Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 20296 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #120 Gepost op: 27-03-2019, 11:19:07 »
Omdat je het mij ook vraagt ;D ;D...

Ik begrijp de ophef helemaal niet.

Iedereen gaat de test toch sneller maken of heeft althans gehoord daar voordeel uit te kunnen halen, dus iedereen is even slecht af.

Dit is gewoon de nonsense van de opdracht. De DAADWERKELIJKE opdracht is nu die met de konijnen, de verfbom, DAT is de werkelijke opgave. Iedereen wil toch in het spel blijven? Wat is er nu zo erg aan de test snel te maken maar niet de vage prijs erbij winnen? Dat is een keuze. Hardlopers zijn sowieso doodlopers dus als de onbekende afvaller verloren heeft door maar willekeurig snel de test in te vullen, is dat ook zijn of haar eigen keuze geweest, er zitten altijd veel lagen in De Mol.

Als ze horen dat er straks een algehele rondevrijstelling kan komen, gaat iedereen daar voor. Dat is een veel grotere prijs dan 'voordeel' in de toekomst. En dat de mol dit voordeel krijgt maakt het voor eenieder weer een level playing field in de toekomst. Dus who cares? Ik vind het een schappelijk onderdeel van een veel grotere opdracht dan we wisten. De opdracht begint nu pas ECHT.

Haalt onderuit wat Heinz eerder beredeneerde, dat het rode scherm heel schappelijk is in dit geval door Gilles' leugen. Maar ik ben daar niet in meegegaan. Het is zo, maar ik ben sowieso akkoord met eens een keer een mol die rood krijgt en er in nep uitgaat. Dat ben ik al 20 jaar. En dit stukje 'test snel maken', helemaal akkoord dat dit onderdeel mag zijn van deze opzet ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #121 Gepost op: 27-03-2019, 11:54:46 »
Je hebt gelijk dat het speelveld in de komende opdracht gewoon gelijk is, maar toch blijft staan dat Gilles de kandidaten verleid heeft om meer risico te nemen voor mogelijk voordeel dat er in het geval van een gescript scenario met de Mol als snelste niet was. Ik vind dat geen ramp want de kandidaten weten ook dat dit zou kunnen gebeuren, maar het geeft wel te denken.

Haalt onderuit wat Heinz eerder beredeneerde, dat het rode scherm heel schappelijk is in dit geval door Gilles' leugen. Maar ik ben daar niet in meegegaan. Het is zo, maar ik ben sowieso akkoord met eens een keer een mol die rood krijgt en er in nep uitgaat. Dat ben ik al 20 jaar. En dit stukje 'test snel maken', helemaal akkoord dat dit onderdeel mag zijn van deze opzet ::ok:: ::ok::

Wat bedoel je precies met het stukje waarin je mij aanhaalt? Ik bedoelde enkel dat het voor iedereen duidelijk is dat het rode scherm niet is vanwege het maken van de slechtste test en dat het daarom geen probleem is om de Mol een rood scherm te geven. Hoezo wordt dat onderuit gehaald? Omdat de Mol sowieso de test niet maakt en dus ook niet eerlijk het snelst kan maken? Of bedoel je iets anders?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #122 Gepost op: 27-03-2019, 11:58:36 »
Omdat je het mij ook vraagt ;D ;D...

Ik begrijp de ophef helemaal niet.

Iedereen gaat de test toch sneller maken of heeft althans gehoord daar voordeel uit te kunnen halen, dus iedereen is even slecht af.
...

Thx Lo.

Ik ga helemaal mee in je betoog dat dit een voorbode is voor een spel wat pas echt bepaalt of de persoon die de test het slechts heeft gemaakt af gaat vallen.

Toch denk ik dat niet iedereen het risico zou willen of durven te nemen ten behoeve van een onbekend voordeel in de volgende aflevering. De kandidaten die dit doen verhogen niet alleen de kans op het (niet daadwerkelijk te verkrijgen) voordeel maar ook om de volgende afvaller te zijn. Tevens zou Gilles dan 2 keer hebben gelogen.

