Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26708 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2019, 15:39:49 »
Mee eens, al zie ik hem wel steeds kandidaatser worden. Wat de steen betreft: dat ging niet om geld. Dus ik zie absoluut niet in waarom een Mol daar zou tegenwerken. Hij kan juist mooie sier maken door de opdracht wel te laten slagen, zoals Bas deed. (Ik zit nog even in mijn Bas-tunneltje van de vorige opdracht).

De steen ging wel degelijk om geld. Ze verdienden er 1000 euro mee. Maar ik ben het er niet mee eens dat Joeri tegenwerkte. Wel dat Bas hier het brein was en dus zéér onmols.

Nog altijd niet uit te sluiten. Hij werd wat buitenspel gezet door zijn sterkte. Hij kon het niet maken bij de zwakke groep te gaan en kon het ook niet maken te falen bij het vechten. Bij de steen is hij de kandidaat die tegenwerkt.

Maar de makers konden er natuurlijk wel rekening mee houden dat dit zou gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 15:42:00 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2019, 15:45:26 »
De steen ging wel degelijk om geld. Ze verdienden er 1000 euro mee.

Aiii…. Dat had ik helemaal gemist. Ja, dan wordt het een heel ander verhaal. Gauw nog eens terugkijken, dus. Dank voor de correctie!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2019, 22:51:11 »
Joeri is te goed bezig volgens mij. Echt een fanatieke kandidaat.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2019, 23:38:12 »
Joeri is te goed bezig volgens mij. Echt een fanatieke kandidaat.

Kan me Herinneren dat dit ook over de mol in Georgie werd gezegd.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #44 Gepost op: 26-03-2019, 18:01:15 »
ja klopt. Maar zo fanatiek dat is niet gespeeld volgens mij. (zie hem graag lang blijven, geeft kleur aan de groep)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #45 Gepost op: 27-03-2019, 09:24:47 »
Stel er is gekozen voor Joeri als mol. Als we kijken naar de opdrachten zoals die er nu zijn geweest, dan stond wel vast dat hij in aflevering drie mee moest doen aan opdrachten sleutel onder de steen en bij de Vovinam krijgers. Bij het koken/torens bouwen bleek hij een goede bouwer, kwam als laatste en hoefde niks meer te doen, want de opdracht was al om zeep. Hij heeft laten zien dat ie kan mollen bij het jongleren, had het lef om te bungeejumpen en heeft nog een goede kop (Axel zegt dat). Bij de opdrachten vastgeketend en Sleutel onder de steen staat hij met hamer en beitel in de hand vooral niets te doen. Zonder sturing van Bas was er geen steen verplaatst. Joeri heeft een beetje kunnen mollen en ook gedaan. De serie duurt nog wel even, het zou wat zijn als we nu al zeker weten dat Eva of Ingrid de mol zijn. Joeri komt misschien volgende aflevering wel in beeld van een heel andere kant. Hij is in drie afleveringen klaargestoomd en opgewarmd en moet het echte spel nog beginnen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 10:06:50 door foxhunter »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #46 Gepost op: 27-03-2019, 09:46:14 »
Ik sluit Joeri nog niet uit  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #47 Gepost op: 27-03-2019, 20:02:15 »
Ik ook niet. Voorlopig vind ik hem iemand om goed in de gaten te houden. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2019, 00:35:43 »
Limburgers bewijzen toch maar weer dat het zalige kandidaten zijn. Stijn in seizoen 4 was snel te strepen, maar bleef opdracht na opdracht goed doen. Sam in seizoen 5 hetzelfde.

Nu met Joeri heb ik ook al snel het gevoel gehad hem te kunnen strepen en vandaag gaat hij dan 2 meter duiken om een slot open te maken en dan gaat hij nog eens uitgeput een boot opklimmen.

Heerlijk zo'n kandidaat.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2019, 00:44:07 »
Nu met Joeri heb ik ook al snel het gevoel gehad hem te kunnen strepen en vandaag gaat hij dan 2 meter duiken om een slot open te maken en dan gaat hij nog eens uitgeput een boot opklimmen.

