Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26666 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #80 Gepost op: 10-04-2019, 12:34:21 »
Als Joeri de Mol is, ga ik al mijn vertrouwen in de mensheid verliezen. ::ohno::

#MeToo

Alles wat ja ::ohno:: is wordt dan nee  ::jaja:: en andersom. Of toch weer niet?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 12:36:12 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #81 Gepost op: 10-04-2019, 13:51:09 »
Joeri als mol lijkt mij uitgesloten.

Als mol had hij kunnen sterven in schoonheid bij de boot en niemand die hem dat kwalijk had genomen na zo'n straffe poging. Die kans (wel held en geen 4k) laat je toch niet lopen?

Bij de paintball raapt Joeri de kaart op die Elisabet zojuist liet vallen. Als mol maak je daar toch gebruik van? Mollen, ten koste van een daarna verdachte kandidaat, welke mol laat deze gelegenheid nou aan zich voorbij gaan?

Twee opdrachten van 4000 euro per stuk die slagen, waarbij Joeri tot het eind invloed heeft, hij is juist een van de grote redenen dat de mol het regelmatig lastig heeft! Dipsaus klaar toch?

Een van mijn favoriete kandidaten ::super::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #82 Gepost op: 10-04-2019, 14:26:13 »
Joeri als mol lijkt mij uitgesloten.

Als mol had hij kunnen sterven in schoonheid bij de boot en niemand die hem dat kwalijk had genomen na zo'n straffe poging. Die kans (wel held en geen 4k) laat je toch niet lopen?

Bij de paintball raapt Joeri de kaart op die Elisabet zojuist liet vallen. Als mol maak je daar toch gebruik van? Mollen, ten koste van een daarna verdachte kandidaat, welke mol laat deze gelegenheid nou aan zich voorbij gaan?

Twee opdrachten van 4000 euro per stuk die slagen, waarbij Joeri tot het eind invloed heeft, hij is juist een van de grote redenen dat de mol het regelmatig lastig heeft! Dipsaus klaar toch?

Een van mijn favoriete kandidaten ::super::

Bij het paintballen zorgde hij ervoor dat er minimaal 8 minuten verloren gingen doordat hij die kaart die Elisabet eerst had verborgen hield. De groep loopt een rondje daardoor. Hij heeft hier dus tijd gerekt. Verder is het wel opmerkelijk ja dat hij dan uiteindelijk laat zien dat hij die kaart al die tijd bij zich had (op een moment waarop er weliswaar niet nog meer tijd gerekt had kunnen worden door het verstoppen van de kaart), daar ben ik het mee eens.

Verder vind ik niet dat je kan zeggen dat Joeri een groot aandeel had in het slagen van het paintballen. Voor zover wij het weten heeft hij geen enkele schutter afgeknald en hij heeft dus tijd gerekt. Hij was juist van alle kandidaten iemand die het minste bijdroeg aan het slagen van de opdracht in mijn ogen (door tijd te rekken en door mee te gaan in Bas zijn leugen waardoor er tijd werd gerekt en de kans groter was dat Bas werd afgeschoten voordat hij de jeep bereikte).

Bruno liet zich afgaan bij een punt waarop de groep maar niet langs een sluipschutter kon komen en offerde zich dus op voor de groep. Die sluipschutter was een groot obstakel voor hen en zorgde ervoor dat er veel tijd verloren ging, dus dit was vrij onmols van Bruno. Bruno droeg daarmee duidelijk meer aan het slagen van de opdracht bij uiteindelijk (als hij dat niet had gedaan, had de groep daar nog wel even gezeten en was er zo veel tijd verloren gegaan dat de opdracht niet gehaald zou zijn). Kaat droeg ook meer bij aan het slagen van de opdracht door snel te handelen nadat Bruno zich opofferde en vervolgens die sluipschutter die heel erg in de weg zat af te knallen. Die actie is ook vrij onmols. Axel ging af helemaal aan het begin... wat in mijn ogen ook heel onmols is want de mol wil mijns inziens JUIST in dat speelveld blijven om zo veel mogelijk de opdracht dwars te bomen.. door bijvoorbeeld tijd te rekken zoals Joeri deed. Ook hadden alle kandidaten een gekleurd lintje om hun arm waardoor ze van elkaar te onderscheiden waren, ik denk echt niet dat de mol zo vroeg afgeknald zou worden door de sluipschutters want die zullen wel geweten hebben welke kleur bij de mol hoorde! Als de mol uit het spel ligt, ligt de saboteur er tenslotte ook uit... zouden de sluipschutters überhaupt een serieuze poging gedaan hebben om de mol te raken?! De sluipschutters zeiden zelf aan het begin in een voice over dat een van de kandidaten (de mol) bij hen hoort. Waarom zouden ze de mol vervolgens afknallen als die hetzelfde doel heeft als het team sluipschutters?!