Als we vervolgens redeneren dat de mol in die positie wordt gezet om er voor te zorgen dat er niemand afvalt, is dat in mijn ogen een glijdende schaal richting een scripted-semi-reality-soap (zie WIDM) waar ik niet echt op zit te wachten ::niet-ok::

Alles overwegend blijf ik bij mijn conclusie dat Eva eigenlijk niet meer de mol kan zijn. ::hypocriet::




ps. Ik zou het overigens uitstekend begrijpen als jij dat heel naïef van mij zou vinden ;)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 12:00:39 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #123 Gepost op: 27-03-2019, 12:04:57 »
Daarbij zou Gilles dan 2 keer gelogen hebben want de kandidaten hadden in dat geval geen schijn van kans op het voordeel.
Theoretisch moet je het omgekeerde ook beschouwen. Namelijk dat men wist dat er een leugen inzat, en dat kon dus even goed zijn over dat voordeel behalen uit de test. Riskeer je je test te verkwanselen terwijl er nog altijd een leugen boven de markt hangt? Dan eigen schuld dikke bult. En theoretisch gezien (daarin moet jij toch kunnen meekomen) kon iedereen nog steeds het snelst de test maken, dus geen leugen, maar inderdaad, in de praktijk was dit geen reele optie.

Heinz, ik bedoel dat jij ervan uitging dat 'alles goed was' met dit rode scherm. Later kwam de theoretische uiteenzetting dat het toch niet helemaal correct was vanwege dat stuk biefstuk dat was voorgehouden. Wat jou dus te denken geeft. Maar voor mij hoefde het al in de eerste plaats niet dat er helemaal geen productietwist aanzat. Voor mij mocht er wel een extra laag. En die is er nu, die extra laag is dus dat stukje risico dat je wel of niet neemt, wetende van die leugen die boven de markt hangt. Ik vind het allemaal erg overkomelijk, zelfs theoretisch gezien.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #124 Gepost op: 27-03-2019, 12:09:30 »
Duidelijk. Dank je!

Hoe dan ook is het allemaal héél boeiend en intrigerend en kijk ik ontzettend uit naar zondag. ;D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #125 Gepost op: 27-03-2019, 12:11:35 »
Theoretisch moet je het omgekeerde ook beschouwen. Namelijk dat men wist dat er een leugen inzat, en dat kon dus even goed zijn over dat voordeel behalen uit de test. Riskeer je je test te verkwanselen terwijl er nog altijd een leugen boven de markt hangt? Dan eigen schuld dikke bult. En theoretisch gezien (daarin moet jij toch kunnen meekomen) kon iedereen nog steeds het snelst de test maken, dus geen leugen, maar inderdaad, in de praktijk was dit geen reele optie.
...

Goed punt maar dan heeft Gilles voor mij 3 keer gelogen:

- Ik ga 1 leugen vertellen deze aflevering is dan niet waar (dat zou dan wel de leugen zijn die de andere goed kan maken ;D)
- De snelste kandidaat bij de test kan een voordeel halen is dan niet waar.
- Eva haar rode scherm is niet waar (deze leugen is bevestigd door Gilles).

Ja het is een programma van list en bedrog maar dan wel door de mol toch zeker? :D
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 12:13:08 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #126 Gepost op: 27-03-2019, 12:18:21 »
Maar theoretisch gezien is geen van deze drie een leugen!

Je kon theoretisch best sneller maken, dat rode scherm was er gewoon, en zo ver dus nog niet 1 leugen.

Maar de enige leugen die er wel was, is dat Eva het spel moet verlaten en Gilles haar weg begeleidt.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #127 Gepost op: 27-03-2019, 12:21:55 »
De Mol wordt logischerwijs altijd als kandidaat aangesproken dus "de snelste kandidaat kan een voordeel winnen" vind ik ook met de Mol die de test het slechtst maakt geen leugen. (Het eventuele probleem zit 'm erin dat de Mol niet écht de test maakt.)

Toch ga ik er niet te zwaar aan tillen en vind ik het zwaarder wegen in het nadeel van Eva als Mol dat ze zo in de spotlights is gezet met als gevolg dat ze in alle polls op 1 staat. Maar veel belangrijker is of ze als Mol volgende week wel of niet haar voordeel kan doen (voornamelijk geld uit de pot halen) met haar sleutelrol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #128 Gepost op: 27-03-2019, 12:24:51 »
Akkoord! Want we kennen de finesses nog helemaal niet van deze opdracht. Het gaat daar nog een lange nacht worden, werd gezegd... ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #129 Gepost op: 27-03-2019, 13:18:49 »
Ik sta aan de kant dat een schijnwedstrijd houden niet helemaal netjes is, en dus minder/on-waarschijnlijk. Ze hadden een andere smoes kunnen verzinnen om  de uitverkoren "afvaller" te kiezen toch? Vorig jaar won Joke nog een voordeel omdat ze het snelste abseilde, dus waarom niet in een opdracht verwerken in plaats van in de test? Dan kun je nog altijd op de één of andere manier de Mol voortrekken.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #130 Gepost op: 27-03-2019, 13:36:16 »
Ach ja, het waarom... er zitten zoveel lagen in deze opdracht... misschien wordt het nog duidelijk waarom precies, of waren er zoveel variabelen dat ze dit ene zekerheidje (de mol op die positie) er even ingeweefd hebben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #131 Gepost op: 27-03-2019, 15:27:12 »
Ach ja, het waarom... er zitten zoveel lagen in deze opdracht... misschien wordt het nog duidelijk waarom precies, of waren er zoveel variabelen dat ze dit ene zekerheidje (de mol op die positie) er even ingeweefd hebben.

Voor mij is de leugen : "Eva, ik begin met jou" waarop een correct rood scherm volgt vermits Gilles bekent dat hij eerst de naam van de afvaller heeft ingetikt.
Hij kan het niet maken om nadien Eva voor te liegen dat de echte afvaller nog bij de anderen zit.

En ja, dit worden fantastische extra lagen bij het Ruth gebeuren uit seizoen 4 en een knipoog naar de koffertjesopdracht uit seizoen 6.

Eva wint - al dan niet gewild - de snelheidsuitdaging.
Mijn geloof in de integriteit van het programma zegt mij dat de regie de mol gevraagd heeft om deze keer de test écht op zijn kandidaats in te vullen.

Eva als kandidaat wordt beloond met de keuze om een concurrent naar huis te spelen (onmols) of de groep intact te houden (meer vertrouwen)
Als eventuele mol krijgt ze een hilarische kans om "een slachtoffer" te redden ipv te vermoorden. ::rofl:: zonder afbreuk te doen aan de mol-opdracht vermits er geen geld mee gemoeid is (wat tot nu toe toch lijkt?)

De overblijvers krijgen een serieuze brok geserveerd :
1.doen we moeite om de afvaller te redden?
2.geloven we Eva's bewering?
3. ben ik zeker genoeg van mijn test om mijn eigen hachje te wagen?
4. hoe kan ik mijn opgebouwd nep-mol imago bewaren?
5. hoe draai ik de groep naar mijn wens?
6. hoe maak ik mij als enige en echte mol het minst verdacht?

Denk dat enkel de meest gewiekste deelnemers hier ongedeerd uitraken!






Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #132 Gepost op: 27-03-2019, 15:29:32 »
Maar veel belangrijker is of ze als Mol volgende week wel of niet haar voordeel kan doen (voornamelijk geld uit de pot halen) met haar sleutelrol.

klopt maar dat zou haar dan nog meer verdacht maken natuurlijk

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #133 Gepost op: 27-03-2019, 16:23:21 »
klopt maar dat zou haar dan nog meer verdacht maken natuurlijk

Dat is waar. Wat zou dan de grootste winst kunnen zijn? Voor de groepsvrijstelling zorgen waardoor iedereen even heel blij is met Eva? Ik denk niet dat dat een hele grote winst voor de Mol is.

