Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 63705 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2019, 08:33:50 »
Mijn cijfers na deze aflevering

verdiend
Sarah: 780
Merel: 1905
Niels: 1442,5
Sinan: 867,5

gemist

Sarah: 2397,142857
Merel: 890
Niels: 794,1666667
Sinan: 1519,166667

ratio verdiend/gemist

Sarah: 0,325387366
Merel: 2,140449438
Niels: 1,81636936
Sinan: 0,571036753

Wie inkijk wil in mijn FMT kan die altijd krijgen, maar ik geef wel een waarschuwing dat ik zowel bij stapelgek als koffiepedia een redenering heb genomen die als subjectief kan worden beschouwd.

Door opdracht twee deze aflevering is voor mijn systeem ook hard geweest voor wie geen mingeld binnenhaalden. Dit reken ik aan als -1000 bij gemist geld. Ze hebben dus de kans laten liggen om geld te missen. 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Follow the money
« Reactie #81 Gepost op: 17-02-2019, 12:11:30 »
We zien dit jaar volgens mij meer dan anders dat de mol extreem veel geld binnenhaalt. Alles onder het mom van niet verdacht te zijn.
Daarmee vervalt het karakter van het spel. Je bent niet de mol omdat je toevallig zo aangewezen bent, je wordt een mol door consequent de boel te sabotteren, en te zorgen dat er juist géén geld in de pot gaat.

Is dit nu een beetje een flauwe truc van de productie om straks trots te kunnen wijzen op hoeveel geld hun mol wel niet uit de pot haalde?
Had er dan 2 of 3 duizend van gemaakt. Toppie joh.

plus 1
plus dat er dit jaar erg veel opdrachten zijn waarbij geld uit de pot gespeeld kan worden door iedereen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #82 Gepost op: 17-02-2019, 12:29:42 »
plus 1
plus dat er dit jaar erg veel opdrachten zijn waarbij geld uit de pot gespeeld kan worden door iedereen.

Er zijn dit jaar vooral heel weinig opdrachten waarbij 1 kandidaat een heel groot bedrag kan binnenhalen. Al die kleinere bedragen moet je soms ook in perspectief plaatsen. Ook het geld wat niet behaald is, is enorm belangrijk en mag niet samengevoegd worden met het bedrag dat gehaald is. Als je immers weinig geld kunt behalen is het ook niet moeilijk om weinig binnen te halen, wat toch een beetje het geval is met Sinan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #83 Gepost op: 18-02-2019, 12:36:41 »
Het doel van de mol is weinig geld in de pot. Dat is tot nu toe gelukt. Er is veel gemonteerd, van de laseropdracht zagen we grote delen niet. Dat is nieuw, meestal zien we een uitgebreide samenvatting van opdrachten.
Andere belangrijke zaken zien we ook niet, zoals hoe ze ertoe gekomen zijn Merel en Sarah op de toren te zetten bij het woorden maken.
Ik denk dat we dit keer een sneaky mol hebben die het liefste geld verdonkeremaand, ipv opdrachten saboteren waardoor er weinig geld wordt verdiend. Wat helpt is dat er geen grote bedragen in een keer te verdienen zijn en dat de kandidaten meer voor jokers en vrijstellingen dan voor het geld gaan.
FTM heeft dus weinig zin dit seizoen.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #84 Gepost op: 18-02-2019, 13:04:20 »

Ik denk dat we dit keer een sneaky mol hebben die het liefste geld verdonkeremaand, ipv opdrachten saboteren waardoor er weinig geld wordt verdiend. Wat helpt is dat er geen grote bedragen in een keer te verdienen zijn en dat de kandidaten meer voor jokers en vrijstellingen dan voor het geld gaan.
FTM heeft dus weinig zin dit seizoen.
Dat zou wel heel flauw zijn, omdat het dan voor zowel de kandidaten als kijkers haast onmogelijk is om de mol te ontmaskeren.. Plus je kunt nooit evenredig veel geld verduisteren als dat je kunt saboteren, dus vind het sowieso een zwaktebod voor een mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #85 Gepost op: 18-02-2019, 13:08:42 »
Hoezo? Dit geldt
Het doel van de mol is weinig geld in de pot. Dat is tot nu toe gelukt. Er is veel gemonteerd, van de laseropdracht zagen we grote delen niet

Je moet als kandidaat wel vervolgens de lijntjes zelf stippelen van A naar B. RP komt met maar 50 euro aan. Hij blijkt de mol niet te zijn. Hoe kan dat dan, het bedrag behoort veel hoger te zijn? Dus de mol heeft voordien al dat geld vernietigd.