Ook Bas was onmols hier door niet meer tijd te rekken en door zich niet af te laten gaan door de sluipschutters... daarmee was de hele opdracht in het water gevallen. Er waren nog maar 50 seconden over toen Bas in die jeep sprong. Elisabet liet weliswaar haar kaart op de grond vallen maar die belandde wel vlak voor de neus van Joeri, daarom denk ik niet dat ze dit met opzet heeft gedaan (dan had ze dit beter ergens stiekem kunnen doen). Ook twijfelde ze aan het verhaal van Bas, wat juist onmols is want als het verhaal van Bas niet werd geloofd waren ze wellicht meteen naar de jeep gegaan (wat de kans dat er geld werd verdiend vergrootte).

Wie was er dus het meest verdacht bij het paintballen? Je zou nog kunnen beargumenteren dat het gedrag van Elisabet even verdacht was als het gedrag van Joeri, maar mijns inziens is het gedrag van de overige kandidaten duidelijk onmolser hier dan dat van Joeri.

En wat de bootopdracht betreft.... ik wil het niet telkens blijven herhalen, maar het slagen van die groepsopdracht kwam niet puur door Joeri en die opdracht had zonder zijn inspanningen alsnog kunnen slagen.  ::)

En wat boeit het verder als de dipsaus klaar is wanneer de opdracht toch al faalt?

Dat veel mensen Joeri alsnog als een fanatieke kandidaat zien, verbaast mij.... geeft ook weer aan hoe goed de montage eigenlijk is en dit maakt Joeri in mijn ogen alleen maar verdachter.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #83 Gepost op: 10-04-2019, 15:02:50 »
Verder vind ik niet dat je kan zeggen dat Joeri een groot aandeel had in het slagen van het paintballen.
..

..En wat de bootopdracht betreft.... ik wil het niet telkens blijven herhalen, maar het slagen van die groepsopdracht kwam niet puur door Joeri en die opdracht had zonder zijn inspanningen alsnog kunnen slagen..

Ik stel alleen dat Joeri tot de laatste seconde actief deelnam aan beide dure opdrachten en dat beide slagen. Dat had als mol in zijn positie vrij eenvoudig anders gekund, in mijn ogen tenminste.

Zoals ik bij de boot al suggereerde, kan hij zich op het laatst prima laten vallen. Opdracht mislukt, toch een held. Bij de paintball had hij bijvoorbeeld kunnen verdwalen, de groep in de handen van schutters kunnen leiden, terug gaan om te zoeken naar de kaart, Elisabet aanvallen om het feit dat ze die verloren is etc, etc.

Te veel van het goede voor mij. Je moet ook gewoon durven strepen als het kan en genieten van Joeri de topkandidaat is hoe ik het zie.

Het is al lastig genoeg ::rofl::

..En wat boeit het verder als de dipsaus klaar is wanneer de opdracht toch al faalt?..
Dat was alleen maar als woordgrapje bedoeld als in "Duidelijk toch?"  :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #84 Gepost op: 10-04-2019, 15:06:46 »
Dipsaus klaar toch?
Volgens mij bedoelde Theoreticus dit als grapje, Saskia ;). Verder trouwens helemaal mee eens met je verhaal dat Joeri het verdachtst uit de bus kwam in de paintball opdracht. Ik kan me alle skepsis wel een beetje voorstellen. Want het lijkt niet erg waarschijnlijk dat Joeri de Mol is, na alles wat we gezien hebben. Maar een Mol is een Mol en hoeft niet perse een goede Mol te zijn, toch? Houd ook rekening met het gebrek aan voorbereiding, bijvoorbeeld. Ik geloof dan ook zeker dat Joeri steken heeft laten vallen, waar de productie het misschien graag anders had zien lopen.
Om nog even terug te komen op de briefing aan het strand (ja, ik ben veel aan het terugkijken), wat ik nog vergat te vermelden is dat Joeri als laatste bij Gilles wordt geroepen. Dat lijkt me een uitstekende positie. Gilles heeft 7x hetzelfde verhaal af kunnen steken, en zich warm kunnen draaien. Joeri was al die tijd ook heel gefocust, Martijn merkt dat nog op. Volgens mij kijkt hij daar hoe de andere kandidaten zich gedragen, zodat hij als hij straks aan de beurt is, hetzelfde gedrag kan vertonen.

