Auteur Topic: [kandidaat] Kaat  (gelezen 25702 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #160 Gepost op: 14-04-2019, 13:33:53 »
Bas, Elisabet en Joeri stellen de 4k veilig, Bruno offert zich op en Axel wordt al vrij snel afgeschoten. Blijft er eigenlijk helemaal geen mol over... :D

Ik vind niet dat je per se een aanzienlijk aandeel hebt in het spekken van de pot omdat je tot het laatst overblijft. Je kunt ook zeggen dat niet tot het laatst overblijven onmols is omdat je dan geen invloed meer hebt op of die 4k wordt veiliggesteld.. en waarom zouden de sluipschutters degene die bij hen hoort überhaupt voortijdig afschieten?  ;)


Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #161 Gepost op: 14-04-2019, 13:57:44 »
Ik vind niet dat je per se een aanzienlijk aandeel hebt in het spekken van de pot omdat je tot het laatst overblijft. Je kunt ook zeggen dat niet tot het laatst overblijven onmols is omdat je dan geen invloed meer hebt op of die 4k wordt veiliggesteld..

We hebben, in mijn ogen, 2 smaken: De mol heeft gefaald (Bas/Elisabet/Joeri) of de opdracht slaagt, mede omdat de mol al werd uitgeschakeld (Axel/Bruno/Kaat).

Ik zie de 3 overblijvers niet iets verdachts doen om de opdracht alsnog te laten mislukken. Dat vind ik een aandeel hebben in het doen slagen en maakt voor mij de kans groter dat de mol al was uitgeschakeld.

Bedankt voor jullie weerwoord Saskiaax95 en FS ::ok:: Beetje discussie over Kaat heb ik wel nodig ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #162 Gepost op: 14-04-2019, 14:28:40 »
Ik denk ook dat de mol al was uitgeschakeld  ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #163 Gepost op: 14-04-2019, 14:59:14 »
De hoofdverdachte van dit forum (41% tegen de volgende op 21%) is afgezakt naar pagina 2.  ???

Laten we hopen op een verrassing voor veel molloten hier en op mol Kaat  :)
Zal niet de eerste keer zijn dat mensen die het meeste schrijven ernaast zitten, wat het ook leuk houdt! En we hebben in het voorlaatste Vlaamse molseizoen ook tot het einde gebakkeleid hier over wie finalisten en wie mol waren  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 15:01:53 door Nat007 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #164 Gepost op: 14-04-2019, 15:28:58 »
Als Kaat de mol is komt ze bij mij op nr 1 van mn lijstje favo mollen ooit.. incl widm  ::jaja::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #165 Gepost op: 14-04-2019, 15:43:21 »
::rofl::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #166 Gepost op: 14-04-2019, 17:37:44 »
Als Kaat de mol is komt ze bij mij op nr 1 van mn lijstje favo mollen ooit.. incl widm  ::jaja::

 ::jaja:: sowieso is de mol 2019 hard op weg om mijn favoriete seizoen te worden

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #167 Gepost op: 14-04-2019, 23:35:32 »
Kaat toch wel weer rare acties deze aflevering... maar het ligt er wel wat dik bovenop onderhand? Hmmm... Blijf haar het verdachtst vinden, maar Axel kruipt nu toch dichtbij als molverdachte.

Kaat speelde de eerste opdracht taktisch, alsof ze wist dat door lukraak koffers in te leveren er ook gewoon tijdstechnisch gewonnen kon worden. En natuurlijk geen geld. Wist vrijwel geen enkel land en geen enkele vlag ook; je zou maar zoals Axel de goede antwoorden geven en op seconden verschil per ongeluk wél die 4000 euro binnenhalen, om vervolgens afhankelijk te zijn van de andere twee om die koffer niet te innen.. (want kan me niet voorstellen dat de mol die ontmoeting voor de neus van kandidaten zou wegkapen). Rare Merel-achtige actie van Kaat dan, wat zo slecht geacteerd lijkt dat het me bijna doet twijfelen aan haar molschap; ze gaat zich ineens omdraaien - in het zicht van de finish - om nog een koffertje te pakken, voor de vorm. Leek expres, om Elisabet te laten winnen. Wat ze vervolgens niet uitspreekt en openlijk toegeeft (wat een lieve kandidaat zou doen die haar broer zien iets minder belangrijk vindt dan emotionele Elisabet haar man te laten zien). Pas achteraf en één op één met de camera zegt ze dat ze het haar gunde. Nee, ze speelt dan wat soap.. "Oh shit.. Oh my god..." Niet helemaal overtuigend. Ze zit zelfs haar glimlach in te houden als Gilles Elisabet feliciteert. Dit past wel bij het molschap waarschijnlijk; de mol gaat zelf niet dat familiebezoek bij de kandidaten wegpakken. Misschien had Kaat hier ook voorkennis met haar idee om deze taktiek te volgen; ik had zelf niet op voorhand verwacht dat expres foute koffers afleveren naar de winst kon leiden terwijl het andere team het vrij goed deed.

Ook bij de tweede opdracht vond ik haar verdacht (samen met Axel...). Kaat is weer de eerste die positie inneemt (ze durft daar niet te rijden; maw. ze wil in het observatieteam). Ze vraagt voor de vorm nog wel even de goedkeuring van de groep.. ("Ik wil dat ook wel doen, maar ik weet niet....") Idem voor Bas trouwens, die er ook weer als de kippen bij is om een strategische positie in te nemen. Elisabet zal het allemaal worst zijn lijkt het (geen molgedrag). Die 5 km lange mozaïekmuur was samen met de scooteropdracht de beste positie om te mollen denk ik..  Ze konden er in principe zowel Joeri en Elisabets kansen verkleinen met verkeerde gebouwkeuzes of slechte beschrijvingen, alswel het harde werk van Bruno en Axel traineren en hun opbrengst halveren.

Kaat stelt voor dat zij of Bas om en om steeds achterstevoren moeten lopen om de brommers die langskomen te bestuderen.. Daardoor hebben ze één paar ogen minder om die lange muur met mozaïeken te bekijken. Ze rekt er ook tijd mee, want achteruit lopen gaat ook niet denderend snel. Plus Kaat mist een aantal strategische objecten (zoals de 2e vaas) door even niet op te letten. Ze mist de belangrijke vaas, noemt nog wel het x teken (insinuerend dat het een verdubbeling gaat worden), terwijl het x0 was en ze mist ook de boot die eveneeens een negatief bedrag meebracht. Dan weet ze toch wel listig de interesse voor die vazen te wekken bij Bruno en Axel: "een is maal drie, de ander maal iets dat hebben we niet gezien". Daarmee insinueert ze indirect dat beiden in ieder geval voor verdubbeling staan. Bas noch Kaat opperen dat het ook x 0 zou kunnen zijn.
 
Maar uiteindelijk doet Bas het wel goed en zorgt voor geld voor Elisabet en Joeri. En Axel zorgt zelf voor nul euro door het parcours slecht af te leggen én de boot te kiezen uiteindelijk. Hij ook verdacht hier. Het is echter opvallend dat Kaat nauwelijks iets meekrijgt van die muur omdat ze zo gefocused is op de brommers, maar exact de twee objecten die negatief geld opleveren mist ze  ::rofl:: En dan nog wel die x meekrijgen van de vaas uiteraard.

Kaat of Axel is de mol denk ik nu.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 23:45:59 door Nat007 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #168 Gepost op: 14-04-2019, 23:38:35 »
-stuurt aan verkeerde koffers te pakken
-laat, op poleposition, toch iemand anders winnen
-ziet niet alle brommers, is met Bas aan het overleggen als ze op de uitkijk moet staan

mols gedrag, dat ook breeduit in beeld is gebracht, lastig...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #169 Gepost op: 14-04-2019, 23:39:21 »
Ik weet dat de mol pas in Vietnam is gekozen, maar tijdens het jongleren filmpje zie je in de achtergrond twee schilderijen met schepen er op bij Kaat. Vind het wel verdacht dat dit uitgerekend de tweede opdracht is met een schip.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #170 Gepost op: 15-04-2019, 00:21:47 »
-stuurt aan verkeerde koffers te pakken
-laat, op poleposition, toch iemand anders winnen
-ziet niet alle brommers, is met Bas aan het overleggen als ze op de uitkijk moet staan

mols gedrag, dat ook breeduit in beeld is gebracht, lastig...

