Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek  (gelezen 26892 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2019, 23:41:09 »
Niels heeft het niet gered om djenga te spelen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2019, 01:33:04 »
Het is me gelukt om de laatste 9 (!) zetten van Evelien en Merel in het winst/verlies schema te vatten.
De gestippelde pijlen zijn niet zeker omdat we deze zetten niet te zien krijgen. Maar aan de hand van het aantal blokjes dat gedurende deze zetten is verwijderd, moet het wel ongeveer zo zijn gegaan. De enige andere mogelijkheid is dat i.p.v. de zig-zag pijlen, er eerst 2 pijlen schuin omhoog gaan en dan 2 pijlen naar links.
Zoals je kan zien gaan bijna alle pijlen van een groen vakje naar een groen vakje. Dat betekent dat beide speler aan het begin van de beurt in een winnende positie staan en deze onmiddellijk weer weggeven aan de tegenstander. Dus bijna elke zet hadden beide spelers de winst kunnen claimen met het juiste vervolg.
De conclusie is dus dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en het eigenlijk puur geluk is wie er uiteindelijk wint.
Ook is grappig dat er maar 1 keer de juiste zet wordt gedaan waarmee de speler zich in de winnende positie manoeuvreert (tegenstander aan zet in rood vakje). Dit is de 3 na laatste zet van Merel. Afgezien natuurlijk van de allerlaatste zet want dan is er nog maar één blokje wat je kan pakken en dan is het niet moeilijk meer!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2019, 05:29:06 »
Hele discussie over Jenga..
Eigenlijk kun je over deze hele opdracht niks zeggen. Het jenga spelen leverde geen geld op, dus het maakt niks uit of de mol hier z'n best doet of niet en of hij of zij meedoet of niet.
Je kunt zeggen dat de personen die op Niels stemmen zodat de pot niet leeg gaat onmols zijn, want de mol wil geld uit de pot.
Maar je kunt ook zeggen dat de mol de pot hier juist níet leeg wil hebben omdat hij of zij weet dat iemand de joker moet krijgen zodat ze jenga kunnen spelen en dan zijn de mensen die níet op Niels stemmen juist weer onmols.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2019, 07:02:14 »
Hele discussie over Jenga..
Eigenlijk kun je over deze hele opdracht niks zeggen. Het jenga spelen leverde geen geld op, dus het maakt niks uit of de mol hier z'n best doet of niet en of hij of zij meedoet of niet.
Je kunt zeggen dat de personen die op Niels stemmen zodat de pot niet leeg gaat onmols zijn, want de mol wil geld uit de pot.
Maar je kunt ook zeggen dat de mol de pot hier juist níet leeg wil hebben omdat hij of zij weet dat iemand de joker moet krijgen zodat ze jenga kunnen spelen en dan zijn de mensen die níet op Niels stemmen juist weer onmols.
Ik ga heel ver met je mee, ik denk er net zo over. Alleen denk ik dat wanneer de groep er niet uitgekomen was m.b.t. de joker, dat er dan 2.000 uit de pot gegaan zou zijn en dat er daarna alsnog Jenga gespeeld zou zijn. De personen die de joker heel democratisch bij Niels hebben doen belanden zijn wat mij betreft hier onmols, het Jenga-spel zelf levert geen verder inzicht op in wie de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2019, 07:44:11 »
Ik ga heel ver met je mee, ik denk er net zo over. Alleen denk ik dat wanneer de groep er niet uitgekomen was m.b.t. de joker, dat er dan 2.000 uit de pot gegaan zou zijn en dat er daarna alsnog Jenga gespeeld zou zijn. De personen die de joker heel democratisch bij Niels hebben doen belanden zijn wat mij betreft hier onmols, het Jenga-spel zelf levert geen verder inzicht op in wie de mol is.