Ik heb zo maar het idee dat de dipsaus nog lang niet klaar is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #85 Gepost op: 10-04-2019, 15:12:41 »
Ik stel alleen dat Joeri tot de laatste seconde actief deelnam aan beide dure opdrachten en dat beide slagen. Dat had als mol in zijn positie vrij eenvoudig anders gekund, in mijn ogen tenminste.

Zoals ik bij de boot al suggereerde, kan hij zich op het laatst prima laten vallen. Opdracht mislukt, toch een held. Bij de paintball had hij bijvoorbeeld kunnen verdwalen, de groep in de handen van schutters kunnen leiden, terug gaan om te zoeken naar de kaart, Elisabet aanvallen om het feit dat ze die verloren is etc, etc.

Te veel van het goede voor mij. Je moet ook gewoon durven strepen als het kan en genieten van Joeri de topkandidaat is hoe ik het zie.

Maar wie is het dan wel?

Axel en Kaat, die toch wel erg verdacht worden op dit forum, waren in deze opdrachten veel onmolser naar mijn mening en er stond wel veel geld op het spel.

De opdracht slaagde ook maar net aan he en als mol moet je ook een balans zoeken tussen mollen en jezelf niet te verdacht maken. Acties als zorgen dat de groep in een hinderlaag terecht komt of jezelf laten vallen van het dek terwijl de opdracht waarschijnlijk toch al slagen gaat, doen die balans misschien net de verkeerde kant opslaan.

Natuurlijk had Joeri meer kunnen doen om te saboteren, daar ben ik het mee eens. Maar hij is wel de enige van wie ik hier een duidelijke sabotagepoging zie en op de vorige pagina's hebben enkele mensen nog wel meer acties van hem aangekaart die mogelijk ook sabotagepogingen van hem zijn geweest.

Hij blijkt nu Eva (mijn ex-hoofdverdachte) is afgevallen veel meer sabotagepogingen te hebben dan ik in de eerste instantie dacht en had gezien. Ook in de afleveringen voor aflevering 5. Dat die acties mij en andere mensen helemaal niet zo opgevallen waren eerst en dat Joeri ondanks dat hij heus wel enkele verdachte dingen doet alsnog zo weinig verdacht wordt op De Mol fora en volgens de vier.be poll vind ik uiterst verdacht.

Volgens mij bedoelde Theoreticus dit als grapje, Saskia ;). Verder trouwens helemaal mee eens met je verhaal dat Joeri het verdachtst uit de bus kwam in de paintball opdracht. Ik kan me alle skepsis wel een beetje voorstellen. Want het lijkt niet erg waarschijnlijk dat Joeri de Mol is, na alles wat we gezien hebben. Maar een Mol is een Mol en hoeft niet perse een goede Mol te zijn, toch? Houd ook rekening met het gebrek aan voorbereiding, bijvoorbeeld. Ik geloof dan ook zeker dat Joeri steken heeft laten vallen, waar de productie het misschien graag anders had zien lopen.
Om nog even terug te komen op de briefing aan het strand (ja, ik ben veel aan het terugkijken), wat ik nog vergat te vermelden is dat Joeri als laatste bij Gilles wordt geroepen. Dat lijkt me een uitstekende positie. Gilles heeft 7x hetzelfde verhaal af kunnen steken, en zich warm kunnen draaien. Joeri was al die tijd ook heel gefocust, Martijn merkt dat nog op. Volgens mij kijkt hij daar hoe de andere kandidaten zich gedragen, zodat hij als hij straks aan de beurt is, hetzelfde gedrag kan vertonen.

Ik heb zo maar het idee dat de dipsaus nog lang niet klaar is.

Haha ja ik dacht ook wel dat het een grapje was jongens, maar ik ging er toch maar gewoon op in voor in het geval dat het dat niet was. :P Mooi dat je het met me eens bent.  ;D

Ik kan me ook voorstellen dat mensen sceptisch zijn maar ik vind op dit moment de argumenten voor Joeri als mol sterker dan de argumenten voor een van de anderen als mol.

