Auteur Topic: [kandidaat] Kaat  (gelezen 25646 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #200 Gepost op: 19-04-2019, 18:02:38 »
Niet akkoord. Wat moet ze dan wel gaan doen? Deze opdracht was zeer moeilijk om subtiel te mollen toch? Of moet je echt 3 brommers gaan missen en verkeerde gebouwen gaan beschrijven? Nee toch

Niet diverse details herkennen? Niet Bas terecht van een verkeerd detail afhouden? De telefoon pakken en onnauwkeurig doorgeven? Dat soort dingen. Dat ze op een sleutelpositie zit is niet zo belangrijk, het gaat erom wat ze ermee doet of probeert.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #201 Gepost op: 19-04-2019, 18:19:44 »
Ik geef je gelijk dat Kaat een heel toffee kandidaat is. Ik volg je echter niet in het molpotentieel.

Ze hebben voor de start allemaal testen gedaan om te kijken of de mol geschikt is, ze hebben dus veel meer info die ze nooit gaan tonen. Wij weten niet hoe het daar gegaan is en hoe Kaat het er daar vanaf heeft gebracht, maar ik denk dat de mol op meer gekozen is dan 1 opdracht waar die mogelijk niks kon doen (zoals niet moeten springen of niet gekozen worden om te jongleren) en 3 vragen per persoon.

We kunnen ook niet vergelijken: of Kaat is uitzonderlijk goed en kan zonder probleem de rol van mol in zichzelf opnemen en blijven zichzelf spelen (Haar broer zei in een interview van HUMO dat hij Kaat ziet op tv zoals ze is)
of ze is een kandidaat en gewoon zichzelf en dan gaan we nooit weten hoe ze als mol is.

Tuurlijk baseer ik dat op hetgeen we tot nu toe wel te zien hebben gekregen. Zij zou een geweldige mol zijn op basis van haar gedrag en hoe ze met alle opdrachten is omgegaan tot nu. Ofwel was dat als oprechte kandidate ofwel als mol, daar verschillen we van mening over. Ze zit vaak in sleutelposities, ze neemt altijd snel het initiatief om op die posities te komen. Ze roept niet snel de ergernis van de groep op zich af als ze weer eens geld verspeelt, omdat ze zo natural en direct overkomt. Ze kan liegen dat het gedrukt staat (in de boot tegen Ingrid bijvoorbeeld over die 14 minuten dat ze al geroeid zei te hebben). Ze is de jongste bovendien en het zou fijn zijn als de jonge honden in de toekomst niet meer per definitie geskipt kunnen worden als potentiële mol. Hoe vaak kom je een 22-jarige tegen die zoveel kwaliteiten heeft.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #202 Gepost op: 19-04-2019, 18:41:27 »
Ik zag al in de eerste aflevering dat Kaat prima molkwaliteiten heeft en dat werd bevestigd in de volgende afleveringen. Zij is zeer zelfverzekerd en sociaal, zit goed in de groep en weet de groep te sturen in een richting die kandidaats lijkt maar geld uit de pot houdt. Zoals het wachten in de geketende wandelproef,  het snel inzetten van de roeister, het ingeven van de (foute) codes bij de bom, de avatar en mogelijk ook de survival waar ze mede de kandidaten indeelde.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2019, 22:50:15 door Luc »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #203 Gepost op: 20-04-2019, 00:26:04 »
Niet diverse details herkennen? Niet Bas terecht van een verkeerd detail afhouden? De telefoon pakken en onnauwkeurig doorgeven? Dat soort dingen. Dat ze op een sleutelpositie zit is niet zo belangrijk, het gaat erom wat ze ermee doet of probeert.

Inderdaad. Dit is gewoon een valide argument. Jammer maar wsl is ze het gewoon niet.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #204 Gepost op: 20-04-2019, 10:17:34 »
Wat hierboven gezegd werd is toch ook een valide argument? Dat Bas haar misschien verdacht en dat ze dus voorzichtig moest zijn?