Ik geef je gelijk, uit die 2000 euro discussie is veel meer te halen dan vele hier denken. Naar mijn interpretatie toe kan ik er hier toch 4-5 kandidaten afstrepen. Oké, eigenlijk 3-4, want van Nikkie wisten we het al.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2019, 08:20:56 »
De mol heeft het niet gered om € 2000 uit de pot te spelen. Toen er werd overlegd was er zeker 1 persoon verdacht. Opvallend onopvallend.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2019, 08:28:12 »


Bij elke jengatafel lag al een blokje bij aanvang met een tekst erop:
- bij Sinan & Robert 'EAST'
- bij Evelien en Merel 'WEST'
- bij Sarah en Nikki 'NORTH'
- bij Jamie en Rik-Paul 'SOUTH'


Waarom de zijn deze woorden eigenlijk in het Engels? En niet Nederlands of Spaans?


Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2019, 10:33:54 »
Deze opdracht was vooral bedoeld om een leuke opdracht te zijn. Ik hoor van veel mensen dat ze dit een leuke opdracht vonden om naar te kijken.
Het komt erg veel overeen met opdracht 1.2. Bij het dansen hoefde de mol niet echt te mollen, want het zou sowieso wel goed komen. Hier ging het niet om geld. Wat de mol dan doet, is zijn of haar act spelen. De klunzige-kandidaat mol zou hier per ongeluk zijn toren omstoten. Alles om je act te versterken.
Verder is het belangrijk dat de mol niet laat zien dat er weinig afhangt voor hem. Een ‘normale’ geldopdracht is erg belangrijk voor de mol, en bij een jokeropdracht draait dat om.

De conclusie van deze opdracht is voor mij dat Niels niet heel verdacht is. Hij is juist die persoon met de meeste act. Hij is de meest jonge, fanatieke, positieve en misschien naïeve gast, en die act zou hij in dit spel kunnen uitvergroten. Hij zou als mol liever niet die joker willen.
En voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet :P

Ik vind jouw ideeën over het Jenga-spel wel erg leuk om te lezen MartinJ! De volgende keer als ik Jenga speel, dan ga ik er aan denken ::bravo::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2019, 11:10:52 »

Bij elke jengatafel lag al een blokje bij aanvang met een tekst erop:
- bij Sinan & Robert 'EAST'
- bij Evelien en Merel 'WEST'
- bij Sarah en Nikki 'NORTH'
- bij Jamie en Rik-Paul 'SOUTH'


Waarom de zijn deze woorden eigenlijk in het Engels? En niet Nederlands of Spaans?
Eigenlijk 2 vragen: waarom windrichtingen en niet gewoon 1, 2, 3 en 4 of gewoon A, B, C, D (om geen verwarring met de "2" die ze moesten maken te krijgen).
Ook interessant: hoe stonden de tafels. Als ze in 4 richtingen staan dan zouden windrichtingen voor de hand liggen. Bij bridge worden de 4 plekken waar een speler kan zitten ook aangeduid met NOORD, OOST, ZUID en WEST.
Waar zijn de bordjes voor bestemd?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2019, 11:20:54 »

Bij elke jengatafel lag al een blokje bij aanvang met een tekst erop:
- bij Sinan & Robert 'EAST'
- bij Evelien en Merel 'WEST'
- bij Sarah en Nikki 'NORTH'
- bij Jamie en Rik-Paul 'SOUTH'


Waarom de zijn deze woorden eigenlijk in het Engels? En niet Nederlands of Spaans?
zo kan je NEWS maken  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2019, 12:56:19 »
Ik geef je gelijk, uit die 2000 euro discussie is veel meer te halen dan vele hier denken. Naar mijn interpretatie toe kan ik er hier toch 4-5 kandidaten afstrepen. Oké, eigenlijk 3-4, want van Nikkie wisten we het al.