Iets anders: Eva heeft zoals we konden zien bewust voor de geleedpotige gekozen. En nu ik nog maar eens heb teruggekeken blijkt dat ze ook prima wist wat ze kon verwachten. Kaat: "Maar ik ben hiervoor ("geleedpotige") bang. Weet je wat dat is?" Eva zegt dan "een spin of zo?" (wat niet ondertiteld wordt). (Waarna Kaat meteen: "Een duizendpoot.") Eva wilde dus liever een spin dan een zoogdier of reptiel. Maar ze is het snel met Kaat eens dat ze slapen met een tarantula niet ziet zitten.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #134 Gepost op: 27-03-2019, 17:36:26 »
Even een ander raar dingetje m.b.t. Eva. Als ze opstaat bij het zien van het rode scherm pakt ze meteen iets vast onder haar kleding lijkt het. Is het iemand anders ook opgevallen?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #135 Gepost op: 27-03-2019, 17:56:11 »
Even een ander raar dingetje m.b.t. Eva. Als ze opstaat bij het zien van het rode scherm pakt ze meteen iets vast onder haar kleding lijkt het. Is het iemand anders ook opgevallen?

Ze zet haar microfoon uit. Of niet en ze houdt het vast omdat ie misschien bijna valt??
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #136 Gepost op: 27-03-2019, 17:57:55 »
Hier is een hele lange discussie over geweest op wieisdemol.be zag ik. Ook oud-kandidaat Thibaud mengde zich erin en zei dat het voor kandidaten niet mogelijk is om het microfoontje uit te zetten. (Maar Thibaud heeft het niet altijd bij het juiste eind. ;D) Ik weet niet of we er wat mee kunnen.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #137 Gepost op: 27-03-2019, 18:00:36 »
Oh er is nog een forum om bij te lezen? *zoekt*

Of ze zocht houvast. Rare, onbewuste reflex misschien.
No Milk today???

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #138 Gepost op: 27-03-2019, 19:03:05 »
ik ben t met klakske eens dat de leugen die gilles gebruikt de volgende zin is:
"eva ik begin met jou" en hij tikt gewoon een andere naam in.

Nergens wordt er aan de anderen gezegd dat eva is afgevallen. Dit vullen zij  zelf in door t zien van t rode scherm ( logisch)

of t een leugen is dat de snelste testinvuller een voordeel kan krijgen, moet nog duidelijk worden in de volgende aflevering. Ik vermoed dat eva de test echt t snelst heeft ingevuld en dat er echt wel een voordeel voor haar te behalen is ( anders 2e leugen gilles).

over t vastpakken van dat vierkante ding, ik denk dat t gewoon afzakt en ze het dus even vastpakt.ze heeft een jurkje aan en dan bevestig je zon microfoon  even iets moeilijker dan aan een broeksband . maar opvallend beeld was t zeker.

Of ik eva weg wil strepen als mol omdat ze teveel in de  spotlight staat met de uitzonderliijke positie??  dat laat ik afhangen van de opdracht die hieraan vasthangt van volgende week. voorlopig denk ik t niet. maar als mol mag ze _vind ik- niet zich mengen in of er iemand weggaat of  niet , zonder dat daar persoonlijk gewin ( lees vrijstelling )of schade aan de pot tegenover kan staan





Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #139 Gepost op: 27-03-2019, 19:04:49 »
Mij viel dat ook op ja, die beweging naar haar middel. Vreemd.

En klakske, serieus, als je een kandidaat bent, dan ga je toch niet een medekandidaat redden? Ik denk dat Eva op het punt staat dat weldegelijk te doen.

Alles hangt af van het geld. Als mol zou ideaal zijn: geld de pot UIT, kandidaat de groep IN. Maar we weten het nog niet. Misschien dan toch maar even doortunnelen in Eva ??? ::) ::love:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)