Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen  (gelezen 14801 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #100 Gepost op: 1-05-2019, 18:17:52 »
Ja, logisch ook dat velen denken aan manipulatie. Na al die debacles enkele maanden geleden. Met de balkonopdracht als hoogtepunt. Schandalig

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #101 Gepost op: 1-05-2019, 18:23:50 »


Ik denk trouwens niet dat de kandidaten aldaar ter plekke al snel tot dit soort conclusies zullen komen. Wij hebben er ook 7 weken over gedaan om dit uit te dokteren. Plus de vraag over aantal Misschienschermen kwam pas in aflevering acht.

Ik denk toch dat als je te horen krijgt “gefeliciteerd “ en je wijst t aanbod af dat je prima kunt bedenken dat de uiteindelijk Mol dan “na jou moet zitten” qua gesprek met Gilles. Tenzij je er vanuit gaat dat er een escape is (bijvoorbeeld dus dat misschien-kandidaten te horen krijgen dat ze t evt wel worden als de nr1 bedankt).

Dat de rest van de kandidaten die puzzel niet zou kunnen maken maakt juist dat ik niet geloof dat t zo simpel gegaan is als jij stelt: Het zou in geval van nee-zeggen (door bijv Axel) er voor zorgen dat enkel hij extra info heeft (de misschienschermen zitten na mij dus ik hoef de voorgaande kandidaten die naar Gilles gingen niet te verdenken)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #102 Gepost op: 1-05-2019, 18:26:05 »
Ja, logisch ook dat velen denken aan manipulatie. Na al die debacles enkele maanden geleden. Met de balkonopdracht als hoogtepunt. Schandalig

Ik vind het eerder schandalig dat dit prachtige programma met widm vergeleken wordt  :-X

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #103 Gepost op: 1-05-2019, 18:33:11 »
Manipulatie is eenmaal een ding in beide Wie is de mol versies. We worden bij beide series gemanipuleerd met neppe verdenkingen, montage etc.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #104 Gepost op: 1-05-2019, 18:35:20 »
Manipulatie is eenmaal een ding in beide Wie is de mol versies. We worden bij beide series gemanipuleerd met neppe verdenkingen, montage etc.

Ik vind niet dat we hier onjuiste informatie krijgen. We zien alle opdrachten gebeuren zoals ze gebeurd zijn, er wordt chronologisch niets veranderd en er wordt al helemaal geen molactie verzonnen.

Dat ze niet alle verdenkingen tonen en niet alles in beeld laten komen is logisch, maar er is nog een verschil met foutieve informatie geven en dit.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #105 Gepost op: 1-05-2019, 18:38:42 »
Manipulatie is eenmaal een ding in beide Wie is de mol versies. We worden bij beide series gemanipuleerd met neppe verdenkingen, montage etc.

Ik typte iets heel onaardigs maar gelukkig kon ik mezelf tegenhouden.
 ::hypocriet::

Wat Convans zegt ..

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #106 Gepost op: 1-05-2019, 19:08:11 »
Ik typte iets heel onaardigs maar gelukkig kon ik mezelf tegenhouden.
 ::hypocriet::

Wat Convans zegt ..

Mag wel hoor ::) maakt mij niks! Maar ik vind de belgische mol ook 100x beter dan de Nederlandse, maar we moeten niet heilig gaan doen dat er niks gemanipuleerd wordt. Dit moet simpelweg ook gewoon, anders wordt het heel makkelijk met de mol zoeken.

En ja er wordt ook foutieve informatie gegeven, de tijden in de tunnels bijvoorbeeld kloppen voor geen meter, omdat elisabet 10min heeft gedaan over een stukje dat in 60 seconden gehaald kan worden. En als je echt gaat zoeken, dan kun je wel meer vinden.

Maarja ik stoor mij er bij beide versies niet aan. Ik vind het “part of the game”, maar daar mogen jullie gerust anders over denken en laten blijken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #107 Gepost op: 1-05-2019, 19:17:13 »
Mag wel hoor ::) maakt mij niks! Maar ik vind de belgische mol ook 100x beter dan de Nederlandse, maar we moeten niet heilig gaan doen dat er niks gemanipuleerd wordt. Dit moet simpelweg ook gewoon

Jazeker.

Maar de belgen verzonnen dit programma ooit en wij hebben het tot over de top verpest. En dan hou ik het nog netjes

Ik zou het een belediging vinden voor deze makers om de montage dingetjes die hier nodig zijn te gaan vergelijken met de leugen en bedrogmontages van WIDM.



« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 21:54:01 door Lukie4, Reden: ik vond het nog niet netjes genoeg »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #108 Gepost op: 1-05-2019, 19:18:46 »
Ik vraag me wel eens af of het nou iedere keer echt zo is dat sommige opdrachten net aan slagen..  ::)

Neem als voorbeelden hiervan de bootopdracht, de paintballopdracht en de tunnelopdracht. Zo'n beetje iedere groepsopdracht waarbij de groep een tijdslimiet had slaagde net aan.  :P

Kan natuurlijk, maar het is allemaal wel heel toevallig.. of gewoon extra zuur voor de mol.  :P

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #109 Gepost op: 1-05-2019, 19:20:01 »
Maareh, even on topic weer, we kunnen Bas dus nu definitief begraven als mol? ::fluit::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #110 Gepost op: 1-05-2019, 19:20:48 »
Maareh, even on topic weer, we kunnen Bas dus nu definitief begraven als mol? ::fluit::
Hadden we dat niet al lang gedaan?
 ::rofl::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #111 Gepost op: 1-05-2019, 19:21:47 »
Hadden we dat niet al lang gedaan?
 ::rofl::

ja ik vind zijn acties ook bewijzen maar dit is toch redelijk onomstotelijk?

« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 19:25:08 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #112 Gepost op: 1-05-2019, 19:22:22 »
En komt hij zondag dan nog eenmaal bovengronds? ::tandpastasmiley::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #113 Gepost op: 1-05-2019, 19:28:45 »
En komt hij zondag dan nog eenmaal bovengronds? ::tandpastasmiley::

Speciaal voor die optie gebruikte ik ook bewust niet het woord "schrappen" ::rofl::

In mijn ogen laat dit nu Axel en Elisabet over. Wie zouden de makers dan bedoelen dat hij/zij boven de andere 2 "misschien" uitsprong? Zelfs beter dan de favoriet? :P

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #114 Gepost op: 1-05-2019, 21:23:28 »
Eén van de chat antwoorden geeft toch weer nieuwe informatie ::vergroot::

Mocht de mol nee zeggen, dan zouden ze iedereen opnieuw spreken ;). Wat Bas dus niet uitsluit ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #115 Gepost op: 1-05-2019, 21:45:47 »
Eén van de chat antwoorden geeft toch weer nieuwe informatie ::vergroot::

Mocht de mol nee zeggen, dan zouden ze iedereen opnieuw spreken ;). Wat Bas dus niet uitsluit ;)

Top! Ik wist wel dat ze slimmer zouden zijn dan een strategie waarbij een nee-zeggende Potentiële Mol voordeel had

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #116 Gepost op: 1-05-2019, 22:16:24 »
Wat ik dus zei  ::rofl::

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #117 Gepost op: 1-05-2019, 22:26:10 »
Wat ik dus zei  ::rofl::

Klopt!
Ik was in dit draadje sowieso al blij met iedereen die niet geloofde in het onomstotelijk af kunnen strepen van Bas, maar jij had ook nog t exacte plan vd productie goed bedacht  ::ok::


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #118 Gepost op: 1-05-2019, 22:37:16 »
Eén van de chat antwoorden geeft toch weer nieuwe informatie ::vergroot::

Mocht de mol nee zeggen, dan zouden ze iedereen opnieuw spreken ;). Wat Bas dus niet uitsluit ;)

Sterker nog, dit spreekt voor Bas als mol. Want als Elisabet nee had gezegd hadden ze nog mensen na haar kunnen vragen  ;D


Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #119 Gepost op: 1-05-2019, 22:42:25 »
Maar ik denk dat ze dat niet gedaan zouden hebben ...want dan zou Elisabet kunnen concluderen dat t iemand van ná haar is.

Ze zouden iedereen spreken en dan iedereen een tweede keer. Zo heeft niemand informatie over wanneer t gebeurd is.