Aflevering 2
Ondertussen boven Amsterdam
"Fasten your seatbelts, get ready for arrival at Schiphol Airport." Lucy kijkt D*N bang aan. "Ik ben altijd bang voor de landing, straks gaat er iets mis!" Al op de luchthaven in Los Angeles twijfelde Lucy of ze wel in het vliegtuig wilde stappen, want ze werd ineens ontzettend misselijk. De vliegangst nam het bijna over, maar gelukkig wist D*N haar te kalmeren. Nu landen ze bijna in Nederland: het land waar het wereldberoemde zangduo geboren en getogen is. "Het komt goed", zegt D*N tegen Lucy. "Ik vind het vooral weer raar om terug te zijn. Ik ben al vijf jaar niet in Nederland geweest." Lucy knikt. "Dat begrijp ik, ik herken het helemaal. We hebben zelfs al jaren geen tijd gehad om Wie is de Mol te kijken, terwijl we dat vroeger altijd deden." Manager Fabiann, die bij het raampje zit, grijpt in. "We zijn niet in Nederland om 'Wie is de Mol?' te kijken. Het is geen vakantie!" Lucy kijkt vragend naar haar manager. "Hoezo? We hebben pas over twee weken een optreden, en dan gaan we gelijk weer terug naar Los Angeles om een nieuw album op te nemen, toch?" Fabiann zucht. "Heb je enig idee voor wie jullie op gaan treden? De burgemeester van Xuilemveld! Die man heeft macht in het hele land, in heel Europa zelfs! Hij heeft overal wel mensen zitten die voor hem werken. Ondanks zijn baan als burgemeester van een simpel dorpje, wordt hij gezien als één van de meest belangrijke mensen in Europa..."
Niet alleen Lucy, D*N en hun manager vliegen richting Xuilemveld. Zeer voorzichtig zijn de voorzitter van hun fanclub, Brent, en zijn rechterhand Chardo, hun idolen gevolgd richting het vliegveld. Ook zij wonen al jaren in Los Angeles, maar komen oorspronkelijk uit Amsterdam. Er was nog even lichtelijke paniek bij Chardo toen ze het drietal uit het oog leken te hebben verloren, maar gelukkig kwam hij Fabiann tegen op het toilet. Het was een wonder dat Fabiann hem niet herkende, omdat Brent & Chardo zowat elk optreden van Lucy en D*N bijwonen: ze zijn de grootste fans, en misschien zelfs wel een beetje geobsedeerd. Nu zitten ze een paar rijen achter ze in het vliegtuig. "Ik snap nog steeds niet wat ze in Nederland gaan doen. We moeten ze niet uit het oog verliezen, want ik ken dit land totaal niet meer.", zegt Chardo. Brent lacht. "Er zijn vast wel fans in Nederland te vinden die ze naar ons kunnen leiden, komt goed."
Uit het niets ziet Brent dat Fabian, D*N en Lucy het vliegtuig verlaten. "Oh nee hè, die hebben natuurlijk voorrang omdat ze wereldberoemd zijn!" Verschillende passagiers beginnen al met elkaar te fluisteren. "Zeg... zijn dat niet...?" vraagt een oudere man aan de twee fans. "Ja, dat klopt. En wij willen ze graag ontmoeten, dus aan de kant!" Chardo duwt de oude man van zijn stoel af en sleurt Brent mee richting de uitgang van het vliegtuig. Meerdere passagiers roepen de twee jonge mannen na vanwege de manier waarop ze de oudere man behandelen. Mede daardoor worden de twee tegengehouden. "Hier blijven! Jullie mogen het vliegtuig nog niet verlaten, dat is slechts toegestaan voor de VIPS!" Steward chocomol trekt de twee terug naar hun zitplaatsen. "Misschien zijn wij ook wel VIPS!", roept Chardo. Niemand reageert, en chocomol helpt samen met een aantal passagiers de oude man terug in zijn stoel.
"Er zal vast allemaal pers klaar staan op het vliegveld, dus bereid je voor", zegt Fabiann als hij Lucy en D*N uit het vliegtuig begeleidt. "Dat zijn we wel gewend. Wat is het plan voor de rest van de avond?" D*N kijkt Fabiann vragend aan. "Er is geen hotel in Xuilemveld, maar gelukkig heb ik een zolder afgehuurd voor de komende twee weken bij een man uit het dorp. Ik heb gehoord dat hij erg muzikaal is." Lucy zucht. "Geen hotel? Dat wordt twee weken op water en brood leven dus. Hoe gaan we dat nou weer overleven?" Het drietal loopt richting de aankomsthal op Schiphol, waar inderdaad al allemaal pers klaar staat. RTL Boulevard komt direct op Lucy af rennen, terwijl SBS Shownieuws naar D*N schreeuwt of hij zin heeft om mee te doen aan "Thank You For The Music" van Kim-Lian van der Meij. "Nee, bedankt", zegt D*N, terwijl hij met zijn ogen rolt. Lucy praat met alle journalisten en Fabiann sleurt de twee hoofdschuddend mee. "Wat had ik nou gezegd! Niet tegen de pers praten! Daar is onze taxi, stap in." Taxichauffeur de_witte opent de autodeur. "Goedenavond, ik zal u naar Xuilemveld brengen."