“Beste puzzelaars,
Tijd om aan de laatste opdracht van de tweede aflevering te beginnen! Het doel van deze opdracht is om zoveel mogelijk landen te raden en op die manier punten te verdienen. De individuele kandidaat van ieder team kiest 8 vlaggen voor zijn team. Het ene lid van het duo moet een vlag omschrijven aan zijn partner en het proberen te raden.”
Uitleg en regels- De individuele persoon van ieder team mag elk 8 koffers kiezen voor zijn team (via PM)
Ze krijgen allebei 16 koffers. In elke koffer zit een vlag: er zijn 8 makkelijke vlaggen en 8 moeilijkere vlaggen.
- Zonder de inhoud te krijgen, kan deze kandidaat achterhalen welke vlag er in een koffer zit. De kandidaat mag 6 koffers bekijken. Je moet trouwens wel wat doen om 6 koffers te mogen bekijken. In onderstaand memory-spel zie je 6 verschillende vlaggen. Stuur de landen die erbij horen door naar mij via PM. Het aantal dat je er goed hebt, is het aantal koffers dat je mag bekijken.
https://puzzel.org/nl/memory/play?p=-M6EfHXL-a8t_gI6o6u3- Als de 8 koffers eenmaal zijn gekozen, dan is het aan de duo's. Het duo deelt zich op in een ‘rader’ en in een ‘omschrijver’. Jullie posten dat
dikgedrukt in het topic.
- Ik stuur de omschrijver vervolgens een PM met een vlag. Voor een half punt krijgt de kandidaat die moet raden de keuze tussen 3 landen, voor een heel punt krijgt de kandidaat geen meerkeuze. Of er meerkeuze is of niet, bepaalt de kandidaat die moet omschrijven, dit post hij in het topic voordat hij begint met de omschrijving.
- Je mag maar 1 keer een land raden per vlag.
- Bij een fout antwoord verdien je geen punten én duurt het 5 uur voordat je een nieuwe vlag krijgt.
- De individuele kandidaat van ieder team heeft nóg een belangrijke taak, want als het gelijkspel is, bepalen zij welk team de aanwijzing krijgt. Ik stuur ze via PM een vlag. In die vlag zitten 2 vlaggen, van 2 verschillende werelddelen. De kandidaat die als eerst de 2 juiste werelddelen heeft verstuurd naar mij wint. Jullie mogen zelf overleggen wanneer ik de PM moet versturen, zodat jullie tegelijk online zijn en dus evenveel kans hebben. (Dit mag via PM)
- Jullie moeten allemaal de vlaggen omschrijven en raden in het topic, niet via PM!
Als je je definitieve antwoord hebt, moet je hem
dikgedrukt posten.
- Opzoeken is natuurlijk verboden.
Veel succes!
Deadline: zondag 27 september 20:00