Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 57780 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #280 Gepost op: 6-03-2019, 00:57:28 »
Wat ik ook zo grappig vond met terugkijken is hoe Sarah subtiel verdacht gemaakt werd in de terugblik op aflevering 8. We zien de biecht van Sarah over de eerste opdracht: “Ik heb niet eens gekeken welke schijf het was.” En dan zien we haar de schijf in het vuur mikken. Daarna: “Geen geld in de pot”. En Sarah: “We hebben wel ons best gedaan”. Zo’n pure montage die Sarah in een kwaad daglicht zet, dat zie je niet vaak. Daarom is Sarah niet de mol.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #281 Gepost op: 6-03-2019, 08:52:17 »
Wat ik ook zo grappig vond met terugkijken is hoe Sarah subtiel verdacht gemaakt werd in de terugblik op aflevering 8. We zien de biecht van Sarah over de eerste opdracht: “Ik heb niet eens gekeken welke schijf het was.” En dan zien we haar de schijf in het vuur mikken. Daarna: “Geen geld in de pot”. En Sarah: “We hebben wel ons best gedaan”. Zo’n pure montage die Sarah in een kwaad daglicht zet, dat zie je niet vaak. Daarom is Sarah niet de mol.

We zijn aflevering 8. Als dat in afl 1-5 gebeurt volg ik die redenering.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #282 Gepost op: 6-03-2019, 09:18:57 »
We zijn aflevering 8. Als dat in afl 1-5 gebeurt volg ik die redenering.
Afl. 2 opdr. Uit Stralen.
Afl. 6 opdr. Links/Rechts
Afl. 9 opdr. Stamhoofd

Dit zijn opdrachten waarin Sarah op enig moment verdacht is gemaakt met knip- en plakwerk van de montage. Dat mag bij een Mol een keer gebeuren misschien, al kan ik me dat van Thomas en Jan niet herinneren. Het gebeurt bij Sarah in elk geval opvallend vaak, veel vaker dan bij Merel en Niels.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #283 Gepost op: 6-03-2019, 09:39:43 »
Wat ik ook zo grappig vond met terugkijken is hoe Sarah subtiel verdacht gemaakt werd in de terugblik op aflevering 8. We zien de biecht van Sarah over de eerste opdracht: “Ik heb niet eens gekeken welke schijf het was.” En dan zien we haar de schijf in het vuur mikken. Daarna: “Geen geld in de pot”. En Sarah: “We hebben wel ons best gedaan”. Zo’n pure montage die Sarah in een kwaad daglicht zet, dat zie je niet vaak. Daarom is Sarah niet de mol.

Was me ook opgevallen ja, maar dat doen ze al structureel sinds RP en Jamie eruit zijn. Zoals Heinz al zei.. Sarah is de nieuwe productiemol. ;) Je ziet haar in de vooruitblik van aflevering 8 ook gillend wegrennen van een motor en in de vooruitblik van aflevering 9 onhandig in dat bootje springen. Alleen haar meest flatteuze momenten worden getoond, de rest is niet of nauwelijks te zien daarin.  ::) In de montage werd in de terugblik in aflevering 6 ook getoond hoe RP abseilde en zei hij in de vooruitblik verontwaardigd waarom niemand naar hem luisterde. Dat waren ook subtiele dingen waarmee hij verdacht werd gemaakt of waarmee in ieder geval de aandacht op hem werd gevestigd. Ik zie hier een patroon.  :P

Maar, het meest ernstige moment waarop de montage Sarah verdacht maakte is toch dat moment in aflevering 8 waarop de productie het doet lijken alsof ze op de afvaller, Sinan, zat bij de test, terwijl ze eigenlijk al sinds aflevering 7 vol op Merel zat. Ik volg de redenatie dat aan het einde van de seizoen wat meer verdachte acties van de mol in beeld komen, maar de productie zou mijns inziens nooit de mol opzettelijk verdacht maken aan de hand van testbiechten. Dat deze tunnel toen niet volledig is ingestort snap ik dus ook niet.  :P Verder vind ik het ook een beetje too much dat ze aan het einde van Stamhoofd lieten zien hoe Merel naar Sarahs strand ging om even te kijken of die toren was afgemaakt, en we vervolgens een onafgemaakte blauwe toren in beeld zien met dramatische muziek op de achtergrond...  ::) Als dit inderdaad een molactie is van Sarah, dan hadden ze op zijn minst kunnen doen alsof Merel hier ook nog verantwoordelijk voor kan zijn. Nu wordt wel heel erg gesuggereerd dat dit door Sarah kwam. Voor mijn gevoel zou de ontknoping totaal niet meer als een verrassing komen voor veel mensen als Sarah de mol is en dat is wel wat de makers willen.

