Auteur Topic: [kandidaat] Ingrid  (gelezen 12905 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #80 Gepost op: 29-03-2019, 20:16:28 »
Ik vind het bijzonder dat we in aflevering 3 zitten en we 4 opdrachten met Ingrid hebben gezien, en er nu al word gezegd dat Ingrid een slechte mol is. ??? Ik kan daar helemaal niks mee.

Persoonlijk vind ik Ingrid wel verdachter na deze aflevering, maar ze staat ook weer niet bovenaan.

Mag ik van deze woorden de echo vertolken? Bij Merel, waar dergelijke aanmerkingen veel meer op hun plaats waren, werd tenminste nog gewacht tot aflevering 7 of 8  ;)
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #81 Gepost op: 29-03-2019, 20:20:06 »
Dat heb ik toch nooit bij Merel gezegd ::hypocriet:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #82 Gepost op: 29-03-2019, 22:45:58 »
Ik vind haar niet te vergelijken met Mikouska/Jan want ze is naar mijn mening geen molmateriaal.
Dat was niet het punt wat ik maakte. De vergelijking die ik maakte is er zijn meer mollen die als tactiek hebben gehad om onmols over te komen zoals bijvoorbeeld Milouska en Jan en daardoor ook werden afgeschreven. Dus het kan altijd. Ingrid kan je niet vergelijken nog omdat we in aflevering 3 zitten, net zozeer als ik vind dat je haar ook geen slechte mol kan noemen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #83 Gepost op: 29-03-2019, 23:54:08 »
In afl 3, vanaf 19 min. is Ingrid Axel aan het overhalen om echt snel te gaan ivm het bed.
Ze heeft daarbij best een glimlach op haar gezicht...
axel zelf ziet het niet, want die is aan het peinzen wat hij moet doen. Maar voot ons is het goed zichbaar. Ik heb zelfs het idee dat ze bijna recht in de camera wil kijken  ;)
daar vinden de Ingrid-verdenkers vast wel iets van, toch?
Maar ik heb het nog niet voorbij zien komen hier. Dus ik wilde het maar even genoemd hebben  ::zwaai::



durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #84 Gepost op: 30-03-2019, 06:23:31 »
Bovendien zit het programma zo perfect in elkaar dat te hoge verwachtingen van de Mol snel op de loer liggen. Daarnaast moeten we er rekening mee houden dat de Mol het dit keer ook nog extra lastig heeft door een gebrek aan voorbereiding. Misschien dat de molacties wat minder subtiel zijn dan we gewend zijn.
Ik zou vanwege het gebrek aan voorbereiding verwachten dat de Mol duidelijke aanwijzingen meekrijgt. Zeker in de eerste paar opdrachten. 'Dit is de opdracht, zo en zo kun je mollen'. En de Mol maakt vervolgens een keuze. In afl. 2 deelde Gilles mee dat de Mol had beloofd zijn best zou doen de boel te saboteren. Ingrid belandt in de zwakke groep, en heeft haar momentjes. Zegt dat kan niet, als de zwakke schakel al gevonden is (beetje laat wel, maakt zich zo onnodig verdacht). Houdt misschien nog wat op bij de opdrachten onderweg, laat eventueel de stokkendans mislukken. Maar loopt vooral boven verwachting snel. Dat zal toch niet de tip van Gilles zijn geweest. Ook in de kook-opdracht zie ik geen sabotage. En in afl. 3 blijft het rommelig.
Het zijn complexe opdrachten. Ik kan me niet voorstellen dat de Mol gewoon in het diepe wordt gegooid, dus ik zoek eigenlijk toch naar een Mol die zich vasthoudt aan een wat consequentere strategie. Zoals ik bij mijn andere 2 verdachten, Bas en Martijn, wel duidelijk zie. Even los van de vraag of die strategie ook goed uitpakt, hè ;D. Daar zit hem volgens mij eerder het gebrek aan voorbereiding in. Misschien soms wat (te) krampachtig uitgevoerd. Wel een strategie meegekregen, maar geen "contingency plan". Als Ingrid een strategie heeft meegekregen, slaat ze die toch veelal in de wind en gaat haar eigen weg. Ik weet niet of de productie wel zo blij zou zijn met zo'n Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #85 Gepost op: 30-03-2019, 08:35:45 »
Ik zou het eerder omdraaien. Juist dit jaar is een Mol die zijn eigen weg kan gaan nodig. Improviseren hoort er meer dan ooit bij. En als je dat kan doen terwijl je jezelf weet te blijven dan is dat perfect.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #86 Gepost op: 30-03-2019, 10:05:37 »
Zeker. Maar èn geen voorbereiding vooraf, èn geen of weinig aanwijzingen/strategie tijdens de opnamen, gewoon laten improviseren.. Dan vraag je wel heel veel van je Mol. Wie snapt zo'n opdracht nou meteen? Groot risico, of Ingrid moet welhaast bovenmenselijke kwaliteiten hebben.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #87 Gepost op: 30-03-2019, 11:44:30 »
Stel je toch eens de laatste aflevering voor, waarbij de vraag 'Wie is de Mol?' wordt gesteld en er dan het volgende filmpje, gemaakt bij het productiebureau start:


Productiemedewerker: "Nog één ding, Ingrid."
Ingrid kijkt verbaast: "O ja, wat?"
Productiemedewerker: "We gaan in de eerste aflvering zeggen dat er nog geen Mol gekozen is."
Ingrid: "Maar hoe..."
Productiemedewerker: "We doen een opdracht waarbij de kandidaten ontdekken dat we nog geen Mol gekozen hebben en in de volgende opdracht moeten ze hun best doen om alsnog het Molschap te verdienen. Maar al die tijd bent u natuurlijk al de Mol."
Ingrid, met glinsteroogjes: "Leuk!"
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #88 Gepost op: 30-03-2019, 11:47:11 »
Dan zou Gilles wel een goed acteur zijn. Toen ie zogenaamd de Mol ging briefen zat daar Pieters teddybeer in een kamer? ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #89 Gepost op: 30-03-2019, 15:43:35 »
Ik weet t niet met haar hoor. Ik blijf steken op die opmerking van tevoren over de angst voor t varken.

