Hele ‘grave’ opdracht! Ik heb er enorm van genoten, al die puzzels!
Alleen was het me niet duidelijk hoeveel geld er met de opdracht is verdiend, weet iemand dat? € 4.500 zag ik net. Alsnog een gek getal weer.
Dit zijn verder
mijn bevindingen-
Elisabet en
Bruno: zij deden alles goed. Ook als je net te horen krijgt wat de opdracht is en hoe je kunt mollen, lijkt het me logisch om jezelf niet gelijk af te zonderen. Gilles zal waarschijnlijk hebben gezegd dat er makkelijk water in de kist met de fakkel kan komen. Dan ga je jezelf niet op de boot plaatsen. Onmols dus.
-
Eva: waar was zij? Nadat ze met Kaat terug was gezwommen naar de boot zie he haar vrij weinig. Axel en Kaat zwemmen dan weer terug. Je ziet haar dan alleen met de fakkel in haar hand de ladder vrijmaken, maar haar inzet was heel gering deze opdracht.
-
Axel: ik zie bij Axel al drie verdachte dingen. Natuurlijk het water laten lopen in de kist door erop te leunen, ook Martijn aansporen om zijn reddingsvest op te blazen. Maar wat nog niet is gezegd; hij wist heel goed wat er moest gebeuren. De fakkel moest worden aangestoken en worden gebruikt om de ladder vrij te maken. Hij zag dit al meteen, het kwam over als voorkennis.
-
Bas: was natuurlijk apart met het touw dat losschoot. Dat zou zeker weten een molactie kunnen zijn. Verder zie je hem niet zo veel bezig zijn.
-
Joeri: die streep ik wel af. Heeft geen slechte dingen gedaan, heeft wel goede dingen gedaan.
-
Kaat: lijkt best goed bezig te zijn met de rekensom. Doet verder niet heel veel.
Kortom: Axel, Eva en Bas zijn verdacht.