Mocht Joeri in de aankomende paar afleveringen individueel een keer een heleboel geld binnenhalen of iets anders doen wat echt heel onmols is... dan verander ik wellicht ook van gedachten.

En ik vind het achteraf gezien ook verdacht dat zo nadrukkelijk in beeld werd gebracht dat Joeri zo gefocust naar de kandidaten keek op het strand. Hierdoor lijkt Joeri wederom de fanatieke kandidaat die uit is op de winst...
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 15:19:08 door Saskiaax95 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #86 Gepost op: 10-04-2019, 15:32:24 »

En ik vind het achteraf gezien ook verdacht dat zo nadrukkelijk in beeld werd gebracht dat Joeri zo gefocust naar de kandidaten keek op het strand. Hierdoor lijkt Joeri wederom de fanatieke kandidaat die uit is op de winst...

Misschien een montagehint naar Joeri wordt winnaar?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #87 Gepost op: 10-04-2019, 15:45:35 »
Misschien een montagehint naar Joeri wordt winnaar?

Stoppen de makers hints naar de winnaar in het programma?  :P
Dit is natuurlijk de eerste keer dat ik een seizoen van De Mol kijk, maar in WIDM doen ze dat in ieder geval niet... als hij de finale haalt en niet de mol is wil je als productie toch juist liever niet dat hij totaal onverdacht is lijkt mij? De vorige winnaar van WIDM werd althans juist verdacht in beeld gebracht en heel erg gepusht als de mol.. en na de exit van Eva lijkt het mij zo dat niemand nog met een strak gezicht kan beweren dat de Belgen niet met de montage knoeien. ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #88 Gepost op: 10-04-2019, 15:50:46 »
In WIDM is het regelmatig voorgekomen dat er hints waren naar afvallers, verliezer, winnaar, of gewoon naar de drie finalisten. Het gebeurt niet elk jaar meer. Met De Mol weet ik zo 123 niet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #89 Gepost op: 10-04-2019, 19:28:36 »
Ik steek mijn grote teen in deze tunnel...  ;D
Al blijft Kaat nr. 1.

Stel: Joeri is toch de mol... En ook ik zie die acties wel. Dan vind ik het vreemd dat hij na het kiezen van de mol minstens 2x (volgens mij was het zelfs 3x?  :-X) in de auto zegt dat de mol zo goed is (de precieze woorden ben ik even vergeten). Zit hij dan zichzelf op te hemelen?  ::rofl:: Dat zou ik wel heel raar vinden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #90 Gepost op: 10-04-2019, 19:38:21 »
Ik steek mijn grote teen in deze tunnel...  ;D
Al blijft Kaat nr. 1.

Stel: Joeri is toch de mol... En ook ik zie die acties wel. Dan vind ik het vreemd dat hij na het kiezen van de mol minstens 2x (volgens mij was het zelfs 3x?  :-X) in de auto zegt dat de mol zo goed is (de precieze woorden ben ik even vergeten). Zit hij dan zichzelf op te hemelen?  ::rofl:: Dat zou ik wel heel raar vinden.

Ja goed punt.

Wat mij verder ook nog dwarszit is het eerste dagboek van de mol.

Ik dacht in de eerste instantie dat dit dagboek haast wel door een vrouw geschreven moest zijn vanwege de inhoud en schrijfstijl. Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat Kaat niet de mol is.

Dan blijft over.. Elisabet?  ??? Die heeft naar mijn mening meer onmolse acties op haar naam staan dan Joeri. Al was het ook wel vreemd dat zij in de kajuit stond bij de bootopdracht. Maar het was minstens zo vreemd dat Joeri daar niet stond.

Maar dit zijn dan ook de enige bezwaren die ik heb tegen Joeri als mol op dit moment.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2019, 20:38:59 »
Ja goed punt.

Wat mij verder ook nog dwarszit is het eerste dagboek van de mol.

Ik dacht in de eerste instantie dat dit dagboek haast wel door een vrouw geschreven moest zijn vanwege de inhoud en schrijfstijl. Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat Kaat niet de mol is.

Dan blijft over.. Elisabet?  ??? Die heeft naar mijn mening meer onmolse acties op haar naam staan dan Joeri. Al was het ook wel vreemd dat zij in de kajuit stond bij de bootopdracht. Maar het was minstens zo vreemd dat Joeri daar niet stond.

