Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 125860 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #180 Gepost op: 10-03-2019, 00:02:00 »
DEEL 2



Helemaal 100% eens met chocomol :) Ook wat betreft Rik en Ron.
Helemaal mee eens!

Dank jullie! Hoe mooi zou het zijn als de Avrotros dit leest en dit volgend jaar ons advies aangrijpt en het beter doet!! Lijkt me voor iedereen top als de laatste uitzending leuker is, of er een Moltalk achter zit! Langer hoge kijkcijfers voor de zender en voor ons een fijn afgerond gevoel aan het einde van het seizoen na al dat gepuzzel en gespeur!

Ja dat vond ik ook een leuke toevoeging. Ron deed het leuker dan Chris vorig jaar (en ik ben best Chris fan in Moltalk verder)

Ik vond het ook erg leuk en sterk dat hij juist kinderen vroeg naar wie hun mol was. Dat maakte het extra leuk om naar te kijken! Vooral dat jongetje met een bord voor beide vrouwen als mol :)

Volgens jaar weer Rik en Ron!! Topcombinatie en superleuk voor Ron dat hij nu toch nog iets met Wie is de mol kan doen! :)

Iedereen bedankt voor het meepuzzelen!  ::ok:: En ook andere merelverdenkers nog gefeliciteerd! Dit was voor mij de eerste keer hier op het forum en ik vind het bewonderenswaardig te hebben meegemaakt hoe intensief en slim iedereen hier puzzelt! En met welke bizarre vindingen veel mensen komen! Het lijkt soms wel de CIA hier!  ::zwaai::

[edit]
En Luke, Daisy (en nog andere moderators?) dank voor dit forum. Ik begrijp dat het niet altijd gemakkelijk is dit te moderaten, maar jullie doen het maar mooi wel! Snap dat dat niet altijd even gemakkelijk is. Maar ziet er allemaal top uit wat jullie doen en snel geregeld ook de chat met Rik!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 00:09:03 door chocomol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #181 Gepost op: 10-03-2019, 00:03:17 »
Echt waar mensen, toch maar nog even in dit topic.

Dit forum is voor het speuren naar de mol, kritiek op het programma mag naar de AVROTROS gestuurd worden. Die negatieve sfeer en dat gezeur, ik word er gewoon niet goed van.

De kritiek is ook zo bijzonder. 
De ene moppert dat het allemaal te ingewikkeld is, de ander moppert dat we alles al gevonden hadden.
De ene moppert dat de regie zoveel laat zien, de ander dat we niet alles te zien krijgen.
Dat gemopper zorgt er echt voor dat ik het plezier verlies in het programma en het forum.
Als dit forum voor het speuren naar de mol is, wat doen we dan nog. Volgens mij is de Mol bekend.
Als hier lovend wordt gesproken over het afgelopen seizoen dan is dit blijkbaar geen probleem.
Maar een kritisch geluid is kennelijk uit den boze, zelfs als dit heel netjes wordt verwoord.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #182 Gepost op: 10-03-2019, 00:05:24 »
Als moderator was het een zwaar seizoen.

Niet leuk te lezen. En hierbij een plaatsvervangend "sorry".
Want dankzij jullie kunnen we hier allen op een redelijke manier met elkaar twisten over "wie nu" ...en "wat als"...en "hoe dan"...

Merk ook dat het de laatste jaren "zwaarder" is hier op het forum. Vertrouwde molloten "lees"  je niet meer. Mensen zijn stelliger, en een hint is geen hint als de ander het niet zo ziet. Imho ook jammer. Laat een ieder lekker genieten en geloven...
maar we geven niet op!

-Mij hoor je ook niet over die groene wielkappen van Merel op haar tuktuk en dat dat geen hint was, hihi. Was een hint hoor (in mijn beleving).  ;D-

Mensen vergeten; Het is een spel, het is televisie, het is fictie. Ieder zijn mening en zie hoe leuk andere hints kunnen zijn.

We zien zo veel en denken zo veel, maar mensen laten andere meningen niet staan als ook plausible of oprecht.  Dat is idd jammer en ik snap jou en Lukie oprecht.
Maar wens dat jullie volgend jaar met alle andere moderators en met ons weer die 10 weken aangaan en mee gaan speuren.

Namens (ik neem aan) álle molloten heel veel dank aan jullie moderators nogmaals voor het in goede banen leiden van het forum en houd de moed er in svp.!
Tot volgend jaar!

*Namens allen nogmaals dank!*

Loebas


Omnia vincit amor

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #183 Gepost op: 10-03-2019, 00:15:32 »
Vind ik ook. Meningen worden grotendeels onderbouwd met argumenten en sommige seizoenen roepen we allemaal hier van de daken hoe geweldig het was. En andere seizoenen zijn de meningen meer verdeeld. Tijdens het lopende seizoen werd gemeld dat kritiek pas ná de finale mocht, als we de molacties hadden gezien. Tsja, dat is nu..