Heerlijk zo'n kandidaat.

Wilde hem perse niet afstrepen, maar na bovengenoemde acties kan ik zelf ook niet meer anders  :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2019, 08:48:11 »
Ja hem kunnen we nu écht afstrepen ;D. Wel fijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #51 Gepost op: 6-04-2019, 01:05:20 »
Ik sluit Joeri nog niet uit  ::ohno::

Inderdaad, met die gezichtsuitdrukking toen hij zichzelf de boot op trok..... misschien theater en het ligt er te dik bovenop dat Joeri fanatiek is. Als hij er zondag uitvliegt, ok.. maar als hij langer blijft is het latenzien van het extreme fanatisme eerder een aanwijzing dat hij weleens de mol zou kunnen zijn. Een soort Jan 2.0.. en ik denk ook dat  de Belgische makers een stuk beter in staat zijn tot een dergelijke mindfuck dan de Nederlandse.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #52 Gepost op: 6-04-2019, 13:06:37 »
Ik sluit hem nu wel uit  ;D
You'll never walk alone

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #53 Gepost op: 6-04-2019, 14:05:48 »
Ik denk niet dat hij de mol is, zo'n goed pokerface heeft hij nou ook weer niet. Maar ik vind hem leuk en gun hem van harte dat hij het spel wint. En mocht hij toch de mol zijn, dan heeft 'mijn held' het goed gedaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #54 Gepost op: 6-04-2019, 21:31:07 »
Hm, ik vond Joeri de eerste afleveringen best verdacht, maar aflevering 4 totaal niet. Bij aflevering 3, bij de opdracht van de steen, leek hij niet zoveel te doen. Hij leek de opdracht ook niet tegen te werken, maar echt helpen leek hij ook niet.

De escaperoom-boot (wauw, wát een opdracht) leek hij, op het zwemmen na, eigenlijk alles goed te doen. Als hij de mol zou zijn, dan zou hij toch net te laat komen denk ik. Of net geen 2 meter kunnen duiken (ach, wat jammer. Net niet)... Een Jan 2.0 zie ik er voor nu ook niet in, maar wie weet. Voor nu zie ik hem als fanatieke kandidaat. Mocht hij toch de mol zijn, dan zou ik dat geweldig vinden.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #55 Gepost op: 7-04-2019, 21:29:42 »
Wat een held blijft Joeri  ::bravo::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #56 Gepost op: 7-04-2019, 23:19:18 »
Inderdaad. Een van de leukste Limburgers tot nu toe, in De Mol en daarbuiten.  ;)  Ik hoop dat hij de winnaar wordt, en dat we nog veel 'sjpas' aan hem mogen beleven.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #57 Gepost op: 8-04-2019, 00:11:49 »
Die constante glimlach op zijn gezicht tijdens de paintball opdracht  ;D Mijn favoriete kandidaat dit seizoen

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #58 Gepost op: 8-04-2019, 03:20:26 »
- Deel 1 -

Ik begin hem eigenlijk meer en meer te verdenken.

Ja, hij heeft ervoor gezorgd dat die 5000 euro gewonnen werd door op dat dek van die boot te klimmen. Maar zeg nou zelf.. leverde het slagen van die opdracht geen enorm mooie beelden op? Uit het media topic is gebleken dat de makers het soms zelfs juist willen dat een opdracht slaagt vanwege de mooie beelden die dit oplevert. Ik kreeg kippenvel van deze beelden in ieder geval, het was toch wel mooi om iemand op die hoorn op dat dek te zien blazen na al die inspanningen die de groep had geleverd en na al die tegenslagen waarmee ze te maken kregen. En als Joeri niet dat dek op was geklommen.. had iemand anders dat dan niet gewoon gedaan binnen de tijd die ze nog over hadden?  ;) Dat had prima gedaan kunnen worden aangezien er nog 2 minuten over waren toen op de hoorn geblazen werd. Ook was er nog genoeg tijd geweest om die derde sport vast te maken, waardoor het voor de rest ook wel te doen moet zijn geweest om op dat dek te klimmen. Als de opdracht waarschijnlijk toch al slaagt zou ik ook de held uithangen als ik de mol was. De mol is de held (maar dan nu ook echt)?  ;D

