Het was inderdaad niet gemakkelijk om een FTM te maken deze week. Heb er toch een invulling aan kunnen geven die voor mij past:
Roeien en overnachten met dierenWat verdiend werd, is klaar en duidelijk. 250 voor Elisabet en Martijn.
Wat niet verdiend werd, is iets moeilijker.
Ze hebben allemaal hun
roeister 2 keer ingezet. Dat dat gebeurd is, is misschien iets meer te wijten aan Eva, Ingrid en Elisabet, maar hun partners gingen er uiteindelijk toch ook gewoon in mee. Dus daar verliest ieder 250.
Het is ook duidelijk dat zij die de
kamer verlaten hebben ook gewoon de 500 die overbleef niet verdiend hebben. Dus daar verliezen Kaat, Eva, Ingrid en Axel nog eens 250 ieder.
Verder is er ook geen
pindageld in de pot gekomen. Dus heb ik ervoor gekozen om daar te zeggen dat niemand zelfs het minimum van 500 behaald heeft (dus 250 niet behaald per kandidaat).
Aangezien aan de keuze voor de koker van 1000 en 1500 een soort van toevalligheid verbonden is, heb ik de overige 1500 aan niet gepelde pinda's bij onbekend gezet.
Steen optillenDe heren haalden de 1000 binnen, dus logische deling door 3.
VovinamIk ben het hier moreel gezien eens met Pac dat de 3 heren gespaard moeten worden in de afrekening, maar bij mij komt dat niet tot uiting in de inkomsten, maar in wat er net niet binnen gekomen is.
Bij het verdienen van geld is er maar 1 echt twistpunt: Kaat en Eva zijn na ronde 2 uiteindelijk de enigen die willen cashen voor 400 en niet tot 800 wilden gaan. Indien dit plan zich had doorgezet was er maar 600 verdiend na 3 rondes.
De eerste schijf van 600 verdeel ik dus gelijk over 9 kandidaten, maar de laatste schijf van 200 verdeel ik over de 7 kandidaten die overblijven (dus iedereen buiten Eva en Kaat).
De laatste 400 wordt weer verdeeld over alle kandidaten.
Voor het niet verdienen spaar ik Bas, Bruno en Joeri. Ook al hebben de 3 heren invloed op wat de groep beslist door hun mindere prestaties in ronde 3, toch kies ik ervoor om hen daar niets voor aan te rekenen.
Bij 800 zijn Ingrid, Kaat en Elisabet meteen te vinden voor te cashen (en dus de kans op 3200 op te geven). Maar ook Eva en Martijn sluiten zich hier uiteindelijk bij aan (zij het iets minder luidruchtig). Axel lijkt de enige te zijn die echt wilde verdubbelen bij het gongsignaal.
Het zijn dus de 5 cashers die de 2000 die niet verdiend werd op hun geweten hebben.
Dit laatste geeft inderdaad aan dat er een soort theoretische toekenning is in FTM en een soort gevoelsmatige. Theoretisch gezien zijn die 5 verantwoordelijk voor het niet verdienen van 2000. Gevoelsmatig begrijp ik perfect dat je op dat moment casht en de groep behoedt voor een verlies van de reeds verdiende 800.
SamenvattingIk heb links een ranglijst gezet op basis van wat binnengebracht werd (van minder naar meer) en rechts een ranglijst op basis van wat niet verdiend werd (van meer naar minder)
Dat geeft eigenlijk een vrij mooie top 3 qua "Mol op basis van FTM":
1. Kaat (Streepje voor op Eva omdat ze voor het streepje in aflevering 2 wilde wachten)
2. Eva (Streepje voor op Ingrid omdat ze net als Kaat niet wilde verdubbelen na de 400 in Vovinam)
3. Ingrid
Kleine verschillen nog al bij al aan de top en tot en met de aflevering van volgende week ook nog niet echt iets uit af te leiden.