Heerlijke aflevering weer. Genoten van de groep, gelaagde opdrachten en veel Vietnam. De eerste opdracht was lastig te laten slagen. Vraag me af in welke positie de mol wil zitten, praktisch gezien is als eerste gaan koken het meest bepalend voor slagen of falen van de opdracht. Viel me op dat Bas gelijk zichzelf aanwees en dit snel bij de groep afdwong. Hij en Kaat zaten beiden aan de basis voor het mislukken. Gilles liet een tip aan de mol horen voor deze opdracht; zodra je er een verkeerd sausje overheen gooit is de hele opdracht mislukt. Dat leidt naar Elisabet die teveel verkeerde saus bij de noedels gooide, maar geloof zelf niet dat het zo simpel is dat dat Elisabet nu de mol zou kunnen maken. Gilles zei achteraf dat de fouten hierin zaten:
FOUT:
-gebakken noedels (Liesbeth, Eva)
-overbodige ingredienten (Joeri, Elisabet)
-vis te rauw (Bruno)
-verkeerde dipsaus
Maar met de info die Bas en Kaat de groep meegaven was het sowieso mislukt.
Bij de 2e opdracht viel me op dat Kaat de sterke groep onderweg meermalen aanspoorde om sneller te lopen. Dat was uiteindelijk correct (aangezien de zwakke groep ruim sneller binnenkwam), maar op dat moment was dat nog lang niet zeker.
Ook Martijn wilde steeds tempo maken en ook bovenop de berg was hij degene die niet lang wilde wachten. Achteraf gezien had zijn methode achter wel meer geld opgebracht. Kaat mols omdat ze geld uit de pot hield door te willen wachten? Of Martijn mols omdat hij iedereen steeds ophaaste? En in de zwakke groep was het Elisabet die veel tijd probeerde te rekken; bij 1e bordje wilde ze goed nadenken en niet meteen doorlopen, bij de zeepschuif zette zij aan tot blijven proberen.
Mols kwamen over op mij;
-Bas (geen optimale info verschaft bij de 1e opdracht),
-Martijn (zet aan tot snel lopen voor 1 groep),
-Kaat (geen goede info weggegeven bij de 1e opdracht en haaste de sterke groep op om vervolgens te vertragen en geld weg te spelen).
-Elisabet (saus bij de noedels, vertragen bij de zwakke groep en meermalen een blokje richting Joeri laten glijden bij de torenbouwopdracht)
NIET
-Eva (blijft herhalen tijdens de wandeling dat de tijd doortikt en zet aan tot tempo)
-Bruno (lijkt alles nog goed te doen tot nu toe)
-Ingrid
TSJA...
-Joeri
-Axel
Kijk uit naar de 3e aflevering!