Maar dit zijn dan ook de enige bezwaren die ik heb tegen Joeri als mol op dit moment.

Vanuit de dagboeken krijg ik ook de indruk dat de mol een vrouw is...  ???
Elisabet lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, heeft ook onnodig geld binnengehaald, al weet je het nooit natuurlijk.
Kaat verdenk ik het meest, maar ik vind het ook raar dat Eva (ik vermoed dat zij Kaat verdacht) eruit ligt. Ook niet logisch dus.  ::rofl:: Ik durf echt niet voor één persoon te gaan.

Hopelijk komt de volgende aflevering meer duidelijkheid.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2019, 21:51:13 »
Vanuit de dagboeken krijg ik ook de indruk dat de mol een vrouw is...  ???
Elisabet lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, heeft ook onnodig geld binnengehaald, al weet je het nooit natuurlijk.
Kaat verdenk ik het meest, maar ik vind het ook raar dat Eva (ik vermoed dat zij Kaat verdacht) eruit ligt. Ook niet logisch dus.  ::rofl:: Ik durf echt niet voor één persoon te gaan.

Hopelijk komt de volgende aflevering meer duidelijkheid.

Hoop het ook ja. :D

Ik heb nog iets geks ontdekt.. in aflevering 4 vanaf 40:52 wordt er gevraagd wie van de groep vuur gaat maken (ze zijn dan 's avonds op het strand aan het genieten) en Joeri biedt zich aan. Even later zien we dat hij vuur heeft gemaakt.

Maar bij de survivaltocht in aflevering 5 biedt hij zich vervolgens niet aan om vuur te maken?  ??? Iemand vraagt ook wie er ooit vuur heeft gemaakt en Joeri zegt NIKS. Vind dit een gevalletje 'Joeri kan in aflevering 2 wel goed met stokjes overweg bij het bouwen van torens, maar in aflevering 5 weet hij niet hoe hij daarmee om moet gaan wanneer er een speciale (onmolse) positie verdiend kan worden door beleefd te zijn'. Vervolgens biedt Bas zich aan om vuur te maken en Joeri zegt vrijwel meteen dat hij het daarmee eens is. Vlak daarna stelt Joeri voor om een groot bedrag met een klein bedrag te mengen. Verdacht.. want de vuuropdracht was helemaal niet zo moeilijk, dus het kan zo zijn dat hij op deze manier wilde voorkomen dat er veel geld werd verdiend met deze opdracht. Als de groep dit voorstel zou accepteren, zou hij verder sowieso Bas zijn partner niet kunnen worden, aangezien hij zelf het hoogste bedrag (1400 euro) had gekozen. Als hij ineens geen vuur zou kunnen maken bij deze opdracht terwijl dat hem eerder op het strand wel was gelukt, zou dat opvallend zijn geweest, dus als hij de mol is dan denk ik dat hij zich best zo gedragen kan hebben omdat hij wilde voorkomen dat hij aan deze opdracht meedeed.

Missen bij het boogschieten is minder verdacht dan falen bij die vuuropdracht en wanneer je met het boogschieten meedoet, heb je meer controle over of het bedrag dat jij hebt echt verdiend wordt of niet aangezien je daar dan individueel verantwoordelijk voor bent. Het niet mee (willen) doen aan de vuuropdracht en kompasopdracht kan dus als mols geïnterpreteerd worden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #93 Gepost op: 10-04-2019, 21:57:20 »
Probleem is alleen dat Joeri mega goed schoot zn laatste poging. Dermate goed dat de meloen bewoog dus lijkt dat hij erg zn best deed t ding te raken.

Ik blijf in twijfel over Joeri

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #94 Gepost op: 10-04-2019, 22:00:14 »
Het risico om per ongeluk 1400 euro te verdienen als Mol vind ik ook wel erg groot. En ik geloof niet in manipulatieve montage hier van beelden van andere pijlen zoals ik eerder las in dit topic. Dat Joeri niet voor vuurmaken koos is wel interessant.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #95 Gepost op: 10-04-2019, 22:07:20 »
Probleem is alleen dat Joeri mega goed schoot zn laatste poging. Dermate goed dat de meloen bewoog dus lijkt dat hij erg zn best deed t ding te raken.

