Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd  (gelezen 25493 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2019, 13:06:48 »
Regisseur Rick geeft nog een leuk inkijkje over deze opdracht

 ::ok:: En dat maakt het veel minder waarschijnlijk dat Merel de 2 rode schermen 'moest' pakken van regie.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2019, 13:09:02 »
Ik krijg een beetje het idee dat Sarah stroomopwaarts stond. Het is dan wel verdacht dat die schijven langs komen drijven, maar als mol kan je denk ik beter stroomafwaarts staan, want dan heeft niemand door dat je stammen weg laat drijven.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2019, 13:14:40 »
Nee, ik denk gewoon dat deze groep nooit zijn best heeft gedaan om dat geld binnen te halen en dat die uitspraak van Niels daar gewoon best inpast. Het is ofwel eindeloze discussies tijdens de opdracht zodat de tijd weg tikt of gewoon als kippen zonder kop wat doen. Opdrachten waar ze dan wel vol voor leken te gaan (zoals de vuurproef vorige week) die zijn dan gewoon onhaalbaar.
Dat kan ik volgen. Vanaf het begin zat er geen structuur in deze groep, en nu ook nog niet. Heb wel het idee dat het zo langzamerhand te veel wordt met al die inspanningen in de hitte.
De vuurproef had met een beetje organisatie kunnen lukken, maar ook hier, dank zij niet nadenken en dan pas doen, mislukt.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2019, 13:32:11 »
Ik heb veel wildwater kajak gevaren en ben dus vaak in dit soort rivieren geweest, waarvan dit bij De Mol  dan duidelijk een rustiger stuk is van de rivier.

Maar heb je wel eens geprobeerd een hoed die met de stroming meegaat alsnog te pakken te krijgen? Dat lukt je echt niet.

Geen idee hoe dat Merel is gelukt, maar als de montage in de juiste volgorde is gedaan moet ze wel erg veel tijd kwijt geweest zijn om haar hoed terug te krijgen. Met lopen en zwemmen kun je in dat water namelijk nooit snel genoeg zijn om je hoed in te halen. Die moet dus veel verderop ergens zijn aangemeerd en dat heeft haar dan erg veel tijd gekost.

Een goed idee om een hoed mee te nemen van de mol dus!

[edit] Okee. Ik moet me herstellen. Blijkbaar is er een shot waarin toch blijkt dat het water daar niet zo snel gaat als ik dacht en ze de hoed kan grijpen. Nog steeds een mooie manier op tijd te rekken, maar iets minder goed dan ik dacht.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 13:41:50 door chocomol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2019, 13:43:26 »
Voor mijn gevoel waren de bootjes er voor de show bij. En om de MOL te helpen waarschijnlijk.
Het is toch eigenlijk niet te doen om als kandidaten in een varend bootje te klimmen en op houten planken te vallen? Zien jullie Sinan of Robert dat voor elkaar krijgen? En de anderen, nu waren dat nog Niels, Merel en Sarah, die zullen beslist blauwe plekken er aan over hebben gehouden.
Een MOL kan er gebruik van maken om de houten ringen over de boot heen in het water te dumpen maar verder deden de bootjes er niets toe.
Zoals ik al eerder schreef. Ze hadden de ringen van de palen kunnen halen, bij elkaar op het strand leggen, sorteren en naar de kleurpalen brengen. Ruim binnen de tijd mogelijk.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2019, 13:44:01 »
Ik heb veel wildwater kajak gevaren en ben dus vaak in dit soort rivieren geweest, waarvan dit bij De Mol  dan duidelijk een rustiger stuk is van de rivier.

Maar heb je wel eens geprobeerd een hoed die met de stroming meegaat alsnog te pakken te krijgen? Dat lukt je echt niet.

Geen idee hoe dat Merel is gelukt, maar als de montage in de juiste volgorde is gedaan moet ze wel erg veel tijd kwijt geweest zijn om haar hoed terug te krijgen. Met lopen en zwemmen kun je in dat water namelijk nooit snel genoeg zijn om je hoed in te halen. Die moet dus veel verderop ergens zijn aangemeerd en dat heeft haar dan erg veel tijd gekost.

Een goed idee om een hoed mee te nemen van de mol dus!

Je ziet in de aflevering dat ze de hoed inhaalt en uit het water pakt. Hij is dus niet ergens aangemeerd. Je kunt je ook afvragen of het slim is om een hoed mee te nemen bij zo'n opdracht als je weet dat je moet lopen en zwemmen in een rivier. Kan wijzen op gebrek aan voorkennis dus. Zoals iemand anders al zei, ik zou m'n hoedje ook niet kwijt willen raken en vind het dan ook niet gek dat Merel erachter aan is gerend. Al met al is ze misschien hooguit een minuutje kwijtgeweest aan het terugpakken van die hoed. En uiteindelijk stond ze daardoor nog dichterbij een andere paal waardoor ze stammen daar vandaan mee kan nemen. Dit heeft dus echt geen effect op de uitkomst van de opdracht. Een doordachte molactie zou ik het niet noemen.

Edit: Ik zie dat je dit nu hebt aangepast in je originele post. Had dit nog niet gezien toen ik had geantwoord! ;)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 13:46:29 door Lorey »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2019, 13:47:46 »
Je ziet in de aflevering dat ze de hoed inhaalt en uit het water pakt.

