Auteur Topic: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer  (gelezen 24126 keer)

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2019, 22:48:57 »
Ik hoop stiekem op zo'n ontknoping ooit, dat niemand op de juiste mol heeft gestemd.  ;D

Dat zou echt fantastisch zijn, ik zei het hier thuis ook

Maar toch is Merel de mol  ::tandpastasmiley:: :-X

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2019, 23:53:49 »
Typische aflevering 9.

Kandidaten maken zich klaar. Tandjes poetsen, eyeliner aanbrengen,... Terugblikken op het seizoen, wat mooie shots van Colombia. En na 2 opdrachtjes zegt Rik dat we volgende week pas antwoorden krijgen.

Sommige dingen veranderen nooit. ;D



Geef mij maar zo’n stijlvolle eindopdracht als met de trein in Zuid-Afrika. Dat was pas een schitterende finale. Dit was me te veel terugkijken.
Graven, graven, graven...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2019, 23:57:59 »
Ja de terugblikken en het optutten vond ik ook iets minder aan deze aflevering. Daar tegenover staat wat mij betreft dat de opdrachten erg leuk waren. Ook veel humor in, vrolijk en die hits die ook wel bij de sfeer van het land passen :) Erg gelachen om bepaalde uitspraken en acties van de finalisten. De dj opdracht zou minder tot zijn recht komen als finale in pakweg Japan :P En ook nog wel 2 opdrachten waar redelijk wat gemold kon worden (en deels ook gedaan is denk ik :P).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2019, 00:02:03 »
Ben ik de enige die heel die dj opdracht wat vaag vond? Leuk voor de sfeer enzo, maar dit als laatste opdracht? De eerste opdracht vond ik wel een leuke!  ::ok::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2019, 00:05:21 »
Drijfveer, Merel haar hoedje dreef weg en ze had bloemen én een veer in haar hand bij het 'studeer' filmpje
Zeker!  ::ok::
Stopt ze die veer in haar molboekje hier? Als zijnde 'n "Drijfveer"? -@08.33u.-
Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2019, 00:05:34 »
Ben ik de enige die heel die dj opdracht wat vaag vond? Leuk voor de sfeer enzo, maar dit als laatste opdracht? De eerste opdracht vond ik wel een leuke!  ::ok::

Nee hoor, ik volg je daarin wel. Het was wat simpeltjes in elkaar gestoken voor een laatste opdracht en net wanneer "mooie plaatjes" op hun plaats zijn, zitten we te kijken naar 3 kandidaten achter een DJ tafel met daarachter een paar Colombianen uit het hotel. ;D

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2019, 00:06:30 »
Al die terugblikken hoeven van mij ook niet zo,maar in de huidige opzet is daar in aflevering 10 geen tijd meer voor dus ze moeten wat. Wel viel mij iets op: Merel bracht de jokergate ter sprake en zei dat dat nooit was opgehelderd. In de groep is dus nooit bekend geworden dat Niels en Sarah daarachter zaten? Ook opvallend: hoe snel Sarah eroverheen praatte en Merel afleidde van het onderwerp. Dat deed Sarah opvallend tactisch. Hierin heeft ze echt Molkwaliteiten laten zien.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 00:11:41 door joligmolletje »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2019, 00:08:10 »
Oh ja, laagste pot ooit is een feit.

Bereid je al maar voor op "de beste Mol ooit ever aller tijden in de geschiedenis ter wereld" volgende week. ::rofl::

Wie het uiteindelijk ook is, dát sowieso!   ;D

Dat was in een extra filmpje helemaal over Colombia van een tijdje geleden. (Waar we al uit konden opmaken dat Merel, Niels en Sarah de finalisten zouden zijn als ik me niet vergis.)

Aha, dank je wel! Ik dacht dat het in de normale uitzending was. Vond het al zo gek.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 00:11:32 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2019, 00:12:24 »
De twee opdrachten vond ik leuk maar niet echte finaleopdrachten.
Het meest opvallend vond ik dat er geen beelden van Niels werden getoond, alsof de regie ons wil laten geloven dat hij de mol niet is. Alsof hij niet meer meedoet. Errug raar.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2019, 00:16:55 »

Als hij de winnaar is dan moet Merel de mol zijn en dat vind ik zo ongeloofwaardig dat het voor mij alleen maar zo kan zijn dat Niels de mol is.

Dat heb ik dus ook. En inderdaad heel raar dat er nauwelijks verdachte acties van hem in beeld kwamen deze aflevering.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2019, 00:19:18 »
Als NIels de verliezer is dan hadden ze nu wel bekend gemaakt dat hij de verliezer is, de spanning blijft er dan in omdat de 2 dames elkaar verdenken.
Daarom denk ik dat hij in ieder geval niet de verliezer is.

Als hij de winnaar is dan moet Merel de mol zijn en dat vind ik zo ongeloofwaardig dat het voor mij alleen maar zo kan zijn dat Niels de mol is.
Olcay werd vorig seizoen ook niet bekendgemaakt als verliezend finalist in aflevering 9.

Ik vond het wel een leuke aflevering, alleen had dat laatste stukje wel op een andere plek gemogen dan tussen de koeien.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2019, 00:23:34 »


Geef mij maar zo’n stijlvolle eindopdracht als met de trein in Zuid-Afrika. Dat was pas een schitterende finale. Dit was me te veel terugkijken.

Dat was er één om nooit te vergeten. Zo sfeervol! Prachtig!

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2019, 00:30:01 »
Olcay werd vorig seizoen ook niet bekendgemaakt als verliezend finalist in aflevering 9.

Ik vond het wel een leuke aflevering, alleen had dat laatste stukje wel op een andere plek gemogen dan tussen de koeien.

