Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 74626 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 2-04-2019, 14:09:36 »
Ja dat ben ik eens, ik heb ook nog eens heel goed op Axel gelet daar aan tafel. Hij geeft nergens blijk van enige voorkennis, en als er een heftige discussie ontstaat (Kaat-Ingrid) stookt hij zelfs het vuurtje nog wat op waardoor hij zelf in de spotlights komt te staan. De mol houdt zich toch liever wat op de vlakte en wacht op wat komen gaat. Precies eigenlijk wat Bruno deed.

Maar je hebt gelijk, het is Eva die over acteert. Ik heb maar geaccepteerd dat dit wel een makkelijke opdracht voor de mol was om 2000 uit de pot te spelen. Komt vaker voor, Merel werd zelfs helemaal door de mangel gehaald hier om maar die was toch ook gewoon de mol. En ontegenzeggelijk neemt de mol wel risico want je krijgt in de molboekjes toch -2000 op je naam, wat Eva zelfs ruiterlijk onbesmuikt toegeeft waar ze het ook nog over de M/V kon hebben. Het zou een gewaagde molactie vol vooruit zijn.

Hmm ja, Bruno verdenk ik dan weer niet. Hij doet of zo goed als niets tijdens opdrachten, of hij doet dingen goed (bij de wandelopdracht vindt hij bijvoorbeeld de schakel die van plastic is en sleept hij de meiden de trap op.. ook op de boot zien we hem alleen dingen goed doen). De enige mogelijke molacties die ik kan bedenken van hem naast zijn wissel aan tafel zijn dat hij niet op het goede antwoord kwam bij de dj opdracht en dat hij het goede antwoord dat Kaat zegt negeerde.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 2-04-2019, 16:42:40 »
Ik twijfel tussen, Bas, Kaat en Axel nu. Eva denk ik niet, Zou wel makkelijk 2000 euro uit de pot te halen zijn voor een mol. Ik sluit haar ook niet helemaal uit... ::) Op naar aflevering 5. Kaat zou dan wel heel goed toneelspelen als ze het is. Dus nu denk ik Bas of Axel.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 17:14:45 door Lonneke*L »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 2-04-2019, 18:09:55 »
stem wijzigen naar Bas is als optie toegevoegd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 2-04-2019, 20:08:40 »
stem wijzigen naar Bas is als optie toegevoegd
Held ::super::

Ik ga ook maar even over op Eva. Qua acties streep ik Elisabet, Joeri en Bruno helemaal af. Kaat is 100% eerlijk, ik kan het me niet voorstellen dat ze de leugenaar is. Bas zou heel misschien nog kunnen, maar dan vraag ik me af waarom hij als eerste ging koken, en waarom bij bij het vechten niets verkeerd deed. Axel lijkt me niet het moltype en sommige uitspraken passen er echt niet bij.

Dus Eva blijft over. ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 2-04-2019, 20:37:48 »
Hmm ja, Bruno verdenk ik dan weer niet. Hij doet of zo goed als niets tijdens opdrachten, of hij doet dingen goed (bij de wandelopdracht vindt hij bijvoorbeeld de schakel die van plastic is en sleept hij de meiden de trap op.. ook op de boot zien we hem alleen dingen goed doen)
Ik verdenk Bruno ook niet echt maar puur in het geval mijn Eva tunnel instort ;). Ik zag hem trouwens niets goed doen op de boot. Hij staat erbij en kijkt er naar en doet wat hem wordt opgedragen. Het is Elisabet die alles goed doen... zo sprekend is dat zij het hele bord begint vegen, en hij er wat mompelend bijstaat alsof hij zegt "shit ze heeft alweer een stukje van de puzzel ontdekt" haha. Dan pakt hij wel de Sherry dry maar ja, daaromheen kom je niet, er liggen maar weinig flessen dus dat was sowieso gebeurd. Ik zie wel kans dat hij ergens getracht heeft te saboteren maar dat Elisabet er als een wals overheen ging. Maar ja, haast niemand ziet dit met mij dus laat ik maar even ophouden over Bruno haha, Eva is toch de mol ::regenboog:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 2-04-2019, 22:56:17 »
Het is Bruno die de pijpen puzzel oplost. Dus beide deelnemers in de kajuit doen teveel goed, vind ik.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 3-04-2019, 00:44:37 »
Bruno niet. Niemand had het raar gevonden als hij het kindje de bal had laten trappen bij Vovinam. Gratis molactie was dat geweest maar hij liet het na. Verder ook erg fanatiek geweest in de wandeltocht, en vond de plastieken schakel. Nee hoor dikke streep door hem.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 3-04-2019, 13:27:52 »
Mijn nieuwe top 3:
1. Bas
2. Axel
3. Eva