Ja, je hebt gelijk. Ik had m'n bericht al hersteld, want zag het zojuist. Blijkbaar gaat de stroming daar een stuk minder hard dan ik had gedacht. Evengoed zien we niet hoelang het heeft geduurd voor ze 'm had en verwacht ik nog steeds dat het een opzettelijke vertraging was. Ook, omdat haar hoedje leuk lijkt op de schijven met zo'n zwarte band eromheen, net als de schijven waar een touw omheen zit. Maar we zullen zien!

Overigens vraag ik me nog steeds af of er geen verband zit tussen beide opdrachten deze aflevering. Zowel opdracht 1 als 2 gaan over schijven die je over een pin schuift: houten schijven over een stok, vinyl platen over de pin van de draaitafel.
En dat zou ook de reden kunnen zijn dat er deze aflevering maar 2 opdrachten waren. Ik vraag me af of daarin een verband zit.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2019, 13:48:10 »
Nee, ik ook niet. En ik denk ook niet dat je een hoedje expres wél of niet opzet.
Het was nogal heet daar, logisch dus dat je je hoed/pet op zet.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2019, 13:49:08 »
Regisseur Rick geeft nog een leuk inkijkje over deze opdracht


Interessant..
Maar begrijp ik de tekening dan goed en horen de drijvende houtstukken nou gewoon bij het spel?
Dat verklaart wel waarom er opeens zoveel langs kwam drijven.

Daar kan de mol natuurlijk wel gebruik van maken, maar dan zijn niet alle drijvers een molactie...

En verklaart dat misschien ook waarom Sarah stukken op de paal in het water zet? Nl. om ze niet verder te laten drijven?
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2019, 13:53:18 »
Het was nogal heet daar, logisch dus dat je je hoed/pet op zet.

Als dat de reden zou zijn zou ik verwachten dat ze die aan het strand op die overdreven warme dag bij die motor-opdracht zeker wel opgehad zou hebben. Bij een rivier tussen de bergen is het altijd een stuk koeler en heb je dat echt niet nodig. Maar we zullen zien!  ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2019, 14:14:49 »
Lagen ze niet tussen de palmen?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2019, 16:41:31 »
::ok:: En dat maakt het veel minder waarschijnlijk dat Merel de 2 rode schermen 'moest' pakken van regie.
Of een andere mogelijkheid: Merel ging niet als eerste, en de kans is dat iemand voor haar de envelop met 2 rode schermen in het bakje had gehad, maar niet had gekozen. Afhankelijk van of er één of meerdere enveloppen met 2 rode schermen waren natuurlijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2019, 19:03:56 »
Sarah vraagt in het begin van de aflevering om een badpak (of iets wat nat mag worden) bij Merel. De mol kent de opdrachten toch al en weet dat hij/zij zoiets mee moet nemen? Laat Merel er toevallig twee mee hebben (en Sarah dus niet)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2019, 19:08:39 »
Sarah vraagt in het begin van de aflevering om een badpak (of iets wat nat mag worden) bij Merel. De mol kent de opdrachten toch al en weet dat hij/zij zoiets mee moet nemen? Laat Merel er toevallig twee mee hebben (en Sarah dus niet)

Zo heb ik dat niet opgevat. Het leek eerder alsof ze de vorige avond van de productie te horen hadden gekregen dat ze iets aan moesten doen 'wat nat mocht worden' - dus niet eens per se een badpak.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2019, 19:11:08 »
Zo heb ik dat niet opgevat. Het leek eerder alsof ze de vorige avond van de productie te horen hadden gekregen dat ze iets aan moesten doen 'wat nat mocht worden' - dus niet eens per se een badpak.

Punt wat gemaakt wordt hier is dat Sarah dat kennelijk niet bij haar had terwijl je als mol van tevoren weet dat je dat bij je moet hebben

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2019, 19:12:04 »
Sarah vraagt in het begin van de aflevering om een badpak (of iets wat nat mag worden) bij Merel. De mol kent de opdrachten toch al en weet dat hij/zij zoiets mee moet nemen? Laat Merel er toevallig twee mee hebben (en Sarah dus niet)

En Merel had allemaal truien mee, omdat ze dacht dat ze naar de bergen gingen.

Volgens mij had ook niemand een badpak aan bij die opdracht, dus echt nodig was het niet.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 19:15:44 door Lorey »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2019, 19:12:22 »
Had ze als penningmeester niet even kunnen shoppen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2019, 19:13:15 »
Had ze als penningmeester niet even kunnen shoppen?
::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2019, 19:41:19 »
Aan het begin van de opdracht spreken de finalisten af dat ze samen eerst voor de groene paal gaan.
Sarah en Merel gaan naar een paal in de rivier en Sarah haalt er twee groene schijven af, geeft er één aan Merel, pakt er zelf één, controleert nog even of er nog meer groene schijven zijn.
Ze zegt "nee, geen groene meer" en loopt vervolgens richting Niels,

Merel vertrouwt het niet en checkt, achter Sarah's rug, nog even of er onder water toch geen groene schijf zit ::rofl::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Stamhoofd
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2019, 19:46:56 »
En nog een hint naar Sarah.
 
In de boot waar Sarah in zit zie je 5 blauwe schijven liggen. ( foto 1 )
Bij aankomst heeft Sarah 2 schijven in haar hand, en liggen er nog 2 op het strans ( foto 2 )
Waar is de 5e schijf gebleven?




SARAH IS DE MOL

Zij plaatst een schijf terug op een paal in het water.
Te zien op 15:04

Eindelijk een echte molaktie in beeld, het werd tijd  ::jaja::

Case closed!   ::zwaai::


-- Update: Sarah plaatst 2 x een schijf terug op een paal in het water

Terugkijken op 15:04 en 18:09