Als je hier als mol de pot leeggeroofd had, maak je jezelf meteen bekend. Ik denk dat de mol het proces als kandidaat heeft afgewacht maar ik heb geen  moment gezien voor de mol om onopvallend tijd te rekken.
Iemand noemde hier iets over Mahyong en Bridge met de windrichtingen. Zou het zo kunnen zijn dat als Niels de joker niet had gekregen ze net als bij Mahyong ‘doordraaien’ na een ronde met de windrichting mee zodat Niels alsnog in het spel was gekomen? En een ander eruit? Haha ik kan nu al lachen om de chaos die dan zou ontstaan in het gevecht om de jokers.

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2019, 12:58:43 »
Als je hier als mol de pot leeggeroofd had, maak je jezelf meteen bekend. Ik denk dat de mol het proces als kandidaat heeft afgewacht maar ik heb geen  moment gezien voor de mol om onopvallend tijd te rekken.
Iemand noemde hier iets over Mahyong en Bridge met de windrichtingen. Zou het zo kunnen zijn dat als Niels de joker niet had gekregen ze net als bij Mahyong ‘doordraaien’ na een ronde met de windrichting mee zodat Niels alsnog in het spel was gekomen? En een ander eruit? Haha ik kan nu al lachen om de chaos die dan zou ontstaan in het gevecht om de jokers.

Geen idee, maar wel leuk bedacht! Laten we het Rick vragen  ::rofl::
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2019, 14:09:53 »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2019, 15:32:20 »
Bij het stemmen voor de joker steekt Robèrt twee vingers als een V-teken in de lucht.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2019, 23:18:37 »

Bij elke jengatafel lag al een blokje bij aanvang met een tekst erop:
- bij Sinan & Robert 'EAST'
- bij Evelien en Merel 'WEST'
- bij Sarah en Nikki 'NORTH'
- bij Jamie en Rik-Paul 'SOUTH'


Waarom de zijn deze woorden eigenlijk in het Engels? En niet Nederlands of
Spaans?

Dat weet ik niet, maar West bij Merel = Westrik ? En wat kunnen wij dan daar mee?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2019, 01:17:37 »
Dat weet ik niet, maar West bij Merel = Westrik ? En wat kunnen wij dan daar mee?

Volgens mij hetzelfde als bij Sinan Oost (documentaire maker Saudi-Arabië).
Zou misschien op een klein hintje kunnen wijzen.
De windrichting bordjes slaan anders toch nergens op bij dit spel?
Bij zuid misschien een kandidaat die in het zuiden woont maar Evi is weg.
Blijft Noord over en dat is vast de mol  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #116 Gepost op: 26-01-2019, 09:07:19 »
In het Noorden is het IJskoud en daar zingt Nielson over. ;D

Nee veel te ver gezocht in mijn optiek, maar leuk geprobeerd.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #117 Gepost op: 26-01-2019, 12:31:27 »
In het Noorden is het IJskoud en daar zingt Nielson over. ;D

Nee veel te ver gezocht in mijn optiek, maar leuk geprobeerd.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #118 Gepost op: 26-01-2019, 12:39:51 »
zo kan je NEWS maken  ::tandpastasmiley::
Ja, en Merel presenteert het nieuws.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #119 Gepost op: 26-01-2019, 12:41:39 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::in het noorden is het ijskoud = Niels  ::rofl::
Ja die is leuk!
De leukste opmerkingen in topics topic maken is nog wel een goed diee.

Voor de rest de Jenga discussie, ik denk ook nog steeds dat er meer te halen is uit de €2000 discussie.
RP, Sinan, Robèrt, Niels zelf en Nikkie gaan voor Niels. Dat zijn er vijf. RP zijn stemgedrag kan je nog verklaren vanuit zijn bondje, de andere stemmers streep ik toch al met potlood af.

Alsnog was RP wel erg snel met meestemmen, ook hier een potloodstreep er door heen.
Zeker Sinan met z'n democratisch stemmen, de discussie was nog redelijk op gang. Hij onderbrak het. Zat al aardig in Sinan tunnel.
Misschien manoeuvre om af te leiden... maar lijkt me onwaarschijnlijk
Heel plat: dan blijven Evelien, Jamie, Merel en Sarah over...