Ik blijf in twijfel over Joeri

Dat is waar maar tegelijkertijd lijken er een aantal dingen niet te kloppen bij hem. En gemist is gemist.

Ineens zwijgen over dat hij vuur kan maken en erop lijken aan te sturen dat hij niet die opdracht hoeft te doen bij een opdracht die makkelijk geld had kunnen opleveren en waarbij het opvallend was geweest als hij had gefaald. Bij de ene opdracht prima met stokjes overweg kunnen maar bij een opdracht waarbij een positie die voor de mol ongunstig is gewonnen kon worden juist enorm falen in het eten met stokjes, terwijl hij daarmee onbeleefd overkwam en terwijl hij juist iemand is die altijd voor de winst LIJKT te gaan... Gezien worden als de fysiek sterkste kandidaat en zijn mannetje kunnen staan tegen de vovinam krijgers, maar wel een erg trage zwemmer zijn... Niet in de kajuit belanden ondanks dat je zou denken dat de mol zo'n fysiek sterke kandidaat wel uit het water zou willen halen...  ???

Als Joeri een kandidaat is heeft hij wel een aantal dingen uit te leggen.

Ik wacht ook nog maar even de aankomende afleveringen af voordat ik definitief de tunnel induik, maar in de rest zie ik het ook gewoon echt niet ondanks dat ik het wel probeer te zien.

Het risico om per ongeluk 1400 euro te verdienen als Mol vind ik ook wel erg groot. En ik geloof niet in manipulatieve montage hier van beelden van andere pijlen zoals ik eerder las in dit topic. Dat Joeri niet voor vuurmaken koos is wel interessant.

Hmmm ja dat is wel de positie die ik zou kiezen als mol persoonlijk. Vond die andere 2 opdrachten makkelijker en als je een van die doet kunnen je molacties gedwarsboomd worden door een andere kandidaat.
Joeri kan in theorie expres net mis geschoten hebben, wat hem wel een übermol zou maken en dat doet mij ook wel een beetje twijfelen aan of hij het dan echt is, maar het valt ook weer niet uit te sluiten als mogelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 23:25:15 door Saskiaax95 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2019, 23:13:24 »
Het risico om per ongeluk 1400 euro te verdienen als Mol vind ik ook wel erg groot. En ik geloof niet in manipulatieve montage hier van beelden van andere pijlen zoals ik eerder las in dit topic. Dat Joeri niet voor vuurmaken koos is wel interessant.

@Saskiaax95: Goed gevonden over het vuur.

Pijlen manipuleren/ andere manier van monteren, daar geloof ik ook niet in. Het zou kunnen dat Joeri echt een goede schutter is. Zou fantastisch zijn als hij expres net niet raak heeft geschoten, maar misschien ook wel te mooi om waar te zijn inderdaad.

Het viel me wel op dat Kaat (ik heb een beetje tunnelvisie op haar) sturend was tijdens de wandelopdracht. Misschien dat Joeri als kandidaat wel vuur wilde maken, maar niet echt de kans kreeg. Dat zou ik een keer terug moeten kijken.  ;) Als Joeri de mol is, is dat zeker een verdachte actie van zijn kant.

Ik vond Joeri vorige aflevering dus onverdacht, maar in aflevering 3 toch wel vaag bezig. Hij droeg bijna niets bij om de steen te verplaatsen. Die opdracht hebben Bas en Bruno gered. Bij de Silent Disco was het vooral Elisabet die het goed deed (verkeerde kandidaten goed omwisselen). Volgens mij is het Kaat of Joeri geweest die deze mensen in eerste instantie verkeerd heeft neergezet.

De opmerkingen van Joeri in aflevering 1, na het kiezen van de mol, vind ik dan weer redelijk onmols. Het zou wel heel erg brutaal zijn als kersverse mol om de aandacht op de mol te leggen.

Ik merk dat ik toch vooral de Kaat-tunnel word ingezogen, maar Joeri is bij mij van de laatste naar de 2e plek gegaan als mol-kandidaat. De rest kan ik mij niet voorstellen (maar ja, dat zei ik ook over de Nederlandse mol  ::schaam:: ).

