Veel opdrachten zijn lastig te beoordelen, omdat niet 100% duidelijk is wie degene is die het saboteert of wie de oorzaak is voor het slagen van een opdracht. Bij sommige opdrachten is het wel duidelijk, mits je de vraag "als persoon X dit niet had gedaan was dit niet verdiend" over persoon X kan stellen.
Daarom nu een 'Individuele follow-the-money':
Aflevering 1
Over Bruggen: Geen geld verdiend
In Zicht: Iedereen z'n bijdrage was gelijk, deze laat ik dus achterwege.
Rondje om de kerk: Als Niels en Rick Paul niet aanwezig waren was er geen €300,- in de pot
Aflevering 2
Ver Tellen: Iedereen z'n bijdrage was gelijk, deze laat ik dus achterwege.
Uit Stralen: Merel €250,-; Rick Paul €50,-
Wachtkamer: Jamie €250,-; Sarah €250,-; Niels €250,-; Rick Paul -€250,-
Aflevering 3
Vlag Uithangen: Geen geld verdiend
Stapelgek: Geen geld verdiend
Op Treden: Geen individuele bijdrage vast te stellen
Aflevering 4
Min of Meer: Geen individuele bijdrage vast te stellen
Serenade: Geen geld verdiend
Koffiepedia: Geen geld verdiend
Aflevering 5
Straatbeeld: Geen individuele bijdrage vast te stellen
Parkeergeld: Geen individuele bijdrage vast te stellen
Sleutelhanger: Als Sarah of Merel hier had gelogen over de koker of niet had gedurfd te gaan hadden ze geen €750,- in de pot gebracht.
Totale bijdrage voor de pot
Merel: 250+750 = €1000,-
Sarah: 250+750 = €1000,-
Niels: 300+250 = €550,-
Jamie: €250,-
Rick Paul: 300+50-250 = €100,-
Sinan: €0,-
Observaties: Merel, Sarah en Niels hebben al twee keer de pot individueel gespekt. Lijkt me dus minder verdacht. Jamie heeft slechts één keer de pot gespekt, categorie 'in de gaten houden'. Rick Paul heeft twee keer de pot gespekt, maar ook één keer geld uit de pot gehaald, dus ook in de gaten houden. Sinan heeft niets gedaan.
Nog een kleine side note: als Sinan wel van de waterval was gegaan had hij de opdracht eenvoudig kunnen saboteren, dus de €750,- van Sarah en Merel is dankzij hem in hun handen gekomen. Zou je kunnen zien als indirecte inviduele bijdrage.
Dus de verdachten zijn Rick Paul, Jamie en een beetje Sinan.