Allemaal juist, maar:
- Zegt heel nadrukkelijk en naar waarheid dat ze de gong (en de brommer?) niet moeten pakken, dat het bloemstuk en de TV een verdubbeling opleveren en ze de rest - 'tricky dus - niet weet;
- Grijpt in als Bas de figuurtjes op de brug onnodig in extenso aan het beschrijven is;
- Herkent verschillende landmarks op de muur.
Woosie down?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #171 Gepost op: 15-04-2019, 00:57:42 »
Kaat had daar gewoon een goede molpositie. Samen met Bas, maar Bas deed bijna alles goed; vond de gebouwen, gaf goede tekeninstructies. Je kunt bij die muur zowel Joeri en Elisabet aansturen en Axel en Bruno beïnvloeden. Kaat was aan het vertragen door achteruit te lopen en miste verschillende brommers. Van alle objecten (bloemstuk, 2 x een vaas, motor, tv en boot) zeiden Axel en Bruno uiteindelijk alleen zekerheid te hebben over de TV en het bloemstuk. Waarvan de TV erg lastig te vervoeren was. Axel kan wel opzichtig die boot aan z'n scooter gehangen hebben, maar hij maakte zichzelf er onnodig extra verdacht mee aangezien hij niet eens door her parcours heenkwam. Had dus helemaal niets uitgemaakt welk object hij uiteindelijk koos.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #172 Gepost op: 15-04-2019, 12:33:09 »
En ik vond het ook wel weer een prestatie van Kaat om na de vorige test grotendeels op Eva te hebben ingezet, nu op een totaal andere mol door te gaan. Niet alleen ten koste van Bruno, maar ze heeft Michaël ook verslagen  ::vergroot::

Tav het argument dat het er te dik bovenop zou liggen en iets zou zijn wat niet in the picture zou komen als ze echt de mol is; voor Axel, Elisabet en zelfs Bas zijn eveneens opzichtige molacties te noemen die desalniettemin vol in beeld zijn gekomen. Dat kan ook taktiek van de makers zijn. De mol vol uit de wind houden is zo'n oude en bekende methode, ben blij dat ze daar hoe dan ook van afwijken bij de Vlamingen  :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #173 Gepost op: 15-04-2019, 12:38:26 »
Ja dat is even wennen, maar ik wil het graag aannemen..

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #174 Gepost op: 15-04-2019, 13:05:51 »
Ik weet eigenlijk niet of de vazen-actie van Kaat wel zo mols was. De keuze was uit 2 blauwe vazen. x3 en x0. x3 zag ze, x0 niet (helemaal). Als ze Axel en Bruno op 1 van de 2 vazen had willen laten gokken, was de kans even groot op een x3 als op een x0. En dan was het bedrag misschien wel verdriedubbeld. Zo'n groot risico neem je als Mol liever niet toch. Toch werd het wel als verdachte actie van Kaat gepresenteerd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #175 Gepost op: 15-04-2019, 13:08:34 »
Er is nog wel hoop dat ze de mol is, maar ik denk het niet ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #176 Gepost op: 15-04-2019, 13:52:23 »
Ik zie ondertussen niemand van de overblijvers nog als Mol, dus dan blijf ik maar lekker bij Kaat  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #177 Gepost op: 15-04-2019, 16:18:47 »
De laatste twijfels over Kaat zijn bij mij weg: ik zie geen mol meer in haar.

De biecht vorige week over Eva vond ik al raar, net zoals die schutter afschieten nadat Bruno zich opofferde.

Nu ook weer:
Waarom verbeter je Bas als die foute mozaïeken ziet?
Waarom wijs je Bas op het feit dat hij teveel info geeft?
Waarom geef je duidelijk door dat de tv en de bloemen sowieso x2 zijn?

Mijn gevoel is ook dat ze te naturel is. Ze komt op mij zo echt en zo puur over dat ik niet geloof dat zij de onvoorbereide mol is.

Ik ga deze aflevering sowieso nog herbekijken, maar na 1x gekeken te hebben deze week, denk ik echt niet meer dat zij het kan zijn
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #178 Gepost op: 15-04-2019, 16:57:26 »
Klopt. Kaat absoluut uitgesloten net als Elisabet.
Kennelijk is de mol een man dit jaar

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #179 Gepost op: 15-04-2019, 17:17:54 »
::jaja:: sowieso is de mol 2019 hard op weg om mijn favoriete seizoen te worden

Mee eens! Het is uitzonderlijk goed.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!