Al probeer ik me altijd te verplaatsen in de productie en medewerkers en het daarmee positief te houden denk ik eerlijk gezegd dat een productieteam ook niet zit te springen als publiek doet alsof ze het helemaal te gek vinden, terwijl ze eigenlijk bedenkingen hebben. Ik denk dat onderbouwde feedback, als het niet zeurderig wordt, juist van grote waarde kan zijn voor een productie en het ze ook scherp houdt. Als we alles alleen maar door een roze bril beschrijven gaan zij niets aanpassen, want dan is het al goed genoeg. Maar goed, nu heb ik er wel genoeg over geschreven. Zonde van m'n energie verder. Fijne avond allemaal!  ::zwaai::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #184 Gepost op: 10-03-2019, 00:31:32 »
Zijn er meer Loebassen? Dan wil ik er ook een.

   ::sorry::

*Ze zijn helaas op voor dit seizoen....productie inmiddels gestart voor 2020, komt vast goed*


 
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 01:21:53 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #185 Gepost op: 10-03-2019, 00:40:02 »
Net terug uit het Vondelpark :) Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door Merel als Mol! Vooral haar lef en gewaagde acties maken zo'n tiende aflevering tot een feestje. Ze is zeker een betere Mol dan ik vooraf dacht en een deel van de redenen waarom ik haar eerst had afgestreept zijn gelukkig mooi van tafel geveegd :D

Het was alleen wel een lastig seizoen om de Mol te vinden. Het gros van Merels acties voor zover we ze nu gezien hebben zat niet in de afleveringen en moesten we dus maar naar gissen. Daar kan Merel niet veel aan doen maar ik deel de kritiek dat er veel te weinig aandacht is voor de Molacties en onopgeloste vragen in de laatste aflevering sinds het 'live' is.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #186 Gepost op: 10-03-2019, 00:45:06 »
Bij de Serenade opdracht moet Merel verschillende foute aanwijzingen hebben voorgelezen. Ik heb hierbij mijn twijfels. Dat is ook helemaal niet nodig, want als een kandidaat fout staat wordt er al geen geld verdiend. Ze zal best wel ergens een verkeerde aanwijzing hebben geroepen, daar twijfel ik niet aan, maar ik geloof niet in zoveel.

Zo zou ze bij het bordje met "Het balkon van Niels, Sarah, Jamie en Rick Paul is niet op deze verdieping" hebben gezegd tegen Evelien: Evelien, jouw is niet op deze verdieping".

Dit bordje stond op balkon 510. Dit is het balkon waarop Evelien uiteindelijk stond en ze stond hier ook goed. Dan had ze dus kunnen zien dat hier heel iets anders stond dan Merel zei. En waarom gaat ze naar dit balkon toe als dit niet haar balkon is volgens Merel? Waarom gaat ze überhaupt naar die verdieping, die volgens Merel niet haar verdieping is. Dus zelfs al had ze het bordje niet gecontroleerd, dan nog kon ze kunnen weten dat Merel haar foute informatie heeft gegeven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #187 Gepost op: 10-03-2019, 00:46:07 »

Het was alleen wel een lastig seizoen om de Mol te vinden.

Dat is natuurlijk erg subjectief. Persoonlijk vond ik Merel vrij makkelijk te spotten. Niet op basis van hints of ftm. Gewoon op basis van afwijkend gedrag en rare moves die ze maakte die uit kandidaat oogpunt niet waren uit te leggen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #188 Gepost op: 10-03-2019, 00:46:24 »
Wel fijn dat Rik en Ron de jassen van Art en Chris van voorgaande jaren hebben geërfd.  ;D

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #189 Gepost op: 10-03-2019, 00:46:42 »
Wat meer Evi, Sarah, Nicky, Rick-Paul en Sinan met Ron

« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 00:50:31 door Pierce_Brosnan »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #190 Gepost op: 10-03-2019, 00:53:00 »
Bij de Serenade opdracht moet Merel verschillende foute aanwijzingen hebben voorgelezen. Ik heb hierbij mijn twijfels. (...)
 Dus zelfs al had ze het bordje niet gecontroleerd, dan nog kon ze kunnen weten dat Merel haar foute informatie heeft gegeven.

Geloof wel dat ze echt compleet verkeerde aanwijzingen heeft opgelezen. En dat de kandidaten dat gewoonweg niet voldoende hebben onthouden of gecontroleerd. Soms zit dat mee voor een mol. Ik bedoel RP gaat een potje staan dansen en ziet zo niet dat op zijn bordje staat dat Niels naast hem en Evelien drie balkons verderop daar niet mogen staan. Niels vergeet (blijkbaar dus echt en niet zoals ik dacht expres  ::rofl:: ) dat hij niet naast Jamie maar naast RP stond en denkt daarna dat RP verkeerd stond, die goed stond. Bovendien valt het Niels wel op dat Merel raar en langzaam op de trap loopt maar checkt hij dan niet het balkon waar ze vandaan kwam. (Waarom zou je dat niet doen! ;) )

We zien ook kandidaten elk jaar wel dingen doen, dat je je afvraagt of ze volkomen blind waren.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #191 Gepost op: 10-03-2019, 00:58:20 »
Al probeer ik me altijd te verplaatsen in de productie en medewerkers en het daarmee positief te houden denk ik eerlijk gezegd dat een productieteam ook niet zit te springen als publiek doet alsof ze het helemaal te gek vinden, terwijl ze eigenlijk bedenkingen hebben. Ik denk dat onderbouwde feedback, als het niet zeurderig wordt, juist van grote waarde kan zijn voor een productie en het ze ook scherp houdt. Als we alles alleen maar door een roze bril beschrijven gaan zij niets aanpassen, want dan is het al goed genoeg. Maar goed, nu heb ik er wel genoeg over geschreven. Zonde van m'n energie verder. Fijne avond allemaal!  ::zwaai::
Helemaal mee eens. En juist omdat ik het een helemaal te gek programma vind, vind ik het zo jammer dat de kwaliteit van jaren geleden niet meer wordt gehaald. Bij lange na niet, moet ik helaas zeggen. En dat is heel jammer. Zeker in een tijd waar de techniek juist steeds meer mogelijk maakt.
Het ontbreek volgens mij ook aan creativiteit. Als voorbeeld hiervan kan ik de Roulette opdracht nemen. Bij deze teleurstellende opdracht is toch het minst wat ze hadden kunnen doen om een (zwarte) vrijstelling of een aantal jokers in het 9de bakje doen. Alleen al om te kijken welke kandidaat het na de Wachtkamer opdracht nog aandurft om zover te gaan. En die kandidaat zou beloond worden. Moet je die gezichten van de medekandidaten zien na afloop! Doodzonde dat niemand van de productie op dat idee komt. Kijk dat geen van de kandidaten zover is gekomen, daar kunnen ze niets aan doen. Maar dan hadden ze in ieder geval in aflevering 10 kunnen laten zien wat ze gemist hebben. Dan krijg je tenminste nog wat verrassends aan het einde. Ik denk dat het na 18 seizoenen een beetje teveel routine is geworden. Misschien tijd voor nieuwe mensen met frisse ideeën.

Edit Juist nu ze een paar seizoen geleden begonnen met verbanden te leggen tussen opdrachten, waren de Wachtkamer en Roulette opdracht precies de opdrachten waar je zo'n verband kan leggen. Eerst maak je ze duidelijk dat ze niet tot het einde moeten doorgaan (wachtkamer) en vervolgens laat je ze een opdracht uitvoeren waarbij ze juist "tot het gaatje" moeten gaan.
Laat ik met een positief geluid eindigen: gelukkig zat er geen veiling opdracht o.i.d. in.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 01:13:43 door MartinJ »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #192 Gepost op: 10-03-2019, 01:06:16 »
Dat is natuurlijk erg subjectief. Persoonlijk vond ik Merel vrij makkelijk te spotten. Niet op basis van hints of ftm. Gewoon op basis van afwijkend gedrag en rare moves die ze maakte die uit kandidaat oogpunt niet waren uit te leggen.
Precies. Het was moeilijk om de Mol te vinden op basis van Follow the Money. Al vanaf vroeg in de serie liep ik rond met een knagend gevoel in m'n achterhoofd dat Merel het 'moest' zijn op basis van gekke dingen als de laseropdracht waar iets niet klopte, de rare vrijstelling in aflevering 3, bepaalde acties maar puur naar de feiten en het geld kijkende was ze gewoon onverdacht. Dat nu blijkt en we hadden kunnen speculeren dat er achter de schermen gesjoemeld is, vind ik een 'flauwe' manier van molspeuren.

Maar genoeg redenen om positief te zijn over Merel :D Ze heeft het toch maar even mooi gedaan en voor veel van haar acties heeft ze stalen zenuwen voor nodig gehad ::bravo:: Hup Mol ::joehoe::
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #193 Gepost op: 10-03-2019, 01:22:14 »
Precies. Het was moeilijk om de Mol te vinden op basis van Follow the Money.

Ja is ook geen goede methode .. dat blijkt wederom. Ik volg die lijstjes totaal niet omdat het me niks zegt.

Merel is voor mij een redelijke middenmootmol geworden. Prima verder  ::joehoe::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #194 Gepost op: 10-03-2019, 01:23:31 »
Het zullen wel de acties zijn die de Mereltunnelaars hebben voorgesteld. Meestal worden de acties hier wel goed voorspeld. ;)

Ik zag het blijkbaar niet dit jaar...  ::rofl::

Hulde voor de Merel-tunnelaars! Knap gezien!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #195 Gepost op: 10-03-2019, 01:27:00 »
Precies. Het was moeilijk om de Mol te vinden op basis van Follow the Money. Al vanaf vroeg in de serie liep ik rond met een knagend gevoel in m'n achterhoofd dat Merel het 'moest' zijn op basis van gekke dingen als de laseropdracht waar iets niet klopte, de rare vrijstelling in aflevering 3, bepaalde acties maar puur naar de feiten en het geld kijkende was ze gewoon onverdacht. Dat nu blijkt en we hadden kunnen speculeren dat er achter de schermen gesjoemeld is, vind ik een 'flauwe' manier van molspeuren.

Maar genoeg redenen om positief te zijn over Merel :D Ze heeft het toch maar even mooi gedaan en voor veel van haar acties heeft ze stalen zenuwen voor nodig gehad ::bravo:: Hup Mol ::joehoe::
Maar als je met een standaard formule altijd de mol kan vinden is het ook niet leuk meer. In de ontknoping is aandacht besteed aan het hoe en waarom dat Merel relatief veel individueel (onnodig?) geld verdiend heeft. Als je van mening bent dat de mol zo min mogelijk in de pot moet brengen voldoet de uitleg niet. Als het gaat om een balans tussen onverdacht blijven en de pot laag houden, dan wel.
De input van FTM is onvolledige informatie. Je kan zeggen dat iemand verdacht is o.b.v. FTM, maar zoals dit jaar blijkt, niet dat iemand onverdacht is.
De speculatie was op basis van zeer sterke aanwijzingen... hoewel niet groot in aantal.
Laat het vooral niet elk jaar zo zijn, maar afwisseling en onvoorspelbaarheid zijn wat mij betreft belangrijk. Het heeft ook geen zin een taart te bakken als één methode altijd de juiste is.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 01:30:55 door Rat »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #196 Gepost op: 10-03-2019, 01:39:03 »
O, en ook eens met Loebas. Ik kan het niet beter verwoorden.

Bedankt moderators, deze is voor jullie:  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #197 Gepost op: 10-03-2019, 01:47:06 »
Maar als je met een standaard formule altijd de mol kan vinden is het ook niet leuk meer. In de ontknoping is aandacht besteed aan het hoe en waarom dat Merel relatief veel individueel (onnodig?) geld verdiend heeft. Als je van mening bent dat de mol zo min mogelijk in de pot moet brengen voldoet de uitleg niet. Als het gaat om een balans tussen onverdacht blijven en de pot laag houden, dan wel.
De input van FTM is onvolledige informatie. Je kan zeggen dat iemand verdacht is o.b.v. FTM, maar zoals dit jaar blijkt, niet dat iemand onverdacht is.
De speculatie was op basis van zeer sterke aanwijzingen... hoewel niet groot in aantal.
Laat het vooral niet elk jaar zo zijn, maar afwisseling en onvoorspelbaarheid zijn wat mij betreft belangrijk. Het heeft ook geen zin een taart te bakken als één methode altijd de juiste is.
Maar naar welk programma zit ik dan te kijken? Ik wil echt niet te veel mopperen, maar ik vind wel dat je iemand die (te) veel geld verdient af moet kunnen strepen. De informatie die we hebben is misschien onvolledig, maar het is wel de informatie waar we het mee moeten doen. Achter-de-schermen-molacties zijn absoluut prachtig, maar niet echt bruikbaar in de tienweekse speurtocht waar we hier allemaal zo'n fan van zijn ::jaja::

Het idee van de taart is inderdaad dat één factor nooit garantie kan geven (gelukkig maar :D), maar wel dat de Mol hoog zou moeten staan in vrijwel ieder rijtje en juist bij het geld was dat gewoon niet het geval dit jaar (zeker voor de ontknoping).
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 20:00:40 door Pac »
...óf niet!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #198 Gepost op: 10-03-2019, 01:48:27 »
Wat weer een fantastische finale!

Ik zat dit keer (2e keer in mijn Molleven) eens op de goede mol, bijna van meet af aan  ::jaja::

Ben niet meer zo actief op dit forum, als voorheen, maar wil wel iedereen bedanken voor al jullie fantastische bijdragen!
Heb uiteraard fanatiek meegelezen zo hier en daar en ook mijn mening mede gebaseerd op al jullie bevindingen.

Op naar volgend jaar, wat mij betreft!

xxx de koningin
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #199 Gepost op: 10-03-2019, 01:55:41 »
Ik vond het wel storend (het is vast al gezegd) dat Sarah zo weinig aandacht kreeg als winnares. Minpuntje.
Sarah denkt dat het spreekverbod nog steeds van kracht is