oftewel, door naar Vietnam. En niemand minder dan de mol van toen mag het commentaar leveren:
De punten volgen zometeen. ohja, de cijfers zijn gebaseerd op de eerste luisterronde. Zegt lang niet altijd iets over de daadwerkelijke punten.
Egypte
7,0 Het is niet heel slecht. Maar het kabbelt me wat te saai voort. Doet me om een of andere vage reden denken aan A Boat Beneath A Sunny Sky.
Filipijnen
8,7 Ja, lekker nummer. Aparte stijl, maar best wel aantrekkelijk. Kan er uren naar luisteren vanuit mijn prison!
Irak
8,4 Ik mis een klein beetje afwisseling, maar verder echt een goed nummer. Mijn body moved wel.
Saudi-Arabië
7,0 Niet mijn stijl, komt vooral door die beat. Verder oké nummer, maar trekt mijn aandacht niet genoeg. Wel leuk dat er
aan de deur wordt geklopt.
Mauritius
7,6 Nummer is net te vlak. Het had ietsjes ruiger mogen klinken van mij. Die man mag dan wel 'unbriekable' zijn, het lied is dat wel.
India
7,2 Begin klinkt meteen goed. Daarna is het saai. Videoclip is wel erg afleidend met dat emotionele gedoe.
Israël
7,5 Die stemmen klinken echt niet lekker en te onnatuurlijk. Verder best oké, maar wel een rare mengelmoes dit.
Mali
6,0 Ik hoor geen enkel element waardoor ik denk 'laat ik dit eens vrijwillig luisteren'. Is het al voorbij?
Verenigde Staten
7,5 Als je dan de VS wil zijn op zo'n mega divers internationaal festival stuur op zijn minst iets onbekends in.
Chili
7,5 Met een nummer voor gelijkheid voor vrouwen ben je op dit songfestival op het verkeerde adres. Is vaker geprobeerd, werkt niet. Nummer zelf blijft ook niet echt in mijn herinnering plakken.
Nieuw-Zeeland
7,6 Leuk nummer. Maar iets te veel herhaling wat mij betreft. Moet het echt nóg groter?
Myanmar
7,1 Allereest wil ik mijn beklacht doen over de video. Die kwaliteit is echt om van te janken. Het lied echter laat me emotieloos achter. Duurt lang!
China
8,6 Nummer heeft een lekkere opbouw. Het interesseert me wel, lekker indie.
Colombia
7,2 Zo'n standaard vrolijk nummer. Zit er elk jaar wel tussen en ik hoor nooit echt verschil. Rap voegt ook niet echt iets positiefs toe.
Nigeria
7,4 Eehjoo eehjoo. Geen punten.
Cuba
5,7 Als er één genre is waar ik niets mee te maken wil hebben, dan is dat dit genre.
Japan
6,0 Ja, heel apart. Uiteindelijk bevalt het me eigenlijk nog wel.
Jordanië
6,5 Ik hou er opzich wel van, maar er bestaan al genoeg van dit soort nummers. Klinkt allemaal hetzelfde. Werd uiteindelijk wel beter (of slechter), maar in totaal duurt dit echt veuls te lang.
1/2