Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 74715 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 8-04-2019, 08:14:10 »
Het blijft Bas, die controleerde hoeveel geld er verdiend had kunnen worden bij survivelopdracht en daarom misschien met paintballen geld binnen liet komen - anders had ie zichzelf erg verdacht gemaakt, wel vrijstelling, geen geld, goed gelogen.
Tweede verdachte is Elisabeth, goed dat Eva eruit is want ik kon ze niet uit elkaar houden. Zou slim zijn, ‘tweeling’  erin en een van hen is de mol. Want waarom zouden ze twee identiek op elkaar lijkende vrouwen in het spel zetten?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 8-04-2019, 10:48:37 »
Het blijft Bas, die controleerde hoeveel geld er verdiend had kunnen worden bij survivelopdracht en daarom misschien met paintballen geld binnen liet komen - anders had ie zichzelf erg verdacht gemaakt, wel vrijstelling, geen geld, goed gelogen.
Tweede verdachte is Elisabeth, goed dat Eva eruit is want ik kon ze niet uit elkaar houden. Zou slim zijn, ‘tweeling’  erin en een van hen is de mol. Want waarom zouden ze twee identiek op elkaar lijkende vrouwen in het spel zetten?

Ik vind ze helemaal niet op elkaar lijken..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 8-04-2019, 10:51:31 »
Nee idd. Echt totaal niet

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 8-04-2019, 12:19:16 »
Het blijft Bas, die controleerde hoeveel geld er verdiend had kunnen worden bij survivelopdracht en daarom misschien met paintballen geld binnen liet komen - anders had ie zichzelf erg verdacht gemaakt, wel vrijstelling, geen geld, goed gelogen.
Tweede verdachte is Elisabeth, goed dat Eva eruit is want ik kon ze niet uit elkaar houden. Zou slim zijn, ‘tweeling’  erin en een van hen is de mol. Want waarom zouden ze twee identiek op elkaar lijkende vrouwen in het spel zetten?

Wat een visie!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 8-04-2019, 12:49:57 »
Precies. Axel kiest hier voor t geld en niet voor de uitzonderingspositie. Hij beseft prima dat zo lang onder tafel blijven , niet goed is voor de jury. Onmols
Hoezo wil de mol daar in de dungeon zitten? Ik geloof daar niets van, en Bas deed ook sowieso zijn best de opdracht te doen slagen, was als eerste in de auto, pakt een vrijstelling weg van een kandidaat, why?? Het mooiste is als een kandidaat die de mol niet verdenkt die vrijstelling pakt. De mol zelf moet hem zeker niet pakken. Nee, ik blijf toch bij Axel als mol (sinds 5 minuten haha).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 8-04-2019, 12:50:31 »
Kaat (nummer 1) of Axel (2)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 8-04-2019, 13:35:39 »
1. Kaat/Axel
3. Bas


4. Elisabet
5. Joeri
6. Bruno
maar deze zijn het sws niet, Bas is ook kleine kans.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 8-04-2019, 15:15:09 »
Het blijft Bas, die controleerde hoeveel geld er verdiend had kunnen worden bij survivelopdracht en daarom misschien met paintballen geld binnen liet komen - anders had ie zichzelf erg verdacht gemaakt,

Ff 4000 eurootjes?!?

Lijkt me een te hoog bedrag en had helemaal niet opgevallen als hij zich af had laten schieten. Viel bij de anderen toch ook niet op?

Sorry hoor maar 4000 binnenhalen is echt NIET ok voor de mol. Niet eens vertragen niks... hij was de snelste in de jeep. Nee hoor.. die ging vol voor de vrijstelling zoals elke kandidaat zou doen

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 8-04-2019, 16:05:17 »
Eens. Bas is sowieso al constant de proactieve kandidaat. Zit steeds te provoceren. Puur kandidaatsgedrag. Kaat heeft dat ook. Ik streep Bas definitief, gelijk Joeri, Bruno en Elisabet. Kaat moet maar Wensmol worden want ze zou het echt bijzonder doen 8) ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 8-04-2019, 16:06:55 »
Ja Kaat is wensmol  ::jaja::

Maar iets duwt me richting nee

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 8-04-2019, 17:23:10 »
Joeri.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 8-04-2019, 17:35:45 »
Joeri.

Ja gek genoeg ga ik daar voor nu even in mee
En tevens mijn schot voor de boegmol

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 8-04-2019, 17:57:56 »
Toegegeven ik zat even vreemd te kijken toen ploegbaas Joeri geen kaas had gegeten van die steen weghalen bij de sleutel. Bas kwam nog met intelligente opmerkingen over de ballonnen, zeker uit kandidaatsperspectief slim dat erbij te betrekken, dat had ik ook gedaan. Maar dit was ook het enige moment waarbij ik Joeri even echt mols vond. Bruno corrigeerde de hele boel en ze hadden de sleutel, dus het was ook nog eens een geslaagde opdracht. Verder zie ik Joeri overal zijn pure zelf zijn, ik kan niets ontwaren van spel. De enige die echt zichzelf niet lijkt te zijn, of in zichzelf te kunnen komen, is Axel. En dat is het echt enige waanzinnig moeilijke in De Mol of WIDM.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 8-04-2019, 18:39:03 »
Voor mij blijven Kaat en Axel nog over.

