Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 125821 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #200 Gepost op: 10-03-2019, 01:58:24 »
Het grootste kritiekpunt is voor mij altijd de lengte van de uitzending. Maak die uitzending een half uur langer zodat er meer molacties besproken kunnen worden. En besteed minder tijd aan het publiek en geen tijd aan de familie/vrienden van de mol.
Rik heeft z'n best gedaan om zoveel mogelijk molacties aan bod te laten komen, maar hij zit ook vast aan een korte live-uitzending.

Merel heeft mij als mol op sommige punten positief verrast, zoals:
- het weghalen van het geld zonder door de lasers geraakt te worden
- fouten dingen roepen op de balkonnetjes die makkelijk gecontroleerd konden worden
- al die bananentrossen wegslepen en een koker laten hangen voor de neus van Sinan

Maar ik ben toch wel teleurgesteld dat ze in meerdere opdrachten gewoon haar best heeft gedaan.
De geldverdeling bij Links/Rechts was behoorlijk oneerlijk. Waarom 500 euro in twee enveloppen en slechts 50 euro in andere?

Ze werd door Rik ook neergezet alsof ze weinig verdacht werd, terwijl ze toch vrij veel werd verdacht, ook door Nikkie en Robèrt.

Voor volgend jaar hoop ik dat er wat met de kritiek op dit seizoen wordt gedaan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #201 Gepost op: 10-03-2019, 02:03:29 »

Maar ik ben toch wel teleurgesteld dat ze in meerdere opdrachten gewoon haar best heeft gedaan.
De geldverdeling bij Links/Rechts was behoorlijk oneerlijk. Waarom 500 euro in twee enveloppen en slechts 50 euro in andere?


Grotendeels met je eens. Maar ze moest de enveloppen natuurlijk nog wel zo onmols mogelijk pakken. Erg risicovol om meteen te grissen.
RP was gelukkig niet scherp genoeg door eerst de stadskaart te pakken waardoor oa het haar lukte op n vrij subtiele manier.
En dan natuurlijk nog zorgen dat die bedragen verdwijnen.
Ze kan ze natuurlijk niet niet binnenrijden.
En dat deed ze vlakbij Jamie wat haar wel credits doen toekomen

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #202 Gepost op: 10-03-2019, 02:39:08 »
Citaat
Het grootste kritiekpunt is voor mij altijd de lengte van de uitzending. Maak die uitzending een half uur langer zodat er meer molacties besproken kunnen worden. En besteed minder tijd aan het publiek en geen tijd aan de familie/vrienden van de mol.
Het is een live-uitzending op locatie met nadrukkelijk een 'komt allen' publiek. Dan moet je die ook laten zien. Maar ik ben het volledig eens met de kritiek hier, dat het qua tv waardeloos is. Ook nog alleen kinderen gevraagd, want die staan vooraan.
En dan vraag je vooraf zes personen op wie ze zitten, en nadat dan de mol bekend is vraag je nog eens zes man of zij ook op die mol zaten, of op een ander....lokale zender tv.

De Mol-M hint en de verspreking in het 'jullie beide gefeliciteerd' waren voor mij doorslaggevend.
Verder vond ook ik het een teleurstellend seizoen met te veel plusgeld.
Is FTM daarmee als speurmiddel definitief om zeep geholpen?
Het gaat toch om het spekken van de pot?
Zo'n Sinan, die nog eens nadrukkelijk stelt dat het hem totaal niet om de pot te doen was.

Niemand brengt geld in de pot om maar alsjeblieft niet verdacht te lijken,
en de mol brengt geld in de pot om maar niet verdacht te lijken.
Is dat wat ze bedoelen met 'niets is wat het lijkt?'

Wel goed om een volgende keer nog nadrukkelijker de sleutelposities in de gaten te houden.
ik kan me nog het seizoen met Maarten vd Weijden herinneren, die dacht een mooie logische oplossing gevonden te hebben door steeds het antwoord met het grootste aantal kandidaten bij een testvraag te selecteren.
Hij vloog er als een van de eersten uit  ::rofl:: Dat zijn nl precies niet de sleutelposities.


