Allereerst, de categorie “net niet”:Israël: dit lied is net als de inzender: soms kakelt het iets teveel onzin uit, maar verder prima om te gedogen.
Angola: In eerste instantie vond ik het een heftig lied, maar hoe vaker ik het luister hoe beter het wordt. De dansmoves in deze clip zijn geweldig, stiekem spijt dat ik geen punten heb gegeven.
Colombia: Luisterend naar dit lied waan ik bij in een dorpje bij Santiago op een lokaal live-concert met mijn Spaanse vrienden. Rakelt goede herinneringen op, maar na iets te vaak luisteren zakte deze de top 10 net uit.
Verder, in order of appearance:Egypte: het idee is goed, een mix van Frans en Spaans. Maar het enige wat ik 10 minuten later kon herinneren is dat het geen clip had.
Filipijnen: zit er geen minimumleeftijd op deelname? Deze jongen is toch gewoon 14? Niet het soort “man”/jongen met gitaar waar ik op zit te wachten.
Irak: was er nog iets anders te horen dan ‘body body bodies’?
Mauritius: in de clip rent deze man heel snel, en ik ren snel weg van zijn muziek.
India: met clip: wat schattig! Zonder clip: mm net niet.
Mali: dit begint nog prima maar gaat daarna over in een soort Afrikaanse versie van ‘Asejere’ wanneer de dames beginnen met zingen. Een van de weinige liedjes die ik eerder uit heb gezet omdat ik er zenuwachtig van werd.
China: niet mijn ding. Staat maar 1 punt hoger, en ik snap volkomen waarom!
Cuba: deze reggaeton is té standaard en dura't mij net iets te lang
Japan: het liefst zeg ik hier hele slechte dingen over, maar aangezien ik maarliefst 4 punten heb gekregen als een van de weinige, doe ik dat niet. Thanks Silvermaiden! <3
Jordanië: zie Japan. Thanks Hautoa! <3
Ghana: in tegenstelling tot de_witte kan ik “schreeuwende” vrouwen nog wel waarderen als zang, maar dit is zelfs voor mij te heftig.
Zuid-Sudan: dit is natuurlijk perfect meme-materiaal om te gebruiken bij elke willekeurige ruzie in de toekomst. De sound doet me denken aan ‘Knocks You Down’ maar dan iets slechter, maar het ergste is: zonder het stukje met de vrouw zou dit nummer nog een kans hebben gemaakt op een punt!
Kyrgizië: catchy en soms schiet het nummer ineens mijn hoofd in. Maar daar gaat het dan ook wel weer snel uit.
Suriname: de kaarten zijn geschud, dus ik zal maar snel open kaart met je spelen: dit zijn geen punten.
Libanon: ik heb eerst even moeten opzoeken welk lied dit ook alweer was, niks van bij gebleven. Gelukkig heeft de inzender wel smaak en gaf mij 1 punt <3
Zuid-Afrika: een zomerhitje, maar meer kan ik hier echt niet van maken.
Thailand: ik had graag aan vriendjespolitiek gedaan om dit buurland punten te geven, maar de concurrentie was veruit te groot en deze inzending niet bijzonder genoeg.
Ecuador: prima muziekje, maar ik heb toch liever tekst zodat ik kan meedansen/”zingen”.
Marokko: bij Marokko dachten ze: we hebben 2 nummers van een 0.5, laten we deze samenvoegen zodat het 1 wordt! Helaas vergaten ze dat het niet + maar * wordt, dus 0.5*0.5 is niet veel. Als je bewust dit lied instuurt, dan moet je zelf toch in een existentiële identiteitscrisis zitten?
Iran: de award voor beste outfit gaat natuurlijk naar deze mevrouw in haar mooie bijenpakje! Het nummer zelf went, en is inmiddels toch wel een guilty pleasure. Aan m’n Spotify afspeellijst toevoegen durf ik echter (nog) niet.
Gelieve deze comments te nemen met een flinke korrel zout - en waar mogelijk, in combinatie met een shotje tequila en citroen