Haha, is dit topic toevallig naar aanleiding van mijn post in het Rick Paul-topic?
Maar als we één ding geleerd hebben van seizoen 18, dan is dat dat sommige mollen dingen doen die "een mol nooit zou doen".
Ik snap het sentiment, en inderdaad hou ik ook niet zo van dat "nooit", maar vaak zijn er toch wel dingen waar men het er redelijk over eens zijn dat die gewoon echt heel
raar zijn voor een mol. En dan is "dat zou een mol nooit doen" de kortste uitleg van dat gevoel.
De "dit zou een mol nooit doen"-speurmethode is welbekend als "afstrepen". En zeker in het begin van het seizoen, moet je
ergens beginnen en dan is afstrepen een handige methode. Dus iemand moet ergens beginnen te roepen: oké,
dit zou een mol nooit doen dus
die is de mol niet.
Nou zijn we inmiddels over de helft, dus we zijn niet echt meer aan het "beginnen", en inmdidels is
iedereen afgestreept. Dan is er een probleem: als
iedereen iets heeft gedaan wat de mol nooit zou doen, dan heeft ook de
mol iets gedaan wat "de mol nooit zou doen".
Dus de kunst is nu om de "definitieve" afstreep-redenen nog eens te her zien en dan misschien te kijken welke acties eventueel toch wel door de beugel kunnen voor een mol...
Edit:
voor mij is [geld] het enige criterium [om naar de Mol te zoeken].
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Het geld is uiteindelijk waar dit spel om draait.
Niels schrijf ik daarom ook niet af vanwege die joker-actie, maar vanwege zijn voorstel voor het Jenga-spel. Niels en Sinan. En tja, dat vind ik toch wel vrij definitief. Tuurlijk,
zeg nooit nooit (dixit Heinz), maar "nooit" is wel een vrij goede benadering voor hoe vaak een mol een cruciaal aandeel heeft in het
niet verliezen van 2000 euro.
De grote bedragen, dat zijn voor mij de cruciale momenten.