Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 67420 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #180 Gepost op: 22-04-2019, 12:50:50 »
Elisabet is toch echt een zij hoor. ::rofl::


Waar liggen jouw spuigaten ergens? ;D


het is 2019! je weet het nooit zeker, totdat je het met je eigen ogen ziet 8)  ::rofl:: ::rofl::


Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #181 Gepost op: 22-04-2019, 18:27:45 »
Citaat
De tunnelopdracht geeft mij het gevoel dat ze het gewoon is. De overacting komt nu mijn spuigaten uit.

Eens. Axel begon er voor mij te dik bovenop te liggen. Bas zou ik ook nog wat vragen op beantwoorden overigens. Die vlak ik nogsteeds niet helemaal uit.

Alleen wordt er de afgelopen 2 afleveringen stiekem toch veel geld verdiend. Zouden ze haar allemaal al doorhebben....

Axel heeft ook weinig geld verdiend maar hij viel eigenlijk af op het moment dat hij het vuurtje voor de touwladder aan kreeg. Dat zou dom zijn geweest als de mol dat zou hebben gedaan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #182 Gepost op: 22-04-2019, 20:25:10 »
Waar liggen jouw spuigaten ergens? ;D
Ik denk in de zijroutes in het tunnelcomplex :P

OT: afgestreept en nu toch weer op de radar. De 500 euro van de strandopdracht heeft ze in ieder geval weer goed gemaakt. Maar eigenlijk kan iedereen het niet zijn en toch weer wel (behalve Joeri).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #183 Gepost op: 22-04-2019, 20:46:43 »
Ik denk in de zijroutes in het tunnelcomplex :P

OT: afgestreept en nu toch weer op de radar. De 500 euro van de strandopdracht heeft ze in ieder geval weer goed gemaakt. Maar eigenlijk kan iedereen het niet zijn en toch weer wel (behalve Joeri).

Ik vind die escape room vooral het grootste argument om Elisabet niet als mol te kiezen. Zij zorgt toch grotendeels voor het slagen van de opdracht en jezelf laten opsluiten (sleutelpositie dat wel), maar het dan zo goed doen nadat je net uitleg gekregen hebt van Gilles. Ik geloof het niet.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #184 Gepost op: 22-04-2019, 21:03:19 »
Wij zien enkel wat de makers ons willen laten zien. Het kan zijn dat Elisabet heeft proberen te mollen maar dat het niet lukte.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #185 Gepost op: 22-04-2019, 22:28:41 »
Ze heeft daar Bruno  onderschat. Bruno was daar heel goed bezig.

Zou je als mol Elisabet kiezen voor een puzzelopdracht? Ze is vrij intelligent dus no way. Alleen als ze zelf de mol is natuurlijk!

Bruno zou ik ook onderschatten, maar hij bleek juist heel handig in de escape room.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #186 Gepost op: 22-04-2019, 22:40:03 »
Elisabet is nu mijn reservemol voor het geval Bas afvalt...  ::rofl::

Ze is zeker verdacht bezig, vooral de laatste afleveringen. En ik krijg telkens het idee dat de mol een vrouw is als ik naar die dagboekfragmenten kijk.

Over de escaperoombootopdracht (3x woordwaarde  ;D): ik vind deze opdracht juist weer tegen haar spreken als mol. Dan zou ik juist voor een kandidaat kiezen die fysiek sterk is zodat het zwemmen moeilijker wordt. Bruno lijkt me juist tactisch wat sterker (en dat bleek ook tijdens die opdracht) en stond daarom precies op de goede plek.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #187 Gepost op: 22-04-2019, 23:51:27 »
Ze heeft daar Bruno  onderschat. Bruno was daar heel goed bezig.
Zou je als mol Elisabet kiezen voor een puzzelopdracht? Ze is vrij intelligent dus no way. Alleen als ze zelf de mol is natuurlijk!
Bruno zou ik ook onderschatten, maar hij bleek juist heel handig in de escape room.

