Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 42142 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2019, 15:13:43 »
Hier nog even het overzicht van deze opdracht, want ik merk dat dit nog niet voor iedereen duidelijk is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2019, 17:14:29 »
Hier nog even het overzicht van deze opdracht, want ik merk dat dit nog niet voor iedereen duidelijk is.

Het overzicht is mij wel duidelijk alhoewel je kunt betwisten dat de 100 euro van Niels uit de tweede ronde komt. Rik zegt duidelijk tegen Niels;"Jouw eerste" als hij de 100 uit de enveloppe haalt. Op beeld is de nummering wat lastig te zien.

We verschillen van mening over de missende 700 euro. Jij hebt een theorie over een bonus/verdubbelaar maar daarover is nergens gesproken in de opdracht en wat zou de rol van de mol hierbij zijn? Hoe kan hier gesaboteerd worden als het onbekend is wat iedereen in zijn enveloppe heeft? En waarom heeft Merel dan geen verdubbelaar gekregen terwijl ze wel met 250 binnenkomt?

Mijn theorie is dat er meer geld(1800) in de enveloppen heeft gezeten en dat de mol geld verduisterd heeft. Een mogelijkheid is nog dat de mol nog 100 euro wisselgeld had uit een eerdere opdracht (uitstralen)om het te winnen bedrag aan te vullen tot 1900 en zo de handtekening van mol 19 kon zetten.

Wat die kabouters betreft: Niels had grote smurf in zijn tuc tuc  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2019, 17:43:20 »
Wat die kabouters betreft: Niels had grote smurf in zijn tuc tuc  ::rofl::

 ::rofl:: ::ok::

En wat het geld betreft: maf toch dat we nu twee keer uit dat tekstje "maximaal te verdienen geld" kunnen of moeten concluderen dat er geld verduisterd is. Bij de lasers vond ik het nog niet zo vreemd maar nu ga ik twijfelen of die tekstjes wel kloppen. Het zou toch flauw zijn als de Mol geld weggooit en dat dan de belangrijkste molactie in de opdracht is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2019, 18:18:12 »
::rofl:: ::ok::

En wat het geld betreft: maf toch dat we nu twee keer uit dat tekstje "maximaal te verdienen geld" kunnen of moeten concluderen dat er geld verduisterd is. Bij de lasers vond ik het nog niet zo vreemd maar nu ga ik twijfelen of die tekstjes wel kloppen. Het zou toch flauw zijn als de Mol geld weggooit en dat dan de belangrijkste molactie in de opdracht is.

Klopt, en wij ons weer druk maken ::rofl::

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2019, 18:25:00 »
1900 is natuurlijk een vreemd getal, niet deelbaar door zes bedragen.
Het is ook een gekke beloning, meestal is het 1000, 1500 of een bedrag per kandidaat.

Als het nou eens 19 is? Van Seizoen 19. En als de Mol nou eens 100 euro heeft verdiend. (1900) Of: niks heeft verdiend (19 nul nul).
Wel opvallend dat het juist 1900 euro is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2019, 18:25:25 »
Het zou toch flauw zijn als de Mol geld weggooit en dat dan de belangrijkste molactie in de opdracht is.
Zou briljant zijn als dit de enige actie is. Beetje zoals Jon van Eerd in de trein. Wij maar klagen "ik zie het niet". Dat de mol zegt "de kandidaten ook niet".

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2019, 18:27:44 »
Alleen Niels en Sarah verliezen twee keer geld. Alle andere brengen geld in pot terwijl dat niet beslist nodig is en ook al is het eindresultaat voor bijvoorbeeld RP negatief. Hij rijdt de tweede keer 100 euro binnen. Het portofoongeklungel is bijna te opzichtig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2019, 23:00:37 »
Het overzicht is mij wel duidelijk alhoewel je kunt betwisten dat de 100 euro van Niels uit de tweede ronde komt. Rik zegt duidelijk tegen Niels;"Jouw eerste" als hij de 100 uit de enveloppe haalt. Op beeld is de nummering wat lastig te zien.
Ik dacht dat ik al met foto erbij bewezen had dat de envelop waarbij Rik zegt "Niels, eerste keer" de envelop van de tweede ronde moet zijn. Niet alleen omdat Rik eerst alle enveloppen van de eerste ronde behandelt bij zowel de plus als de min bedragen, ook omdat er duidelijk een 1 staat op de envelop die Rik als eerste voor Niels openmaakt. Had Niels dan 2 enveloppen voor de eerste ronde en geen voor de tweede?
De discussie over de "missing €700" ga ik niet opnieuw voeren. Laat iedereen maar geloven wat hij of zij wil.
Vermoedelijk zal Rik nog wel een keer memoreren hoeveel geld ze in de pot hadden kunnen hebben en dan kunnen we narekenen wat er deze opdracht verdiend had kunnen worden. En anders zal hij dat vast wel zeggen op het eind.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2019, 23:07:35 door MartinJ »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2019, 23:12:22 »
Ik heb eerder het gevoel dat we nooit zullen weten wat er met de missende 700 euro gebeurd is.

