Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 67396 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #160 Gepost op: 18-04-2019, 23:04:07 »
Het zou wel een stunt zijn, als de mol zegt: ja, ik ben de mol. Dat heeft tot nog toe alleen Simone Weijmans aangedurfd. ;D

Maar Simone was toch niet de mol?

Wel herinner ik me dat Jon van Eerd het zei tijdens de molmeeting met de glazen wand.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #161 Gepost op: 18-04-2019, 23:09:46 »
Maar Simone was toch niet de mol?

Wel herinner ik me dat Jon van Eerd het zei tijdens de molmeeting met de glazen wand.

Simone was de mol, alleen moet dit nog officieel bevestigd worden. We wachten al een tijdje

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #162 Gepost op: 19-04-2019, 00:00:48 »
Ik zie echt geen mol in Elisabet, heeft bijna alles goed gedaan. Alleen het feit al dat ze zichzelf met Bruno in de boot plaatste en daar de opdrachten heel goed uitvoerde vind ik verre van mols. En ook denk ik niet dat de mol het spel zou winnen om partner of familielid over te laten komen.  ::)
De mol wil dat spel niet winnen om bezoek te krijgen, maar de mol wil hier geen geld mee verdienen. Het is nu aan ons om uit te zoeken, wie hier de echte mol is? Of kaat die doet alsof ze geld wil laten pakken en zo elisabet laat winnen zonder geld. Of elisabet die zeker niet voor t geld gaat( want vooropgezet plan, emotioneel over bezoek). Of heeft de mol al in eerder stadium afgehaakt, door zo snel mogelijk koffers goed af te geven om later, mochten ze level 3 bereiken , toch te gaan voor t bezoek.?


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #163 Gepost op: 19-04-2019, 08:26:32 »
Simone was de mol, alleen moet dit nog officieel bevestigd worden. We wachten al een tijdje

Hahaha precies ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #164 Gepost op: 19-04-2019, 09:42:57 »
Het zou wel een stunt zijn, als de mol zegt: ja, ik ben de mol. Dat heeft tot nog toe alleen Simone Weijmans aangedurfd. ;D

Wel herinner ik me dat Jon van Eerd het zei tijdens de molmeeting met de glazen wand.
Klopt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #165 Gepost op: 19-04-2019, 10:48:54 »
Nog even gekeken of de hoge nood van Elisabet een mol-actie geweest kan zijn. Volgens mij niet. De "One Pillar Pagoda" en de Literatuurtempel (Van Mieu Quoc Tu Giam) liggen op de kaart van Hanoi via de kortste route 2½ km uit elkaar. Als ze klaar zijn met hun opdracht bij de Literatuurtempel, hebben ze nog 11 minuten op de klok. Dat was nooit genoeg geweest om in een fietstaxi in Hanoi 2½ km te overbruggen, en dan ook nog een opdracht uit te voeren. De bestuurder zegt wel "5 minutes", maar dat kan in Azië net zo goed een kwartier of langer betekenen.
Elisabet had als Mol met een gerust hart in die fietstaxi kunnen gaan zitten. Ze moest gewoon echt even naar het toilet, of wilde zich verdacht maken bij Joeri. Ook het verkeerd lopen van Joeri leverde weinig op, trouwens, als Joeri de Mol is. Maximaal 4 minuten, vermoedelijk maar iets van 2 minuten want het was nog wel een stukje lopen van waar ze waren afgezet. Te weinig om de gemakkelijke opdracht bij de One Pillar Pagoda te laten mislukken. En ik denk dat met een paar extra minuten de kans om de Literatuurtempel + opdracht te halen nog steeds vrij klein was.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2019, 11:07:08 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #166 Gepost op: 19-04-2019, 11:39:42 »
Zie plaatje, het was maar 1,2 km. Helaas kan je in google maps voor deze route geen fietscalculatie selecteren. 1,2 / 8 km per uur  x 60 minuten is 9 minuten fietsen. Dat zou krap worden!
En er zijn minstens 2 gelijke poorten te vinden.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2019, 12:15:17 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #167 Gepost op: 19-04-2019, 12:20:18 »
Hier is mijn kaartje. De One Pillar Pagoda staat bij de rode pijl. Bij de andere (Van Mieu) staat als je inzoomt "Temple of Literature". Met de schaalverdeling op de kaart kom ik op 2½ km.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de Mol (of dat nou Elisabet of Joeri was) niet op de hoogte was hoe ze in de tijd zaten, en het zekere voor het onzekere wilde nemen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #168 Gepost op: 19-04-2019, 13:28:33 »
Je hebt die One Pillar Pagoda fout staan. Daar zit op de kaart een pizzeria. Had je honger?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #169 Gepost op: 19-04-2019, 14:00:49 »
Daar zit op de kaart een pizzeria. Had je honger?

 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #170 Gepost op: 19-04-2019, 16:27:27 »
Die pizzeria zit vlak om de hoek, inderdaad. Ik weet niet waar jouw gebouwen staan, maar bij mij is het van de een naar de ander recht toe recht aan. ;) Wel grappig, dat we nu liggen te bakkeleien over 1,2 of 2½ km, haha. Als ik in de buurt was, ging ik even kijken. ::zwaai::. 't Is zou wel fijn zijn om het zeker te weten, want 1,2 km is volgens mij nog wel te doen in 11 minuten.
Maar wat ik al zei: misschien wisten ze niet hoeveel tijd ze nog precies hadden. Dan hebben ze misschien voor de zekerheid nog voor wat vertraging willen zorgen, ook al was het niet meer nodig. Als dat zo is, dan doet die afstand er niet eens meer echt toe.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2019, 16:29:32 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #171 Gepost op: 19-04-2019, 18:02:33 »
Dus na de pizzeria ging je naar de french-Japanese?
Pizza en oesters lijkt me een heel slechte combinatie, straks moet je nog overgeven.

