Beste mensen, lieve forummers,
Wat was het weer een feest om alle inzendingen te mogen beluisteren. En te mogen beoordelen.
Elke editie is weer een geluksmoment op zichzelf, met dank aan de organisatie!
Wat was het tof om deze keer eens voor Libanon uit te mogen komen. Een land met veel negativiteit, maar tijdens een festival als deze kijken we vooral naar de schoonheid. Vandaar dat de punten voor Libanon werden gewaardeerd, dank iedereen! En zelfs tweemaal 12 punten: we hebben dus een paar échte muziekliefhebbers onder ons, dank aan Noord-Macedonië en de Filipijnen!
Onze punten worden uitgereikt op een wel heel bijzondere plek: social distancing proof! Namelijk de prachtige Jeita Grotto!
Laten we vanaf hier dus snel gaan kijken naar onze puntenverdeling.
Uiteraard beginnen we bij één punt. Deze is voor:
Noord-MacedoniëLeuke feelgood muziek. Geen hoogstaande kwaliteit, maar gewoon gezellig. Pluspunten voor het feit dat je de artiest daadwerkelijk een berichtje hebt gestuurd! Wil ik alles van weten!
De twee punten uit Libanon zijn voor:
MongoliëDit is geen liedje, dit is een beleving! Heel aparte inzending, echt heel gekke shit, maar ik vind de creativiteit wel te waarderen eigenlijk.
Drie punten gaan naar...
Zuid-AfrikaAaawh, ik vind dit zo lief, haha.
Eigenlijk iets dat ik vreselijk zou moeten vinden, maar het is zo zoet, dat ik gewoon niet zuur kan zijn hierover! Mijn guilty pleasure!
Onze vier punten mogen uitgedeeld worden aan:
AmerikaWhoopwhoop, gospel, dus ik hou d’r van. Altijd een succes om zoiets in te sturen, wat mij betreft.
En dan, schrijft u mee? De vijf punten zijn voor:
Zwitserland
Ik heb helaas niet alles kunnen verstaan, maar des te meer voelde ik alles wél. Een heel ander soort inzending en ik kan de moed daarin wel waarderen! Werd echt in het lied meegenomen!
Libanon geeft zes punten aan:
Nieuw-ZeelandEen mooie opening van deze editie! Fijne stijl, fijne stem. Ik miste alleen wel iets van een apotheose, een opbouw met een soort van vuurwerk op het einde. Maar wel mooie, steady inzending!
De zeven punten zijn voor:
DuitslandOeh, leuk! Vooral het refrein vind ik erg catchy en energiek. Lotte doet mij overigens denken aan de hese versie van Marthe van K3, maar oké. Alwéér een prima inzending in de eigen taal-editie van Duitsland!
Onze top drie komt nu, dus de acht punten hebben we gegeven aan...
NoorwegenWauw, die stem zou ik wel willen knuffelen! Wat een kwetsbaar, klein, maar toch ook groots en sterk nummer. Noorwegen begrijpt hoe je hoge ogen gooit!
De tweede plek, met tien punten, komt niemand meer toe dan:
KazachstanWat een leuke, creatieve en toffe inzending! Dankjewel dat je ons hiermee hebt kennis laten maken. Een heel positieve verrassing, waar ik eigenlijk nog véél langer naar had kunnen luisteren! Vooral het refrein is zó tof, zó anders en zó enthousiast. Als ik dit soort inzendingen zie weet ik weer waarom ik een eigen talen-editie een goed idee vind!
Maar er kan er maar één de winnaar zijn. Onze twaalf punten zijn voor:
Frankrijk!Jaaa, leuk! Dit zijn nou die pareltjes die je wilt ontdekken tijdens het RN Songfestival. Overheerlijke vibe, goede muziek, lekkere stem. Ik zeg: een terechte winnaar wat mij betreft! Gewoon steady bovenaan door alle facetten van mijn puntentelling.