Ik kan me niet voorstellen dat een Mol het heeft weggesmeten en als er een manier bestond waardoor het als extra verdiend kon worden (zoals MartinJ onder andere beschrijft) dan hadden ze het ofwel al gezegd in deze aflevering of het wordt weer helemaal niet verklaard in aflevering 10 waardoor het voor altijd onvolledige informatie blijft.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #149 Gepost op: 13-02-2019, 23:28:41 »
1900 is natuurlijk een vreemd getal, niet deelbaar door zes bedragen.
Het is ook een gekke beloning, meestal is het 1000, 1500 of een bedrag per kandidaat.

Als het nou eens 19 is? Van Seizoen 19. En als de Mol nou eens 100 euro heeft verdiend. (1900) Of: niks heeft verdiend (19 nul nul).
Wel opvallend dat het juist 1900 euro is.

Ben er van overtuigd dat we het in die richting moeten zoeken.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #150 Gepost op: 13-02-2019, 23:52:25 »
Als je niet wijzer bent geworden raad ik je aan om nog eens te kijken en dan vooral naar het enveloppen graaien. 250 euro uit de pot in plaats van in de pot scheelt toch maar mooi 500 euro. Mollen doen soms moeite voor minder.
Hoi Martin, Ik bedoel met niets wijzer geworden dat er niets vaststaat en bewijsbaar is. Er zijn een aantal theorieën, sommigen meer aannemelijk dan anderen, maar er is nergens zekerheid over. Ik zou ook graag willen weten welk bedrag er nu oorspronkelijk was, wat de betekenis daarvan was: € 1900= 19? Of er inderdaad geld is weggegooid of nog ergens in omloop is. En dan door wie of bij wie. Of de teksten nu wel of niet kloppen enz.
Zelfs het elimineren waar een aantal van jullie erg goed in zijn levert geen sluitend bewijs op. Weet ook niet zo goed wat ik nu met deze opdracht aan moet. Wat is het wat er voor ons uit te vinden was, behalve dan van het geld dat niet klopt, moet er waarschijnlijk nog iets anders te vinden zijn.
Nog geen idee wat. Ga nog eens terug kijken.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #151 Gepost op: 14-02-2019, 10:05:13 »
Het is inderdaad wel opvallend dat er in deze opdracht 700 euro mist en dat er ook geld mist bij die laseropdracht. We gaan er van uit dat er iets verduisterd is, maar ik zat te denken dat er misschien gewoon een hint in zit... Misschien een hint naar Niels omdat ie heel slecht is met getallen al het hele seizoen? Of misschien moeten we ook iets met de daadwerkelijke bedragen die missen? Staat die 700 voor 7, voor de maand juli (helaas niemand jarig in juli) of om de 7e letter van het alfabet?