Ben van De Mol Belgie een iets hoger niveau gewend.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #90 Gepost op: 30-03-2019, 16:39:53 »
Nee hoor Heinz, ik heb gewoon ergens een vervelend ticje opgelopen wat ervoor zorgt dat ik hoop dat sommige  mensen geen mol zijn.  En op de een of Andere manier heb ik dat met Ingrid. Is niet omdat t geen leuk mens is of omdat t geen goede mol zou kunnen zijn. Weet niet precies wat t is, zorgt er Alleen voor dat ze dan niet op mijn pool lijstje s als mol voor komt. Vorig jaar kreeg ik dat na afl 3 bij Pieter hoewel t me vrij snel duidelijk was dat hij zeker wel de mol kon zijn, hoopte ik dat  hij t niet was.

Het zit hem in een manier van eerste indruk, zichzelf presenteren.

Ja precies hetzelfde voor mij. Jammer genoeg helpt heel hard hopen dat een bepaald persoon het níet is uiteindelijk weinig, maar het maakt het seizoen wel leuker om te kijken  :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #91 Gepost op: 30-03-2019, 19:06:51 »
Jammer genoeg helpt heel hard hopen dat een bepaald persoon het níet is uiteindelijk weinig, maar het maakt het seizoen wel leuker om te kijken  :D

Integendeel: ik hoopte destijds heel hard dat Margriet (Nederlandse serie) het niet was en vulde haar bijn pools stevast als degene in die een rood scherm zou krijgen. Iedereen weet hoe dat is afgelopen. (En dankzij Moltalk ben ik Margriet alsnog gaan waarderen.)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #92 Gepost op: 30-03-2019, 21:07:46 »
Ingrid kan zo maar de mol zijn. In die zin zie ik wel gelijkenissen met WIDM serie 9 waarbij men ook begon met er is nog geen mol. Je zult moeten improviseren en/of exacte instructies opvolgen zoals we zagen bij het moldagboek.

Voor nu is ze voor mij een reservemol, ik ga zowel Ingrid als Eva beide in de gaten houden. Eens zien wie van de twee het snelste blijk van voorkennis vertoont.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #93 Gepost op: 31-03-2019, 00:01:10 »
Bij terugkijken van de molselectie vind ik Ingrid wel haar cool (zoals Gilles dat zo mooi zei...) als een van de besten bewaren.

Bij de Voninam-vechters zag je Ingrid een beetje wachten wat anderen zeiden (verdubbel/cashen etc) alvorens zelf ook het cashen verbaal te bevestigen.

Er rijst ook bij mij de vraag of ze mol kan zijn. Een mol die verder vooral veel "Nee, nee, nee .." roept met een waterflesje in haar hand? Alles kan. Ze blijft wel zichzelf de hele tijd tot nu toe.

Maar eens kijken wat ik morgen in de pool invul en misschien toch even overstap van Bas naar Ingrid. Vanwege de zomertijd heb ik wel een uur minder vanaf nu om daarover na te denken.  ;D
« Laatst bewerkt op: 31-03-2019, 00:03:02 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #94 Gepost op: 1-04-2019, 00:12:10 »
Denk dat hier voor sommigen een “Anneliesje” voorkomen is  ::zwaai::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #95 Gepost op: 1-04-2019, 00:20:53 »
Dammit dat was wel een blindside ja ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #96 Gepost op: 1-04-2019, 00:26:13 »
Blij toe eerlijk gezegd :-X

Ze was me toch een felle tante. Respect dat ze geketend de klim deed. Maar na de roeibootopdracht en deze aflevering zag ik haar echt uit haar slof schieten en als kandidaat oprecht volharden in een neen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #97 Gepost op: 1-04-2019, 00:28:55 »
Geen moment verdacht als mol. Ik vond t geen vervelende persoon, maar iets in de maniertjes gaf me een verkeerde vibe. Bij de verfbom kwam dat er nog eens duidelijk uit. Moet cafe de mol nog zien, maar dan denk ik dat t een spel houding was.

Zo iemand Moet er wel in een groep bij zijn voor mij, want een film Zonder bad guy zeg nou zelf is Lang zo leuk niet.


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #98 Gepost op: 1-04-2019, 02:02:41 »
Heel fel en vond hoe ze Axel toeblafte tijdens het roeien al niet erg chic.. Toen ze als meest verbale tegenstandster tegen een redpoging van Eva was, was het ook wel duidelijk dat ze niet de mol was. Heb de afgelopen 3 afleveringen haar als afvalster ingevuld in de pool en ben er dus toch wel een klein beetje opgelucht door...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #99 Gepost op: 1-04-2019, 08:55:03 »
Ik vind het wel jammer dat ze eruit ligt :(, ookal is het wel goed voor mijn zoektocht naar de échte mol ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human