Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 125919 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #140 Gepost op: 9-03-2019, 22:49:12 »
De kandidaten waren wel allemaal heel leuk! Rick Paul en Nikkie moeten meer samen gaan doen! Komisch duo  ::rofl::

Ik vond de groep wel echt heel leuk dit jaar! Vorig jaar was het allemaal "ieder voor zich", maar dit jaar kreeg ik echt het idee dat ze een hoop lol hadden met elkaar.

Leuk ook om te zien dat Merel er zo van genoten heeft om de mol te mogen zijn.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #141 Gepost op: 9-03-2019, 22:49:47 »
Dit ook, in ieder geval kan ik het Merel niet aanrekenen dat veel molacties niet uit de verf zijn gekomen.

Ik vond Rik en Ron trouwens geweldig vanavond, leuke combi!

Ja dat vond ik ook een leuke toevoeging. Ron deed het leuker dan Chris vorig jaar (en ik ben best Chris fan in Moltalk verder) en vind Rik sowieso een fijne presentator. Denk wel dat hij er volgend jaar meer aan zal denken de winnaar iets meer in het zonnetje te zetten. Dat zal per ongeluk moeilijk gegaan zijn denk ik.

Sommige verborgen hints slaan wel echt alles. Ik bedoel;

Sorry, maar dit is gewoon niet serieus te nemen, vind ik.

Hij was genoemd op het forum en klinkt mij niet eens zo gek in de oren. Op zich zijn die verwijzingen altijd wat lafjes, we moeten er ook niet meteen teveel uit kunnen halen, neem ik aan.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #142 Gepost op: 9-03-2019, 22:49:58 »
Speculeren hoort erbij maar is wel altijd ergens op gebaseerd. Maar inderdaad, misschien ontbraken de harde feiten dit jaar meer dan ooit. Vandaar ook dat op het gegeven moment bijna iedereen hier op het forum in verwarring was.

Ik vond dit wel echt heel fijn dit jaar. Geen sluitende dingen. Jammer dat je in principe ook iedereen kon wegstrepen  ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #143 Gepost op: 9-03-2019, 22:50:06 »
Zoals ik al eerder had verwacht blijkt waar

Een goede mol in een slecht seizoen...

Alles wat ze probeerde te doen liep in de soep. Dat ze het deed is geweldig, maar dat het niet baat ligt niet aan Merel.

Heel veel opdrachten dit seizoen waren gewoon slecht geregisseerd. Er lag te veel nadruk op makkelijk te verknallen opdrachten, te veel alles of niets, of te makkelijk te veel te verliezen.

Ik denk dat de Rick echt even achter zijn hoofd moet krabben en echt heel objectief moet kijken wat er mis is gegaan. Dit is niet het wonderbaarlijke programma waar ik vorig jaar weer opnieuw op verliefd ben geworden.

Persoonlijk denk ik dat we als mensen te veel zijn verwend met Thomas en Jan.
Hier hoop ik dat de Vlaamse mol wat meer met zich mee gaat brengen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #144 Gepost op: 9-03-2019, 22:51:54 »
Ja bepaalde dingen kon je wel zien door dat de bedragen niet klopte met wat er te verdienen was. Daardoor hadden er genoeg hier door dat er geld moest zijn gejat bij de laseropdracht. Vooral door die opdracht werd Merel voor mij nog verdachter dan ik haar al vond.



Persoonlijk denk ik dat we als mensen te veel zijn verwend met Thomas en Jan.
Hier hoop ik dat de Vlaamse mol wat meer met zich mee gaat brengen.

Thomas was toch vrij snel bekend als Mol juist? Dat seizoen was voor onze vriendenclub juist mega snel uitgespeeld omdat Thomas zo duidelijk de mol wel moest zijn. Was wel een leuke mol en leuk seizoen verder. Maar vond hem wel een hele duidelijke mol.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:55:12 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #145 Gepost op: 9-03-2019, 22:53:39 »
Ik vond de groep wel echt heel leuk dit jaar! Vorig jaar was het allemaal "ieder voor zich", maar dit jaar kreeg ik echt het idee dat ze een hoop lol hadden met elkaar.

Ik vond de groep van vorig jaar veel leuker. En dat kwam omdat het wat harder was. Dat vind ik spannender om te zien.

Dit jaar voelde het meer alsof ze allemaal halverwege een zakenuitje een beetje chagrijnig waren van de hitte.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #146 Gepost op: 9-03-2019, 22:55:34 »
Ik heb eigenlijk best wel naar een leuke aflevering zitten kijken ondanks dat ik hoopte dat Sarah de mol was. Ik was niet echt teleurgesteld.zoals bij AM of Margriet

Ik ben het eens met de meeste kritiek hierboven wat betreft getoonde molacties. Daarbij was ze kennelijk toch productie assistente :-X


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #147 Gepost op: 9-03-2019, 22:56:44 »
Misschien ontbrak het bij een paar opdrachten, maar er zaten beelden van haar acties in het laserspel. Ook bij andere opdrachten zag je dat er iets niet klopte, al was niet helemaal duidelijk wat er gedaan was: Bijv. links/rechts en geld oogsten. Het is in elk geval zeker niet uniek voor dit seizoen. In verhouding met het krijtje van Anne-Marie was er dit jaar best veel te zien.

Mee eens natuurlijk. Het was doordat Merel zo graag als tweede wilde en de beelden van de laseropdracht (in combinatie met Merels gedrag en het gedoe met de joker) dat ik (en jij, en velen hier op het forum gezien de vlucht die Merel hier in de poll nam) haar op het spoor kwam. Zo zie je maar hoe moeilijk het voor de makers is om niet teveel en niet te weinig weg te geven.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #148 Gepost op: 9-03-2019, 23:00:11 »
Dan verwacht je in de laatste aflevering een goede verklaring waarom Merel als mol toch veel geld hebt gepakt, maar dan krijg je uiteindelijk geen echt antwoord op de vraag. Het was vooral open deuren in trappen, waarbij een hoop hier op het forum al gezegd was. Dan denk ik aan bijvoorbeeld het geld weg halen in de laser opdracht. Tja, dat wisten al. Dat wordt nu trouwens verkondigd alsof ze € 1.500 uit de pot heeft gehaald. Er wordt echter vergeten dat ze zelf natuurlijk ook af kon gaan ofzo, waardoor ze geen geld had verdiend. Daarnaast faalde er sowieso een hoop kandidaten, waardoor er sowieso niets binnen werd gehaald. Tja, dan blijft er van haar hele mollenstreek maar € 500 euro ofzo over. Dat klinkt dan toch een stuk minder sterk...

Eenzelfde iets geldt voor de tuktuk opdracht. We wisten natuurlijk niet precies wat daar gebeurd was, maar we wisten eigenlijk wel zeker dat de mol iets gedaan heeft. De mol heeft dus de inhoud van de enveloppen veranderd. Dat wordt nu verkondigd alsof ze 700 euro uit de pot heeft gehouden. Echter als ze heel die briefjes niet had verwisseld, had ze 200 euro minder in de pot gebracht. Door deze molactie heeft ze er dus voor gezorgd dat er meer geld werd verdiend.

Al met al kan niet gezegd worden dat Merel er voor gezorgd heeft dat de pot historisch laag is. Ik vind nog steeds dat ze er bovenmatig aan heeft bijgedragen om de pot nog wel op dit niveau te krijgen.

Merel als persoon kan ik wel waarden. Toch fijn om te zien dat ze zich wel thuis voelde in haar rol als mol en dat ze toch bij de kandidaten een aantal 'In your face' dingen heeft uitgehaald.

Ik ben daarnaast ook nog wel benieuwd naar de verborgen aanwijzingen. Ik heb geen tijd gehad om daarnaar te kijken. De meeste afleveringstitels konden we wel aan Merel koppelen. Dus die verwacht ik er wel. De vele vogels zullen ook wel een verwijzing zijn, verwacht ik. Verder ben ik nog wel benieuwd naar de ontknoping van de leaderhint. Geen idee of er nog iets anders langs gaat komen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #149 Gepost op: 9-03-2019, 23:03:28 »
Het is al een paar jaar een teleurstelling.

Merel vind ik een prima mol, al had ik graag gezien dat ze niet alleen veel geld uit de pot had gehouden maar zelf ook veel minder geld had verdiend.

Opdrachten waren niet leuk, de sfeer in de groep is niet goed. Het kan allemaal zo veel beter.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #150 Gepost op: 9-03-2019, 23:08:50 »
Het is al een paar jaar een teleurstelling.

Merel vind ik een prima mol, al had ik graag gezien dat ze niet alleen veel geld uit de pot had gehouden maar zelf ook veel minder geld had verdiend.

Opdrachten waren niet leuk, de sfeer in de groep is niet goed. Het kan allemaal zo veel beter.

de ontknoping van Jan vond ik top! Maar ja dat was zoveel dat ze gewoon geen verhaal eraan konden breien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #151 Gepost op: 9-03-2019, 23:08:55 »
Echt waar mensen, toch maar nog even in dit topic.

Dit forum is voor het speuren naar de mol, kritiek op het programma mag naar de AVROTROS gestuurd worden. Die negatieve sfeer en dat gezeur, ik word er gewoon niet goed van.

De kritiek is ook zo bijzonder. 
De ene moppert dat het allemaal te ingewikkeld is, de ander moppert dat we alles al gevonden hadden.
De ene moppert dat de regie zoveel laat zien, de ander dat we niet alles te zien krijgen.
Dat gemopper zorgt er echt voor dat ik het plezier verlies in het programma en het forum.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #152 Gepost op: 9-03-2019, 23:10:26 »
Het bekende euvel van te veel lullen en te weinig acties is er natuurlijk al een paar jaar. Sinds dat de finale rechtstreeks is eigenlijk. Vrees dat we daar ook niet zo heel snel meer van af gaan geraken. Het programma heeft de laatste jaren een extra vlucht genomen qua succes, des te minder redenen om veel te gaan veranderen dus. Denk dat het niemand op dit forum echt bijster interesseert wat mensen in het publiek nou denken en dat die even vijf seconden mogen uitleggen waarom die of die hun Mol is. Net als wat het familielid van die of die er nou allemaal van vindt. Nou was dat in dit geval even vluchtig, maar [wellicht onpopulaire mening] dat bevragen van mensen in het publiek (sowieso de rechtstreekse finale...) mogen ze van mij eigenlijk compleet schrappen (gaat nooit gebeuren).

Qua opdrachten hoop ik ook dat het volgend jaar weer wat spectaculairder wordt. Minder nietszeggende opdrachten als dj'en, kokosnotengooien en sowieso geen opdrachten waar geen geld gewonnen of verloren kan worden. Meer opdrachten waarbij je echt een thrill krijgt. Daar schortte het dit jaar echt aan vond ik, al blijf ik wel een dikke vette pluim geven aan de cameramensen die er elk seizoen toch weer in slagen, in welk land ze ook zijn, ons prachtige beelden te bezorgen. Toch even afsluiten met een welverdiende positieve noot.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 23:18:12 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #153 Gepost op: 9-03-2019, 23:11:19 »
Ik zou eerder pleiten voor slimmere kandidaten, met alle respect. Merel had hele mooie en gewaagde molacties in the making maar werden toch vaak ondergesneeuwd door / overschreeuwd door alle nepmollen en blinde kandidaten. Denk dat de productie ook hiermee heeft moeten dealen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #154 Gepost op: 9-03-2019, 23:12:41 »
Echt waar mensen, toch maar nog even in dit topic.

Dit forum is voor het speuren naar de mol, kritiek op het programma mag naar de AVROTROS gestuurd worden. Die negatieve sfeer en dat gezeur, ik word er gewoon niet goed van.

De kritiek is ook zo bijzonder. 
De ene moppert dat het allemaal te ingewikkeld is, de ander moppert dat we alles al gevonden hadden.
De ene moppert dat de regie zoveel laat zien, de ander dat we niet alles te zien krijgen.
Dat gemopper zorgt er echt voor dat ik het plezier verlies in het programma en het forum.

En ik heb persoonlijk het tegenovergestelde,

Als je enkel er een goed-nieuws-show van moet maken dan verlies ik ook wat de interesse om te posten op een forum.

Maar on-topic. Het seizoen vond ik wel zeer leuk, leuke kandidaten en een goede presentator  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 23:14:18 door Convans »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #155 Gepost op: 9-03-2019, 23:13:38 »
...ik word er gewoon niet goed van.
::hug::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #156 Gepost op: 9-03-2019, 23:15:20 »
En ik heb persoonlijk het tegenovergestelde,

Als je enkel er een goed-nieuws-show van moet maken dan verlies ik ook wat de interesse om te posten op een forum.

Mee eens. Zolang je hier niet gaat lopen schelden en elkaar persoonlijk de maat gaat nemen en je (desnoods harde) kritiek gewoon opbouwend en gefundeerd brengt lijkt het me prima, toch?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #157 Gepost op: 9-03-2019, 23:16:15 »
Ik kan me dit nog wel herinneren met Klaas toen der tijd. Dat was ook heel veel discussie. Gewoon opvreten en doorgaan. Dat de live finale een half uur van de uitzending ondermijnt vind ik niet het schadelijke. Het viel allemaal in het niets. Dat dit de laagste pot ooit oplevert is dan nog een lichtpuntje. Maar ik voelde al tegen aflevering 4-5 dat er niet veel sinan meer an was.

De kandidaten hebben meer gemold dan de mol. Das ook bijzonder toch?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #158 Gepost op: 9-03-2019, 23:17:07 »
Ik verbaas me er een beetje over hoe het na afl 1 t/m 9 hier bijna altijd hosanna is (ik vond dit zelf een vrij teleurstellend seizoen), maar nu is het ineens allemaal bagger. Ik snap dat wij als molloten meer van de Mol willen zien (en van Sarah), maar de zaterdagavondkijker mag ook wel aan zn trekken komen. Ook vind ik dat “laagste pot” ook niet echt eringedramd worden.

Merel was een fantastische mol, die het maximale uit de vrij tegenvallende opdrachten heeft gehaald. Ze heeft relatief veel acties (bijv de opdracht met kisten op het strand heeft ze ook proberen te mollen) en was mooi in your face als mol.

Bij veel opdrachten (zoals de laseropdracht) heeft ze het maximale eruitgehaald zonder dat je het woord Mol op haar voorhoofd kon lezen ( :) ). Ze had gewoon pecht met bijv de bananen en de wel heel instabiele kandidaten bij de laseropdracht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #159 Gepost op: 9-03-2019, 23:17:36 »
En ik heb persoonlijk het tegenovergestelde,

Als je enkel er een goed-nieuws-show van moet maken dan verlies ik ook wat de interesse om te posten op een forum.


Eens.
We moeten gewoon kunnen zeggen wat we vinden en zo negatief zijn de geluiden nou ook weer niet  ::)