Bas is de Mol. Gisteren twijfelde ik nog. Vandaag heb ik de knoop doorgehakt. Zijn biechten en die van Joeri laten bij mij flinke alarmbellen afgaan. Plus dat we Joeri's reactie op de gezonken kist niet mogen zien, als hij weer boven is. Terwijl ik toch wel even benieuwd was wat Joeri te zeggen had. Dit kan nog een hel worden voor Bas, want ik vermoed dat Joeri hem doorheeft. Dat wordt lastig mollen in de komende afleveringen, ben ik bang. En ik hoop dat Joeri nog een paar verdachte dingen gaat doen, anders wordt het een saaie finale met zo'n kandidaatse kandidaat. :). Bij de vissen-opdracht heb ik het idee dat alles wat Bas geprobeerd heeft bij Martijn eruit geknipt is, om hem maar zo onverdacht mogelijk te laten bij de kijker. Frappant is dat we van de eerste vier vissen bijna alles zien, en van de andere vier bijna niets.
Als ik een reserve-mol moet kiezen, is het Axel. Een goeie tweede zelfs. Hij roept: "Wat?" als Gilles na het roeien (afl. 3) zegt dat ze binnen de tijd zijn. En heeft dat varken nou echt op zijn matje geürineerd, waardoor hij zo tegen Ingrid aankruipt? Ik zou het snurken een fantastische mol-actie vinden! Bij de Vovinam was hij ook verdacht bezig met verdubbelen/cashen. En bij de verfbom vond ik hem zelfs heel verdacht. Maar het lag er deze aflevering voor mij net iets te dik bovenop. Ingrid die roept: "Wie, wie, wie?" naast Axel in de roeiboot (openingsshot). Het "hier en nu" wordt de Mol gebriefd. Je kon hem verscholen achter Gilles' arm a.h.w. bijna iets zien zeggen. De close-up van zijn stille lachje na de executie van Ingrid. Zouden ze dat er allemaal in laten/monteren als hij echt de Mol is? Bovendien een paar echt onmolse acties gezien, ook deze aflevering weer. En wat heeft hij in afl. 2 dan gedaan, de aflevering waarin Gilles zei dat de Mol zijn best ging doen om te saboteren? Dat moet dan al bij het koken zijn geweest.
Eva is mijn nummer 3. Heb ik eerlijk gezegd het minst op gelet. Ik kan het me niet goed voorstellen, na het vinden van de zwakste schakel, het valse rode scherm (ok, daar zijn de meningen over verdeeld), en het gebrek aan een mogelijke mol-actie in de laatste opdracht, terwijl we weten dat de Mol daar gemold moet hebben. Ook bij het vissen leek ze goed bezig. Maar ik kan haar nog niet uitvlakken.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 4-04-2019, 03:16:09 »
Kaat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 4-04-2019, 10:35:59 »
Ik blijf ook bij Kaat.  ::rofl::

Al vind ik Eva en Bas ook aardig verdacht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 4-04-2019, 11:07:37 »
Mijn gedachten komen een beetje overeen met de poll op dit moment. Eva, Bas, Axel en Kaat zouden het nog kunnen zijn wat mij betreft.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 4-04-2019, 11:16:04 »
Ik begrijp niet dat jullie Kaat als mol zien. Ze is te spontaan, de mol moet bedachtzaam zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 4-04-2019, 17:00:05 »
Ik vind het heerlijk btw dat er zoveel mensen hier nog op zoveel verschillende mollen zitten  ::bravo::

Enerverend spannend seizoen weer (meer dan vorig seizoen zelfs).