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #203 Gepost op: 10-03-2019, 03:22:45 »
Geen idee of het al gezegd is maar wat een saaie bekendmaking van de winnaar/verliezend finalist. De Mol bekend maken was ook vrij saai, met die leaderhint maar daar zat nog spannende muziek onder. Ik snap ook echt niet waarom alles live moet tegenwoordig. Het is veel leuker om te zien hoe een kandidaat hoort dat hij of zijn gewonnen heeft in het land waar het zich heeft afgespeeld.

Verder uiteraard hele saaie aflevering, met (again) weinig besproken molacties. Zeker als je bedenkt dat ze 10 minuten langer hadden. De winnares kreeg amper aandacht, en vragen als "Wanneer kwam je Merel precies op het spoor" hoor je gewoon echt te vragen als presentator.

Ik vond Rik echt goed starten, maar ik vind hem toch te gewoontjes. Pieter Jan had echt een soort uitstraling waar de kandidaten bijna bang van werden, Art ook al was dit te gespeeld soms. Rik doet het presenteren opzich prima maar ik vind het niet spannend genoeg.

Ik vond wel dat Merel ok acties had, maar te weinig dingen in beeld gebracht.

De motor opdracht, de waterval, de joker opdracht waar ze Niels de finale vrijstelling geeft, de kooi opdracht, de opdrachten bij de steenfabriek. Zoveel essentiele momenten misten... echt jammer en zonde.

Maar aangezien Rick veel complimenten krijgt van het "normale" publiek ben ik bang dat we maar geen veranderingen mogen verwachten....

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #204 Gepost op: 10-03-2019, 06:28:25 »
Bedankt iedereen voor het speuren. Ik heb niet veel gepost dit jaar, maar ik lees altijd trouw mee en geniet erg van dit forum.

Ook ik ben weer met veel vragen achtergebleven na de laatste uitzending. Er is gewoon te weinig tijd om alles aan bod te laten komen.

Ik zou het leuk vinden als er, bijvoorbeeld van 19.30 uur tot 20.00 uur, een apart programma (zoals Moltalk) op NPO 1 wordt uitgezonden met alle kandidaten die al zijn afgevallen. Dat programma kan desnoods al eerder worden opgenomen. Dan heeft iedereen al een momentje gehad om in het middelpunt van de belangstelling te staan en toe te lichten wie zij nu verdenken. Desnoods kunnen daar dan ook familieleden van de finalisten aan het woord komen. Dat programma kan dan ook meteen op schermen in het Vondelpark gevolgd worden: leuk voor de wachtende mensen die daar toch al staan. En als dan na het journaal de ontknoping volgt is er veel meer tijd en aandacht voor de mol, winnaar en verliezer. Ontknoping zou dan ook nog wat spannender kunnen: ze staan bijvoorbeeld verder uit elkaar en er gaat een lamp aan bij de mol of ze zijn nog onzichtbaar en dan komt de mol met een liftje boven de grond of iets dergelijks. Betrek er desnoods Victor Mids bij om er een echte mindfuck van te maken  ::oink:: En dan kort een momentje eerste reacties van het drietal met de andere kandidaten en vervolgens uitgebreid de molacties en verborgen aanwijzingen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #205 Gepost op: 10-03-2019, 08:21:48 »
DEEL 2

Dank jullie! Hoe mooi zou het zijn als de Avrotros dit leest en dit volgend jaar ons advies aangrijpt en het beter doet!! Lijkt me voor iedereen top als de laatste uitzending leuker is, of er een Moltalk achter zit! Langer hoge kijkcijfers voor de zender en voor ons een fijn afgerond gevoel aan het einde van het seizoen na al dat gepuzzel en gespeur!

