Auteur Topic: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered  (gelezen 29765 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2019, 23:30:25 »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - 19 januari:
« Reactie #82 Gepost op: 19-01-2019, 23:35:03 »
Hier juist wel fan van de opdrachten, al is het jenga spel voor mol ontmaskeren niet heel interessant op de start na of ik zie wat over het hoofd.

Juist daar hebben ze een aanwijzing in gestopt.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2019, 23:36:43 »
Niet onverwacht, wel heel goed gespeurd en overtuigend bewezen wat mij betreft.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2019, 23:39:27 »
Echt super spectaculair de test en dan de spanning of ze een groene of rode lichtstraal kregen. Zat op het puntje van mijn stoel en dan... niks. Vond het wel een beetje een domper.

Opdrachten vond ik ook erg leuk.

Ik hoop eigenlijk dat Nikkie er echt via het spel uit gaat en dat er niet zo'n vage terugkoop actie voor Robčrt komt. Vind ik niet echt wat toevoegen in het vinden van de mol

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2019, 23:50:56 »
Wat ook al bij Moltalk werd genoemd, er zijn 2 personen die overdreven blij reageren bij de komst van Robčrt/Nikkie: Niels en Rick Paul (zie foto). Als Nikkie terugkomt verwacht je deze reactie van haar maatje Rick Paul. Als Robčrt terugkomt, dan verwacht je deze reactie van zijn maatje Niels.
Dat vind ik raar. Ik kan hier maar één logische verklaring voor vinden. Iemand moet het spel voortijdig verlaten zonder de test het slechts te hebben gemaakt, Nikkie dus. De ander, Robčrt is dus automatisch door. De andere kandidaten, behalve de Mol, weten dit niet. Niels gaat dus reageren zoals hij deed. Voor de spanning van het programma is het dan heel handig dat Rick Paul ook zo reageert (cliffhanger). Ze hebben Rick Paul dus gevraagd om mee te werken en (zoals we ook zien) erg overdreven te reageren als, nog steeds naar mijn mening, Robčrt binnenkomt. Als Rick Paul toevallig de Mol is, dan was dit inderdaad een optie. Als Rick Paul de Mol niet is, dan hadden ze, ňf iets anders moeten bedenken, ňf Rick Paul als enige inseinen dat Robčrt terugkomt en dat hij moet reageren alsof Nikkie terugkomt. Rick Paul zou als kamergenoot van Nikkie sowieso eerder gemerkt kunnen hebben dat Nikkie plotseling weg moest.
Schiet maar gaten in deze theorie.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2019, 23:54:16 »
Maar ze hadden die prachtige test en executie hoog boven Medellin bedacht! Dat kun je toch niet níet laten doorgaan?!
Ik denk dat Nikkie er door het spel uit ligt. Gelukkig, achteraf gezien.

Als Nikkie om persoonlijke omstandigheden het spel moest verlaten, kan ik me niet voorstellen dat ze nog even moet blijven voor wat opnames. De lichten op de daken waren al geboekt en dus moest de executie wel door gaan,  maar ze hadden dat ook de test zonder Nikkie kunnen doen.
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #88 Gepost op: 20-01-2019, 00:00:30 »
Ik vond die cliffhanger juist fantastisch! Maakte het wat mij betreft nog veel krachtiger  ::bravo::

En we weten natuurlijk niet of er volgende week nog een opdracht aan gekoppeld wordt  :)
...

Maar dan zou ik wel die eventuele opdracht gelijk willen zien. De spanningsopbouw was juist zo mooi filmisch gedaan. Groene laser pats.. groene laser pats.... rode laser pats ... spanning ... als kijker zit je er dan helemaal in. En dan? Ineens naar volgende week. Nee die spanningsboog gooi je daarmee dan juist weg. Zonde.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #89 Gepost op: 20-01-2019, 00:00:36 »
Nu moet ik ook zeggen dat haar zucht, een zucht van voldoening lijkt, dat ze toch op haarzelf heeft gestemd.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #90 Gepost op: 20-01-2019, 00:00:50 »
Ik denk dat Nikkie er door het spel uit ligt. Gelukkig, achteraf gezien.

