Eén ding: je werkt, uiteraard zou ik zeggen, wel zonder gewichten per actie.
Terwijl slechts een páár acties heel erg mols of onmols zijn.
Ik heb dat zo opgevat door bij twijfel niks in te vullen.
Klopt, Ik heb het wel eens overwogen hoor, om elke actie een "belangrijkheid" mee te geven en "onbelangrijke" acties te vermenigvuldigen met 0,5 of zo. Maar dan ga ik wel meer zélf invullen, en ik denk niet dat dat goed is. Dus ik laat het maar zo dat alles even zwaar weegt.
Overigens heeft niet stemmen voor een actie geen effect. Ik neem eigenlijk alleen de stemverhouding mee, niet het
aantal stemmen. Als je iets echt uitgesproken "niet echt mols maar ook niet echt onmols" vindt, kun je het best
allebei aanvinken.
Misschien moet dat in de uitleg, maar eigenlijk is dat effect echt enorm klein.
(om precies te zijn, bij M stemmen mols en O onmols, gebruik ik de formule (M - O) / (M + O).
Ik moest misschien eens een rekenvoorbeeldje doen straks als ik alles voor aflevering 1 geteld heb.
Mag hier ook gediscussieerd worden over hoe er op de stellingen gestemd is?
Uiteindelijk beslissen moderators dat denk ik, maar ik vind van wel.
Maar ik denk wel dat de post van Geel scherm laat zien waarom het fijn is als vanaf aflevering 2 jullie meedenken over welke acties in de poll komen. Overigens wil ik uitgaan van wat we zien in de aflevering en zo min mogelijk aannames maken. Zo veel mogelijk dingen die direct meetbaar zijn. Welke kisten welke inhoud hebben, weten we m.i. niet, dus daar wil ik niet van uitgaan.