Daarnaast kun je opsommen wat ze allemaal niet gedaan heeft als Mol maar dat kun je voor iedere kandidaat in iedere opdracht doen. Je kunt het ook van de andere kant bekijken en kijken wat ze wel gedaan heeft, zoals vertragen door achteruit te lopen, brommer missen, x wel zien maar 0 niet, de vazen niet duidelijk zien/omschrijven...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #205 Gepost op: 20-04-2019, 12:33:59 »
Wat hierboven gezegd werd is toch ook een valide argument? Dat Bas haar misschien verdacht en dat ze dus voorzichtig moest zijn?

Dat verklaart niet dat Kaat bewust initiatief neemt in goede acties. Als mol mag je het allemaal op z’n beloop laten, maar wat zij doet is typisch kandidaats gedrag.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #206 Gepost op: 20-04-2019, 13:20:36 »
Inderdaad. Dit is gewoon een valide argument. Jammer maar wsl is ze het gewoon niet.

En er kan een lijst met valide argumenten tegen elke andere nog overgebleven kandidaat gegeven worden. Axel verdient onnodig 700 euro aan tafel en stuurt Bruno naar de juiste locatie voor de 1100 euro, Elisabeth verwisselt onnodig twee stranddansers en wint geld, Bas gaat onnodig op tijd in de jeep zitten en verdient 4000 euro en de andere twee hebben feitelijk vrijwel niets fout gedaan.

De mol zal proberen om genoeg te mollen om de kans op mislukking te verhogen, maar subtiel genoeg om niet door gands het land en de rest van de groep verdacht te worden. Er is genoeg wat ze deze opdracht deed wat haar wel verdacht maakt, het meeste al opgesomd in dit topic. Dat Kaat achteruit loopt, veel vertraagt, de cruciale min-objecten mist ondanks op de uitkijk te staan is wel verdacht, even als het feit dat ze zo nadrukkelijk zei tegen Bas over die gemist vaas: "Het was a vermenigvuldigteken. Géén deelteken, een vermenigvuldigteken"; daarmee molt ze mijns inziens en plant de overtuiging dat het hoe dan ook een verdubbeling meebrengt. Het is zelden 100% molkeuzes, of zo iemand valt gelijk door de mand.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 13:25:10 door Nat007 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #207 Gepost op: 20-04-2019, 13:33:41 »
Ik vond dit beeld van de opdracht met Kaat gewoon grappig, in combinatie met het "hier had je de namen van de kandidaten kunnen vinden" -fragment van Kaat  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #208 Gepost op: 20-04-2019, 16:14:55 »

Wat is er intussen gebeurd? Wie vertraagde? Wie vond de mozaïeken niet? Wat we uiteindelijk wel zien is dat Kaat steeds Bas hielp met het aanwijzen van de steentjes en dat Bas uitstekende info gaf aan Joeri en Elisabet. Misschien is dat ook bewust zo gemonteerd.

Veel verdachter vind ik dat Kaat de gong en de boot niet spotte.

(even ingekort voor de leesbaarheid, hoewel ik het eigenlijk ook eens ben met de rest  ::ok::)

Ik denk ook dat of Bas of Kaat de mol is. Voor mij kan het bijna niet anders dat dit dé plek was om te kunnen mollen.

Kaat blijft voor mij net wat verdachter dan Bas.  Ik heb een tijd gedacht dat Kaat of Eva de mol moest zijn, omdat -wat hier ook ergens is opgemerkt door iemand  ::ok:: - het in dat duo best vaak fout gaat.

Kaat zat in afl 2 met Bas ook in een sleutelpositie en maakte weliswaar 'keilekkere dipsaus', maar deelde essentiële informatie niet en gooide bepaalde ingrediënten aan de kant. Zowel Bas als Kaat waren hier verdacht.

Wat toch weer minder voor Bas pleit is dat hij zijn tafelopdracht goed heeft vervuld (5 minuten tegenspreken is lang  ::jaja:: en een moeilijkere opdracht dan Kaat had) en dat hij niet afgeschoten werd tijdens de survival-opdracht (bam, 4000 euro in de pot) Nu zou dat laatste een (inschattings)fout kunnen zijn, maar ik geloof dat eigenlijk niet.

