Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26622 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #180 Gepost op: 26-04-2019, 23:41:06 »
Ja eens. Wedje leggen foxhunter? ;)
Ik hou van rode wijn en jij?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #181 Gepost op: 27-04-2019, 03:33:29 »
Schitterend foto-relaas, foxhunter! ::bravo::
En Joeri had zelfs nog een minuut over bij de tunnels? :-\\ ::rofl:: Het laten slagen van de tunnel-opdracht past overigens helemaal in de verhaallijn van "Joeri de Mol èn de held", die niet zo flauw wil zijn om de opdracht op simpele wijze nog even om zeep te helpen als er al hard gewerkt is. Dan wil hij de groep belonen voor het werk. Joeri zou een onconventionele Mol zijn, maar dat is ook wel eens leuk. Van mij mag het!
Ik hou van rode wijn en jij?
Doe mij ook een drupske, want ik heb wat zweet en steentjes liggen hier. Proost op Joeri, Mol, winnaar of hoe dan ook! ::jaja:: P.S.: Ik was vergeten dat trage zwemmen in het overzicht te zetten, maar dat is inderdaad ook heel verdacht. Dat bracht hem namelijk automatisch naar de dichtstbijzijnde opdracht: de kooi. Moet er zeker bij, ik heb het aangepast.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 04:43:10 door Newbie2 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #182 Gepost op: 27-04-2019, 13:41:33 »
Mijn dank ook voor jou, Newbie2!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #183 Gepost op: 27-04-2019, 23:38:22 »
Afl 4. De bom/Eva
Iedereen schrikt van de bom.
Joeri wordt weggewerkt achter een zwarte band in de montage. Zie foto. Waarom? In vergelijkbare kamera shots uit dezelfde hoek was er geen probleem. Axel kijkt nog naar Joeri.

Joeri heeft bij beide pogingen de doorslaggevende opmerkingen gemaakt om de bom af te laten gaan. Terwijl hij daarvoor heel passief was, het kon hem niet schelen of Eva terugkwam.
Mag er even 5000 euro in de min voor Joeri in FTM?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #184 Gepost op: 28-04-2019, 00:05:30 »
Afl 4. De bom/Eva
Iedereen schrikt van de bom.
Joeri wordt weggewerkt achter een zwarte band in de montage. Zie foto. Waarom?

Joeri wordt helemaal nergens weggewerkt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #185 Gepost op: 28-04-2019, 00:19:01 »
Joeri wordt helemaal nergens weggewerkt.
Echt flauw dit. Hij wordt wel degelijk weggewerkt op het moment dat ik aangeef. Dat jij een ander moment pakt, logisch dat er niet de hele tijd een zwarte band staat. Of heb je last van  ::wijn:: . Doe mijn dan ook maar een glaasje.

Joeri is de mol, daar gaan nog heel veel mensen achterkomen. Maar wanneer?
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 00:23:13 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #186 Gepost op: 28-04-2019, 00:22:18 »
Echt flauw dit. Hij wordt wel degelijk weggewerkt op het moment dat ik aangeef. Dat jij een ander moment pakt, logisch dat er niet de hele tijd een zwarte band staat.
Wat is je punt dan?
Ik laat zien dat ze Joeri voor, tijdens en na de bom laten zien. Dus dat hij even ergens achter iets gefilmd wordt doet niet ter zake toch. Is gewoon n ander shot

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #187 Gepost op: 28-04-2019, 00:35:36 »
Je ontkent een feit, die band is er op dat moment. Dan is er nog maar één vraag: waarom is die band daar op dat moment neergezet? Ik heb de hele serie geen montage vermommingen gezien en hier staat er een. Waarom? Wat was er aan Joeri te zien dat weggewerkt moest worden? Ik heb wel een idee, maar ik hoop dat anderen een beetje huiswerk doen. Deze opdracht is met de kennis van nu sowieso interessant omdat iedereen aan een tafel een bijdrage levert er nogal wat af te lezen valt in deze setting. Met de kennis van nu is Joeri heel mols bezig. Eerst afwezig in de discussie, op beslissende momenten een essentiële bijdrage leveren zodat de bom gaat ontploffen. En daarna een zwarte band. Deze verbergt de allereerste reactie op de bom!

Tip: Het afgestreepte shot is horizontaal face to face, de shots die jij weergeeft zijn van boven gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 00:49:26 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #188 Gepost op: 28-04-2019, 00:42:06 »
Nee dat is gewoon n andere camera. Je ziet toch op mijn foto dat Joeri in beeld wordt gebracht voor, tijdens en na de situatie..? Maar dan vanuit een ander camerapunt.
Er wordt hier niemand uit beeld gehouden.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #189 Gepost op: 28-04-2019, 00:53:08 »
Nee dat is gewoon n andere camera. Je ziet toch op mijn foto dat Joeri in beeld wordt gebracht voor, tijdens en na de situatie..? Maar dan vanuit een ander camerapunt.
Er wordt hier niemand uit beeld gehouden.
Dat zeg ik. Wat zie je in een andere camera hoek? Recht in zijn gezicht?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #190 Gepost op: 28-04-2019, 00:58:32 »
Dat zeg ik. Wat zie je in een andere camera hoek? Recht in zijn gezicht?

 ???

Als je nou gewoon je punt maakt ipv zogenaamde mysterieuze vragen te stellen  ::)

Nogmaals.. en dan hou ik er echt over op ..

Jij beweert dat er achter de balk iets geks aan de hand is met Joeri.
Ik laat zien dat dat niet het geval is vanuit de andere camera te zien. Je ziet hem en zijn reactie vol in beeld. Alleen zijn linker wang niet.. wat dan?? Er staat echt niet stiekem een M op ofzo hoor  ::)


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #191 Gepost op: 28-04-2019, 01:14:12 »
Er is een reden waarom die balk daar staat. Die staat er niet voor niks. Waarom dit shot uit dezelfde hoek gewoon in beeld en het shot uit  dezelfde hoek bij de explosie maskeren? En ook nog shots opnemen van dat moment uit een andere hoek. Dat is een dubbele verbloeming.
 ::wenkbrauw::
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 01:16:57 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #192 Gepost op: 28-04-2019, 05:11:35 »
Joeri was bij de verfbomopdracht zeker verdacht, en gaf inderdaad het laatste zetje bij het indrukken van de knop. Dat van die balk snap ik dan eerlijk gezegd ook niet, maar als daar een goede verklaring voor komt, ben ik heel benieuwd!

Dat Joeri bij de avatars mogelijk als eerste uitvindt dat er iets in de ballon zit, zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen. Theoreticus heeft het schilderij van Banksy dat in het echt op de veiling door de shredder is gegaan, geplaatst in het verborgen hints topic. "Girl with balloon". Een zelfde rode ballon als Evelien in haar hand houdt, met het nummer van de (mogelijk) 5e mannelijke mol. Ook vind ik het gek dat Joeri zegt: "We gaan ze allemaal laten dansen met de V". Wil hij zo subtiel mensen laten denken dat de Mol een vrouw is? Omdat hij zijn hoofdverdachte een man is, of omdat hij zelf de Mol is?
 
En de kleding van Joeri bij de steen-opdracht (met ballonnetjes) heeft exact dezelfde kleuren (zwart en terracotta rood, zou ik zeggen) als een ander schilderij van Banksy! Ook te zien in het verborgen hints topic.

Genoeg stof tot nadenken. Wow, mooi seizoen toch, dit! ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 05:16:46 door Newbie2 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #193 Gepost op: 28-04-2019, 09:55:19 »
Schitterend foto-relaas, foxhunter! ::bravo::
En Joeri had zelfs nog een minuut over bij de tunnels? :-\\ ::rofl:: Het laten slagen van de tunnel-opdracht past overigens helemaal in de verhaallijn van "Joeri de Mol èn de held", die niet zo flauw wil zijn om de opdracht op simpele wijze nog even om zeep te helpen als er al hard gewerkt is.

