Auteur Topic: Molduel: Merel vs. Rick Paul  (gelezen 17075 keer)

Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #40 Gepost op: 10-02-2019, 02:13:40 »
En bij het opvissen van de vrijstellingen zit ze met opzet te mollen om verdacht over te komen, terwijl dit helemaal niet verdacht is. De Mol wil hier juist zoveel mogelijk vrijstellingen opvissen, want dat maakt de kans dat ze voor het geld gaan kleiner.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik kan me nog ergens voorstellen dat dit een actie is om de toon te zetten van "kijk mij eens onhandig zijn." Maar verder ben ik het met je eens dat Merel het niet is, ik had haar weggestreept na 3 afleveringen maar ging toen erg twijfelen omdat ik iedereen opeens weggestreept had.

Rick Paul geloof ik eigenlijk ook niet als mol. Sarah had ik heel hard gestreept na haar vertoning in de laseropdracht en haar optreden bij "op treden" waar ze in die blokken kraste. Maar het zou natuurlijk heel misschien kunnen dat deze 2 acties ingefluisterd zijn door de productie om haar onverdacht te maken. Als ik die twee acties weglaat zou ze heel goed de mol kunnen zijn. Maar het blijft lastig te geloven.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2019, 02:42:48 »
Mooi gedaan weer!

Het laten vallen van de kist vond ik een lastige. Merel kan ook weten dat in de loodzware kist geen vrijstelling zit en hem daarom laten gaan, meer tijd voor de andere kisten. Maar dat Rick Paul daar zijn stinkende best doet, ben ik wel van overtuigd.

De laseropdracht verdacht ik eigenlijk Niels ervan geld her en der weggehaald te hebben. Hij zegt dat hij supersnel af is maar dat wordt door niemand bevestigd. Heeft hij hier en daar wat weg gehaald en heeft RP daarom zo weinig geld van eenmaal oppakken? Maar voor hetzelfde geld heeft RP gewoon simpel maar eenmaal gepakt en daarvan een deel in zijn onderbroek gestopt ;)

Enfin, ik ga voor RP. Merel is me te fanatiek en doet naast onhandige dingen best veel goed denk ik.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2019, 12:36:29 »
Na de aflevering van gister zit ik toch volledig op RP. Wat me nog wel dwars zit voor RP is dat ze hem zo verdacht neerzetten halverwege de tuktuk opdracht, dat hij toch is gaan rijden en dat ze hem op een leugen betrappen van de porto, terwijl dit geen mollenstreek was, want het geld van het 2e deel werd bij hem wel als geldig gezien, ondanks dat hij zich tussentijds verplaatst had. Je ziet ook aan de poll dat Nederland hem nu het meest verdenkt en ik denk toch dat de montage de mol nog ietsje meer in de luwte houdt.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2019, 12:46:56 »
Hoe kan de montage (last minute) dan nog reageren op een poll in NL die nu wordt gehouden?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2019, 12:50:58 »
Hoe kan de montage (last minute) dan nog reageren op een poll in NL die nu wordt gehouden?
Ik bedoel dat de poll mij bevestigd dat de montage idd RP te verdacht heeft neergezet door die actie halverwege de tuktuks, wat weer een tegenargument voor RP als mol is, want dat doet de montage meestal niet, nepmolacties van de mol (alsnog naar het eerste tussenpunt gereden) en het betrappen op een leugen (porto deed het niet) uitgebreid laten zien.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2019, 13:40:17 »
Misschien om nog meer verwarring te veroorzaken? Ze moeten immers toch elk jaar iets proberen om ons doorgewinterde speurders om de tuin te leiden?

Maar ik denk dat dit verder meer iets voor het Rick Paul topic is. Ben benieuwd naar de uitbreiding van het duel door Heinz.  ::jaja:: ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2019, 13:44:32 »
Ik bedoel dat de poll mij bevestigd dat de montage idd RP te verdacht heeft neergezet door die actie halverwege de tuktuks, wat weer een tegenargument voor RP als mol is, want dat doet de montage meestal niet, nepmolacties van de mol (alsnog naar het eerste tussenpunt gereden) en het betrappen op een leugen (porto deed het niet) uitgebreid laten zien.

Dit zijn idd redenen voor mij om hem af te schrijven. En als ik daarnaast zit moet ik volgend seizoen met andere ogen gaan kijken


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2019, 13:52:12 »
Dit zijn idd redenen voor mij om hem af te schrijven. En als ik daarnaast zit moet ik volgend seizoen met andere ogen gaan kijken

Wie zou dan de mol zijn? Merel en Sarah halen te veel geld op. RP schrijf je ook af. Je verdachte is Niels? Jamie? Sinan?

Dit molduel wint RP met gemak. Merel haalt veel te veel geld binnen om de mol te kunnen zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #48 Gepost op: 10-02-2019, 13:56:32 »
Wie zou dan de mol zijn? Merel en Sarah halen te veel geld op. RP schrijf je ook af. Je verdachte is Niels? Jamie? Sinan?

Dit molduel wint RP met gemak. Merel haalt veel te veel geld binnen om de mol te kunnen zijn.

Ik schreef Jan af vorig jaar om die redenen  ;)

Merel is de enige die ik niet kan betrappen op pure kandidaat acties. De rest wel.
Eigenlijk Niels ook niet maar die jokeractie hè..
En dat ze meer binnenbrengt dan nodig ben ik met iedereen eens.