Stel nou, dat je als Mol op het strand gebrieft wordt op 75 meter van de kandidaten, dan vind je het toch superspannend om namen te noemen van kandidaten, bang dat t opvalt of dat iemand toch kan liplezen. Dan scheelt slechts 1 naam noemen al, en ook 'Bruno' kun je buiksprekend zeggen. Beetje vergezocht misschien maar plausibel; dit met terugwerkende kennis van nu.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 11:11:56 door Mollem »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #188 Gepost op: 23-04-2019, 00:00:25 »
Vandaag heb ik café de mol gekeken en t viel me op dat kaat nergens iets zegt over gespreid gekozen of evt verkeerde mol. Dit gaf me meteen te denken  ; wat als ze allemaal al op dezelfde mol zitten?

Het viel me ook op dat ze elisabet niet ter verantwoording roepen over de boobytrap. Ik denk dat als ze idd allemaal al op1 mol zitten, dat dit dan wel elisabet zou k7nnen zijn en dan is de kans datjoeri wint erg groot. Want die verdenkt haar al van bij de chaca.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #189 Gepost op: 23-04-2019, 11:13:45 »
Dat verklaart haar commentaar na de eliminatie, ze had de test slecht gedaan, ergo, er te lang over gedaan, teveel vragen op Elisabet fout omdat ze een deel niet heeft meegemaakt en details mist. Zou goed kunnen.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #190 Gepost op: 23-04-2019, 12:56:15 »
Ik vind het heel raar en verdacht dat Elisabet nog terug gaat de tunnels in voor een pasvraag. Zij heeft nagenoeg zekerheid wie de mol is nadat haar vriend Michaël vorige week een rood scherm heeft gehaald. Weegt dan één pasvraag op tegen het geld dat je kunt verdienen + de spanning om weer terug te gaan. Ik zou het als kandidaat een hele gekke move vinden in ieder geval.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #191 Gepost op: 23-04-2019, 16:24:40 »
Met de kennis van nu (de afvallers) nog eens aflevering twee gekeken. Elisabet in de auto: "Voor tien euro mag iedereen mijn molboekje inzien. Ik win toch niet."

Dat is in aflevering twee helemaal nergens op gebaseerd uiteraard, omdat winnen niets te maken met hoe goed of slecht je opdrachten doet. Je hoeft 'alleen maar' de mol te ontdekken. De enige die op dat moment de zekerheid heeft niet als winnaar naar huis te gaan, is de mol.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #192 Gepost op: 27-04-2019, 19:39:53 »
Ik heb de reactie van mijn twee hoofdverdachten, Axel en Elisabet, tussen wie ik maar moeilijk kan kiezen, bij opdracht 7.2. Schilderijkeuze herhaaldelijk bestudeerd.

Bij Axel zie ik dat zijn mond letterlijk openvalt van verbazing zodra de shredder in werking treedt. Dat lijkt mij erg kandidaats.

En als ik de lichaamstaal van Elisabet bestudeer, dan kan ik daar best een mol in zien die trots naar het schilderij kijkt, trots naar Gilles en de complimenten aanhoort van Bas en Axel. Om zich daarna snel weer als kandidaat te herpakken.

Waar is Ligtman als je hem nodig hebt ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #193 Gepost op: 28-04-2019, 00:13:01 »
Ik hoop eigenlijk wel dat die angst gespeeld is; dat zou Elisabet een leuke mol maken (al blijf ik nu bij Bas).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #194 Gepost op: 28-04-2019, 10:06:56 »
Elisabet als mol? Ik heb het vaak gedacht, maar de tegenargumenten zijn voor mij te doorslaggevend. Hier even een opsomming:

De boot

ze doet eigenlijk alles goed, zelfs geen poging tot tijdrekken. Ze brengt zichzelf in afhankelijkheid van de kandidaten in het water. Dat bord ontdekken was totaal onnodig en ook niet heel verdacht geweest als het later of zelfs niet ontdekt was. Dit had een enorme tijdwinst kunnen opleveren. Je kan ook afvragen waarom de mol zichzelf in de boot zet.