Iedereen bedankt voor het meepuzzelen!  ::ok:: En ook andere merelverdenkers nog gefeliciteerd! Dit was voor mij de eerste keer hier op het forum en ik vind het bewonderenswaardig te hebben meegemaakt hoe intensief en slim iedereen hier puzzelt! En met welke bizarre vindingen veel mensen komen! Het lijkt soms wel de CIA hier!  ::zwaai::
Niet alleen de laatste aflevering. De hele serie vond ik matig.

Graag gedaan. Dank voor de felicitatie. Ook felicitaties voor jou.

Helemaal mee eens. En juist omdat ik het een helemaal te gek programma vind, vind ik het zo jammer dat de kwaliteit van jaren geleden niet meer wordt gehaald. Bij lange na niet, moet ik helaas zeggen. En dat is heel jammer. Zeker in een tijd waar de techniek juist steeds meer mogelijk maakt.
Het ontbreek volgens mij ook aan creativiteit. Misschien tijd voor nieuwe mensen met frisse ideeën.

Laat ik met een positief geluid eindigen: gelukkig zat er geen veiling opdracht o.i.d. in.
Eens met gemis aan creativiteit. Ik mis juist de veiling.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 08:26:51 door molE13 »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #206 Gepost op: 10-03-2019, 08:45:29 »
Merel vond ik een goede mol en ze presenteerde zich goed de laatste aflevering. Alleen te weinig molacties besproken. Weer teveel herhalingen van vorige week. En de winnaar echt heel weinig aan het woord. Ze mocht wel wat meer in de picture. Vooral buiten. En 37 vragen goed van de 40 vind ik best wel knap. Hulde  ::bravo:: voor Sarah.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #207 Gepost op: 10-03-2019, 08:57:11 »
Precies. Het was moeilijk om de Mol te vinden op basis van Follow the Money. Al vanaf vroeg in de serie liep ik rond met een knagend gevoel in m'n achterhoofd dat Merel het 'moest' zijn op basis van gekke dingen als de laseropdracht waar iets niet klopte, de rare vrijstelling in aflevering 3, bepaalde acties maar puur naar de feiten en het geld kijkende was ze gewoon onverdacht. Dat nu blijkt en we hadden kunnen speculeren dat er achter de schermen gesjoemeld is, vind ik een 'flauwe' manier van molspeuren.

Exact dit!

Maar naar welk programma zit ik dan te kijken? Ik wil echt te veel mopperen, maar ik vind wel dat je iemand die (te) veel geld verdient af moet kunnen strepen. De informatie die we hebben is misschien onvolledig, maar het is wel de informatie waar we het mee moeten doen. Achter-de-schermen-molacties zijn absoluut prachtig, maar niet echt bruikbaar in de tienweekse speurtocht waar we hier allemaal zo'n fan van zijn ::jaja::

Dan krijgen we voortaan een 10-weekse afvalrace te zien met middelmatige opdrachten waarbij we in aflevering 10 alles te zien krijgen waaruit blijkt hoe de mol aan het werk geweest is, maar wat ze niet hebben durven uitzenden uit angst dat iemand de mol zou ontdekken.

Niemand brengt geld in de pot om maar alsjeblieft niet verdacht te lijken,
en de mol brengt geld in de pot om maar niet verdacht te lijken.
Is dat wat ze bedoelen met 'niets is wat het lijkt?'

Dit vind ik dus echt de grootste "misser" van dit seizoen; een mol die het meest binnen brengt van allemaal en dan gaan ze vervolgens van alles aan haar toeschrijven wat uit de pot is gebleven, maar wat grotendeels sowieso ook was gebeurd als ze niks had gedaan. Op basis daarvan was zij ook een van de weinigen in de laatste paar afleveringen die echt onmogelijk de mol kon zijn.

De motor opdracht, de waterval, de joker opdracht waar ze Niels de finale vrijstelling geeft, de kooi opdracht, de opdrachten bij de steenfabriek. Zoveel essentiele momenten misten... echt jammer en zonde.

