Auteur Topic: [kandidaat] Kaat  (gelezen 25637 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #120 Gepost op: 8-04-2019, 00:48:43 »
Heb lang zitten twijfelen tussen Bas en Kaat, maar de afgleopne twee afleveringen ben ik er zeker van dat Kaat het is.

Ze stemt vol op Eva zegt ze, en die ligt eruit. Kaat zegt dat Eva de vuuropdracht met Bas moet doen ("Ik denk dat jullie wel een goede combo zijn"), ondanks dat Eva duidelijk aangaf feitelijk alleen goed te zijn in loopopdrachten. Mols! Elizabeth merkt dit ook hardop op, waarna Kaat schaapachtig naar de grond kijkt haha. Joeri mist de watermeloen voor de 3e keer (1400 weh) en Kaat zegt meteen "Goed gedaan hoor" tegen hem :D Ze verdient wel 400 euro door een liedje in te zetten aan tafel in het restaurant. Kaat zegt bij de legeropdracht op een cruciaal punt dat ze voorbij de schutters zijn, terwijl dit niet zo is. Laat zich afschieten door niet achterom te kijken, Heel erg raar, dat doet een kandidaat niet, die is altijd panisch voor die schutters.

Ze is echt te gek vind ik, zo naturel en sympathiek.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #121 Gepost op: 8-04-2019, 11:24:56 »
Vanuit mijn tunnel vond ik het wel mooi dat Kaat zo duidelijk liet merken dat ze in de war was van het vertrek van Eva. Hierdoor lijkt ze heel kandidaats, want ja de Mol zou nooit zo reageren. Mooie afleidingsmanoeuvre

Ik vind Kaat nog steeds de meest waarschijnlijke Mol, met Axel op 2.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline kimsalabim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #122 Gepost op: 8-04-2019, 12:37:46 »
Ik geloof dat ik een hint in de diner opdracht heb ontdekt die naar Kaat wijst.

Wanneer de kandidaten zich excuseren om naar het toilet te gaan is op de achtergrond steeds prominent Het Laatste Avondmaal van Juan de Juanes in beeld. Het Laatste Avondmaal is natuurlijk beroemd omdat het draait om een groep dinerenden waaronder zich een verrader begeeft.

Mij viel op dat de etiquettejury de kandidaten niet op het scherm ziet zoals ze werkelijk aan tafel zitten, maar naast elkaar gepositioneerd, zoals in Het Laatste Avondmaal.

Kaat moet een liedje zingen tijdens het diner. Ze kiest hierbij voor het deuntje ‘Broeder Jacob’.

In het schilderij van Juan de Juanes staan 2 Jacobs; dat kun je zien, doordat de kunstenaar de namen van de apostelen steeds boven hun hoofden heeft geschilderd. Ergens links zit een Jacob Major en rechts, zit Jacob Minor (de jonge Jacob).

Vergelijk je de positie van Jacob Minor met het beeld van de kandidaten aan tafel, zoals de jury ze ziet, zit Kaat precies op de positie van de jonge Jacob.
Ze zit zelfs een keer precies met haar handen wijzend zoals Jacob op het schilderij. Ook merkt ze specifiek nog eens op dat ze de jongste aan tafel is en dat ze daarom het meest te doen heeft.

Wat verder nog interessant is aan het schilderij is dat Judas, de verrader, rechts onder staat afgebeeld, met een zakje met geld in zijn handen. Judas is precies in beeld wanneer Kaat haar opdracht leest. Zou dat een hint kunnen zijn naar mol Kaat, die hier een klein beetje geld verdient?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 14:38:35 door kimsalabim »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #123 Gepost op: 8-04-2019, 13:02:33 »
Wat verder nog interessant is aan het schilderij is dat Judas, de verrader, rechts onder staat afgebeeld, met een zakje met geld in zijn handen. Judas is precies in beeld wanneer Kaat haar opdracht leest. Zou dat een hint kunnen zijn naar mol Kaat, die hier een klein beetje geld verdient?