Het strand

De grootste tegenpleidooi tegen Elisabet. Last-minute haalt ze nog mensen die fout staan in Joeri zijn vak naar haar eigen vak. Waarom zou je dit als mol doen? Het was de rest ook wel opgevallen dat de fout bij Joeri zat, wat nog meer aandacht van haar als mol had kunnen wegnemen dan haar ultieme redding.

Brommers

Ze zet zichzelf in een positie met weinig invloed. Als beste wat je kunt bedenken jezelf in het minst te mollen team zetten en dan naar toilet gaan is, dan zou ik toch teleurgesteld zijn.

Vovinam

Wil niet verdubbelen, ook niet in de ronde waar Bruno het moeilijk heeft. Volgens mij hier toch (ondanks dat de opdracht anders is uitgedraaid) de beste strategie voor de mol.

Bas bevrijden

Ze wekt meteen argwaan op bij Bas zijn verhaal. Hierdoor heb je het risico dat Joeri dat ook krijgt en ze misschien niet terug gaan. Een mol zou toch iets makkelijker meegaan? Die kaart laten vallen is ook maar een nepmolactie.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #195 Gepost op: 28-04-2019, 11:51:34 »
Elisabet als mol? Ik heb het vaak gedacht, maar de tegenargumenten zijn voor mij te doorslaggevend. Hier even een opsomming

Inderdaad, bedankt voor de opsomming.  ::ok:: En eens.
Plus: ze sliep met een slang op de kamer. Als ze die rol heeft van 'angstige kandidaat' had niemand het vreemd gevonden als ze toch de kamer zou verlaten.

Ze heeft ook verdachte acties op haar naam staan. Al met al denk ik dat de kans groter is dat toch iemand anders (Bas is nu mijn hoofdverdachte) de mol is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #196 Gepost op: 28-04-2019, 12:06:38 »
Bas bevrijden
Ze wekt meteen argwaan op bij Bas zijn verhaal. Hierdoor heb je het risico dat Joeri dat ook krijgt en ze misschien niet terug gaan. Een mol zou toch iets makkelijker meegaan? Die kaart laten vallen is ook maar een nepmolactie.
Het is ook een vorm van tijdrekken. En de tijd was al behoorlijk krap.

Je andere punten zijn zeker wel wat problematisch voor de mol...

Edit: ik zat net wel aflevering 7 terug te kijken, en ik vind het stukje waarbij ze het schilderij van de mol moeten kiezen, Elisabet wat erg stil en afwachtend en neppig overkomen ofzo. Ongemakkelijk. Niet zichzelf. Hebben meer mensen dat?
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 12:09:02 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #197 Gepost op: 28-04-2019, 12:13:11 »
..ik zat net wel aflevering 7 terug te kijken, en ik vind het stukje waarbij ze het schilderij van de mol moeten kiezen, Elisabet wat erg stil en afwachtend en neppig overkomen ofzo. Ongemakkelijk. Niet zichzelf. Hebben meer mensen dat?

slechts 4 berichten boven jou schreef ik:

..
En als ik de lichaamstaal van Elisabet bestudeer, dan kan ik daar best een mol in zien die trots naar het schilderij kijkt, trots naar Gilles en de complimenten aanhoort van Bas en Axel. Om zich daarna snel weer als kandidaat te herpakken.
..

 Ja dus ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #198 Gepost op: 28-04-2019, 13:30:09 »
Gilles heeft toegegeven dat sommige opdrachten moeten slagen om “mooie tv” te maken. Als elisabet in de boot niet alle hints had gevonden, was er mooie tv geweest?

Inderdaad Elisabet slaapt met een slang, wat haar alleen maar meer verdacht maakt, want dat betekent dat ze wel kalm kan blijven in angstige situaties.

Als spoedarts kan je gewoon niet zo zijn als Elisabet doet geloven.

Van alle kandidaten heeft Elisabet gewoon de minst onmolse dingen. Alleen de silent disco was onmols, alhoewel ze daar ook fouten maaktr en werd gecontroleerd door Joeri, die haar al lang door heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #199 Gepost op: 28-04-2019, 13:36:14 »
Het dagboek klinkt wel echt als haar accent. Dat doet me weer twijfelen aan Axel  ::rofl::