Ook zit het me niet lekker dat dat koord rondom die boei kapot is gegaan terwijl die boei helemaal niet was gekanteld in de richting waar Bas aan hing. Dit gebeurde terwijl die boei eerst helemaal niet gekanteld was. Het lijkt dus haast dat het zinken van die boei niet door Bas kwam, maar door het tegengewicht van iets of iemand waardoor dat koord kapot leek te gaan. Joeri was bij Bas toen Bas aan dat koord hing, maar we zien hem niet in beeld terwijl dit koord kapot gaat. Heeft Joeri hier iets uitgespookt (onder water wellicht) waardoor dat touw is geknapt en die kooi is gezonken?

Uiteindelijk was het ook Bas die die kooi terugvond. Dit kan een mislukte molactie zijn van Joeri.

Daarnaast stond er een fout iemand in het vak van Joeri op het strand. Elisabet corrigeerde uiteindelijk de fout.

En waarom stond Joeri niet in de kajuit als fysiek sterke kandidaat? Die wil je als mol toch juist uit het water hebben? Waarom kon deze fysiek sterke kandidaat niet zo snel zwemmen.......? (Ik mis de logica hier? Wel sterk zijn maar een trage zwemmer zijn? ???) We vonden met z'n allen die keuze voor Elisabet en Bruno in de kajuit vreemd en we vonden het zo raar dat Joeri hier niet stond, ik denk dat hier misschien toch inderdaad meer achter zit en dat dit ons wel eens naar de mol kan leiden. Nu vind ik dat Elisabet veel meer duidelijk onmolse acties op haar naam heeft staan eigenlijk dan Joeri en Bruno is ook echt niet de mol. Voor zover ik het me herinner spreekt vooral Joeri's heldenactie op de boot tegen zijn mol zijn, maar, nogmaals.... die opdracht was denk ik hoe dan ook uiteindelijk wel geslaagd en als hij dan niet op dat dek was geklommen was dat ook wel opvallend geweest. Als er verder nog iets is dat duidelijk onmols is dat Joeri heeft gedaan, meld het mij dan, want ik herinner het me niet.

Wat me ook opviel is dat Elisabet na het bevrijden van Bas de leugen van Bas in twijfel trok maar Joeri hier juist makkelijk in mee ging. Ik vind dat verdacht want hoe langer ze in het speelveld zouden blijven, hoe groter de kans was dat er geen geld wordt verdiend uiteindelijk. Al helemaal als Bas zo lang mogelijk in het speelveld bleef want als hij af zou gaan werd er sowieso geen geld verdiend. Als ze dus meteen met Bas naar de jeep waren gegaan was de kans veel groter geweest dat er geld werd verdiend... Elisabet was dus duidelijk onmols hier door aan Bas zijn verhaal te twijfelen. Joeri was mols. Ik verwacht ook dat de mol hier zo lang mogelijk in het spel wilde blijven zitten - totdat Bas gevonden werd op zijn minst, tenzij ruim daarvoor al heel veel mensen af zouden gaan - zodat de mol de groep aan zou kunnen sturen om mee te gaan in de leugen van Bas. Hierdoor wordt namelijk zoals ik al zei de kans groter dat er uiteindelijk geen geld verdiend wordt. Ohja, en als de groep überhaupt met Bas mee op zoek gaat naar die vrijstelling wordt er natuurlijk tijd gerekt en de mol wil ook dat dat gebeurt want hoe minder tijd er over is, hoe groter de kans is dat de opdracht faalt. De opdracht slaagt ook maar NET aan, Bas zit pas in die jeep wanneer er nog 50 seconden over zijn en ze hadden een uur de tijd om Bas daarin te krijgen en alleen als Bas binnen het uur in die jeep belandde werd het geld verdiend.



« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 03:47:18 door Saskiaax95 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #59 Gepost op: 8-04-2019, 03:20:37 »
- Deel 2 -

Ook nam Joeri het hoogste bedrag bij de eerste opdracht in aflevering 5 en verdiende hij vervolgens geen cent.
Verder vond ik zijn poging om geld te verdienen bij de opdracht met de Vietnamese gastheer zwak, daar is uiteindelijk dan ook geen cent mee verdiend en hij deed niet eens zijn best om nog een nieuwe poging te doen. Joeri leek verder ook niet zijn best te doen om beleefd over te komen: de jury gaf al vrij snel commentaar op zijn gedrag. Als mol zou je denk ik ook niet tot meest beleefde kandidaat uitgeroepen willen worden, want de speciale positie in de volgende opdracht die je daarmee verdient is geen goede molpositie (want je kan dan niet beïnvloeden hoe snel de kandidaten je vinden en de proef verknallen door af te gaan valt extra op) en ik denk dus niet dat de mol die positie wilde hebben.

Ook nog een opvallend dingetje aan Joeri: bij de opdracht op het strand begon Elisabet meteen het refrein van haar nummer, Stayin' alive, te zingen terwijl Joeri eerst begon met 'lalalalala' (??? daarmee snapt echt niemand wat je hoort). Vervolgens gaat hij het beginstuk van My heart will go on gaat zingen. Ik zie dit als een mogelijke molactie, want aan het beginstuk van 'My heart will go on' wordt nergens 'my heart will go on' gezongen en dat was juist het meest cruciale deel van het nummer (want dat doet je in combinatie met 'Stayin' alive' wellicht meteen aan het woord 'reanimatie', het juiste antwoord, denken). Heel opvallend, hij leek het nummer ook te kennen, en als je dan aan de anderen wilt duidelijk maken welk nummer je hoort is het toch ook veel logischer om meteen het refrein te gaan zingen.. want het refrein is vrijwel altijd veel bekender dan het beginstuk...was hij hier tijd aan het rekken?
Het enige moment waarop ik hem in beeld het refrein zie zingen is ook wanneer er nog maar een paar seconden over zijn om het goede antwoord te geven. Elisabet was hier dus onmols, Joeri mogelijk mols.

Ook las ik op wieisdemol.be dat de mol van vorig jaar eigenlijk helemaal onderaan bungelde in de verdenkingen van het grote publiek aan het begin van dat seizoen. Joeri past perfect in dat plaatje want vanaf aflevering 2 werd hij alleen maar minder verdacht (tot nu misschien, maar ik las dat de mol van vorig jaar rond deze tijd van het seizoen ook verdachter werd..). In de eerste 4 afleveringen in ieder geval vond ik ook dat hij niet opzichtig verdacht werd gemaakt - alleen Bas sprak telkens een verdenking richting hem uit, maar die verdenkingen vonden sommige mensen (onder wie ikzelf ooit) zelfs ongeloofwaardig overkomen... wat juist verdacht is, want daaruit blijkt dan dat het de makers goed gelukt is om Joeri onverdacht te houden.
Ik ga in ieder geval niet meer naïef de montagetrucjes van de Belgen onderschatten.  ::)

Wat Joeri in aflevering 2 & 3 deed weet ik niet meer precies maar voor zover ik het me herinner deed hij hier niets wat echt overduidelijk onmols was (aangezien hij pas na aflevering 4 massaal gestreept werd, denk ik dat dat wel kan kloppen ook).

Ik ben nog steeds een beetje in shock van mijn eigen bevindingen, maar ik denk toch echt dat hij wel eens heel goed de mol zou kunnen zijn en dat hij dan onze Jan 2.0 is (al heb ik wel het idee dat hij iets meer verdacht wordt binnen de groep).  :o
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 03:50:40 door Saskiaax95 »