Dit dus. Ik had gehoopt dat in deze opdrachten dan eindelijk molacties zouden zitten die wel het verschil hadden gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 09:00:22 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline rkmccullough

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #208 Gepost op: 10-03-2019, 09:11:52 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

(deze heb ik ook per ongeluk in de pool gepost. oops. mol actie).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #209 Gepost op: 10-03-2019, 09:18:07 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad. 
Helaas kan ik niet zeggen dat ik het een leuke groep vond. Merel deed het inderdaad fantastisch.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #210 Gepost op: 10-03-2019, 09:27:08 »
Helaas kan ik niet zeggen dat ik het een leuke groep vond. Merel deed het inderdaad fantastisch.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit is; zelf vond ik juist wel dat het een enorm leuke groep was!
#edit: laat ik dit specificeren: ik vond dat de onderlinge sfeer goed was en de personen spraken mij enorm aan. Over de manier waarop het spel gespeeld werd was ik soms minder enthousiast, maar dat is vooraf natuurlijk lastig in te schatten. Ik vond de mix van persoonlijkheden echt wel geweldig.

@Rick: ondanks veel kritiekpunten op dit seizoen denk ik dat iedereen hier (maar ik in ieder geval) enorm respect heeft voor de manier waarop jullie je ieder jaar weer inzetten om er weer een fantastisch seizoen van te maken. Zeker gezien het feit dat het, mede door alle (social) media, steeds lastiger wordt om hints en molacties te bedenken die niet meteen de identiteit van de mol verraden.

Bedankt in ieder geval voor jullie harde werk en veel succes (en plezier) met het maken van seizoen 20, ik kijk er nu al naar uit!
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 09:42:52 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #211 Gepost op: 10-03-2019, 09:40:51 »
Zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit is; zelf vond ik juist wel dat het een enorm leuke groep was!
#edit: laat ik dit specificeren: ik vond dat de onderlinge sfeer goed was en de personen spraken mij enorm aan. Over de manier waarop het speel gespeeld werd was ik soms minder enthousiast, maar dat is vooraf natuurlijk lastig in te schatten. Ik vond de mix van persoonlijkheden echt wel geweldig.
De manier waarop het gespeeld werd (jokers) vind ik juist wel goed. De sfeer en mix van persoonlijkheden bevalt mij absoluut niet.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #212 Gepost op: 10-03-2019, 09:42:43 »
uit het feedback topic:
 

3. Schaf de live finale af. Zo voorkom je dat onbedoeld te weinig aandacht gegeven wordt aan winnaar ipv verliezer. En je ruimt meer tijd in voor molacties in beeld brengen.

vrienden van het vondelpark:
https://www.instagram.com/p/Buz6uKwlMHx/

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #213 Gepost op: 10-03-2019, 09:46:52 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

(deze heb ik ook per ongeluk in de pool gepost. oops. mol actie).
Dank Rick weer voor een mooi seizoen!!! Prachtige beelden, een leuke kandidatengroep inderdaad, en wat bleek Merel een mol met stalen zenuwen. Vooral dat laatste niet verwacht inderdaad. Ze heeft leuke sneaky acties gehad, en ook recht in de camera. Ze is een slimme dame met veel facetten, goed gecast en heel verfrissend! Dus hartelijk dank voor weer 10 weken speuren, plezier en spanning  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Enne wat betreft de feedback hier: het zit voornamelijk in wat wij als kijker te zien krijgen inderdaad, een mol die vooral geld lijkt binnen te brengen, en het soort opdrachten helpt hier niet in mee.

Afsluitend: Rick en crew dankjewel, het is en blijft verder een fantastisch concept waar zoveel zorg en aandacht in zit. We kijken nu al uit naar 2020  ::hug::
Meer L

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #214 Gepost op: 10-03-2019, 09:56:38 »
De manier waarop het gespeeld werd (jokers) vind ik juist wel goed.

De jokeracties waren wat mij betreft ook prima. Ik had meer moeite met het feit dat er door het hele seizoen meer echte molacties zijn geweest van kandidaten dan van de mol zelf. En dat het de helft van de kandidaten helemaal niet uitmaakte of er wel of geen geld in de pot kwam, zolang ze maar een leuke tijd hadden. Terwijl ik juist van mening ben dat je als kandidaat moet proberen om zoveel mogelijk geld te verdienen en als mol het tegenovergestelde. Want dat is mijns inziens de insteek van Wie is de Mol.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #215 Gepost op: 10-03-2019, 10:01:56 »
De jokeracties waren wat mij betreft ook prima. Ik had meer moeite met het feit dat er door het hele seizoen meer echte molacties zijn geweest van kandidaten dan van de mol zelf.
Oh zo. Ik denk niet dat het bewust molacties waren van de kandidaten, maar gewoon slechte uitvoering.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #216 Gepost op: 10-03-2019, 10:03:23 »
Even wat anders: waren er niet veel meer mollen in het publiek dit jaar, ten opzichte van voorgaande jaren? Viel mij enorm op!!!!

En zullen we alle feedback vanaf nu naar feedback topic plaatsen? Gekke sfeer op het forum dit jaar, maar ach dat is mijn persoonlijke mening.

Dank weer molspeurders, en WIDM crew  ::bravo::
Ik heb genoten, met de hele familie dit jaar!!!
Meer L

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #217 Gepost op: 10-03-2019, 10:05:33 »
Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we.

Beste Rick, ik kijk al naar WIDM vanaf het eerste seizoen. En je kunt mij niet gelukkiger maken dan een finale met drie kandidaten die voor mij alledrie nog de mol kunnen zijn. Leuk als molloten gaan puzzelen, dat doe ik zelf ook, maar dan graag een puzzel waarvan in de finale pas het laatste stukje beschikbaar komt. Niets zo frustrerend als voor de finale 100% zekerheid over de mol, wat vervolgens overal in media en op social media terugkomt.
Ik vind het ook niet zo erg als een opdracht niet zo goed uit de verf komt. Een opdracht in dit programma kan geen tweede keer gespeeld worden omdat iemand de spelregels niet goed begrijpt of omdat iemand sabotage door de mol verhindert. Dat is het risico van deze opzet. Het is wat het is.
Ik heb genoten van alles wat Merel achter en voor de schermen heeft gedaan om actief geld uit de pot te houden. Onterecht om dat op één lijn te zetten met geld dat de groep niet in de pot heeft weten te brengen. Dat ze zelf ook geld heeft ingebracht, vind ik logisch. Als je de strategie kiest van een warrige kandidaat, moet je ook geld inbrengen, anders ben je in no time door iedereen ontmaskerd op basis van FTM.
Wilde ik toch graag zeggen, tegenover een aantal negatieve reacties hier.
Succes met het maken van WiDM20. Ik kijk er nu al naar uit!



Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #218 Gepost op: 10-03-2019, 10:08:51 »
En dank Marmolleke! Wat fijn zo'n bericht  ::joehoe::

Hoe tof is het dat Rick dan ook hier nog even een bericht plaatst lieve mede molloten.
Ik voel mij bevoorrecht, en ook heel leuk om te lezen dat er echt rekening wordt gehouden met de harde kern.

Dus ik zeg nogmaals, namens ons ALLEMAAL hier: dank dank dank lieve Rick en crew
Hoe gaaf dat we in aflevering 9/10 nog allemaal aan het twijfelen zijn. Elk voordeel heeft zijn nadeel, en andersom!!! zullen we maar zeggen....Cool!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Meer L

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #219 Gepost op: 10-03-2019, 10:12:51 »
Het wordt steeds moeilijker om goed te mollen voor de mol. 9 kandidaten die nep mollen om verdacht te worden bij andere kandidaten zo dat kans groter wordt dat ze doorgaan.

Merel heeft het goed gedaan.