Haha, die koeien inderdaad. Mijn vader vroeg tijdens de aflevering of ze nu weer in Nederland waren. Hij dacht dat ze hier in een weiland stonden  ::rofl::

Ik vond de aflevering ook erg leuk. Geen spectaculaire opdrachten, maar wel heel leuk om de kandidaten zo te zien. Sarah die in die boot sprong, Merel met dat hoedje, Sarah met haar Mariah Carey imitatie bij de DJ opdracht. Het was meer ontspannen en dat is ook wel fijn om eens te zien, vind ik. 

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2019, 01:28:15 »
Viel op en geen idee, maar hoe vaak zie je iemand met zó'n groene helm vóór een mollenbus rijden? Rijdt hier de mol; we hebben de Mol nog niet kunnen zien, of dus toch?

Tijd; @05.45, maakt samen 14 -->is de N? Nee hoor, doen we niet! Geen sin an.
Moet 13 zijn!  ;)

Kan niks vinden over motorrijbewijzen van de laatste 3, áls het al een hint zou zijn.

*laatste week, nu kan het nog, d'rom*
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 01:32:12 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2019, 01:30:32 »
Geen meet the mole opdracht dit seizoen. Vind ik nochtans altijd wel leuk

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2019, 01:36:38 »
Geen meet the mole opdracht dit seizoen. Vind ik nochtans altijd wel leuk
ja altijd toch behoorlijk spannend!

*Wie weet was íe er stiekem toçh (hadden ze geen idee) en komen we er straks alsnog achter  ;)*
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2019, 02:03:27 »
Wat ik vooral gek vond was de verdenkingen die Niels uitte tijdens het maken van de test.
Hij benoemt 'min of meer' dat Merel als mol wist van de opdracht en dus 1. supersnel het hek open maakte, terug voer kaarsrecht op de finish af en zich met 150 euro toch onverdacht wist te houden. Alleen hoe weet Niels dat? Hij was al terug (en probeerde Evelien de verkeerde kant uit te sturen) en kan nooit gezien hebben hoe Merel reageerde, dat zij en niet RP het hek open heeft gemaakt of exact terug wist te varen. Hij beschrijft exact het filmpje wat wij ondertussen zien maar kan dat als kandidaat niet gezien hebben.
Als tweede noemt hij de tuuk tuuk opdracht. Hij stelt (zoals grappig genoeg ook veel in het Merel topic voorkomt trouwens) dat Merel zich onverdacht heeft willen maken door eerst met 250 euro binnen te komen en de tweede keer niet binnen te komen. Daar heeft Jaimie luidruchtig duidelijk gemaakt dat hij/zij tegen een wegversperring aan reden. Belangrijker, waarom zou je dit als voorbeeld nemen van een molactie? Hij zal als kandidaat toch wel iets beters hebben gezien dan een mol die het hoogste bedrag van allemaal binnen haalt en de tweede keer door Jaimie op sleeptouw werd genomen waardoor ze niet aan kwamen?

Zou het over zijn eigen tactiek en acties hebben misschien en praten met voorkennis?

Overigens heeft Merel dit ook bij een testvraag. Hoe weet ze dat Sarah eerst haar naambordje heeft gepakt bij de laseropdracht? Dat lijkt me alleen iets makkelijker te verklaren bv dat Sarah dat bordje alsnog heeft meegenomen of heeft verteld hoe 'stom' ze het had aangepakt.

Vond het wel een leuke aflevering om te kijken. Alleen jammer dat er geen geldklapper opdracht bij zat. De eerste had nog 1500 euro op kunnen leveren maar de tweede opdracht was 600 euro.


Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2019, 02:39:55 »
Wat ik vooral gek vond was de verdenkingen die Niels uitte tijdens het maken van de test.
Hij benoemt 'min of meer' dat Merel als mol wist van de opdracht en dus 1. supersnel het hek open maakte, terug voer kaarsrecht op de finish af en zich met 150 euro toch onverdacht wist te houden. Alleen hoe weet Niels dat? Hij was al terug (en probeerde Evelien de verkeerde kant uit te sturen) en kan nooit gezien hebben hoe Merel reageerde, dat zij en niet RP het hek open heeft gemaakt of exact terug wist te varen. Hij beschrijft exact het filmpje wat wij ondertussen zien maar kan dat als kandidaat niet gezien hebben.


knip

Dat eerste zou Niels van RP kunnen hebben gehoord.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 08:53:48 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2019, 02:54:20 »
Ben ik de enige die heel die dj opdracht wat vaag vond? Leuk voor de sfeer enzo, maar dit als laatste opdracht? De eerste opdracht vond ik wel een leuke!  ::ok::

Haha nope! Ik vond de opdracht op zich wel amusant, maar heb constant naar de tv lopen roepen “Dit kan niet alles zijn! Er gebeurt iets in de achtergrond en de opdracht is slechts ter afleiding”, maar toen was het alweer afgelopen en bleek het DJ’en echt alles te zijn. Vond het erg underwhelming als finale opdracht. Vervolgens de test in een simpel grasveld was ook niet heel bijzonder  ::ohno::

Misschien zijn we toch te veel verwend vorig jaar? Haha
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 2 maart: Drijfveer
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2019, 03:16:02 »
Dat eerste zou Niels van RP kunnen hebben gehoord.

Ja die sliepen natuurlijk bij elkaar op de kamer. Blijf een beetje twijfelen omdat de beschrijving zo gedetailleerd klopte en zowel deze als het volgende voorbeeld wat Niels noemt amper als de meest opvallende molacties klinken. Sarah deed wat dat aangaat beter haar best om plausibel te klinken.