17. Oekraïne: tof liedje, maar er waren andere liedjes die beter waren en buiten het refrein mis ik gewoon iets. Geen idee wat ik mis.
16. Ierland: tof om eens te horen, maar veel vaker hoef ik het eigenlijk niet te horen.
15. Verenigd Koninkrijk: ik vind dit wel een tof liedje dat zelfs nog heel recent is. Ik vind de woorden ‘you better’ heel mooi verwerkt in het refrein dat dit liedje tot een liedje maakt dat in je hoofd blijft hangen, maar helaas krijgt het net geen punten van mij.
14. Duitsland: dit vond ik wel een tof liedje. het begon heel tof en ook het refrein vond ik heel tof! Uiteindelijk heeft dit lied de top 10 niet gehaald omdat er gewoonweg betere liedjes waren. Na een tijdje vond ik dit liedje minder leuk dan toen ik het voor de eerste keer hoorde.
13. Noord-Macedonië: heeft ook heel lang in de top 10 gestaan, maar uiteindelijk is het afgevallen omdat ik de strofes eigenlijk heel saai vind. Het refrein vind ik wel geweldig!
12. Hongarije: Ik vind dit een heel mooi lied dat in het begin in de top 10 stond, maar het is snel enorm gezakt, want de tekst werd na een tijdje heel saai. Maar deze stem is zooooo mooi!
11. Roemenië: net buiten de punten gevallen terwijl het wel lang in de top 10 heeft gestaan. Ik hou van liedjes die opbouwen naar een (instrumentaal) hoogtepunt waar echt alles uit de kast wordt gehaald, maar eigenlijk vind ik dat het stukje ervoor net iets beter had gekund. Deze vrouw heeft wel een prachtige stem, maar de reden waarom het net uit de punten is gevallen zijn de ‘ademgeluiden’. Ik weet dat ze moet kunnen ademen, maar deze ademgeluiden storen me enorm. Spijtig dat diit land geen punten heeft uitgedeeld, want nu is dit liedje in het water gevallen (sorry
)