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #152 Gepost op: 14-02-2019, 13:58:31 »
Als er vanuit gegaan wordt dat de mol geld verduisterd heeft zou dat dus betekenen dat het volledige verschil in de
envelop(pen) van de mol moet hebben gezeten?
Lijkt me toch wel vreemd hoor.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #153 Gepost op: 14-02-2019, 14:18:30 »
Er is dus 700 euro zoek. Het meest logische waar ik kan opkomen is dit: als de eerste ronde er een enveloppe van 500 was, dan is hier minstens 250 euro uit verloren gegaan. Bij de tweede ronde moet dat dan een enveloppe van 500 euro zijn geweest, waar 450 is uitgehaald. Dan kom je toch bij Merel uit. Het is natuurlijk niet logisch om geld te halen uit een enveloppe die niet binnenkomt, maar dit kan ze eventueel vooraf al hebben gedaan. Later, als Jamie beslist samen met haar te rijden en ze uiteindelijk door wegenwerken er niet op tijd geraken, dan kan ze het niet meer rechtzetten.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 14:20:04 door Belgian Mol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #154 Gepost op: 14-02-2019, 14:21:21 »
Er is dus 700 euro zoek. Het meest logische waar ik kan opkomen is dit: als de eerste ronde er een enveloppe van 500 was, dan is hier minstens 250 euro uit verloren gegaan. Bij de tweede ronde moet dat dan een enveloppe van 500 euro zijn geweest, waar 450 is uitgehaald. Dan kom je toch weer bij Merel uit.

Waarom zou je uit een envelop waarmee je niet over de streep komt als Mol nog geld halen? Ze moet dit dan namelijk gedaan hebben toen ze op het einde Jamie kwijt was en het dus ook duidelijk was dat ze Rik niet meer ging bereiken.

Ik kan niet bij het idee dat er geld is weggegooid.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #155 Gepost op: 14-02-2019, 14:25:22 »
Waarom zou je uit een envelop waarmee je niet over de streep komt als Mol nog geld halen? Ze moet dit dan namelijk gedaan hebben toen ze op het einde Jamie kwijt was en het dus ook duidelijk was dat ze Rik niet meer ging bereiken.

Ik kan niet bij het idee dat er geld is weggegooid.

Ik heb het in mijn edit nog bijgevoegd, een beetje onhandig, maar als ze op het einde alleen was is ook die uitleg niet logisch.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #156 Gepost op: 14-02-2019, 16:13:48 »
Oké, laten we er even van uitgaan dat de enveloppen open waren.
Laten we er for argument sake even van uitgaan dat Rick Paul niet de Mol is.
Als niet Mol zijnde hoeft Rick Paul zijn porto niet uit te zetten en hoort dan de boodschap van Rik. Hij zet zijn tuktuk stil en wacht op de tweede ronde, zoals elke andere kandidaat. Die tweede ronde is erg gemakkelijk, ook voor LR rijders omdat ze dichtbij de rondweg zitten waar een mooi keerpunt is (heb ik in een vorige post al aangetoond met de plattegrond erbij). Hij komt de tweede ronde ook op tijd aan bij Rik en de inhoud van envelop 2 komt in de pot.

Als Rick Paul vóór het inleveren van zijn 2 enveloppen even de inhoud verwisselt, dan brengt hij €150 in de pot, in plaats van dat er €150 uit gaat dankzij hem. Als kandidaat zou hij hier mooi €300 mee verdiend hebben. Maar de aanname waar we mee begonnen was dat Rick Paul niet de Mol is, dus kandidaat. Hoe noemen ze dit ook weer, bewijs uit het ongerijmde?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 16:15:19 door MartinJ »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #157 Gepost op: 14-02-2019, 16:22:01 »
Een kandidaat mag niet op deze manier "mollen" - het wisselen van bedragen uit enveloppen zou door de productie worden ontdekt en bestraft (of uit de uitzending gehouden).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #158 Gepost op: 14-02-2019, 16:40:05 »
De laser opdracht is 10 x 350 (gemiddeld) is 3.500 euro. Per persoon 350 euro. 2 x 350 euro is toevallig 700 euro. Bij de tuk tuk opdracht mis je 700 euro. Beide opdrachten hadden als bedrag omschrijving : maximaal bedrag X. Maar hoe dat dan aan elkaar te rijmen valt laat ik lekker aan aflevering 10 over.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #159 Gepost op: 14-02-2019, 17:50:18 »
De laser opdracht is 10 x 350 (gemiddeld) is 3.500 euro. Per persoon 350 euro. 2 x 350 euro is toevallig 700 euro. Bij de tuk tuk opdracht mis je 700 euro. Beide opdrachten hadden als bedrag omschrijving : maximaal bedrag X. Maar hoe dat dan aan elkaar te rijmen valt laat ik lekker aan aflevering 10 over.
Hoezo 2 x € 350?