Robbieazerty en TimvDons lopen wat rond in het dorp. Ze zijn op zoek naar een kledingwinkel waar ze een pak kunnen kopen, maar hebben al van diverse mensen te horen gekregen dat er weinig chique winkels te vinden zijn in het dorp. Robbieazerty besluit het nog één keer te proberen. Hij tikt iemand op de rug. "Hai? Hai. Ja, waar heb je hier een winkel waar je nette pakken kan kopen?", vraagt hij. "Uhm, eerlijk gezegd... dat weet ik niet zo één twee drie", antwoordt Michael90. Hij was net wat interviews met dorpelingen aan het afnemen over het aankomende feest van mrchipie dat morgenavond plaats zal vinden. "Pff, ze hebben hier dus écht niks", zegt Robbieazerty tegen TimvDons. "Had je anders verwacht dan?", vraagt zijn piloot en assistent. Een paar meter verderop is MollenvangR-Art net een meneer aan het interviewen, als hij ziet dat Michael90 met beroemdheid Robbieazerty aan het praten is. Hij rent weg van de man en slaat zijn arm om Michael heen. "Goedemiddag, ik ben MollenvangR-Art van het Xuilemveld's Weekblad. Tijd voor een interview?" Robbieazerty schudt zijn hoofd. "Please, daar doe ik niet aan. Zeker niet voor zo'n suf krantje. Tim, we gaan!" MollenvangR-Art blijft lachen en groet hem zelfs nog. "Tot morgenavond!", roept hij. Als ze weg zijn, wordt hij woedend. "MICHAEL! WEET JE WEL WIE DAT WAREN?!" Michael90 fronst. "Nee?"
Fabiann, D*N, Lucy, Brtdm, SpacyColours, MV, Michael90
"Ik ga ervandoor", zegt SpacyColours. Hij staat op en trekt zijn jas aan. "Nogmaals dank voor de zalige lunch! Ik zie jullie op het feest morgen, zet hem op hé." Hij zwaait naar iedereen en geeft Lucy nog even snel een knipoog. Fabiann ziet het en maakt er gebruik van. "Gewoon een vriend", zegt hij heel zachtjes. Lucy rolt met haar ogen en neemt nog een slok water.
"Michael, je hebt het net verpest bij die Robbieazerty, bij deze twee ga je het niet verpesten!", commandeert MollenvangR-Art. "We zijn hier voor hun, en níet voor Fabiann. Onthoud dat. Dat is slechts onze geheime missie." Ze staan voor de voordeur van het grote huis, dat meters hoog is, van LdHMolletje. Dan gaat de deur open. "MollenvangR-Art? Wat doe jij hier?" SpacyColours staat in de deuropening. Als MollenvangR-Art antwoord wil geven, doet Michael iets waar hij niet op had gerekend. SpacyColours wordt opzij geduwt en Michael90 rent naar binnen. "MICHAEL! HIER BLIJVEN!", schreeuwt MollenvangR-Art. "Ik ben je hond niet!"
Een half uur later staan de zes weer buiten het kasteel. "Nou, niemand iets gevonden hé?", vraagt hulpdakdekker. "Dat zegt genoeg. Miek1999 is onschuldig!" De andere vijf beginnen zich af te vragen hoe hij dat weet. "Hoezo?!", vraagt Lama1997. Ricardo voegt zich bij hem. "Ja, leg uit!" Helaas voor hun schudt hulpdakdekker zijn hoofd. "Nee, ik ga eerst weer even zelf op onderzoek. We zien elkaar na het weekend, oké?" Hij loopt richting zijn auto en rijdt weg. "Shit, over vijf minuten beginnen de lessen weer! Kom, we gaan snel!" MaikeMeisje klimt in haar auto. Ook Ricardo en Lama1997 stappen in. "En wij dan?!", vraagt Jacco's. "Wij reden met hulpdakdekker mee!" MaikeMeisje start de auto en opent haar raampje. "Instappen! Nu!"
Net op tijd komen ze aan op school: de bel gaat als ze naar binnen lopen. "Nou, hoeft u in ieder geval geen te laat briefje te halen", grapt B&W naar MaikeMeisje. Allemaal moeten ze lachen. Ze stappen de grote hal in en trekken hun jas uit bij de kapstokken. "Nou, snel naar jullie les", zegt Ricardo. Net op het moment dat iedereen zijn eigen kant op wil gaan, horen ze een zeer bekende stem. "Waar komen jullie vandaan?", vraagt Nieky. Iedereen kijkt elkaar aan, en MaikeMeisje besluit het initiatief te nemen. "Zal ik het woord maar nemen?"
Aflevering 18 is alweer voorbij! In hoeverre kan Chardo Brent het vergeven? Bloeit er nou iets op tussen Lucy en SpacyColours? En wat is er nou precies al een tijdje gaande tussen Fabiann en Brtdm? Gaan Robbieazerty en TimvDons nog meer overlast beleven in het dorp? Is Hulpdakdekker iets op het spoor? Wat gaat Michael binnen in het huis van LdHMolletje zien? Zal hij celebs D*N en Lucy gaan fotograferen, of gaat hij toch iets met de info over Fabiann doen? Kan MollenvangR-Art de boel nog in goede banen leiden, of is het al te laat?
Deze keer is de vraag... wat gaat MaikeMeisje zeggen?
A: De waarheid, dus dat ze op het landgoed van Sanmol waren met hulpdakdekker
B: Dat ze op bezoek waren bij Starlight
C: Dat ze op bezoek waren bij Vermoljoen
D: Dat ze celebrities in het dorp aan het stalken waren
In
dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m
zondag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 19 verschijnen.