Ik beweer ook niet dat ze een goede mol is

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2019, 14:02:01 »
Ik zie alleen maar kandidaat acties bij Merel...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2019, 14:07:49 »
Ik zie alleen maar kandidaat acties bij Merel...

En ik zie alleen maar molse dingen  ::rofl::

De posities.. haar gedrag.. de vreemde bondjes (soort lady en de vage bond) en haar tegenstrijdige uitlatingen daarbij... dat ze een dyslect meeneemt een stijger op om woorden te maken  ::rofl::
Wat overigens pas goed kwam toen Robèrt zich ermee ging bemoeien. Lekker bezig Lingogirl  ::)
Ze heeft hier de pot veel geld bespaard.
En ik kan echt pagina’s voltypen over haar.

Even kort over RP de laatste afl:
-werd wederom supermols neergezet door de montage incl zn porto actie. Hij wordt logischerwijs nu ook meer verdacht hierdoor
- Hij pakte eerst een stadskaart toen kandidaten al met hun vingers aan de enveloppen zaten. Alleen een kandidaat overkomt dit in n fractie van n seconde. Niet de mol.. die heeft een missie
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 14:11:46 door FS »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #51 Gepost op: 10-02-2019, 14:23:49 »
Wederom een prachtig overzicht van Heinz. Merel en Rick Paul zijn ook mijn hoofdverdachten. Rick Paul komt iets verdachter naar voren maar Merel zat vaker in de juiste (mol)positie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2019, 14:39:59 »
Dit zijn idd redenen voor mij om hem af te schrijven. En als ik daarnaast zit moet ik volgend seizoen met andere ogen gaan kijken
Maar voor de anderen is de lijst anti-molzaken nog sterker dan voor RP, dus RP vind ik het minst onmols  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2019, 16:06:23 »
- Hij pakte eerst een stadskaart toen kandidaten al met hun vingers aan de enveloppen zaten. Alleen een kandidaat overkomt dit in n fractie van n seconde. Niet de mol.. die heeft een missie
Ik wil niet veel zeggen, maar Rick Paul heeft al een plattegrond en een envelop als er nog maar één envelop is gepakt (door Merel). Nog voordat iemand anders een envelop kan pakken heeft hij al zijn tweede envelop gearresteerd!
Hij dringt hier ook heel duidelijk voor.
Als Mol weet je dat er 2 van €250 zijn in de ene stapel en 2 van €100 in de andere stapel. Je hoeft dus niet per sé de allereerste te hebben. Nummer 2 en 3 is snel genoeg om van beide stapeltjes de vetste envelop te pakken. Toeval toch?
Kijk ook even naar mijn posts in het Links / Rechts topic.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 16:10:06 door MartinJ »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #54 Gepost op: 10-02-2019, 16:30:52 »
Dat Rick Paul doorrijdt in ronde 1 van de Tuktuks, is inderdaad een teken van gebrek aan voorkennis en dus onmols. Zo onmols zelfs dat ik hem alleen hierop al afschrijf.

De Mol weet hoe het spel werkt, dus als die het plan heeft om te laat bij Rik te komen, zit hij juist te wachten op de mededeling dat de tijd om is en zet hij zijn Tuktuk stil. Het doorrijden heeft ook geen enkele invloed gehad op de uitslag van het spel. Zijn envelop in ronde 2 telde wel gewoon.

Rick Paul is niet de Mol.

(maar Merel ook niet, denk ik :P)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #55 Gepost op: 10-02-2019, 17:44:05 »
Ik zou Rick Paul op basis van die ene actie niet afschrijven temeer omdat hij 100 euro uit de pot heeft gehaald. Al verdenk ik Merel net iets meer (ik denk ook dat één van die twee de mol is).
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 17:45:52 door Luc »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #56 Gepost op: 10-02-2019, 19:17:59 »
Ik zou Rick Paul op basis van die ene actie niet afschrijven temeer omdat hij 100 euro uit de pot heeft gehaald. Al verdenk ik Merel net iets meer (ik denk ook dat één van die twee de mol is).
Waarom verdenk je Merel meer? Die heeft deze aflevering en in totaal veel meer geld binnen gehaald plus nog meer opzichtige nepmolacties begaan dan RP.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #57 Gepost op: 10-02-2019, 20:06:15 »
Merel zat vaker op de positie waar je de beste mogelijkheden hebt om te mollen met name in 2.1 ver tellen (Rick Paul zat boven en had geen invloed op de antwoorden) en 5.2 parkeergeld (daar vormde Merel de woorden, Rick Paul zat in een auto).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #58 Gepost op: 10-02-2019, 20:12:02 »
Ik heb het duel aangevuld met de opdrachten uit aflevering 6. (Een beetje uitvoeriger dan de vorige vijf afleveringen dus ik zal de komende week proberen die eerdere afleveringen hier en daar wat aan te vullen.)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Molduel: Merel vs. Rick Paul
« Reactie #59 Gepost op: 10-02-2019, 22:41:29 »
Merel zat vaker op de positie waar je de beste mogelijkheden hebt om te mollen met name in 2.1 ver tellen (Rick Paul zat boven en had geen invloed op de antwoorden) en 5.2 parkeergeld (daar vormde Merel de woorden, Rick Paul zat in een auto).

Vergeet de laseropdracht ook niet. Rick Paul was daar pas als zesde en Merel al in het begin.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'