Denemarken: Er was absoluut weinig mis met die ‘Anden’ en dat werd gedurende de clip doorging ook nog even bevestigd, dus dat was zeker een pluspuntje.
Oh, het liedje klonk ook wel prima, maar ook wel weer als dertien in een dozijn, om eerlijk te zijn. Eigenlijk een typisch Scandinavisch popliedje voor mijn gevoel.
Engeland: Haha, actueel is het zeker. Moest af en toe wel even glimlachen, maar dat is het dan ook wel.
Slovenië: De videoclip vond ik eigenlijk het beste van dit liedje. Het lied is namelijk nogal eentonig en daardoor niet echt interessant…
Filipijnen: Neeuhj, niet mijn ding dit. Zowel zangtechnisch als muzikaal is het een magere vertoning. De videoclip maakt qua creativiteit nog het één en ander goed, maar mwah.
Letland: Wat een chaotische situatie in die videoclip, wat overigens goed bij het liedje paste. Een mengelmoes van alles en nog wat, in een liedje dat eigenlijk vrij saai en nietszeggend lijkt. En… als je blij bent met je vrouw, waarom zou je dat dan in een klaslokaal zingen?
Ecuador: Haha, je inleidende tekst is 12 punten waard, maar heft in geen enkel geval op tegenover het lied. Ik hou niet van Spaanse muziek, maar je weet mijn antipathie ertegen weer naar een nieuw niveau te brengen. Wel mooie beelden, dat moet ik je meegeven!
Finland: Een vrij duf lied. Zit weinig power in, waardoor ik mijn aandacht er niet echt bij kon houden…
Zuid-Korea: Nogal saay en voorspelbaar, deze inzending uit Zuid-Korea. Er kwam weinig tot geen energie van haar of haar optreden af. Daarnaast vind ik het jammer dat er blijkbaar geen inzending zonder Engelse woorden er doorheen te vinden was… Niet echt een purtehj, al met al.
Bulgarije: Het inzenden van een moederdagwerkje? Als die vrouw alleen had gezongen was het al een oninspirerende inzending, maar een kind in de strijd gooien is wel next level stemmen ronselen.
Malta: Oké hé, dus dan krijg je Malta, dan kijk je daarna naar de inzendingen van afgelopen edities en besluit je dit in te sturen? Een bijzondere keuze...
Wel bonuspunten voor de weinige views, maar dat had je misschien ook kunnen opvatten als een no-go area.
India: Tsja, niet heel origineel om een Bollywood-geïnspireerde inzending te doen voor India… Een stijl waar ik zelf niet van hou, waardoor het dan ook een lange zit is om helemaal te moeten luisteren. Dat Engelse begin kan ik je misschien wel vergeven, maar al met al is het niet mijn ding.
Brazilië: Wat een intens irritant lied. Hoop dat ik hem niet al te vaak meer hoef te luisteren, want het werkt echt op mijn zenuwen.
Griekenland: Nou, als ik iets van Griekenland wil zien kijk ik honderduizend keer liever naar De Mol. Wat een afgang is dit?!
Oostenrijk: Wauw, mijn allereerste hardop-geroepen “Ieuw..” in mijn RN Songfestival carrière werd mogelijk gemaakt door een intens vage gast.
Gráág niet weer zoiets warrigs en onsmakelijks insturen. En zingt hij nou over SOA-testen of wat hoorde ik?
Hongarije: Auch, de enige inzending die écht vals zingt. Da’s óók knap. En knap van mij dat ik toch daadwerkelijk het hele liedje af heb geluisterd. Wel leuk, overigens, om Viola Holt in haar jongere dagen te zien in deze videoclip.