En inderdaad: op een of andere manier werd door Bruno en Axel toch de beslissing genomen om de boot in te laden. Sowieso, omdat de tv niet meer paste  ::rofl::, maar ook omdat er rondom dat item de verwachting was dat het meer geld zou opleveren. En dat komt weer doordat Kaat en Bas niet de juiste informatie hebben doorgegeven.

Het 'niet spotten' van de gong en boot zijn in dit geval behoorlijk verdachte acties inderdaad!

Ik denk ook dat Kaat zich hier als 'de ideale kandidaat' gedroeg om op een subtiele manier toe te slaan.

Dat de mol zich teveel als een kandidaat zou gedragen; die gedachte laat ik sowieso los.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  ;D Bij iedereen zijn molse en minder molse zaken te zien. Het moet ook niet meteen duidelijk zijn natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2019, 16:20:53 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #209 Gepost op: 21-04-2019, 09:26:41 »
Dat verklaart niet dat Kaat bewust initiatief neemt in goede acties. Als mol mag je het allemaal op z’n beloop laten, maar wat zij doet is typisch kandidaats gedrag.

Inderdaad. Bij de brommeropdracht is zij verantwoordelijk voor minstens 1000 euro. Veel meer dan wat gemist kon worden met de brommertjes.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #210 Gepost op: 21-04-2019, 21:29:48 »
Oh my god  ::oink::

Wederom de verkeerde molverdachte. Wat een teleurstelling.. Enige hoop op redelijk eindigen nog in de pool is als Bas het blijkt te zijn (had ik de eerste 4 afl op ingezet). Maar het zal Axel dan wel zijn, Zucht. Jammer Kaat, toffe kandidate  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #211 Gepost op: 21-04-2019, 21:30:22 »
U was fantastisch Kaat  ::bravo::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #212 Gepost op: 21-04-2019, 21:42:04 »
Shit, ik kon het niet laten om het Wie is de mol? topic te lezen voordat ik de aflevering zelf gezien had.

Maar ik heb dus wel goed voorspeld dat ze zou afvallen deze keer en tevens dat dat voor de finale zou gebeuren.  ::)

Wel heel jammer, maar had me er al mentaal op voorbereid. Ze was samen met Eva mijn favoriet.

Je was geweldig, Kaat.  ::joehoe::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #213 Gepost op: 21-04-2019, 22:10:36 »
Nee, wat balen! Nog maar een favoriete over. Van nummer 2 naar nummer 1.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #214 Gepost op: 21-04-2019, 22:21:43 »
 ::oink::

Ik moet de aflevering ook nog kijken... Zou het dan toch Bas zijn? Of Joeri?
Of toch de enige overgebleven vrouw?
Ik ga goed opletten.

Kaat was een toffe kandidate!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 21-04-2019, 22:23:32 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #215 Gepost op: 21-04-2019, 22:38:48 »
Tijdens een zonnige fietstocht vandaag kwam ineens de gedachte in me op dat Kaat wel eens de afvaller zou kunnen zijn vanavond. en ja hoor....
Met deze voorkennis de aflevering maar eens goed bekijken.

Jammer inderdaad, Kaat was een toffe kandidaat! ::bravo::

Ik had het gevoel dat ze zou afvallen toen Bas zei dat Kaat het meest kunstzinnig was. Dat lag er zo dik bovenop.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #216 Gepost op: 21-04-2019, 22:50:44 »
Wat ontzettend jammer! Ik heb haar geen seconde verdacht maar wat een geweldig leuke straffe madam die Kaat. ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #217 Gepost op: 21-04-2019, 23:18:08 »
Jammer zeg, ontzettend leuke kandidate. :\'(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #218 Gepost op: 21-04-2019, 23:47:30 »
 ::zwaai:: wat jammer! Echt één van mijn favorieten van dit seizoen.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #219 Gepost op: 22-04-2019, 00:25:43 »
Dag leuke, lieve, stoere Kaat  ::bravo::
Ma how, zeg!