Als Nikkie om persoonlijke omstandigheden het spel moest verlaten, kan ik me niet voorstellen dat ze nog even moet blijven voor wat opnames. De lichten op de daken waren al geboekt en dus moest de executie wel door gaan,  maar ze hadden dat ook de test zonder Nikkie kunnen doen.

Dat denk ik ook. Het zou ook niet eerlijk zijn als kandidaten automatisch door zijn zonder dat ze niet weten dat er geen executie is geweest. Als je een groen scherm krijgt, betekent het dat je niet als slechtste de test hebt gemaakt.

Die theorie lijkt me daarom wat vergezocht. Ik denk ook dat Nikkie eruit moest, omdat ze de test als slechtste heeft gemaakt. Ze had natuurlijk ook geen joker(s), of vrijstelling, wat een nadeel was.

 (of Robčrt moet eruit, maar dan moet ik rap op zoek naar een andere mol.  ;D)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #91 Gepost op: 20-01-2019, 00:07:21 »
Ik denk dat Nikkie er door het spel uit ligt. Gelukkig, achteraf gezien.

Als Nikkie om persoonlijke omstandigheden het spel moest verlaten, kan ik me niet voorstellen dat ze nog even moet blijven voor wat opnames. De lichten op de daken waren al geboekt en dus moest de executie wel door gaan,  maar ze hadden dat ook de test zonder Nikkie kunnen doen.

Als ik voor de test zou horen dat mijn broertje gestorven is dan ben ik niet in staat nog wat zinnigs te doen qua test, acteren of wat dan ook. Ik wil dan naar huis en zou compleet overstuur zijn. En het lijkt mij niet dat de productie dit nieuws voor zich houdt vanwege de mooie beelden. Dat zou wreed zijn naar Nikkie toe. Dus we weten dat haar broertje is overleden maar niet in hoe verre ze nog in het spel zat, misschien is ze er gewoon nu uit gegaan omdat ze simpelweg de slechtste was. RP kan ook gewoon blij zijn voor Robčrt of opgewonden zijn omdat Rik in de lift stond.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #92 Gepost op: 20-01-2019, 00:10:03 »
of opgewonden zijn omdat Rik in de lift stond.

Zou ik niks van staan te kijken, is een best knappe man  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #93 Gepost op: 20-01-2019, 00:35:48 »
Als ik voor de test zou horen dat mijn broertje gestorven is dan ben ik niet in staat nog wat zinnigs te doen qua test, acteren of wat dan ook.

Hij overleed toen ze weer thuis was. En het was niet heel plotseling volgens mij.
Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is om in het buitenland te horen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #94 Gepost op: 20-01-2019, 00:39:31 »
Ik houd toch even aan de spoiler info vast...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat hoop ik.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2019, 01:01:38 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Denk niet dat groep moest acteren op wie er uit lift stapt, dat zou erg vreemd zijn...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 01:17:33 door MissTinie »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #96 Gepost op: 20-01-2019, 01:04:47 »
Ik lees allemaal spoilertopic info nu hier  ???

Zelf vind ik dat niet erg maar is dat leuk voor anderen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #97 Gepost op: 20-01-2019, 01:14:34 »
Robert had een joker, dus Nikkie lijkt me waarschijnlijker.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #98 Gepost op: 20-01-2019, 01:19:32 »
even aangepast rondom spoiler, had er niet bij stil gestaan. Dank voor tip :)

Afleveringstitel:
Niet gered om €2000 uit pot te halen?
Niet gered om penningmeester te worden?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #99 Gepost op: 20-01-2019, 01:28:23 »
Puur op gevoel denk ik dat Nikkie eruit ligt...

Twijfel is het begin van wijsheid