Ik heb mijn afkeer van Art nooit onder stoelen of banken gestoken, hetgeen me hier door sommigen niet in dank is afgenomen. Ik moet dan ook bekennen vrij (en blij) verrast te zijn om te zien dat er toch behoorlijk wat mensen zijn die mijn oorspronkelijke mening deelden. Zijn bedenkelijke gedrag in het kader van zijn overstap (waar ik uit betrouwbare bron nog wat meer over heb vernomen) geeft ook niet echt reden mijn eerdere visie bij te stellen...
Ik kan niet zeggen dat ik daar verbaasd over ben. Het was - helaas - duidelijk dat er ook aan de kant van AVROTROS dingen speelden. Ik herinner me die Instagram posts van Rick nog goed.
Erg jammer dat het zo gelopen is. Maar mooi dat er een streep door het verleden lijkt te zijn gezet.
Hoe goed ik Art ook vind als presentator (denk aan zijn fantastische programma Helden van de Wildernis), in WIDM begon ik me steeds meer aan hem te ergeren. Het werd steeds meer de grote Art-show, dus in dat opzicht mis ik hem zeker niet. Vind ik dan dat Rik het beter doet? Nee, hij probeert voor mij nog teveel Art na te doen, in de manier waarop hij de teksten voorleest maar ook in de manier waarop hij na de opdrachten het resultaat deelt met de kandidaten. Ik had het Rik zó gegund dat hij dit programma gewoon als zichzelf kon presenteren i.p.v. als inval-Art. Rik deed Peking Express namelijk echt super goed en prettig, veel losser ook dan hoe hij nu WIDM presenteert. Ik hoop dat Rik wat meer van die Peking Express schwung krijgt in de volgende paar afleveringen. Maar slecht doet hij het zeker niet, hoor!
Klopt, Rik doet het niet slecht, en ik gun het hem ook dat het volgend seizoen beter gaat. Ik denk wel dat Peking Express voor een presentator minder veeleisend is. Althans, wat het presenteren betreft.
Bij WIDM heb je een saboteur en het mysterie daar omheen. Ik denk dat de presentator daar een rol in heeft, maar het zou goed kunnen dat het overgrote deel van de kijkers het al helemaal top vindt als Rik het losser en in zijn eigen stijl presenteert.