Heel mooi gevonden! Ik ben kunsthistoricus en.... approve of this message  ::jaja::  :D

Kimsalabim, zou je deze foto's van Judus-Kaat in het verborgen Aanwijzingen-topic kunnen delen?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 13:05:34 door Nat007 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #124 Gepost op: 8-04-2019, 13:56:18 »
Ik geloof dat ik een hint in de diner opdracht heb ontdekt die naar Kaat wijst.


Ik denk het niet. Kaat neemt pas als vierde de enveloppe. Als dit een opgezette hint was, dan ging ze wel als eerste.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #125 Gepost op: 8-04-2019, 15:13:25 »
Vanuit mijn tunnel vond ik het wel mooi dat Kaat zo duidelijk liet merken dat ze in de war was van het vertrek van Eva. Hierdoor lijkt ze heel kandidaats, want ja de Mol zou nooit zo reageren. Mooie afleidingsmanoeuvre

De mol zou dit niet doen, de mol zou dat niet laten, het is wel een mens hoor en dus met menselijke gevoelens. Zowel een kandidaat als een mol zou dus heel goed van slag kunnen zijn. We zien het nu bij Kaat die vriendinnen is geworden met Eva en we zagen het ook bij Merel in WidM toen haar vriend Jamie naar huis moest.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #126 Gepost op: 8-04-2019, 15:18:16 »
Vanuit mijn tunnel vond ik het wel mooi dat Kaat zo duidelijk liet merken dat ze in de war was van het vertrek van Eva. Hierdoor lijkt ze heel kandidaats, want ja de Mol zou nooit zo reageren. Mooie afleidingsmanoeuvre



Ach .. mooi valt ook wel weer mee. We zien dat elk jaar alle mollen doen. Merel was ook in tranen.. ik kan een heel lijstje maken 
Gewoon oud nieuws...
Kan als mol en kan als kandidaat.
Mollen zijn net mensen  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #127 Gepost op: 8-04-2019, 17:27:12 »
Ik moet aflevering 5 nog zien...  ::) Maar ja, ik was toch benieuwd of mijn verdachte nr. 1 (Kaat dus) er nog in zit.  ::rofl::

Wat ik niet helemaal snap... Ik had het idee dat Eva de vorige keer Kaat begon te verdenken, omdat ze de indruk had dat Kaat niet oprecht was bij de bom-opdracht. Is ze dan toch van mol veranderd?

Want als Eva nog steeds Kaat verdenkt en er vervolgens toch uitvliegt, dan lijkt het mij minder waarschijnlijk dat Kaat de mol is. Al blijft Kaat dus mijn nr. 1 verdachte.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #128 Gepost op: 8-04-2019, 20:47:04 »
Mooi gevonden Kimsalibim!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #129 Gepost op: 8-04-2019, 20:55:59 »
In de auto op weg naar de paintballproef spreken Bruno en Elisabet verheugd over het aanstaande bezoek en Kaat hoort het aan vanaf de achterbank. In combinatie met het dagboek van de Mol (dat ie het moeilijk vindt dat ie weet dat het bezoek niet gaat komen) lijkt dit weer een typische verdachtmaking aan het adres van Kaat te zijn. (Of een eerlijke "aanwijzing".)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #130 Gepost op: 8-04-2019, 22:38:28 »
zouden ze in beeld brengen, dat ze vol op Eva zit en er toch niet uit gaat als ze de Mol zou zijn?
Bekijk het van de andere kant: ze zouden het nóóit in beeld brengen als Kaat er eerder uit was gegaan dan Eva ;) Dus om toch wat van de uitgesproken verdenkingen in de aflevering te kunnen gebruiken is dit wel een uitgelezen kans, Mol of niet.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #131 Gepost op: 8-04-2019, 22:50:52 »
Als Kaat werkelijk zo'n Merel mol momentje had deze aflevering bij de executie.. Amai dan moet ze die zilveren bever toch echt winnen hè ::bravo:: Maar neen.. Het is mijn bevestiging van Kaat als kandidaat. Hopelijk kan ze zich bezinnen en nu de juiste mol eruit pikken. Want ze is mijn favoriet voor de finale. Dus als zij nu volgende week ook nog eens vertrekt...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #132 Gepost op: 9-04-2019, 10:22:01 »
Zwaar mijn hoofdverdachte nu.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #133 Gepost op: 9-04-2019, 20:10:20 »
Zwaar mijn hoofdverdachte nu.
Al sinds aflevering 1 mijn nummer 1 verdachte. (Sinds aflevering 3 de enige.)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #134 Gepost op: 9-04-2019, 20:20:32 »
Ik kan Kaat op het gebied van acties wel als mol zien. Echter zijn er 2 zaken die mij het gevoel geven dat zij niet de mol is:

a) Bij de strandopdracht zegt ze 'ik ken dat van de reanimatie'. Dit herhaalt ze nog eens. Wanneer de tijd is om is, herhaalt ze nog eens: ik heb dat nog 100x gezegd, ik ken dat van reanimatie.

Waarom geef je het goede antwoord én herhaal je nog eens dat je dat gegeven hebt als je de mol bent?

b) Waarom zouden ze de mol een biecht geven met de mededeling dat ze 100% gezet heeft op de afvaller. Zo zet je haar bij de kijkers vol in beeld.

klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #135 Gepost op: 9-04-2019, 21:16:19 »
Ja, Kaat zou een topmol zijn. Fantastisch hoe moeiteloos en naturel ze het zou spelen. Maar dat maakt juist dat ze het waarschijnlijk niet is. En dat heeft niks met leeftijd te maken trouwens want ik ken ook geen oudere Mol die ik nergens op een oneffenheid heb kunnen betrappen. En Kaat is een straffe madam dus ik onderschat haar ook niet. Heb jij wel zo'n voorbeeld bij Kaat dat je een Mol aan het werk ziet, aan iets in haar gedrag? In haar topic dan graag.


Ik heb het hier al vaak geopperd, maar steeds opnieuw sleutelposities innemen vind ik de grootste reden om haar te verdenken. Voor de rest past ze haar gedrag nauwelijks aan, aanwezig zijn, veel emoties tonen (positief en negatief), onbezonnen in elke opdracht stappen, ... Dat is hoe Kaat is en deze eigenschappen vind ik ook goed passen bij een mol. Ze hoeft helemaal geen rol te spelen, ze kan zeer dicht bij zichzelf blijven. Ik denk dat Kaat voor de makers de minst grote gok zou zijn, aangezien ze haar leren kennen in die eerste dag(en) als een spring-in't-veld die overal doorheen fladdert.

Alleen had ik haar als kandidaat hoger ingeschat, want veel geld verdient ze uiteindelijk niet. Vreemd toch? Jonge kandidaten doen het toch meestal wat beter niet?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #136 Gepost op: 9-04-2019, 21:26:46 »
Ik kan Kaat op het gebied van acties wel als mol zien. Echter zijn er 2 zaken die mij het gevoel geven dat zij niet de mol is:

a) Bij de strandopdracht zegt ze 'ik ken dat van de reanimatie'. Dit herhaalt ze nog eens. Wanneer de tijd is om is, herhaalt ze nog eens: ik heb dat nog 100x gezegd, ik ken dat van reanimatie.

Waarom geef je het goede antwoord én herhaal je nog eens dat je dat gegeven hebt als je de mol bent?

b) Waarom zouden ze de mol een biecht geven met de mededeling dat ze 100% gezet heeft op de afvaller. Zo zet je haar bij de kijkers vol in beeld.