Zo kun je al de opdrachten nagaan. Natuurlijk wordt niks nog vol in beeld gebracht. Margriet gooide geld de trein uit. Ja, dat kun je nu nog niet tonen. Zo zie ik Merel best na de 'zoek de 10 verschillen' opdracht rennen naar de volgende opdracht om daar een steen te verleggen. Dan is die opdracht vast ook op zeker verknald. Maar dat zien we nu nog niet nee. Even de stippeltjes verbinden. is elk jaar zo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #86 Gepost op: 18-02-2019, 13:25:51 »

RP komt met maar 50 euro aan. Hij blijkt de mol niet te zijn. Hoe kan dat dan, het bedrag behoort veel hoger te zijn? Dus de mol heeft voordien al dat geld vernietigd.


Niet noodzakelijk. We kunnen met vrij grote zekerheid zeggen dat de moeilijkere paaltjes meer geld bevatten. Het was dus zeker niet 175/175. Dat 50 euro paaltje was vrij simpel te bereiken, dus maakt het ook een logisch bedrag. Meer argumentatie hierover vind je in de desbetreffende topic.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #87 Gepost op: 18-02-2019, 13:34:38 »
Ik begreep gisteren dat jij al de hele serie op Sarah zit, die de hele serie ook het grootste winbedrag had tot verleden week ;). Ik wil maar zeggen, FTM zegt enorm weinig totdat je lijntjes gaat stippelen. Ik stippel ze dan anders dan jij blijkbaar, ik geloof niet dat de ene 350 heeft en de ander 50 nee.

Wil alleen maar zeggen dat "iemand" VOOR RP geld verduisterd heeft, maar dan denk ik toch zeker dat de mol qua molpositie erg vroeg zat, dus Sinan/Merel. En aangezien Sinan plek 1 al kado kreeg van Evi de dag ervoor, denk ik dat Merel de mol is...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #88 Gepost op: 18-02-2019, 13:39:17 »
Ik wil maar zeggen, FTM zegt enorm weinig totdat je lijntjes gaat stippelen. Ik stippel ze dan anders dan jij blijkbaar, ik geloof niet dat de ene 350 heeft en de ander 50 nee.

Als je kijkt naar het bedrag dat elke kandidaat had kunnen verdienen, dan staat Sarah daar ook bovenaan. Bij het bedrag dat ze niet heeft binnengehaald doet ze het een stuk beter en dat vind ik minstens even relevant. Hoe dan ook staat iedereen bij FTM op een vrij laag bedrag in verhouding tot andere seizoenen. Het is niet dat ze ineens 1000 euro heeft binnengehaald. Merel (jouw tunnel als ik het goed begrijp) anders heeft ook weinig moeite met Sarah bij te houden op de FTM lijstjes ;).
Citaat

Wil alleen maar zeggen dat "iemand" VOOR RP geld verduisterd heeft, maar dan denk ik toch zeker dat de mol qua molpositie erg vroeg zat, dus Sinan/Merel. En aangezien Sinan plek 1 al kado kreeg van Evi de dag ervoor, denk ik dat Merel de mol is...

