Heb je mijn eerdere post met de 8 verschillen in de karretjes met dat trekhaak dingetje dan niet gezien. Die karren zijn in heel veel opzichten totaal verschillend. Als je dat trekhaakdingetje mee wil laten tellen dan moet je beginnen met 2 nieuwe karren waarvan de wielen dus een even diep profiel hebben, waar op de een geen kras zit etc. Als de één dan wel een trekhaak dingetje heeft en de andere niet, dan zou je dit nog als verschil kunnen zien.
Als je een beetje logisch nadenkt weet je dus dat die trekhaak dingetjes (want het zijn er meer) en alles wat erbij komt gewoon niet meetellen. En ze beschrijven opdrachten nooit zo duidelijk dat er geen speld tussen te krijgen is. Ik zou bijna zeggen, natuurlijk niet want dat geeft niet alleen ons molloten stof tot discussie maar ook de kandidaten en daar gaat het toch om.
De makers hebben dat trekhaak dingetje in ieder geval niet bedoeld, want er zijn genoeg verschillen in de stenen.
Ja, ja ja, hoor, gelezen maar ik bedoelde dat helemaal niet.
Het boeit me niet erg of de verschillen goed zijn en hoeveel er wellicht nog meer zijn. Beiden kunnen gemold hebben of niet. Één van de twee kan ook. De opdracht is niet geslaagd. Ik zit lekker in mijn stoel en heb alle tijd om verschillen te zien. Ik hoef alleen mijn ogen van links naar rechts te bewegen.
Ik bedoel: kandidaten lezen de opdracht. Negen verschillen vinden. Dat is daar lastiger dan hier wordt voorgesteld.
Je hebt het echt mooi uitgezocht hoor maar ik kan er niet zoveel mee in mijn zoektocht.
En dan iets anders:
Rick Paul of Merel pakken daar geen joker. Why not? Als mol kun je weten dat het laatste verschil de joker is ( als de opdracht in zijn algemeenheid is omschreven natuurlijk ) en als je die pakt is de opdracht mislukt.
De mol kon vooraf niet zeker weten of hij nog aan het Mollogo toe zou komen. Grijp je dan niet de eerste de beste gelegenheid aan?