Deze zaken kan ik wel even weerleggen als je nog te overhalen valt  :P

a) We weten niet of de Mol hier het goede antwoord weet. Ze stuurt ook nooit aan om reanimatie in te typen. Ze vermeldt het gewoon zonder meer. Gewaagd, dat is het zeker, maar past wel bij de onbezonnenheid van Kaat niet?

b) Pac zei het hier al, draai het eens om. Hebben ze ooit al het omgekeerde gedaan? Iemand laten zeggen dat ze vol op 1 persoon gaat en deze persoon blijft nog in het spel? (in dit stadium van het spel). Dit past ook bij de hele mindfuck. Doorwinterde molloten denken nu: hmmm te obvious, niet de mol!
« Laatst bewerkt op: 9-04-2019, 21:31:12 door Convans »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #137 Gepost op: 9-04-2019, 21:33:02 »
je punten zijn zeker valide, maar dit toont aan dat als zij de mol zij echt lef heeft.

maar zo naturel, terwijl je 0,0 voorbereiding had voor het spel lijkt me zeer sterk en daarom durf ik deze tunnel nog niet in, noem het een gevoel.

klaar voor de strijd

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #138 Gepost op: 9-04-2019, 21:42:14 »
b) Pac zei het hier al, draai het eens om. Hebben ze ooit al het omgekeerde gedaan? Iemand laten zeggen dat ze vol op 1 persoon gaat en deze persoon blijft nog in het spel? (in dit stadium van het spel). Dit past ook bij de hele mindfuck. Doorwinterde molloten denken nu: hmmm te obvious, niet de mol!

23,9% van de stemmers in de poll op vier.be stemt momenteel op Kaat en daarmee is ze de hoofdverdachte van het kijkerspubliek.

Ook stond ze na aflevering 1 eerste in die poll als ik het me goed herinner.

De makers willen uiteindelijk zo veel mogelijk mensen om de tuin leiden om het verrassingseffect van de ontknoping zo groot mogelijk te houden, lijkt mij. De mol laten zeggen dat deze alles op de afvaller heeft ingezet zet de mol alleen maar totaal onnodig in de schijnwerpers en het resultaat daarvan zal altijd blijven zijn dat de mol daardoor veel meer verdacht wordt. Ze laten de mol echt niet zoiets zeggen om molloten te laten twijfelen aan dat ze de mol is, kan me niet voorstellen dat ze zo ver zouden gaan om een klein groepje diehard fans te misleiden terwijl de mol juist alleen maar verdachter wordt door zo'n actie bij het grote publiek. Denk maar terug aan hoe gedaan werd alsof Sarah op afvaller Sinan zat vlak voor de finale... die werd daar bij het gros van de mensen alleen maar verdachter door. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #139 Gepost op: 9-04-2019, 21:45:34 »
23,9% van de stemmers in de poll op vier.be stemt momenteel op Kaat en daarmee is ze de hoofdverdachte van het kijkerspubliek.

Ook stond ze na aflevering 1 eerste in die poll als ik het me goed herinner.

De makers willen uiteindelijk zo veel mogelijk mensen om de tuin leiden om het verrassingseffect van de ontknoping zo groot mogelijk te houden, lijkt mij. De mol laten zeggen dat deze alles op de afvaller heeft ingezet zet de mol alleen maar totaal onnodig in de schijnwerpers en het resultaat daarvan zal altijd blijven zijn dat de mol daardoor veel meer verdacht wordt. Ze laten de mol echt niet zoiets zeggen om molloten te laten twijfelen aan dat ze de mol is, kan me niet voorstellen dat ze zo ver zouden gaan om een klein groepje diehard fans te misleiden terwijl de mol juist alleen maar verdachter wordt door zo'n actie bij het grote publiek. Denk maar terug aan hoe gedaan werd alsof Sarah op afvaller Sinan zat vlak voor de finale... die werd daar bij het gros van de mensen alleen maar verdachter door. ;)

Maar een kandidaat hebben ze het ook nog nooit laten zeggen. Dat is het punt net. Ik vind dit niet mols, niet onmols. In WiDM wordt dit veel meer gemanipuleerd, hier tonen ze gewoon minder. Dus ik geloof best dat Kaat alles op Eva heeft ingezet, maar dan kan ze alsnog een mol of een kandidaat zijn  ;D