We zijn aflevering 8. Als dat in afl 1-5 gebeurt volg ik die redenering.

Sarah is ook verdacht in beeld gebracht in aflevering 5 toen zij op die steiger stond. Merel is daar de dans ontsprongen omdat de aandacht werd gevestigd op dat Sarah woorden fout herhaalde en op dat zij dyslectisch is. Ook in aflevering 2 bij de laseropdracht lijkt het alsof er zo is geknipt en geplakt dat Sarah verdacht wordt gemaakt (door vlak voordat Sarah naar binnen gaat te laten zien hoe Sinan zegt tegen iemand dat diegene naar links moet, en Sarah vervolgens naar rechts te zien gaan).

Maar goed, ik vond persoonlijk ook dat Merel wel eens verdacht in beeld kwam in aflevering 1-4, maar wat wel voor haar pleit is dat dat daarna nauwelijks meer is gebeurd en ook dat de montage Merel verdenkingen probeert te verbergen of het doet lijken alsof (alleen) de afvallers op haar zitten wat later niet zo blijkt te zijn.. als Sarah de mol zou zijn, zou je toch verwachten dat Merel meer gepusht zou worden als productiemol, aangezien zowel Sinan, Sarah als Niels haar leken te verdenken en Merel genoeg gekke dingen doet. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #284 Gepost op: 6-03-2019, 14:49:12 »
Ja OK dan, vooruit, dit molduel wint Merel ook... ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #285 Gepost op: 6-03-2019, 15:39:51 »
Ja OK dan, vooruit, dit molduel wint Merel ook... ::) 8)

Heeft ze al 1 verloren?  >:D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #286 Gepost op: 6-03-2019, 16:43:42 »
Het Merelkamp wacht nog op een redelijke argumentatie waarom Sarah ergens beter was in het molduel... dat is tot op heden uitgebleven. Maar voor je nu met wat komt, het moet wel een objectieve zijn!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #287 Gepost op: 6-03-2019, 16:50:48 »
Het Merelkamp wacht nog op een redelijke argumentatie waarom Sarah ergens beter was in het molduel... dat is tot op heden uitgebleven. Maar voor je nu met wat komt, het moet wel een objectieve zijn!!!

Maar kijk. Dat is het probleem ook. Er zijn hier mensen die op Merel zitten die per opdracht een punt toekennen en geen probleem hebben om voor een bepaalde opdracht dat punt aan Sarah te geven.
Dus ik denk niet dat het Merelkamp wacht op argumentatie waar Sarah ergens beter was, want dat het Merelkamp dat grosso modo zelf toe geeft.
Globaal zullen ze een winst voor Merel hebben met (ruime) voorsprong, maar de meesten hebben Sarah niet op nul punten staan. ;)

Jij bent diegene die zulke argumenten gewoon naast je neerlegt. Daarom ga ik nu ook geen specifieke opdracht noemen, omdat ik ondertussen gepost heb in welke opdrachten ik Sarah verdachter vind en omdat het toch eigenlijk niet echt iets uithaalt. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #288 Gepost op: 6-03-2019, 16:57:32 »
Nee dat klopt, want die argumentatie heb ik allemaal weerlegd ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #289 Gepost op: 6-03-2019, 16:58:53 »
Nee dat klopt, want die argumentatie heb ik allemaal weerlegd ;D

Ik snap dat je graag zo een beetje mensen uit hun tent lokt, maar het zou leuker zijn als je dat in het Merel-topic doet, want we komen daar anders niet aan onze 100 pagina's. ::rofl::

Die 15 pagina's hier is sowieso te weinig om nog wat mee te doen. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #290 Gepost op: 6-03-2019, 17:07:54 »
Maar jij bent kampioen uit de tent lokken ::). Jij komt met die 100 pagina's omdat je alles over Merel toch maar onzin vindt. Ik hoef die 100 niet zo nodig hoor, ik was 7 afleveringen geleden al overtuigd 8) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #291 Gepost op: 6-03-2019, 17:15:19 »
Maar jij bent kampioen uit de tent lokken ::). Jij komt met die 100 pagina's omdat je alles over Merel toch maar onzin vindt. Ik hoef die 100 niet zo nodig hoor, ik was 7 afleveringen geleden al overtuigd 8) :P

Het was eerder een plagerijtje omdat ik sommige zaken keer op keer zag terug komen. Want dat is dus de situatie waarin we nu zitten: Iedereen herhaalt zichzelf constant.

