“Beste puzzelaars,
Na 2 ingewikkeldere opdrachten, is het tijd voor een iets makkelijkere opdracht! Er zijn 8 bakjes met voedsel. In 4 bakjes zit giftig voedsel, in andere 4 bakjes zit veilig voedsel. In een negende bakje zit een vraagteken. Als je het veilige voedsel bemachtigt krijg je een aanwijzing. Maar de vraag is, in welk bakje zit wat?”
Uitleg en regels- Ik post op random momenten bakjes. We beginnen met bakje 1, dan bakje 2 etc. Als je een bakje wilt, moet je alleen maar dikgedrukt te posten in het topic:
Ik pak bakje 1. Gepakt is gepakt. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
- Als een bakje is gepakt, zeg ik ook gelijk of die giftig was of veilig.
- Gokken is het niet, want bij elk bakje hoort namelijk een gifje. In dat gifje staat een aanwijzing om te kunnen weten of het giftig is of niet.
Ik zal nog een tip geven om erachter te komen welke gifjes veilig zijn en welke niet: probeer naar de overeenkomsten te kijken van de giftige gifjes.
- En dan nu, de Puzzle Master. Deze aflevering heeft de Puzzle Master een groter voordeel dan alle afleveringen die zijn geweest of zullen komen, de Puzzle Master is namelijk bijna 100% zeker van een aanwijzing. Een probleem: de Puzzle Master weet niet dat hij/zij de Puzzle Master is.
- Iedereen krijgt zo meteen een bericht met welke bakjes giftig zijn, en welke bakjes veilig. Maar alleen bij de Puzzle Master heb ik de volledige waarheid gesproken. Met andere woorden: ik ga jullie dus niet vertellen wie de Puzzle Master is
.
- Ik ga wel vertellen hoe de Puzzle Master is bepaald. De kandidaat die in 3.1 het meest heeft gegeten (ook al is die kandidaat over de 1 kilo heen gegaan) is de Puzzle Master. Bij gelijkspel werd de kandidaat die het snelst iets heeft gegeten de Puzzle Master van deze aflevering.
- Communicatie buiten het topic is niet toegestaan.
Heel veel succes!
Voorbeeld gifjes:
Veilig:Giftig: