Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer  (gelezen 23145 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2019, 14:34:18 »
RP doet indd verdacht. Maar iets teveel in beeld wat mij betreft. Een beetje de opdracht goed begrijpen, maar onopvallend met de verkeerde beslissing meegaan is in mijn optiek nog molser dan RP doet...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2019, 14:39:05 »
Het is Sinan die met Jamie in die boot zit, niet Robèrt, MartinJ.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2019, 15:52:58 »
Denk je?  :) Mijn uitleg is deze: stel even dat de pot voor het spel op 1000 staat. Vaart de boot over de finishlijn (de tablet staat dan op -750) dan is de stand in de pot 250. Is het bootje op tijd los en vaart ie binnen die 35 minutenmet -750 over de startlijn dan is de potstand 1750. Vaart de boot niet op tijd over de startlijn dan blijft de pot 1000. Als je dat ook bedoelde, dan bedoelen we hetzelfde ;-)

Na de opdracht nog een keer terug te hebben gekeken, ga ik mee in deze uitleg.

Ik ben nog wel benieuwd op welke manier er 2250 euro verdiend kon worden. Dan moet er dus -750 op de tablets verschijnen op het moment dat er nog genoeg tijd is om weer terug bij start te komen. Die kleine bootjes zijn waarschijnlijk wel een stuk sneller dan de sleepboten, dus dat zal dan zo rond minuut 25/30 geweest kunnen zijn?

Ik hoorde Sarah nog ergens zeggen dat je de tablet stop moest zetten op het moment dat je de kooi verliet. Het was dus blijkbaar mogelijk om je met open kooi tot vlak bij de finish te laten slepen? Ook Merel en Rick Paul lijken die mening toegedaan. Ik krijg de indruk dat de opdracht niet zo zeer draaide om het bevrijden, als wel om het kiezen van het juiste moment om weer terug te varen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2019, 16:46:53 »
Maar ze hebben toch zelf in de hand wanneer zij de teller stoppen en niet R en J? En wat gebeurt er vervolgens (zie foto). Zonder één seconde met Merel te overleggen (want die wil ook lang wachten) drukt RP op het scherm, waarmee de klok rood wordt op -€250. Daarna zijn ze nog even bezig geweest om de kooi te verlaten. Volgens de regels (die ze beide heel goed kenden) moest je de klok stilzetten op het moment dat je de kooi verlaat. Dat doe je dan toch op het allerlaatste moment?

Een beeldje hiervoor zie je Merel bij Rick Paul staan en naar de tablet wijzen. De audio erbij horen we niet want we horen een biecht van Merel. Merel lijkt hier tegen RP te zeggen of het er in ieder geval mee eens te zijn om de klok stil te zetten. De een vind ik hier dus niet verdachter dan de ander.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2019, 17:00:10 »
Sarah klaagt erover dat Robèrt de opdracht niet snapte en dacht dat ze zo snel mogelijk uit de kooi moesten.

Waarom zegt Sarah dan niet tegen Robèrt:
"Kijk Robèrt, die kooi is een oven. Dat bootje dat is de taart. Als je het bootje (de taart) te vroeg uit de kooi (oven) haalt, dan is ie niet gaar. Wacht je te lang, dan is ie verbrand. Je moet hem dus precies op het juiste moment uit de oven halen. En deze iPad, is je wekker. Als die op 750 staat dan moet de taart eruit. Snap je het nu?"
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 17:02:37 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2019, 17:41:14 »
Een beeldje hiervoor zie je Merel bij Rick Paul staan en naar de tablet wijzen. De audio erbij horen we niet want we horen een biecht van Merel. Merel lijkt hier tegen RP te zeggen of het er in ieder geval mee eens te zijn om de klok stil te zetten. De een vind ik hier dus niet verdachter dan de ander.
We zien duidelijk dat Merel voor deze opdracht Rick Paul uit koos als partner. Ook weten we uit de test dat Merel op Rick Paul zit. Ik denk dus dat ze hier Rick Paul heel duidelijk wilde testen. Kijken of hij meegaat met het voorstel om bij €250 al te vertrekken. Beide weten immers dat dit veel te vroeg is en dat ze makkelijk het dubbele kunnen verdienen. Mijn inschatting is dat Rick Paul is gezakt voor deze test door mee te gaan voor 250 euro.
En natuurlijk krijgen we aan het begin van de opdracht de biecht van Rick Paul te zien dat hij Merel niet vertrouwt (net als de meeste anderen). Ja hoor, zo heeft hij weer een goed excuus. Bij de test hoor ik Rick Paul de naam van Merel niet roepen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 17:43:57 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2019, 17:55:46 »
We zien duidelijk dat Merel voor deze opdracht Rick Paul uit koos als partner. Ook weten we uit de test dat Merel op Rick Paul zit. Ik denk dus dat ze hier Rick Paul heel duidelijk wilde testen.

Dit!

Zodra de duo's gekozen mogen worden draait Merel zich om naar RP en Jamie zoekt achter de groep langs contact met Sinan. Wellicht hebben ze dit afgesproken in hun bondje en kiezen ze beiden één van hun hoofdverdachten uit om na afloop gegevens uit te wisselen.

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2019, 22:17:04 »
En heel simpel... het streepje van de min die we als een l kunnen lezen, die in meer mist, waardoor je merel zou krijgen?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2019, 23:46:22 »
Wie dringt er als enige op aan om bij -750 euro pas terug te gaan. En deze kandidaat is al voor 99% afgeschreven ? De enige vrouw zonder vrijstelling... In de biechten snapt iedereen de opdracht maar tijdens het spel... Jamie niet, Evelien Niels niet, Robert niet, Sinan vermoed ik ..ook niet, en Merel en Rick Paul opperen het, maar Sarah benoemd het tijdens het spel.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 07:24:47 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2019, 14:28:00 »
Wie dringt er als enige op aan om bij -750 euro pas terug te gaan. En deze kandidaat is al voor 99% afgeschreven ? De enige vrouw zonder vrijstelling... In de biechten snapt iedereen de opdracht maar tijdens het spel... Jamie niet, Evelien Niels niet, Robert niet, Sinan vermoed ik ..ook niet, en Merel en Rick Paul opperen het, maar Sarah benoemd het tijdens het spel.

Wat de mol initieel wil is mingeld, dus zo lang mogelijk blijven. Als de mol echter merkt dat er een tendens is van zo snel mogelijk uit de kooien kan zij daar gewoon op inspringen en zo snel mogelijk uit de kooi gaan. Wat Sarah hier dus doet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2019, 14:50:45 »
Sarah praat met Robèrt voordat Jamie en Sinan langskomen. Daarin gaat het over doorgaan tot -750. Als mol heb je van te voren het plan om per ongeluk naar de finish te varen met mingeld. En dat voer je in eerste instantie uit. Plan B is om dan maar gedwee snel terug te gaan naar de start. Ik vind het te makkelijk om allemaal maar snel terug te varen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #91 Gepost op: 31-01-2019, 14:58:52 »
Ik zou als Mol zelf hier een paar dingen doen.
zorgen dat ik in de boot zit die als laatste gered moet worden.
Omdat ik dan kan kijken wat andere boten doen. Zijn ze snel zijn ze langzaam. Als ze langzaam zijn is de kans groter dat mijn boot met veel mingeld over de finish gaat.
En omdat er dan meer tijd verspeeld is dus de kans groter is dat ik dicht bij finish ben.
Als de andere boten makkelijk de juiste richting opvaren zou ik er zeker niet voor kiezen om als enige perongeluk naar de finish te varen. Te opzichtig.

In de laatste boot loop je ook de kans om als eerste gered te worden. Mocht de redboot dat hebben gedaan dan is het ook de ideale positie om vanuit daar een verkeerd voorbeeld te geven en lang te wachten of de verkeerde kant op te gaan.
Mocht dat niet het geval zijn dan kan je aankijken wat de rest doet qua kant of wachten en daar makkelijk op anticiperen.

Of ik zou zorgen dat iedereen zo snel mogelijk de juiste codes heeft en iedereen opjagen naar de goede kant met zo min mogelijk geld.

Dus dan blijven over
Merel Jamie Sinan of Rick Paul voor mij.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 15:01:24 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #92 Gepost op: 31-01-2019, 15:33:46 »
Ik zou als Mol zelf hier een paar dingen doen.
zorgen dat ik in de boot zit die als laatste gered moet worden.
Omdat ik dan kan kijken wat andere boten doen. Zijn ze snel zijn ze langzaam. Als ze langzaam zijn is de kans groter dat mijn boot met veel mingeld over de finish gaat.
En omdat er dan meer tijd verspeeld is dus de kans groter is dat ik dicht bij finish ben.
Als de andere boten makkelijk de juiste richting opvaren zou ik er zeker niet voor kiezen om als enige perongeluk naar de finish te varen. Te opzichtig.

In de laatste boot loop je ook de kans om als eerste gered te worden. Mocht de redboot dat hebben gedaan dan is het ook de ideale positie om vanuit daar een verkeerd voorbeeld te geven en lang te wachten of de verkeerde kant op te gaan.
Mocht dat niet het geval zijn dan kan je aankijken wat de rest doet qua kant of wachten en daar makkelijk op anticiperen.

Of ik zou zorgen dat iedereen zo snel mogelijk de juiste codes heeft en iedereen opjagen naar de goede kant met zo min mogelijk geld.

Dus dan blijven over
Merel Jamie Sinan of Rick Paul voor mij.
Ik ben het helemaal met je eens (wou deze opmerking net gaan maken).
Omdat vooral Jamie (te) opzichtig iedereen zit op te jagen, alsof het leven er vanaf hangt, zie ik hier toch meer een kandidaatje testen in. Even kijken wie zich laat opnaaien om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen.
Wat hier ook al gezegd is volgens mij, is dat er minimaal 2 boten bij zijn zonder Mol, dus die kunnen nog steeds veel geld in de pot brengen. Dat het nu gelukt is om iedereen gek te maken kon je als Mol volgens mij niet voorzien.
Ik hou het er dus op dat de Mol in het laatste bootje zat.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 15:35:44 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #93 Gepost op: 31-01-2019, 16:34:41 »


Dus dan blijven over
Merel Jamie Sinan of Rick Paul voor mij.

Met Rick Paul ga ik niet akkoord. Ik vind dat hij nog vrij lang treuzelt met de kooi open te maken, waardoor de klok later gestopt wordt.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #94 Gepost op: 31-01-2019, 18:20:01 »
Is dat zo?
Zou best kunnen. Ik vind het lastig inschatten wanneer die klok precies verspong. Dat leek best lang te duren. Dus naar mijn gevoel was dat getreuzel te kort om echt een groot verschil te maken.  Maar zou ik het even terug moeten kijken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #95 Gepost op: 31-01-2019, 18:56:58 »
Is dat zo?
Zou best kunnen. Ik vind het lastig inschatten wanneer die klok precies verspong. Dat leek best lang te duren. Dus naar mijn gevoel was dat getreuzel te kort om echt een groot verschil te maken.  Maar zou ik het even terug moeten kijken.

Wellicht was het treuzelen te kort, maar het blijft een risico. Waarom treuzelen als je als mol de code kent?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #96 Gepost op: 31-01-2019, 18:59:05 »
Daar heb je wel een punt. Ik weet alleen dat Niels iets fout deed met het slotje. Rick Paul kan ik me zo uit mijn hoofd niet meer herrineren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #97 Gepost op: 1-02-2019, 18:07:25 »
Het is Sinan die met Jamie in die boot zit, niet Robèrt, MartinJ.
Die fout had ik hierboven ook al gemaakt. Wat een sufferds hè?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #98 Gepost op: 1-02-2019, 19:53:07 »
Die fout had ik hierboven ook al gemaakt. Wat een sufferds hè?
Mijn fout, mijn excuses. Ik ben bang dat ik nu een paar molpunten heb verzameld.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Min of Meer
« Reactie #99 Gepost op: 2-02-2019, 11:23:02 »
Citaat
Wat de mol initieel wil is mingeld, dus zo lang mogelijk blijven. Als de mol echter merkt dat er een tendens is van zo snel mogelijk uit de kooien kan zij daar gewoon op inspringen en zo snel mogelijk uit de kooi gaan. Wat Sarah hier dus doet.

En Merel.
1. De cijfers verkeerd herhalen (waardoor het slot nooit open zou gaan)
2. Checken wat RP doet (de goede cijfers nemen en dus beseffen dat het slot open zal gaan uiteindelijk)
3. En het vervolgens overnemen (zodat het slot dan maar zo snel mogelijk open gaat en het bedrag niet te hoog oploopt)