Bas, Bruno, Joeri en Elisabet zijn volgens mij precies wat ze lijken, hele sterke kandidaten die het de mol regelmatig erg lastig weten te maken ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 8-04-2019, 19:50:11 »
Na het afvallen van Eva kan ik alleen Kaat als mol zien al vond ik Elisabeth deze aflevering verdacht. Misschien dat ze het rustiger deed na een erg verdachte afl. 2.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 8-04-2019, 19:51:49 »
Voor mij blijven Kaat en Axel nog over.

Bas, Bruno, Joeri en Elisabet zijn volgens mij precies wat ze lijken, hele sterke kandidaten die het de mol regelmatig erg lastig weten te maken ::ok::

Hier sluit ik me bij aan
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 8-04-2019, 19:53:56 »
Het blijft Bas, die controleerde hoeveel geld er verdiend had kunnen worden bij survivelopdracht en daarom misschien met paintballen geld binnen liet komen - anders had ie zichzelf erg verdacht gemaakt, wel vrijstelling, geen geld, goed gelogen.
Maar de opdracht leverde toch juist geld op omdat Bas in de Jeep is geraakt (of ben ik mis?). Bovendien vond ik Bas juist slecht liegen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 8-04-2019, 20:16:20 »
Wel leuk dat Eva meer dan een dag na uitzending nog steeds fier 2e staat in deze poll  ::love:: ::jaja:: ::regenboog:: ::trots:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 8-04-2019, 20:39:32 »
Voor mij blijven Kaat en Axel nog over.

Voor mij ook, Theoreticus. Puur op basis van FTM zou Kaat mijn Mol zijn geweest. Toch zijn er minstens twee redenen waarom ze voor mij minder Molpotentie heeft, namelijk het niet goed liegen/bluffen onder druk en haar keuze om vol voor Eva te gaan bij de laatste test.
  • In aflevering 1 (bij het kiezen van de Mol) oogt Kaat naar mijn idee zenuwachtig. Vrij letterlijk herhaalt ze een zin van Gilles. Dat komt op mij niet natuurlijk over. Net als Mollenmania vind ik haar tevens slecht liegen over haar konijntjesangst.
  • Ook als minder voorbereide Mol zal Kaat wel voldoende hebben meegekregen wie haar verdenkt, vermoed ik. Als zij zeker weet dat Eva echt op haar zit, kun je best als Mol het omgekeerde doen. In theorie is het mogelijk dat Eva op het laatst is geswitcht en all-in op iemand anders is gegaan, maar welke reden heeft Eva daar dan voor? Eén hele opdracht heeft ze sowieso gemist. Ik vind het een vreemde move voor Kaat om volledig voor Eva te gaan als Kaat de Mol is.
In tegenstelling tot sommigen hier vind ik Axel in afl. 1 eigenlijk toch best redelijk overtuigend wanneer hij geroast wordt. In mijn ogen blijft hij kalm en laat hij zich niet gek maken door Gilles. Zijn konijntjesangst komt op mij overtuigend over en wordt ook zonder poespas verteld. Toch snap ik niet waarom je als Mol bij het diner 700 euro binnenhaalt. Heeft hij zich vergist en dacht hij net onder de minuut te blijven?

Hmm, niet echt een sterk argument, maar op een ander ogenblik vind ik Axel in elk geval verdachter dan Kaat. Axel meldt in afl. 3 dat hij een wit konijn ziet – voor de verhaallijn wel zo prettig. De groep is op dat moment klaar met het ontbijt en is nog niet over het konijn begonnen. Axel kan het beestje goed zien, terwijl Kaat met haar rug ernaartoe zit. Als Mol wil je naar mijn idee liever zo min mogelijk van anderen afhankelijk zijn. Om die reden daalt Kaat bij mij toch op de Mol-ladder.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 8-04-2019, 20:53:18 »
Misschien zijn ze begonnen zonder mol en eindigen ze zonder mol.... kortom, best moeilijk :-)

Niet: Elisabeth, Bruno, Bas
Niet, maar misschien toch: Joeri
Misschien toch: Kaat, Axel

Ik laat mijn stem op Joeri staan.

Vooral het argument dat wel Kaat en niet hij werd neergeschoten, vind ik erg sterk. De mol moest er voor zorgen dat het door Bas gewenste ommetje gemaakt zou worden.

« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 20:57:06 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden