Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 125917 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #160 Gepost op: 9-03-2019, 23:20:11 »
Heel blij met zowel mol als winnaar! ::bravo:: ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #161 Gepost op: 9-03-2019, 23:23:28 »
Die negatieve sfeer en dat gezeur, ik word er gewoon niet goed van.
Dan stel ik voor: open een feedback-topic. Dan kan "die negatieve sfeer en dat gezeur" (jouw woorden) verzameld worden op één plek, en dan kan degene die dat wil het ontwijken door gewoon dat topic niet te lezen.

Critici blij, Lukie blij :)

Ik bedoel, het is gewoon logisch dat er na de ontlading van aflevering 10 even stoom wordt afgeblazen.

  • Dat de meest die-hard fans hoge verwachtingen van hun favoriete programma is logisch;
  • dat die torenhoge verwachtingen niet uitkomen is niet gek;
  • dat we dan met z'n allen even willen klagen is ook helemaal normaal;
  • dat dat gebeurt direct na de ontknoping is te verwachten

Dit gaat elk jaar precies zo op dit forum. Zorg dat het forum voorbereid is.

Zelf vind ik de negativiteit trouwens alleszins meevallen. Er is kritiek, en er is lof. Het een overheerst niet het ander. Voor beide moet ruimte zijn. Als we mogen zeggen "Go, WIDM!" dan moeten we, vind ik, ook mogen zetten "No, WIDM!".

Dus dat doe ik dan ook.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #162 Gepost op: 9-03-2019, 23:25:57 »
Inderdaad ik kan me herinneren dat de opmerkingen een stuk erger waren. Het kistje van Klaas, maar ik ga geen doos van Pandora openen.

Ik denk dat niemand hier Merel een slechte mol noemt.
Ik denk dat niemand hier een probleem heeft met wat ze gedaan heeft om te mollen.
Ik denk dat het aanbod van wat er getoond is bij velen tegenviel
ik denk dat velen het aanbod van de opdrachten in dit seizoen niet goed uitgebalanceerd vinden.
ik denk dat de productie van een koude kermis thuis gaat komen, en flink gaan retoucheren aan seizoen 20
ik hoop dat de productie eigenlijk een vakantieseizoen heeft gemaakt om seizoen 20 flink te knallen
ik verwacht dat de productie flink zal meelezen om van haar fouten te leren.

Ik denk dat ik zo de mening van velen hier goed heb omschreven.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #163 Gepost op: 9-03-2019, 23:26:33 »

Dat gemopper zorgt er echt voor dat ik het plezier verlies in het programma en het forum.

Niet je plezier verliezen alsjeblieft en volgend jaar ben je er gewoon weer bij! Net als alle andere blije, opgewekte (en altijd-mopperende) molloten, die horen er nu eenmaal bij. Overal valt altijd wat te zeuren Lukie, mens-eigen, maar zo blijkt maar weer, een ieder is anders en bijna niemand blijkt bijna ooit tevree... lekker loslaten, nagenieten en aub tot volgend jaar!
 En als dit je helpt; ik vind Merel een heerlijke Mol en kijk uit naar volgend jaar met Rik en weer een heerlijk seizoen! Laat een paar mensen zeuren en klagen en geniet vooral met de rest Lukie! Doen wij ook met jou! Dus; tot volgend jaar, gaan we weer samen genieten! Dank voor alle ondersteuning ih forum (samen met je collegae)!  Dank namens allen!
x
Omnia vincit amor

anoniem 30784

  • Gast
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #164 Gepost op: 9-03-2019, 23:28:43 »
Onze antenneverbinding thuis begaf het dus een paar minuten voordat de uitzending begon waardoor alle tv kanalen opeens verdwenen waren.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Hierdoor raakten mijn moeder en ik helemaal in de stress en moesten we heel snel uitvogelen hoe we alle kanalen weer terugkregen.

Gelukkig is dit tijdig gelukt, anders was dit wel heel zuur geweest.  ::rofl::

Het was een heerlijke ontknoping!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #165 Gepost op: 9-03-2019, 23:29:01 »
Zijn er meer Loebassen? Dan wil ik er ook een.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #166 Gepost op: 9-03-2019, 23:31:49 »
Dank voor alle ondersteuning ih forum (samen met je collegae)!  Dank namens allen!
x
Dit wordt inderdaad nog wel eens vergeten (ook door mij!). Goed dat het gezegd wordt. Het forum wordt altijd hartstikke mooi klaargezet en goed bijgehouden! ::bravo::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #167 Gepost op: 9-03-2019, 23:32:10 »
Mee eens. Zolang je hier niet gaat lopen schelden en elkaar persoonlijk de maat gaat nemen en je (desnoods harde) kritiek gewoon opbouwend en gefundeerd brengt lijkt het me prima, toch?

Vind ik ook. Meningen worden grotendeels onderbouwd met argumenten en sommige seizoenen roepen we allemaal hier van de daken hoe geweldig het was. En andere seizoenen zijn de meningen meer verdeeld. Tijdens het lopende seizoen werd gemeld dat kritiek pas ná de finale mocht, als we de molacties hadden gezien. Tsja, dat is nu..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #168 Gepost op: 9-03-2019, 23:32:24 »
Teleurstellend, wat ze hebben laten zien. De actie in het laserlabyrint is hier uitdentreuren besproken en uiteindelijk is het dus precies zo gegaan zoals gedacht. Veel geld weggepakt en zelf plusgeld binnengebracht. Dan kun je wel zeggen dat ze hier geld uit de pot haalt, maar de meeste kandidaten gingen toch al af.  Veel moeite voor een gering effect.

En sorry hoor, maar die tuktukopdracht slaat echt alles. Hoe had de kijker hier precies kunnen weten dat ze het geld verwisselde met lagere bedragen die ze in een eerdere aflevering buiten beeld in haar bh had gestopt? Uiteindelijk brengt ze ook hier weer een behoorlijk netto plusbedrag binnen, hoe je het ook wendt of keert.

Als haar acties in andere opdrachten beter waren, waarom hebben ze die dan niet laten zien? Ik heb een bang vermoeden dat die gewoon niet beter waren dan wat we nu gezien hebben. En wederom dat misplaatste gejuich over de 'laagste pot ooit', alsof de opzet van de opdrachten daar niet heel veel invloed op heeft gehad.

Op dit moment nogal een  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::-gevoel over de ontknoping.
Helemaal mee eens.
We worden als kijkers bij die tuktuk opdracht voor de gek gehouden.
Wie verzint het om bij de tweede ronde de volgende geldbedragen in de enveloppen te stoppen:
€500, 2 x €100 en 3 x €50. M.a.w. één enkele envelop bevat bijna 2 keer zoveel geld als de rest samen! Ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien, maar zo'n idiote verdeling ben ik nog nooit tegengekomen. Dit is gewoon gescript voor de Mol en slaat helemaal nergens op.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #169 Gepost op: 9-03-2019, 23:33:06 »
Vind ik ook. Meningen worden grotendeels onderbouwd met argumenten en sommige seizoenen roepen we allemaal hier van de daken hoe geweldig het was. En andere seizoenen zijn de meningen meer verdeeld. Tijdens het lopende seizoen werd gemeld dat kritiek pas ná de finale mocht, als we de molacties hadden gezien. Tsja, dat is nu..
En nu wordt het nog steeds niet prettig ontvangen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #170 Gepost op: 9-03-2019, 23:34:55 »
Helemaal mee eens.
We worden als kijkers bij die tuktuk opdracht voor de gek gehouden.
Wie verzint het om bij de tweede ronde de volgende geldbedragen in de enveloppen te stoppen:
€500, 2 x €100 en 3 x €50. M.a.w. één enkele envelop bevat bijna 2 keer zoveel geld als de rest samen! Ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien, maar zo'n idiote verdeling ben ik nog nooit tegengekomen. Dit is gewoon gescript voor de Mol en slaat helemaal nergens op.

Ja dat eigenlijk ook, die verdeling is gewoon absurd, eigenlijk zorgt Merel er dan nog voor dat er geen 1.000 uit de pot gaat, als Sarah of Niels die enveloppen in handen hadden gekregen...  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 23:36:39 door Convans »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #171 Gepost op: 9-03-2019, 23:35:23 »
Ik sluit me nog even aan bij Lukie. Het is niet dat we hier moeten voorstellen dat WIDM een perfect programma is, niks is perfect. Maar wij zijn een fansite, waar we fans uit heel het land (en daarbuiten) bij elkaar brengen om onze verdenkingen en theoriën te delen. Voor onze lol. Dat een keer iets niet leuk is, of minder uitpakt, that's the way it is, maar daar lag af en toe iets teveel de nadruk op. En dan heb ik het niet alleen over vandaag. Als moderator was het een zwaar seizoen.

Feedback topic zal ik morgen in de loop vd dag openen - voor wie dat wil weten.

Voor de rest ga ik mezelf nu corrigeren, want ik ga off topic dus deze nog een keer  dit jaar ::ontopic::

Ik vond Rik en Ron ook een leuke combi, mag volgend jaar wel weer (indien t finale format hetzelfde blijft, waar ik wel vanuit ga). ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #172 Gepost op: 9-03-2019, 23:35:43 »
Eerste indrukken

Die foto op het meer was ongeveer 2x zo groot als in het draadje aanwijzingen in de leader. Wat hebben we gemist?

Dat in seizoen 19 de mol nog steeds als eerste de enveloppen pakt..... bijzonder.....

2 enveloppen met 500 euro bij links/rechts. Absurd. Het is genoemd in het draadje, de mogelijkheid,  maar gewoon niet leuk meer. Sinan brengt 2 x 50 euro binnen en dan 2 x 500 die door een molactie onzichtbaar blijven. Tsja het mol script vertoont af en toe een flinke deuk.

Bananenbos .. zo dat was een momentje .... Voel je hem?
Snap nu dat ze de helm nog op had.  ::rofl::

Merel heeft het prima gedaan.

Bij auto lingo was alleen de positie op de steiger interessant. Dat kan niet meer zo'n opdracht. Er waren 5 (ok 4 dan) personen erg volgzaam niks aan het doen. Dat mag pittiger, Jamie deed dat als bondje dan wel goed.
Edit
Grappig dat we onafhankelijk vam elkaar tot het woord absurd komen bij links/rechts. :-\\


« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 23:41:07 door foxhunter »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #173 Gepost op: 9-03-2019, 23:36:17 »
En nu wordt het nog steeds niet prettig ontvangen.

Inderdaad. Heb die mededeling gerespecteerd toentertijd maar nu pal na de ontknoping mag het blijkbaar ook niet  :)

Maar goed, een speciaal apart topic ervoor is een hartstikke goede oplossing. Hoeven mensen zich niet nodeloos door zanik-opmerkingen (ik ben ook schuldig) hen te ploegen. Vond Merel een geweldig leuke meid en ook met een hoop bravoure maar velen hier hebben zoals gewoonlijk een hoop vrije tijd gestoken in het programma en het forum - meelezen, meeschrijven - en dan kunnen teleurstellingen of positieve ontlading misschien wat erger zijn dan bij part-time molkijkers. Ofzoiets  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 23:41:27 door Nat007 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #174 Gepost op: 9-03-2019, 23:38:03 »
Lukie het spijt me voor je reactie op de voor jou negatieve teneur. Ik denk niet dat het onze intentie is moderators het leven ondraaglijk te maken  :\'(

Zoals iemand zei in haar introductie: 'hard op de feiten, zacht op de persoon'...
Daarnaast heel veel hulde voor het in de lucht houden en klaarzetten van dit forum.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #175 Gepost op: 9-03-2019, 23:40:31 »
Ik wil me ook aansluiten bij de complimenten naar de moderatoren toe voor het klaar zetten en onderhouden van dit forum in jullie vrije tijd.

Ik ben zelf ook niet altijd de gemakkelijkste geweest waarschijnlijk, maar het is niet de bedoeling om het jullie moeilijk te maken.

Verder kan ik niet wachten om morgen het seizoen te overschouwen in het feedback topic.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #176 Gepost op: 9-03-2019, 23:42:35 »
Helemaal mee eens.
We worden als kijkers bij die tuktuk opdracht voor de gek gehouden.
Wie verzint het om bij de tweede ronde de volgende geldbedragen in de enveloppen te stoppen:
€500, 2 x €100 en 3 x €50. M.a.w. één enkele envelop bevat bijna 2 keer zoveel geld als de rest samen! Ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien, maar zo'n idiote verdeling ben ik nog nooit tegengekomen. Dit is gewoon gescript voor de Mol en slaat helemaal nergens op.
Hele opdrachten worden verzonnen zodat de Mol kan mollen. Denk aan opdrachten waarbij je geneigd bent te denken: “als we het als groep zus en zo doen, dan winnen we al het geld. Maar, oh shit, er is een Mol in het spel die het gaat verpesten, dus kan dat niet!”
Zo vind ik het geen gek idee om deze opdracht ook wat ‘molbaarder’ te maken door hem een wat schevere geldverding te geven. Uiteindelijk zal de mol het uiteindelijk helemaal alleen moeten doen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #177 Gepost op: 9-03-2019, 23:47:57 »
Ik kom hier ook niet om moderators het leven zuur te maken.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #178 Gepost op: 9-03-2019, 23:58:24 »
Ik probeer altijd wat positiefs te zien maar ook ik vind dit een taai seizoen. Ik snap dat het voor jullie minder leuk wordt als er veel negatiefs geschreven wordt, het is nooit mijn bedoeling geweest om de sfeer voor jullie te verpesten. Maar vat het niet persoonlijk op, het forum is geweldig, niks dan lof voor het adminteam ::bravo::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #179 Gepost op: 10-03-2019, 00:01:40 »
Sommige verborgen hints slaan wel echt alles. Ik bedoel;
...

Ik heb liever weinig goede en sterke hints dan elke aflevering een hint die werkelijk nikszeggend is.

Volledig met Naty eens. Ook de titel 'Uit Stralen' die zou staan voor een mol die geld wegneemt... huh? Dat klopt toch niet?
En deze vond ik wel helemaal vergezocht en iets waar je niets mee kunt:
"tijdens dezelfde opdracht was alleen de guilty pleasure van de Mol niet te horen. Een mol houdt zijn pleziertjes liever geheim."

Dit slaat werkelijk nergens op. Doe dan gewoon geen hints en accepteer dat het format met hints misschien niet meer werkt in het social media/internet tijdperk en pas het format aan naar iets dat wel werkt.

En sommige hints die wel degelijk in de montage zaten, zoals flitsen in een lang shot dat vogels volgde, staat gek genoeg weer niet op de website vermeld. Huh? Je gaat mij niet vertellen dat ze die witte flitsen per ongeluk in de montage hebben gezet. Die waren er 100% met zekerheid ingemonteerd.

Zoals ik al eerder had verwacht blijkt waar

Een goede mol in een slecht seizoen...

Alles wat ze probeerde te doen liep in de soep. Dat ze het deed is geweldig, maar dat het niet baat ligt niet aan Merel.

Ja, precies. Ik vind het stiekem eigenlijk best sneu voor Merel eerlijk gezegd. De opdrachten waren vaak niet erg super en een opdracht als vuurproef valt maar weinig spannends uit te halen als mol, want die opdracht valt toch niet te halen. Ik vind het knap dat ze dat toch nog positief en leuk heeft weten te verkopen achteraf. Maar als de opdrachten spannender waren geweest had zij als mol ook veel meer kunnen shinen! Ondanks dat ik vind dat ze dat nu ook echt goed heeft gedaan, maar op andere gebieden. Vond haar acteerprestaties heel vermakelijk en stoer! Ze had echt meer lof verdiend, want ze is echt een leuke mol die het goed heeft gespeeld en een goede strategie had!!

Ik denk dat de Rick echt even achter zijn hoofd moet krabben en echt heel objectief moet kijken wat er mis is gegaan.

Mee eens!! Stoppen met montagetrucs, stoppen met hints of ze echt goed maken en aanpassen aan het sociale media tijdperk. En er weer voor zorgen dat we het spel kunnen spelen door ZELF de mol te kunnen vinden aan de hand van wat we zien in plaats van wat de montage wil dat we zien.

En ik heb persoonlijk het tegenovergestelde,

Als je enkel er een goed-nieuws-show van moet maken dan verlies ik ook wat de interesse om te posten op een forum.

Maar on-topic. Het seizoen vond ik wel zeer leuk, leuke kandidaten en een goede presentator  ::ok::

Ik ben helemaal voor positief zijn en tegen zeuren en snap Luke heel goed. Maar dit topic gaat ook over de finaleaflevering en ik denk ook dat als zoveel mensen er blijkbaar hetzelfde over denken en een bepaald gevoel hebben overgehouden na kijken van deze aflevering het ook op een onderbouwde manier geventileerd moet kunnen worden op het forum waar gelijkgestemden zijn. Zeker na zo lang bezig geweest te zijn met intensief puzzelen is het jammer als dit dan de finaleaflevering is en veel vragen niet worden beantwoord.

Als het verplicht alleen maar positief en happy de peppie moet zijn gaat dat denk ik niet werken. Dat voelt dan meer als sensuur voor mij. Maar goed, heb hiermee nu alles gezegd, dus hoef het niet nog een keer te zeggen.