Er worden meerdere redenen genoemd om een land minder punten te geven.
- Een lied wat al eerder is ingestuurd: begrijp ik volkomen. Zeker als het lied eerder al goed heeft gescoord - wat hier nou niet echt het geval is
- is dat vrij logisch.
- Engels als taal: zeker in een editie waarin het thema 'landstalen' is, is het erg makkelijk om een Engels lied in te sturen. In andere edities doe ik nooit punten aftrek geven voor engels, want dan is een groot deel in het engels gezongen. Deze editie ga ik dat wel doen, want het is gewoon een stuk makkelijker om nu een engels lied in te sturen namens een land waar engels wordt gesproken. En als het tegen de regels in gaat ( engels insturen vanuit een land waarin dat geen landstaal is) vind ik dat zelfs echt niet kunnen.
- Veel views; tja, dit heb ik zelf al eens aangekaart in een vorige editie. Wat is veel views? Eens met Lucy dat dat lastig te vergelijken is omdat het in elk land ander is. Echter is het voor mij duidelijk dat als je een top 40 lied instuurt als je een land als Nederland hebt, dat dat hem echt niet gaat worden (voor mij). Ik ga je echt geen punten geven met zo'n makkelijke keuze
Iedereen heeft zijn redenen om strenger te beoordelen, dus laten we elkaars redenen respecteren...