Ja volgens mij had ik een img van Stella uit Winx Club, wat ik altijd met Brent keek, daar geplaatst als afleiding ofzo. Zodat je het op zou geven uit overmacht. En ik wist ook wel dat jij wist dat ik niet de Mol was, dus mijn cookie had niet de grootste noodzaak gevonden te worden. Met de kennis van nu had ik toch liever mijn eigen cookie ook willen openbaren, dan was mijn pot ook boven de 30.000 uitgekomen.
Maar ja, je wint wat, je verliest wat.
Met welke WidM-kandidaat ik mezelf vergelijk hoorde ik SpacyColours vragen? Je moet je microfoon even aanzetten, anders hoort de rest je niet.
Wat Focus in het reunietopic plaatste is al wel vrij accuraat hoor. Sommige stemmetjes zeggen dat ik op Emilio Guzman lijk. Ik zie dat zelf niet echt, maar het zal dan wel. Emilio was wel een hele leuke kandidaat, dus als ik daarmee word vergeleken vind ik dat helemaal prima.
Victoria vind ik mezelf wel wat minder hoor. Maar ik kan me wel vinden in de kritische noten van Aaf en de koudbloedighied van Art, maar eigenlijk hoop ik dat iedereen mij ziet als een vrolijke, sociale Niels Littooij.
Als winnaar zie ik mezelf wel een beetje als Buddy. Eerst compleet fout zitten. Maar gelukkig toch alles hebben opgeschreven, goed gebruik maken van je bondjes en dan winnen op hoop dat ik toch meer kennis en snelheid had dan mijn tegenstanders. Bovendien zeggen sommigen dat ik op mijn 25ste ook nog door kan gaan voor 15, dus dat hebben we ook gemeen. En ik verlies me ook soms een beetje in mijn fanatisme.
Brent noemt daarnaast ook vaak een Sofie van den Enk, omdat ik zelf vind dat zij een hele goede en verdiende winnares was, vanwege
dit soort acties die ik mezelf ook wel zie doen. Dus dat. Misschien nog een beetje Vivienne zoals ik mezelf op het eind wilde profileren.
En wie was de rest?O, ook goeie vraag! Leuk!
TimvDons vind ik wel een Ewout Genemans. Best rare acties al meteen gedaan in de eerste ronde. Vrij verdacht. Ik kan natuurlijk ook Evi Hanssen noemen, maar die ging twee keer full-on suicide mode. Dat vind ik iets te lage grepen voor Tim.
Van Sanmol snap ik dat men meteen aan Nikkie de Jager denkt. Ik vind hem toch meer een Victoria. Maar Victoria viel toch niet als tweede kandidaat af? Jawel! Want Roeland was de Mol, dus hij was geen kandidaat!
Ons Brentje kan ook meerdere kandidaten geweest zijn. Menno Brentveld klinkt toepasselijk. Zelf zou hij Georgina Verbaan of Daphne Bunskoek prefereren, maar ik vind hem wel een Bella Hay. En niet omdat ik haar verdacht, maar omdat hij af en toe zo
gezellig fel kon uithalen.
Lucy is Sigrid ten Napel. Ze was enorm fanatiek en verdrietig om haar vertrek, ook al liet ze dat niet in haar sterk aanwezige persoonlijkheid merken. En er is nog een derde overeenkomst, die mag ze zelf uitleggen als ze dat wilt.
MollenvangR-Artis Sebastiaan Labrie. Nepmol ten top. Erg aanwezig. Ook wel jammer dat hij het spel moest verlaten. Ik zie MV ook wel de pot verstoppen als hij de penningmeester was geweest.
Michael90is gewoon William Spaaij. Hij mag zelf denken dat hij Nathan Rutjes is hoor, maar nee. William ging ook met jokers naar huis, werd in het begin wel verdacht, maar later niet meer. Genoeg bewijs.
LdHmolletje is natuurlijk Sinan Can. Minst actief (sorry). Ik zie LdH ook niet rennen als het moet. Twee kandidaten, gescheiden bij de geboorte.
Dan hebben we een beetje een probleem met twee kandidaten te veel, waardoor ik ze niet helemaal correct kan relateren aan een kandidaat die op hun positie afviel. Maar gelukkig zijn er nog twee kandidaten die voor de finale afvielen, zoals Sinan, waarmee ik wel veel overeenkomsten zie.
Vermoljoen vind ik wel een Dennis Storm. Zo iemand waarvan je echt kon zien (achteraf) dat hij het spel wel goed snapte. De jongste van de groep, niet te vergeten. Onwijs fanatiek. Iemand waarvan je zou kunnen denken dat hij het spel kan gaan winnen, maar dan toch iets te vroegtijdig strandt.
En Lodewijk is natuuuuuurlijk Patrick Martens. Jokers stelen, topito's graaien in tassen, met een zaklamp in de nacht voor de presentator gaan staan. En iemand die wel aanwezig is in de groep en wat gespeelde hysterie in de groep kan aanwakkeren.
Robbie vind ik het meest een Jochem van Gelder. Vooral omdat hij eigenlijk al bijna veel eerder was afgevallen. Hij zat natuurlijk verder wel goed hoor, daar niet van.
En Mol Robin. Ik denk eigenlijk vooral een Thomas Cammaert. Omdat hij aan het begin door menig kandidaat buiten beschouwing is gelaten. Ja, Robin is er gewoon bij, dat is
gewoon een kandidaat. En ja, als je dan tunnelvisie al hebt op een andere kandidaat, het zij Lodewijk, Robbie, Chardo of Vermoljoen, dan mis je toch die signalen.