Oja en ik zit op Kaat. Spant voor mij nog steeds tussen Kaat en Bas met wildcard optie voor Eva. Maar Eva wordt mij teveel verdacht in beeld gebracht en ik vond haar aanzetten bij het bootspel om met Kaat naar de boot terug te zwemmen voor aanwijzingen over hun vraagteken ook onmols.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 17:06:42 door Nat007 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 4-04-2019, 17:29:13 »
Ik ben eruit, het is Axel ::jaja::.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 4-04-2019, 18:23:14 »
Ik ben eruit, het is Axel ::jaja::.

Wat gaf voor jou de doorslag? Ik ben erg benieuwd want ik kan Axel niet afstrepen (alhoewel: hij speelt een grote positieve rol in de slotfase van de opdracht met de escapeboot) maar verdenken doe ik hem ook niet.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 18:29:34 door Heinz »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 4-04-2019, 18:45:42 »
Ik zit ook op Axel. Grotendeels gevoelsmatig, maar ook vanwege zijn acties.
Van de vier hoofdverdachten: Axel, Bas, Eva en Kaat, is Axel de meest onopvallende. Maar echt stil is hij niet. Ik heb alle afleveringen herbekeken en meer op Axel gelet. Hij komt op mij wel als een stille mol over. Wordt in de montage flink uit de luwte gehouden.

Het natmaken van de fakkel is wel een typische actie voor de Vlaamse mol. En bij de Escaperoomboot kan ik mij voorstellen dat de productie een meer doordachte sabotage willen. Vandaar ook de briefing op het strand.
Een rekensom verkeerd oplossen.... moah, daar heb je als mol heus geen briefing voor nodig. En in het kajuit ging alles ook redelijk van het leien dakje. De doordachte sabotage zou dan bij het knappen van de touw (Bas & Joeri) of bij de doorweekte fakkel (Axel en Martijn) moeten gebeuren. Touw breken kan een actie zijn geweest van Bas, maar voor de fakkel heb je wel voorkennis nodig om te weten dat er in die kist een fakkel zit die niet nat mag worden. En die voorkennis is dus op het strand verkregen.

Btw: is het fakkel of faxel?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 4-04-2019, 18:50:59 »
Zou het niet zo zijn dat die kist met de fakkel sowieso zou zinken zo gauw er iemand aan ging hangen?
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 18:52:34 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 4-04-2019, 19:59:46 »
De kist waarin de fakkel zat was getralied, er komt snel water binnen. Het is dus niet vreemd dat de fakkel nat is geworden. Ik durf ook wedden dat het touw aan de kist bij Bas reeds half doorgesneden was, je breekt geen touw door eraan te hangen.

Overigens was het Axel die de rekensom juist oploste. Als het aan Kaat of Eva had gelegen konden ze nog lang wachten. Axel wist ook het touw met de fakkel door te branden na mislukte pogingen van Eva en met de vlaggen leverde hij ook goed werk. Ook de visopdracht deed hij slagen hoewel er gemakkelijk te mollen was, zeker nadat Eva verwarring zaaide. Axel was ook tegen het terughalen van Eva en dus de waarschijnlijkheid €2000 uit de pot te halen. Kortom, Axel is niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 20:10:31 door Luc »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 4-04-2019, 21:24:11 »
... Kortom, Axel is niet de mol.

Volgens mij is dat 1 topic verderop ;)


Voor mij zijn er nog 3 in de race: Eva, Kaat en Axel.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 4-04-2019, 21:45:35 »
Ik ben al genoeg blij dat Eva niet vet eerste staat in de officiele polls, noch hier zelfs. Daar leek het even naar toe te gaan maar dat is weer wat rechtgetrokken in de laatste aflevering. Laat haar nog maar even rond die 3e plaats blijven hangen ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)