Feit is wel dat Joeri minder dingen goed doet dan het in eerste instantie lijkt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #97 Gepost op: 11-04-2019, 01:03:12 »
Stel Joeri is een goede kandidaat, uitstekend zelfs, bij fysiek proeven zal hij altijd winnen.
Voor een mol is hij een enorme last post. Hoe speel je die gast eruit? Door zand in zijn ogen te strooien.
Het kan dus dat we dit soort acties zien of gaan zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #98 Gepost op: 11-04-2019, 06:35:17 »
Bij de verfbom-opdracht houdt Joeri zich erg op de vlakte. Hij mengt zich nergens in de discussie. Zegt bij het rondje dat hij nog wel een compromis zou willen vinden, maar het is allang duidelijk dat dat niet kan. Dit kan eventueel een strategie zijn van de Mol: de discussie ontspoort vanzelf wel, je hoeft daar niet aan bij te dragen. Of dat pas doen als het nodig is. Maar kan ook gewoon heel kandidaats zijn.
Wat wel opvalt vind ik, is dat Joeri als eerste binnenkomt. Hij gaat ook het verst van de bom zitten, verder nog dan Kaat die tegenover hem zit. Hij bevestigt de eerste foute code "2" en bij de 4 zegt hij "Doe maar, doe maar" tegen Martijn. Hij heeft onthouden dat het om een konijn met bruine oren gaat. Op het moment van ontploffen zit hij achteruit gezakt (maar zo zat hij al), en heeft een grimas op zijn gezicht die we niet van hem kennen (te zien in de herhaling). Dit zijn wel wat verdachte dingetjes. Aan de andere kant vind ik zijn reactie als Eva uitlegt hoe ze aan "2" komt heel oprecht overkomen. (Joeri zegt: "Aaaahhhh… en krabt wat aan zijn hoofd").

Ik heb nog iets geks ontdekt.. in aflevering 4 vanaf 40:52 wordt er gevraagd wie van de groep vuur gaat maken (ze zijn dan 's avonds op het strand aan het genieten) en Joeri biedt zich aan. Even later zien we dat hij vuur heeft gemaakt.
Maar bij de survivaltocht in aflevering 5 biedt hij zich vervolgens niet aan om vuur te maken?  ???
Ja, ik had zelf ook het idee dat Joeri aanstuurde op de laatste opdracht. Bij de orientatie-opdracht wilde hij ook al niet, terwijl Axel nog een krachtig iemand zei nodig te hebben. Toch had hij zich voor elk van deze opdrachten kunnen aandienen en ze dan alsnog verknallen, denk ik. Vuur maken op het strand is immers wel iets anders dan vuur maken met een strijkstokje. Als het het à la Bas had aangepakt, had hij dat prima kunnen verkopen. Dat boogschieten is iets waarin ik niemand anders in zie slagen, dus wat dat betreft had hij die als Mol misschien zelfs beter aan iemand anders kunnen laten. Maar als hij de Mol is, had hij er waarschijnlijk gewoon veel lol in om zijn kunnen te laten zien. En meteen weer extra onverdacht worden natuurlijk, hij schoot immers rakelings naast.

Ook het vinden van het konijn 's ochtend teruggekeken. Daaraan draagt Joeri niets bij (al heeft hij de bruine oren dan goed onthouden). Het staat volledig op het conto van Axel, Bas en Elisabet. Dat vind ik toch een zwak punt voor Joeri als Mol. Als het konijn niet gevonden werd, was de kans dat er die avond een juiste code werd doorgegeven reëel. Aan de andere kant hadden alle kandidaten een konijnenleugen moeten vertellen, en zie je in Vietnam weinig konijnen. Dus hij kon er ook vanuit gaan dat anderen dat konijn wel zouden opmerken, en het desnoods zelf doen als het niet gebeurde. Maar opnieuw een passieve houding hier, vind ik.
Tenslotte nog iets over zijn konijnenleugen: die was beroerd. ::rofl:: Zit daarbij nog eens met zijn hand aan zijn hals. Maar dat slechte liegen hier kan ook voordeel zijn. Hij wordt als het filmpje vertoond is ook door niemand genoemd als verdacht. (En oh ja: hij was daarin weer nummer 7 die aan de beurt kwam).

Ook bij de verfbom-opdracht dus niet onverdacht, dat is mijn belangrijkste conclusie hier.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #99 Gepost op: 11-04-2019, 08:29:17 »
Hij heeft onthouden dat het om een konijn met bruine oren gaat.

Als Joeri de mol is maakte de kleur van het konijn niks uit aangezien de groep voor een V ging  ;)