Ik weet dat er mensen zijn die daar heel streng op beoordelen, maar ik vind dat zelf een beetje bullshit. Alsof een artiest/band die ooit een paar hits heeft gehad plotseling nooit meer mee mag doen, terwijl helemaal niemand van ons de andere nummers van die artiest/band nog luistert. Vorig jaar werd een nummer van Loreen door een aantal mensen helemaal niet beoordeeld, puur en alleen omdat Loreen ooit het songfestival heeft gewonnen met een heel ander nummer. Ik weet niet of dat toen puur daar aan lag, want er hebben ook wel eens artiesten meegedaan die mensen al wel kenden, maar die reageerden toen juist meer met "Oooh, ik vind de muziek van die persoon altijd goed!" Dus ja, I don't know...
Overigens kijk ik ook nooit echt naar het aantal views. Goed, tenzij het er echt een miljard zijn of zo. Ik snap overigens ergens wel dat mensen hier wel op beoordelen, maar ik hoop dan altijd maar dat zij dan ook een klein beetje research doen om het eerlijk te houden. Want soms staan er twee video's van hetzelfde nummer op YouTube, waarvan de ene een paar honderd miljoen views heeft en de ander een paar miljoen. En het heeft natuurlijk ook te maken met het aantal inwoners van dat land, maar ook nog eens met diaspora, en ook nog eens met de taal (bijvoorbeeld: een Brits nummer wordt niet alleen in het VK geluisterd maar wereldwijd, en zo kunnen Franstalige en Spaanstalige nummers ook al snel international bekender zijn... nou ja. Daarom kijk er ik zelf niet zo streng naar.
)