In deze fase van het spel zou dat niet te rijmen zijn met een mol. Je kan de held spelen, maar je wordt door, en dan ben ik al optimistisch, maximaal 1 persoon verdacht. Dan zie ik echt geen enkele reden om last-minute 1250 binnen te halen. Je kan dan terug refereren naar andere mollen, maar die waren wel telkens veel meer verdacht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #194 Gepost op: 28-04-2019, 13:29:14 »
In deze fase van het spel zou dat niet te rijmen zijn met een mol. Je kan de held spelen, maar je wordt door, en dan ben ik al optimistisch, maximaal 1 persoon verdacht. Dan zie ik echt geen enkele reden om last-minute 1250 binnen te halen. Je kan dan terug refereren naar andere mollen, maar die waren wel telkens veel meer verdacht.
Ik wil Joeri niet vergelijken met anderen mollen, want hij zou een verhaal apart zijn, bedoelde ik. Maar als het over verdenkingen gaat: Bas heeft hem al verdacht, Kaat had hem al verdacht, Elisabet had hem getest met de verloren kaart (dat zal Joeri als Mol zeker zo hebben ervaren). Alleen van Axel geloof ik niet dat er aanwijzingen zijn. Maar dat waren er toch 3 van de 4. Als Joeri nog steeds door velen verdacht wordt, kan dat reden voor hem zijn geweest om er nog een schepje bovenop te doen, en dat geld binnen te halen.

Dat ik Joeri niet verdenk als Mol (maar hem ook niet uitsluit) komt vooral door zijn onmolse posities in de laatste 2 afleveringen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #195 Gepost op: 28-04-2019, 13:35:01 »
Maar het hoofddoel vd mol is zo min mogelijk geld verdienen en niet op het laatste moment waar het ook nog eens onlogisch is veel geld binnenharken.

Dus als Joeri de mol is gaat er op meerdere gebieden iets mis

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #196 Gepost op: 28-04-2019, 16:14:52 »
Zie hoofdstuk tunnels voor een verklaring waarom Joeri daar nog geld binnenhaalt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #197 Gepost op: 28-04-2019, 16:26:14 »
Verklaring: omdat hij kandidaat is en zo veel mogelijk geld wil verdienen.

Enige gekke van Joeri is dat het lijkt alsof pasvragen hem niks boeien. Hoe zeker je ook bent van je mol is dat toch bijzonder

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #198 Gepost op: 28-04-2019, 17:55:16 »
Joeri is ook de enige van de overgebleven 4 die geen rol van betekenis speelde bij het vinden van het konijn die ochtend. Vind ik toch een zwaar minpunt. ::dom::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #199 Gepost op: 28-04-2019, 18:53:45 »
Verklaring: omdat hij kandidaat is en zo veel mogelijk geld wil verdienen.

Enige gekke van Joeri is dat het lijkt alsof pasvragen hem niks boeien. Hoe zeker je ook bent van je mol is dat toch bijzonder
Ook bij het diner deed hij niet echt zijn best om zich volgens de etiquette te gedragen, zei ook al vrij snel zoiets van ''die beloning ga ik niet verdienen''. Wel leuk om hem zo te zien genieten en lachen, en jongens wat heeft hij mij voor de gek gehouden als hij wel de mol is. Maar de vorige mollen gingen juist altijd vol voor pasvragen en vrijstellingen,  toch vreemd dat het hem niet uitmaakt. Een verklaring kan zijn dat hij vanaf test 1 al 100% wist wie de mol was en dus sowieso altijd een voorsprong zou hebben op de rest.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 18:59:55 door Reflektor »