Dat ik dit zeg, is zelfs herhaling, want dat had ik al gezegd. #Inception

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #292 Gepost op: 6-03-2019, 17:31:38 »
Maar jij bent kampioen uit de tent lokken ::). Jij komt met die 100 pagina's omdat je alles over Merel toch maar onzin vindt. Ik hoef die 100 niet zo nodig hoor, ik was 7 afleveringen geleden al overtuigd 8) :P

Niet jokken Lo. Je was pas een dag voor aflevering 4 "overtuigd" zie ik hier. Dat is 6 afleveringen geleden. :P ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #293 Gepost op: 6-03-2019, 17:34:33 »
Lekker uitkauwen tot de finale toch.

Ojee dat heb ik een week geleden ook al gezegd :o :-[

Maar ja, was een makkelijke voorspelling, dat is elk jaar zo. Het is in feite een volle twee weken wachten, en dan ontkom je niet aan lekker fijnkauwen. Waarbij toch vaak kleine dingetjes en inzichten aan het licht komen ::regenboog::

PS
Oh Heinz, niet 7 maar 6? Nu ga ik toch die Merel eens heroverdenken...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #294 Gepost op: 6-03-2019, 17:36:13 »
Haha, ik had verwacht dat je zou zeggen dat het afgerond wel degelijk 7 afleveringen geleden was. Jammer, heb ik je niet uit de tent kunnen lokken. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #295 Gepost op: 6-03-2019, 17:43:45 »
Ik moet ook weer toegeven dat jij al op Merel zat, en ik er eigenlijk niet aan wilde, zoals ik ook niet aan Simone wilde vorig jaar waar jij op zat want ik wilde bij Stine blijven.

Dus dan ga ik rekken en rekken, de hele week door, en dan vlak voor de uitzending maar de knoop doorhakken ;D. Want ja, ik wil WEL on record staan dat ik de mol tenminste NOEM. Kan dan hartstikke fout zijn want de week ervoor zat ik nog op RP, maar ik wil wel een naam genoemd hebben.

En ik kon niet om je redenering heen dat het allemaal wel bijzonder krom was rondom Merel. Die won dat molduel, het allerbelangrijkste wat mij betreft...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #296 Gepost op: 6-03-2019, 17:55:08 »
Heinz kan ook wel eens fout zitten hoor. Vorig jaar met Simone, het jaar ervoor bij de Belgische mol zelfs tot in de finale de foute tunnel ingedoken dacht ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #297 Gepost op: 6-03-2019, 18:01:58 »
Klopt. De laatste drie Vlaamse mollen was bij mij: vanaf afl. 2 goed, helemaal tot het eind fout en weer vanaf afl. 1 goed. Dit jaar probeer ik het patroon te doorbreken. ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #298 Gepost op: 6-03-2019, 18:45:24 »
Het Merelkamp wacht nog op een redelijke argumentatie waarom Sarah ergens beter was in het molduel... dat is tot op heden uitgebleven. Maar voor je nu met wat komt, het moet wel een objectieve zijn!!!


Merelnest lijkt me wel een aardige naam voor ons kamp.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #299 Gepost op: 6-03-2019, 18:46:57 »
Oh ja dat nest klinkt tof  :-*
Klopt. De laatste drie Vlaamse mollen was bij mij: vanaf afl. 2 goed, helemaal tot het eind fout en weer vanaf afl. 1 goed. Dit jaar probeer ik het patroon te doorbreken. ;)
OMG. Stond even op het verkeerde been (of verkeerde merelpootje). Ik doe pas sinds vorig jaar met de Belg mee en je baarde opzien met je geweldige molkeuze toen ::jaja:: ::oink:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)