Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 74732 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #380 Gepost op: 14-04-2019, 19:17:26 »
Ik ben zo wispelturig, maar ik ga toch weer eens 180° draaien in mijn verdenkingen... ::rofl::

1. Joeri ::super::

2. Bas
3. Elisabet

4. Kaat
5. Axel
6. Bruno

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #381 Gepost op: 14-04-2019, 19:26:34 »
..Ik vind het wel veel lastiger deze keer. Waar ik andere jaren rond aflevering 3 de mol wel op het spoor was, durf ik nu nog bijna niemand definitief af te strepen. De mol heeft nu toch stukken minder voorkennis dan anders en zal vaker moeten improviseren. Dat levert vaak toch minder goede of zelfs mislukte molacties op, en minder kansen voor de mol om op de goede positie te belanden. Dus streep ik ook iets minder snel mensen af in situaties waar ik dat anders vermoedelijk wel had gedaan.

Ja, het effect van de unieke opzet lijkt wel merkbaar nu. Wat enerzijds een minder goede Mol op lijkt te leveren maar anderzijds ook wel leuk is omdat het nu een stuk moeilijker is.

Zo zie je maar dat het met voorbereiding al lastig is, laat staan zonder! Tot nu toe kan ik het prima hebben want wat speur- en amusementsgehalte betreft lijkt het tot dusver een heuse klassieker in wording ::ok::

Na de vorige aflevering had ik Kaat en Axel nog over en daar blijf ik bij. Al zul je zien dat ik na vanavond weer heel iemand anders in overweging moet gaan nemen ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #382 Gepost op: 14-04-2019, 19:32:25 »
Ik blijf toch ook bij Kaat en Axel na deze week.

Beiden niet overal ideaal gespeeld als Mol, maar ze hebben qua geld wel genoeg laten liggen waar dat moest.

Moedig ook van die ene Bruno-verdenker om iemand te kiezen die 4 seconden voor tijd even casual een mes van 1100 euro vindt terwijl dat niet moest. ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #383 Gepost op: 14-04-2019, 19:34:11 »
Ik blijf toch ook bij Kaat en Axel na deze week.

Beiden niet overal ideaal gespeeld als Mol, maar ze hebben qua geld wel genoeg laten liggen waar dat moest.

Moedig ook van die ene Bruno-verdenker om iemand te kiezen die 4 seconden voor tijd even casual een mes van 1100 euro vindt terwijl dat niet moest. ;D

Missclick?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #384 Gepost op: 14-04-2019, 19:36:03 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #385 Gepost op: 14-04-2019, 20:07:11 »
Hoop ik ergens wel. ;)

Ik heb de misclick geholpen met nog een stem op Bruno, gewoon vanwege underdogpositie. Tegenover al dat geld dat ie heeft binnengehaald ligt nog veel meer geld dar niet is opgehaald  >:D

Dat zakmes... hij had een camera op zn huid zitten en hij was bang dat het mes al in beeld was. Dat zou te verdacht zijn geworden... ik verzin maar even iets... :o

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #386 Gepost op: 14-04-2019, 20:11:49 »
De aflevering is nu net 12 minuten bezig. Dus bij deze de stand:

Axel 16 (17.2%)
Bas 10 (10.8%)
Bruno 2 (2.2%)
Elisabet 19 (20.4%)
Joeri 6 (6.5%)
Kaat 40 (43%)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #387 Gepost op: 14-04-2019, 23:10:09 »
Axel

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #388 Gepost op: 14-04-2019, 23:11:34 »
Ik ben vrolijk verward.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #389 Gepost op: 14-04-2019, 23:13:34 »
Ik blijf bij Axel na deze afl

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #390 Gepost op: 14-04-2019, 23:16:38 »
Ik ook
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #391 Gepost op: 14-04-2019, 23:21:49 »
reset
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #392 Gepost op: 14-04-2019, 23:23:34 »
Voor de derde keer op Axel gestemd, vermoed dat ik dat tot het einde ga blijven doen :-\\
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #393 Gepost op: 14-04-2019, 23:27:03 »
Oh, gaat iedereen nu voor Axel? Ik vond Elisabet en Kaat het meest verdacht dus ik hou het voorlopig bij Kaat maar 4x switchen per week is mij niet vreemd  :-X

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #394 Gepost op: 14-04-2019, 23:28:58 »
Hmmm ja Joeri valt definitief af na deze aflevering.

Vond ook dat de positie van Elisabet onmols was in die 2e opdracht.

Axel was wel heel verdacht in die 2e opdracht. Hij heeft wel soms obvious molacties, mocht hij de mol zijn.  ::rofl:: Ik weet niet of ik al helemaal in zijn mol zijn geloof vanwege de gebeurtenissen bij het vragenrondje uit aflevering 1 en het eerste moldagboek, maar ik durf hem ook niet uit te vlakken na deze aflevering.  ::)

Elisabet durf ik ook nog niet helemaal uit te vlakken. Bij de eerste opdracht maakte ze molse keuzes en ook vind ik het mols om de opdracht te winnen. Als ik de mol zou zijn, zou ik absoluut niet willen dat een kandidaat wint en dat voordeel behaalt in ieder geval. Dat voordeel zou er zomaar toe kunnen leiden dat de mol wordt ontdekt namelijk.

In Kaat en Bas zie ik het nog steeds niet.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2019, 00:19:15 door Saskiaax95 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #395 Gepost op: 15-04-2019, 00:15:30 »
ik wilde Axel na catch the flight wegstrepen omdat ze wel erg voor t geld gingen, maar na enig beraad en nog een keer kijken , ga ik dat zeker niet doen. Tuurlijk kun je alles goed doen hier , zolang je maar trager bent dan de Andere groep. Mooie moltactiek.

Het is opvallend hoeveel tijd ze verliezen bij de eerste koffer , in vergelijking met de andere koffers. Puur omdat Axel Marie deze laat neerzetten.

Kaat blijft op keyposities staan en dat blijft verdacht. Wel 1 vaas zien voor drie keer en dan de 2e vaas noemen , maar niet weten dat t x0 is.

Elisabet misschien wat overdreven emotioneel , maar haar al weken aangekondigde bezoek, is een zekerheid voor 0 euro in de pot.

Gaat tussen deze drie voor mij. Omdat er maar 1 vd 3 bij t vissen was ipv de silentdlsco, zeg ik Axel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #396 Gepost op: 15-04-2019, 00:20:05 »
Ik vond deze post van Cedric op wieisdemol.be wel mooi dus ik heb besloten om die maar even te delen:

Citaat
Wat ik vooral opvallend vind is dit:
- Ingrid roeit samen met Axel en ligt met hem op de kamer => Ingrid eruit.
- Martijn doet het scheepsraadsel met Axel waarbij de fakkel onder water gaat => Martijn eruit.
- In dezelfde aflevering viste Eva samen met Axel, de aflevering erna hoort Eva dat Axel als eerste geschoten werd => Eva eruit.
- In afl.5 wordt Bruno onheus behandeld door Axel en in afl.6 rijdt Bruno met Axel op brommertjes => Bruno eruit.

Hoe verdacht Axel ook overkomt, ik denk dat hij bewust de seriemoordenaar speelt: slachtoffer uitkiezen, "samenwerken" (= zichzelf verdacht maken), andere persoon gaat eruit.

Ocharme diegene die volgende week met Axel moet samenwerken...

Het is toch wel opvallend dat veel afvallers een opdracht samen hebben gedaan met Axel.. als dit nou een keer zou gebeuren, zou ik er niet te veel achter zoeken... maar 4 van de 5 afvallers doen een opdracht met Axel samen waarin hij ook daadwerkelijk verdacht doet, en alsnog vallen ze af? Hoe waarschijnlijk maakt dit het nou dat Axel de mol is, al helemaal omdat wij kijkers wel heel duidelijk lijken te zien dat hij verdacht doet en veel kijkers hem verdenken, maar deze afvallers dat dan niet zagen indien hij de mol is blijkbaar?  ???
Dit doet me toch twijfelen aan of hij het is.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #397 Gepost op: 15-04-2019, 00:22:31 »
Oh, dat is wel héél toevallig dan! Ik zie totaal geen mol in Axel. Toch maar eens wat afleveringen terugkijken deze week.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #398 Gepost op: 15-04-2019, 00:32:00 »
Ik blijf bij Kaat.
Axel kruipt naar no. 2.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #399 Gepost op: 15-04-2019, 00:43:51 »
Ik hoop echt niet dat het Axel is!