Die one-pillar-Pagoda zit op een heel andere plaats en op een ideale afstand om nog effe te mollen middels een toilet bezoek. Fijn dat je daar op gewezen hebt.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2019, 18:10:44 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #172 Gepost op: 19-04-2019, 18:11:51 »
Ah, is die van mij een restaurant? Nou, dan is het maar goed dat we elkaar checken. Ik zal het nog eens nakijken dan. Ik ga er vanuit dat je het goed hebt, dus laten we het op 1,2 km. houden. Zijn we er toch weer uit, foxhunter! ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #173 Gepost op: 20-04-2019, 12:58:26 »
Het WC bezoek van Elisabet had voor mij een ietsepietsie Molcay gehalte. Als Joeri in deze tunnel is beland gaat ie eruit ben ik bang.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #174 Gepost op: 21-04-2019, 21:32:19 »
Met voorsprong de verdachtste kandidaat van de aflevering voor mij. Geen geld binnen gehaald, veel foute antwoorden gegeven bij dat kwissen (toch maar die 300 euro zeker niet nemen) en dan in de tunnel 2000 euro dwarsbomen...

Ik hoop echt dat ze het niet is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #175 Gepost op: 21-04-2019, 21:50:00 »
Met voorsprong de verdachtste kandidaat van de aflevering voor mij. Geen geld binnen gehaald, veel foute antwoorden gegeven bij dat kwissen (toch maar die 300 euro zeker niet nemen) en dan in de tunnel 2000 euro dwarsbomen...

Ik hoop echt dat ze het niet is.

Ik hoop eigenlijk van wel omdat ik meer onder de indruk zou zijn van mol Elisabet dan van mol Axel. Dit zou ook betekenen dat Elisabet waarschijnlijk geen egoïstische bitch is maar dat ze gewoon gespeeld heeft dat ze dat is en daar zou ik vrolijk van worden. :D

Voor mij kan eigenlijk alleen zij het nog zijn of Axel. Dus ik ben heel benieuwd of ik na de aflevering gezien te hebben ga overstappen van verdachte. Het zit me toch nog steeds niet helemaal lekker dat Axels mollicitatie in aflevering 1 zo slecht was en hij alsnog de mol is geworden, dat ik hem dat eerste moldagboek niet zie zeggen en dat de kandidaten die met hem samenwerken er steeds uitvliegen. Wat me vooral dwarszit om Elisabet als mol te zien is dat ze dan wel goed zou kunnen acteren... maar de mol kan prima daarop geselecteerd zijn.

Edit:

Ik heb deze aflevering nog niet gezien, maar ik las ergens dat Joeri veel met Elisabet samenwerkt al vanaf het begin. Hij zit nog steeds in het spel. Zoals iemand al opperde kan het dus prima zo zijn dat hij haar al verdenkt vanaf het begin van het seizoen. Ik las dat de winnaar van het vorige De Mol seizoen de mol ook al vanaf het begin in de smiezen had en veel met diegene samenwerkte gedurende het seizoen?

Ik heb nooit de indruk gehad dat Joeri Axel verdenkt.

Wat mij betreft levert dit Elisabet een extra molpuntje op.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 22:02:20 door Saskiaax95 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #176 Gepost op: 21-04-2019, 22:58:02 »
Ik heb deze aflevering nog niet gezien, maar ik las ergens dat Joeri veel met Elisabet samenwerkt al vanaf het begin.

Limburg-gevoel he. ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #177 Gepost op: 22-04-2019, 00:39:16 »
Elisabet tikt alle boxen van een moldraaiboek aan.
Maar wie krijgt volgende week een vrijstelling en wie valt er af?
Mol en winnaar staan wel vast.


Eitje hard of zacht gekookt?
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 01:02:05 door foxhunter »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #178 Gepost op: 22-04-2019, 01:44:46 »
Zo blij met deze aflevering weer  ::)

Elisabet kreeg ik op mijn radar en ze gaat er niet meer vanaf.


De tunnelopdracht geeft mij definitief het gevoel dat ze het gewoon is

Ter verduidelijking:
- joeri deed 11 minuten over het gehele parcours.
- Elizabet deed 9 minuten over het eerste stukje.

In de laatste aflevering gaan we zien hoe Elisabet hier gewoon aan het relaxen is, lachend naar de camera. Als ze echt bang was geweest ging ze echt niet terug voor een pasvraag.

Oh en toevallig is de koker die het dichste bij zit de boobytrap, want ja als je heel bang bent ga je niet helemaal terug naar de eerste koker (altijd handig om te zeggen tijdens een briefing)

Elisabet is (zou een) geweldige mol (zijn) en wat een seizoen mensen, man man man! Nog 10x beter dan het beste seizoen dat ik ooit heb gezien.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 12:48:37 door keesisdemol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #179 Gepost op: 22-04-2019, 01:47:09 »
Elisabet kreeg ik op mijn radar en hij gaat er niet meer vanaf.

Elisabet is toch echt een zij hoor. ::rofl::

De tunnelopdracht geeft mij het gevoel dat ze het gewoon is. De overacting komt nu mijn spuigaten uit.

Waar liggen jouw spuigaten ergens? ;D