Dat spreek ik niet tegen, maar dat neemt niet weg dat de paaltjes ongelijk verdeeld waren. Aan de hand van beelden van het bordje van Jamie zou ook Sarah het geld hebben kunnen verduisterd. In het midden gaan lijkt me ook een goede positie voor de mol.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 15:54:38 door Belgian Mol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2019, 14:11:06 »
Merel (jouw tunnel als ik het goed begrijp)

Ben je daar zeker van? ::hypocriet::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Follow the money
« Reactie #90 Gepost op: 18-02-2019, 14:21:32 »
... FMT op een vrij laag bedrag ... op de FMT lijstjes ...

je bedoelt al een paar pagina's FTM  ;)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #91 Gepost op: 18-02-2019, 14:26:13 »
je bedoelt al een paar pagina's FTM  ;)
Follow mhe toney klinkt anders ook wel leuk. ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #92 Gepost op: 18-02-2019, 14:49:19 »
Ben je daar zeker van? ::hypocriet::
Zag je ergens een hint op wie ik dan zit, Hulpmol???  ::regenboog:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #93 Gepost op: 18-02-2019, 14:56:04 »
::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #94 Gepost op: 18-02-2019, 15:00:10 »
Zag je ergens een hint op wie ik dan zit, Hulpmol???  ::regenboog:: ::)

Het leek me of je dacht dat het Niels was, maar ik zal me vergissen. ::rofl::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Follow the money
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2019, 15:44:50 »
Omdat ik al vaak zie langskomen dat Jan vorig jaar als grootverdiener uit de FTM tabellen kwam (daar ben ik het niet mee eens btw), heb ik de stand van aflevering 7 van vorig jaar vergeleken met de stand van aflevering 7 dit jaar.

Iedereen gebruikt FTM op een andere manier, wat fijn is, want dan kunnen we gaan vergeleken. Ook ik doe het op een wat andere manier en probeer het zo objectief mogelijk te bekijken.

Tactiek 1 & 2 is eigenlijk vrij simpel. Ik kijk alleen maar naar het fysieke geld dat is ingebracht. Dus alleen alle plus- en minbedragen ipv ook het gemiste geld. Tactiek 2 is dan zonder de opdrachten die mega veel invloed hebben op FTM. Voor 2018 was dat de zipline in aflevering 4. 2019 zijn dat de bakjes. Toegegeven vorig jaar was het effect wat groter.

Tactiek 3 & 4 is eigenlijk 1 & 2 + het geld dat gemist is.

Om het wat gemakkelijker te maken heb ik een overzicht gemaakt ipv uitgeschreven.

Niels en Sinan delen constant dezelfde plekken als Olcay & Jan xD



Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2019, 15:53:45 »
Idem in mijn tabellen vorig jaar. Ruben absolute grootverdiener, Jan en Simone stonden er tussen op een gemiddeld bedrag en Olcay was de slechtste verdiener.

Als je dat doortrekt, is Merel toch de Ruben van dit seizoen in mijn lijstje.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2019, 15:53:59 »
Zag je ergens een hint op wie ik dan zit, Hulpmol???  ::regenboog:: ::)

Die ironische 'jouw tunnel als ik het goed begrijp' melde ik omdat je eerst zei dat Sarah te veel verdiende, maar daarna aangaf dat grootverdiener Merel jouw mol was ::).


FMT = Follow my theory.




Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #98 Gepost op: 18-02-2019, 16:01:26 »
Nee joh, dat waren de kille cijfers. Als reactie op dat Merel te veel zou verdienen. Maar ik zei er steeds bij, neem dit met korrels zout. Dus idemdito voor Sarah.

Het zijn immers allemaal peanuts. Als je ergens 50 scoort maar elders -1000 is dat een jewelste van een molactie, en dat is hetgeen Merel steeds doet, of tenminste probeert.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #99 Gepost op: 18-02-2019, 16:16:49 »
Het zijn immers allemaal peanuts. Als je ergens 50 scoort maar elders -1000 is dat een jewelste van een molactie, en dat is hetgeen Merel steeds doet, of tenminste probeert.

Vooral dat proberen dan eigenlijk, want ze is verdomd ongelukkig in al haar molacties. Je kan wel zeggen "Er zijn ook dingen buiten beeld die we pas in aflevering 10 zien", maar dat autootje met €250 reed ze echt wel zelf binnen, het idee om de richtingen aan te geven op een trappuzzelstuk kwam ook echt van haar, ze was ook echt wel de eerste klaar met Robèrt om de 3 foto's te verzamelen,...

Veel van die geldbezwaren die ik en andere niet-Merelverdenkers maken, kan je ook in aflevering 10 niet recht zetten.