Team 1
Team, ik heb een vraag: wat is het beste? Volgens mij weet ik mijn letter maar niet helemaal zeker. Wacht ik best nog een ronde of verliezen we daarmee tijd/tokens en pak ik best een nieuwe letter?
Er liggen na deze ronde weer 4 tokens (rondes) op tafel. De laatste token spelen we waarschijnlijk ook wel vrij (als we de letter die nu in plaats van de A komt gebruiken). Dan spelen we in totaal nog 5 rondes.
Als je je letter laat liggen, moet je in die 5 rondes nog 3 letters raden. Dat betekent dat je nog 2x je letter mag laten liggen, óf een woord mag vormen, óf dat wij een woord mogen vormen waarin jouw letter niet voorkomt. Als je nu naar je volgende letter gaat, hoef je er nog maar 2 te raden. Dat geeft wel wat meer speling.
Je kunt een beetje gokken als je maar een paar opties hebt. Misschien weet je je volgende twee letters wel direct en kan je de letter die je nu hebt achteraf beredeneren (op het moment dat je je eigen woord bij elkaar gaat puzzelen). Maar die keuze is aan jou.
Bedenk daarbij ook dat we elkaar willen helpen en dat Spacy het jou waarschijnlijk zo makkelijk mogelijk heeft gemaakt.
-edit- of wat Hans in het kort zegt dus.