl ze één huisdier heeft. Hierdoor verdenken medekandidaten haar niet.. nu gaat ze verder als fanatieke kandidaat, maar ik verwacht dat er nog veel geld de pot uit zal gaan door haar!